Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 10873
Mare of Easttown er ekstremt, ekstremt bra! Kanskje den beste krimserien jeg har sett.
https://www.imdb.com/title/tt1015568..._=nv_sr_srsg_0

Og Midnattssol, som er filmet i Kiruna og området rundt, den er hårreisende bra!
https://www.imdb.com/title/tt4836846/?ref_=nv_sr_srsg_4

Innan vi dör, som jeg tror ligger på NRK nett-tv akkurat nå, den er fantastisk!
https://www.imdb.com/title/tt5598192/?ref_=nv_sr_srsg_0
Breaking Bad, Better call Saul, Shameless og The office er noe jeg aldri blir lei. Kan kanskje legge til "The inbetweeners" også. Og the 100s.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Game of Thrones er fortsatt min favorittserie
Mr inbetween er en skjult skatt

Ellers står The Wire og Breaking Bad høyt hos meg, BCS ikke langt bak..

Ellers mye bra skandinavisk ute går når man først gidder å leite. Den tynne blå linjen bør jo "ALLE" se, ligger ute på NRK..
Sist endret av Bjørneboe; 27. februar 2023 kl. 09:11.
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
The Wire
Vis hele sitatet...
Har alltid vært blant favorittene.

Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er med den, for med tanke på handling og tematikk er den jo
egentlig ganske ordinær og kunne fort bare ha blitt en av mange noenlunde like politi/spaner serier.

Allikevel står den igjen som en av de aller best.

Tror det bla. skyldes måten de skildrer miljøet og menneskene på, at det føles ekte og man får en følelse av å
være "i det" i motsetning til den distansen lignede serier gjerne har og hvor man betrakter det utenifra.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har alltid vært blant favorittene.

Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er med den, for med tanke på handling og tematikk er den jo
egentlig ganske ordinær og kunne fort bare ha blitt en av mange noenlunde like politi/spaner serier.

Allikevel står den igjen som en av de aller best.

Tror det bla. skyldes måten de skildrer miljøet og menneskene på, at det føles ekte og man får en følelse av å
være "i det" i motsetning til den distansen lignede serier gjerne har og hvor man betrakter det utenifra.
Vis hele sitatet...
Jepp,den er one of a kind,var en deilig reise... Skulle nesten ønske at jeg hadde glemt at jeg hadde sett den og begynte på den nå :P

Shamless(US) er en annen selv om det er en helt forskjellig type serie så er det noe med persongalleriet og historiene som bare catcher og man flyter med...
Er ikke mye til serie seer, har alt for dårlig tålmodighet til det (adhd) Så en serie må virkelig treffe meg for at jeg skal klare å se igjennom den eller følge med ukentlig.

Men de jeg har likt best så langt er (ikke i noen spesifikk rekkefølge)

Oz
Breaking bad
Better call Saul
GoT opp til 5 sesong
Shameless (US)
The Last Of Us
House of the dragon
Walking dead var også bra, men datt av i sesong 7

Var det jeg kom på i farta.
Litt forskjellig av det bedre jeg har sett

Breaking bad
Better call Saul
Stranger Things
Ozark
Money Heist
Yellowstone
Tulsa King
Liker mye i dette innlegget, men jeg har ikke sett This is Us her så langt.

Jeg synes den er verdt å nevne, selv om det kanskje er en sånn kvinneserie. Selv synes jeg det var skikkelig kult å se en så sammensveiset og i stor grad fornuftig familie få utvikle seg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har alltid vært blant favorittene.

Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er med den, for med tanke på handling og tematikk er den jo
egentlig ganske ordinær og kunne fort bare ha blitt en av mange noenlunde like politi/spaner serier.

Allikevel står den igjen som en av de aller best.

Tror det bla. skyldes måten de skildrer miljøet og menneskene på, at det føles ekte og man får en følelse av å
være "i det" i motsetning til den distansen lignede serier gjerne har og hvor man betrakter det utenifra.
Vis hele sitatet...
The Wire er den beste serien noensinne om problemet med the war on drugs. Det er vel så nærme gata du kommer i Baltimore. De to som skrev serien er henholdsvis tidligere drapsetterforsker og journalist i Baltimore så de kjenner sin egen by.
Karakterene er og i stor grad basert på ekte lokale helter i byen. Man får se hvor stor påvirkning narkotikahandelen har fra mange ulike vinkler. Fra bruker, langer, skoler, politisk og i media. Har du ikke sett den så se den, og se den igjen
Til alle som digger The Wire må jeg få anbefale Homicide : Life on the streets, samme folkene som laget The Wire. Syns ikke det er mye som skiller disse to i kvalitet, men det får være opp til vær enkelt å bedømme.
Tror hele serien ligger ute på tuben,vel og bra det men den må snart få seg et permanent hjem..
Lost er vel den serien ga meg mest mens den gikk på TV men som i etterkant har mistet all verdi.
The Wire, Oz og Dexter kommer høyt på listen.

Arrested Development er hysterisk morsomt så det er helt klart den beste komedien
The Leftovers

På topplista er f.eks Got, True detective, the Office og Vikings. Men The Leftovers er for meg helt alene på toppen. Frysninger hver gang
Wow takk, den har gått meg hus forbi. Trenger en ny serie nå
Battlestar Galactica, ST:DS9-ENT-TNG-VOY, STARGATE, Yellowstone, Chicago Med, The Resident, The Rig, The Last of Us, Sopranos, The Wire, Jericho.
Sist endret av IW2022; 27. februar 2023 kl. 18:07.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Battlestar Galactica, STS9-ENT-TNG-VOY, STARGATE, Yellowstone, Chicago Med, The Resident, The Rig, The Last of Us, Sopranos, The Wire, Jericho.
Vis hele sitatet...
A man of culture I see.

Må kanskje strekke fantasien litt i tider med endel deus ex machina momenter som er på grensen til latterlige, men det kan hende du liker Farscape også.
Må nevne Firefly, som er stikk motsatt, plottene er ofte veldig godt skrevet.
Its always sunny in philadephia syns jeg er episk,slår aill andre komi serier jeg har sett å trodde ingenring kunne slå seinfeld
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
A man of culture I see.

Må kanskje strekke fantasien litt i tider med endel deus ex machina momenter som er på grensen til latterlige, men det kan hende du liker Farscape også.
Må nevne Firefly, som er stikk motsatt, plottene er ofte veldig godt skrevet.
Vis hele sitatet...
Har selvfølgelig sett både farscape og firefly hehe. Må jo selvfølgelig nevne Andromeda, Killjoys og Roswell også.
Ble nettopp ferdig med Atlanta,veldig bra.
Høyt nivå på alle sesongene..
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Bjørneboe Vis innlegg
Ble nettopp ferdig med Atlanta,veldig bra.
Høyt nivå på alle sesongene..
Vis hele sitatet...
Støtter denne, men jeg syns tok litt tid å venne seg til hvor rolig/sakte tempoet er.
Boardwalk Empire var jævlig bra da den gikk for en del år siden.

Nå nylig synes jeg svenske serien
"Händelser vid vatten" på svt var bra- med bland annet Rolf lassgård. Litt annet tema en ren krim selv om rammen
var rundt en krimsak med handling blandet fra fortid nåtid rundt et hippie/sektmiljø i Nord-sverige.

Litt rart NRK styrte elegant unna den.