Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 643
Hei,

Jeg så på Finansportalen at Bluestep Bank AB (publ), filial Oslo har en innskuddsrente på 3,93% på SparekontoPlussFast 2 år

Hva menes med Plussfast 2 år? at jeg ikke kan ta ut pengene på 2 år?

Min nåværende bank har 0.9% rente på sparekontoen min, er det slik at jeg bør bytte pga den høye innskudsrenten til bluestep? eller er det for godt til å være sant? er det noen store ulemper med denne banken som ikke kommer frem? Noen som har erfaring?

Ser at de har "Antall gebyrfrie uttak per år" er 0 hoss Bluestep og 4 hoss min nåværende bank
Du vurderer å gi de sparepengene dine men gidder ikke se hva de selv skriver?

https://www.bluestep.no/spare/fast-rente/
Sitat av Dough Vis innlegg
Du vurderer å gi de sparepengene dine men gidder ikke se hva de selv skriver?

https://www.bluestep.no/spare/fast-rente/
Vis hele sitatet...
Har aldri hørt om banken før, så lurte bare på om noen har hatt noe erfaring ifra banken i og med at den var ukjent for meg

Men ser nå at jeg misforsto mtp på bindingstid. Ser at min bank har høyere renter viss jeg binder sparepengene mine
Sist endret av Naturen; 2. november 2022 kl. 19:02.
Bluestep er vel mest kjent for å være siste instans for refinansiering når kreditorene står på døra di.
Ser ikke noe problem med å putte sparepengene der bare du leser og er inneforstått med avtalen.
Bluestep er helt greie de om formålet er å parkere penger. De er medlem av bankenes sikringsfond og innskuddet ditt er sikret med 2 MNOK. Jeg har hatt penger der tidligere en periode da de lå ekstra høyt. Ren arbitrasjemulighet da de tilbød høyere flytende rente enn min hovedbankforbindelse tilbød som rente på boligkreditt. Det var bare å ta ut to millioner på boligkreditten og sette inn på bluestepkonto og det er vel det nærmeste jeg har kommet gratis penger noen gang.

Men den kontoen du siterer rentenivået på er ikke bare at du binder pengene dine i 2 år. Du binder også rentenivået og har fastrente i to år. Bare så du er klar over det.
Tror innskuddsrente er godt over 20% i russiske banker...