Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 823
Jeg har en telefon som ikke fungerer lenger og lurte på om det finnes butikker som utfører test/analyse mens man venter.
Tja, der du kjøpte telefonen er et sted å starte. Produsenter skal også ha en form for supportavtale. Hva slags telefon har du og hva ønsker du å teste?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Tja, der du kjøpte telefonen er et sted å starte. Produsenter skal også ha en form for supportavtale. Hva slags telefon har du og hva ønsker du å teste?
Vis hele sitatet...
En LG G4 ønsker å finne ut om det er mulig å få den opp og gå igjen. Kjøpte den på nett for en del år siden.
Er det ikke bare å lade den opp og sette inn simkort ?
Eventuelt bare koble den til wifi ?
LG G4 var en nydelig telefon når den kom ut. Elsket låseknapp på baksiden før alle andre, og at man kan ta ut batteri.
Jeg gjorde noen småraparasjoner på min og det gikk veldig lett.
Vil anbefale å skru den opp selv og se etter vannskade. Eventuelt kjøpe et nytt batteri og teste.
95% av telefoner som ikke fungerer, men ser fine ut et vannskada.
Vannskade er ofte ikke vits å prøve å fikse på, da det ofte må lodding til for å fikse det.
Tror de fleste elektronikkbutikker har en form for lavterskel feilsøk der de bruker et par minutter på å se om de kan få den til å svive. Gå gjerne der du kjøpte den, og si at du kjøpte den der og den har slutta å fungere.

Av egen erfaring dør flesteparten av de eldre telefonen på grunn av at ladeporten har fått for mye juling opp igjennom årene. Det er trolig lite vits å få den byttet nå.

Hva som ofte har fungert for meg har vært å brukt tannpirker, å renset lade porten. Å forsiktig skrape selve kontaktpunktene på "pinnen" i ladeporten hjelper også, da det som regel er kun kontakt på en liten del av overflaten, som til slutt skrapes/bules bort. If all else fails kan du prøve å bruke litt makt for å trykke kabelen litt opp eller ned mens den er koblet inn i ladeporten. Fungerer heller ikke dette, kan du prøve å bøye tidligere nevnt pinne i ladeporten *forsiktig* opp eller ned, kombinert med makt enten opp eller ned med kabelen. Du har egt ikke så mye å tape.


Til sist vil jeg nevne Qi lading: Jeg vet ikke om G4 støtter dette, men når ladeporten min ble fucked på f.eks min Samsung S5, så ble løsningen min å bruke kontaktløs/Qi lading. Det var genialt i den tid, mtp at man slapp fysisk slitasje i ladeporten. Kan hende at du må kjøpe et eget bakdeksel eller en Qi lading-adapter du må legge mellom batteriet og batterikontaktene i telefonen.

Sist men ikke minst: Du kommer til å ha en steinalder versjon av Android når du åpner telefonen. Sikkerhetsmessig er det ikke akuratt det beste, men du klarer trolig å bruke telefonen likevel. Du kan installere custom rom som har siste versjon til veldig mange modeller (jeg gjorde dette med min S4 i år), men hardwaren på disse telefonene er for svak til at du får en behagelig opplevelse. Det du får er eller mindre end varm dings du kan varme opp hendene dine med, som klarer 30 minuttter på youtube eller nettlesing.