Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1163
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
går på 8mg subutex, hvor lenge må man gå på heroin for at man skal gå over til heroinabstinenser istedenfor?
Anonym bruker
"Uenig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk av subutex og hadde abstinenser i tre uker. Så kanskje noe sånt?

Har gått av begge deler og jeg tror ikke å hoppe over på heroin kommer til å hjelpe deg, opiat abstinenser er jævlig uansett og cravingsene er like heavy. Vil det ikke være bedre å trappe langsomt av subutex heller?

Anyways, lykke til. Unner ingen å være hektet på opiater
For meg 2-3 dager.

Toleransen din og lengden med sammenhengene bruk er de viktigste faktorene om vi skal si noe om hvor ille det blir.

Jeg ser absolutt logikk i bruke heroin slik at man lettere kan komme seg av subtitutt behandlinger.
Heroin har en kortere halveringstid og på den måten vil du lettere i løpet av dagen få øyeblikk hvor reseptorene er mindre stimulert og toleransen kan dale nedover. Abstinens inntreffer fortere etter siste inntak og varer kortere.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrPerception Vis innlegg
For meg 2-3 dager.

Toleransen din og lengden med sammenhengene bruk er de viktigste faktorene om vi skal si noe om hvor ille det blir.

Jeg ser absolutt logikk i bruke heroin slik at man lettere kan komme seg av subtitutt behandlinger.
Heroin har en kortere halveringstid og på den måten vil du lettere i løpet av dagen få øyeblikk hvor reseptorene er mindre stimulert og toleransen kan dale nedover. Abstinens inntreffer fortere etter siste inntak og varer kortere.
Vis hele sitatet...
har gått på subutex fast i en måned nå, før var det variabelt, var nesten ikke på apoteket ifjor.
Hva tenker du om å hoppe rett av? Jeg selv tror nok heller jeg bare hadde gjort det om jeg var på 8mg. Du blir jo såklart dårligere en å trappe ned, men min erfaring er at jo mer man går igjennom av utfordringer i prosessen med å bli rusfri jo mer verdifull er rusfriheten etterpå.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hva tenker du om å hoppe rett av? Jeg selv tror nok heller jeg bare hadde gjort det om jeg var på 8mg. Du blir jo såklart dårligere en å trappe ned, men min erfaring er at jo mer man går igjennom av utfordringer i prosessen med å bli rusfri jo mer verdifull er rusfriheten etterpå.
Vis hele sitatet...
å være syk en måned istedenfor et par dager? neppe.
Det er ikke så stor forskjell på lengde på akutt abstinens på heroin og subutex, men mange på subutex ender med å være abstinent lenge fordi dem ofte er på medikamentet over åresvis hver eneste dag uten stop og fordi dem gjerne trapper ned over lengre tid.
Hvor lett er det ikke at de to dagene med heroin blir tre dager. Fire. Så blir du blakk, så blir det flere dager når du får penger igjen.
Hva er forskjellig nå i forhold til da du begynte på subutex?
Sist endret av Arex_x; 18. mars 2021 kl. 07:20.
Anonym bruker
"Stø Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg gikk av metadon ved og gå over på heroin. Eller, jeg SKULLE gå av med hjelp av heroin. Gikk ikke helt som tengt. Hadde ikke nok vilje til og gjennomføre. Metadon ble bare byttet ut igjen med heroin og doll, før jeg flere år senere nådde bunn og ble innstilt nok til og slutte kald kalkun.
Var fysisk dårlig litt over ei uke. Psykisk vær jeg ferdig en god stund til.
Har nå begynt og føle litt på lykke og glede over ting igjen ca 10 måneder som rusfri.

Er du skikkelig innstilt ? Det har vært nøkkelen for min del på de forskjellige substansene jeg skulle ha sluttet på. Har jeg ikke vært 100% innstilt har jeg alltid gitt opp planen om rusfrihet av det jeg da inntok.