Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 769
har hatt dette problemet en stund nå. jeg har spurt om dette før, men det hjalp ikke i det lange løp.

når jeg slår på maskinen og kommer til skrivebordet ser alt bra ut. men når jeg starter et spill ser de mørke stedene utriolig mørke ut. i sea dogs 2 kan jeg nesten ikke se når natten kommer. etter jeg spiller quake 4 blir skrivebordet lyst, men spillene ser ut tl å ha fått riktig lys. og jeg kan se om natten igjen. det er samme problemet i cs 1.6. når jeg velger person ser jeg nesten ikke bildet av den. (sas, osv.) etter quake 4 er alt mye bedre.

noen som aner hvorfor det er sånn? det er bare når jeg spiller quake 4 dette skjer. og etter quake 4 jeg merket dette for første gang.
Kan være skjermkortdriveren din som har tatt en bit av nicket mitt.

Har du prøvd en annen eller installert på nytt?
Sist endret av syre; 27. mai 2008 kl. 11:24.
jeg installerte ny driver før lys problemet når spill sluttet å funke. kan det ha noe med dette å gjøre?
Sist endret av sixfeetunder; 27. mai 2008 kl. 11:26.
ja, prøv å rull driveren tilbake
Stille opp gamma i spillet? Evt instillinger på kontrollpanel for skjermkort?

Vet jeg brukte er program tidligere da jeg hadde en veldig mørk skjerm (Sliten CRT), lurer på om det kan ha vært Powerstrip!?!'


EDIT: Lastet ned og testet, ja var powerstrip jeg brukte..
Sist endret av Lanjelin; 27. mai 2008 kl. 11:29.
da er det store spørsmålet om spill vil slutte å funke igjen. hvordan ruller jeg tilbake driver? er det det samme som å reinstallere?

Sitat av drmight
Stille opp gamma i spillet? Evt instillinger på kontrollpanel for skjermkort?

Vet jeg brukte er program tidligere da jeg hadde en veldig mørk skjerm (Sliten CRT), lurer på om det kan ha vært Powerstrip!?!
Vis hele sitatet...

prøvd å stille på gamma og i nvidia kontrollpanel har jeg vært. ingenting hjalp.

kan prøve powerstrip.

men hvordan ruller jeg tilbake driver?
Sist endret av sixfeetunder; 27. mai 2008 kl. 11:34.
Sjekk ut enhetsbehandling..

ligger under Kontrollpanel - System.. Der kan du rulle tilbake driver, evt. avinstallere..
Hadde samme problemet selv, løste seg ved at jeg stilte opp lys og gamma osv

Lykke Til
Gamma settings i hver individuelle spill.

Unødvendig og åpne en ny tråd for dette.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=106937
Sitat av MagicalTrevor
Gamma settings i hver individuelle spill.

Unødvendig og åpne en ny tråd for dette.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=106937
Vis hele sitatet...
prøvde alt som står der untatt powerstrip. de eneste mulighetene er powerstrip eller å rulle tilbake driver.

hvis ikke noen har noe annet å foreslå?

grunnen till at jeg lagde nytt emne er at det gamle er gamelt. fra 15 mai. jeg har jo også prøvd (nesten) alt som er foreslått der.
Sist endret av sixfeetunder; 27. mai 2008 kl. 14:09.
Prøv powerstrip.

Brukte det på slitne skjermer på VGS. gikk strålende.
powerstrip er genialt.. legg inn og bruk hurtigtastene for å fikse gammaen

(tror det var ctrl alt + og ctrl alt -
Skulle akurat til å anbefale Powerstrip jeg også