Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1394
Hei freaks! Noen her inne som har erfaring med attentin og kan komme med noen råd til hvordan jeg burde redosere gjennom dagen for å unngå dropp? Til info: Har ADHD, tidligere brukt aduvanz. (Med aduvanz var det lett, redosering en gang så trengte jeg ikke tenke no mer på det). Sliter litt med å finne en balanse på deksamfetamin. En optimal redosering hvor jeg kan holde formen jevnt (flyt) gjennom en hel arbeidsdag, uten noen store dropp (men da heller ikke risikere å ta for mye av gangen). På forrhånd takk
Har du hørt med legen din som skal følge opp sånt?
Jeg går på attentin. Bruker hver fjede time, ca klokken 9, 13 og 17. Jeg tar 2 piller om gangen, så av og til tar jeg den ene av de jeg skal ha 13 litt før, for å unngå et dropp, som du kaller det.

Husker det var en veldig spesiell mengdefordeling som var anbefalt da jeg først startet, som gjorde at man tok veldig lite om kvelden, og mer midt på dagen. Synes det er mye bedre å ta det jevnlig. Tror de som laget planen må ha antatt at folk egentlig kun vil ta medisin når de skal være produktiv på jobb.

Men som den kommentaren over sier, snakk med legen din om det. Min sa at det gikk fint å fordele det litt jevnere, så lenge jeg ikke tok mer enn maksdosen min i løpet av dagen.
Kan fastlege gjøre om på hvilken adhd medisiner jeg går på?
Som feks bytte fra elvanse til attentin eller metamina?
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Kan fastlege gjøre om på hvilken adhd medisiner jeg går på?
Som feks bytte fra elvanse til attentin eller metamina?
Vis hele sitatet...
Ja i utgangspunktet men kan hende han ber deg dra til en behandler som har litt mere peiling. Det er endel oppfølging på sånt som egentlig ikke er fastlegen sin jobb. Da tar jeg utgangspunkt i at du ikke har prøvd medikamentet før. Om du har det burde det ikke være noe problem.
Bruker selv Aduvanz og lurer på hvorfor du har gått over til Attentin om du selv syns aduvanz var lett å bruke?
▼ ... noen uker senere ... ▼
xex
Trådstarter
55 9
Sitat av Fleintstones Vis innlegg
Jeg går på attentin. Bruker hver fjede time, ca klokken 9, 13 og 17. Jeg tar 2 piller om gangen, så av og til tar jeg den ene av de jeg skal ha 13 litt før, for å unngå et dropp, som du kaller det.

Husker det var en veldig spesiell mengdefordeling som var anbefalt da jeg først startet, som gjorde at man tok veldig lite om kvelden, og mer midt på dagen. Synes det er mye bedre å ta det jevnlig. Tror de som laget planen må ha antatt at folk egentlig kun vil ta medisin når de skal være produktiv på jobb.

Men som den kommentaren over sier, snakk med legen din om det. Min sa at det gikk fint å fordele det litt jevnere, så lenge jeg ikke tok mer enn maksdosen min i løpet av dagen.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Får jeg spørre hvilken dose enkelt pillene er?

Helt enig!

Jeg har snakket med legen om det til opplysning, henvendte meg først til forumet i etterkant av besøket.

Sitat av Redhot Vis innlegg
Bruker selv Aduvanz og lurer på hvorfor du har gått over til Attentin om du selv syns aduvanz var lett å bruke?
Vis hele sitatet...
Virkningstid, max dose på aduvanz er 70mg.
Sist endret av xex; 29. oktober 2022 kl. 01:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva med kombinasjon? Altså, Aduvanz, og fylle på med attentin ved behov?
xex
Trådstarter
55 9
Sitat av Redhot Vis innlegg
Hva med kombinasjon? Altså, Aduvanz, og fylle på med attentin ved behov?
Vis hele sitatet...
Der sa du noe! Skal ta det opp ved neste legebesøk