Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1788
Hei folkens.

På lørdag var jeg og en kompis på hyttetur. Vi sto opp tidlig på lørdag morgning, med helt fantastisk vær. Jeg har inntatt sopp flere ganger - hovedgrunn fordi jeg fokuserer veldig på personlig utvikling og for å bli den beste utgaven av meg selv.

Etter effekten kom, så gjorde jeg min greie ute - mens kompisen min var inne. Jeg hadde en helt sykt mektig opplevelse enn de tidligere gangene - siden jeg bare fokuserte på meg selv og ikke tenkte på om andre hadde det bra osv. Dette var rett og slett skikkelig dypt inni sjela - hvor det kom tårer og kjærlighet. Jeg fikk et syn om at jeg ble transformert til den personen jeg ville være, noe som opplevdes som mektig.

Når jeg følte at alt var på vei ned ble jeg litt breial (siden jeg har alltid hatt veldig god kontroll på hva som er virkelig og hva som er soppens effekt). Jeg tok derfor opp en jay for å chille litt ekstra. Dette har jeg også gjort før uten noe som helst problemer.

Jeg husker ikke akkurat når den negative effekten kom - men jeg opplevde å gå seriøst rett i kjelleren. Jeg klarte ikke forstå hvem jeg var - jeg var rett og slett helt flat i følelsesregistret mitt.

Jeg følte at jeg holdt på å bli gal. Jeg kunne stedfeste at jeg fortsatt var beruset - siden veggen gikk litt i "bølger", men jeg hadde et tankekjør som var det verste jeg har opplevd. Jeg så for meg selv at jeg hadde blitt superdeprimert. Jeg kan beskrive det slik at jeg følte alt flammen inni meg hadde sloknet. Jeg kunne ikke huske en eneste følelse jeg noen gang i livet har hatt i meg - og tenkte at hvis dette blir en vedvarende følelse så tror jeg ikke dette livet mitt blir så mye lenger typ.

Og dette fra en periode hvor jeg trener hver morgning før jobb, er fokusert på selvutvikling osv. Jeg har lest litt om "ego" død. Dette gikk heldigvis over - og dette satt en skikkelig støkk i meg hvor jeg ble redd for hva dette kunne bety, hvis det gir noen mening.

Håper noen kan komme med noen innspill - slik at jeg kan få vendt dette til noe positivt. I den situasjonen klarte jeg ikke ha på meg klær typ, jeg var helt flat og eneste jeg ville var å bade slik at jeg kunne få en form for følelse i kroppen.

Slik jeg ser det nå - så opplevde jeg faktisk det mørkeste hullet jeg kan komme når det gjelder livet. Jeg har alltid vært kjærlig og spesielt interessert i psykologi og hvordan andre har det - og tror jeg faktisk nå vet hvordan følelsen er for mennesker som føler at de er dypt, dypt deprimert. Noe som har gitt meg en helt utrolig innsikt hvor vondt mennesker faktisk kan ha det.

Nå så har jeg det helt fint, men dette sitter liksom litt dypt og får "kverna" til å gå litt ekstra.

Noen forslag? Alle svar settes pris på
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Hallo.
Kult at du deler din opplevelse.

Jeg har ikke voldsomt mye fornuftig å komme med, utover å dele en egen erfaring i samme gate.
Inntok spontant par gram sopp og gikk meg en tur for noen måneder siden. Jeg har tatt sopp en del ganger før, gått bra - selv på badtrips.
Soppturen var grei nok, ingen wow-opplevelser eller åpenbaringer. Bare vandret rundt, titta og hørte på musikk. Fyrte således opp en joint. Dette gjør jeg jo stadig vekk uten noe problem. Røyker hver dag stort sett.

Det ble svært ubehagelig. Begynte stresse. Følte meg mega-rusa, men på en måte jeg ikke helt kunne sette fingeren på. Ble svært sårbar, tankene begynte å spinne og jeg ville bare hjem. Begynte også å føle et voldsomt behov for benzo. Aldri kjent det før under trip. Trodde jeg hadde en ksalol i en av lommene, denne klarte jeg ikke finne og stresset ble større. Vandret hjemover, innså at jeg hadde nærmere en time gåtur foran meg, med tanke-spam og kaos.

Halvveis fant jeg faktisk ksalol tabletten jeg lette etter tidligere. Døtta nedpå den og gikk videre. Trippen ga seg ikke, tankene ga seg ikke, ubehaget ga seg ikke. Jeg ble enda mer stresset.

Kom meg hjem, tok en ksalol til og la meg i senga. Synet mitt spant rundt og tankene det samme. Det varte til jeg sovnet. Husker jeg uroet meg for om "jeg var blitt sånn".

Dette har ikke tynga meg noe særlig senere tid, utover at det var litt tråkig å få en sånn følelse på sopp. Det frister ikke å ta sopp på en stund, kanskje jeg ikke engang tar det igjen - noen sinne. Det får vi se på.

Poenget med delingen min er at jeg blanda inn cannabis i soppturen min. Har gjort det før. Alkohol også.
Det har gått bra og det går nok bra for de fleste - til det ikke gjør det lenger.
Jeg anbefaler å kose seg med sopp når man koser seg med sopp og cannabis når man koser seg med cannabis. Ikke mixe og trikse.
Sikkert folk som sier seg uenig med meg - fordi de selv har gode opplevelser med å blande de to.

Jeg er glad jeg kan kose meg med cannabis enda, men må innrømme at det hender det gir meg angst-lignende symptomer. Blitt mer oppmerksom på det etter soppturen. Har til og med lurt på om det er soppen som ga meg en på trynet og sa ifra "du røyker for mye dude".
Trådstarter
4 2
Hei! Takk for svar.

Dette fasinerer meg faktisk mer enn at jeg er redd nå altså. Når jeg merket at gnisten og ambisjonene kom tilbake - så ble jeg så ufattelig glad. Det er liksom derfor jeg også skriver her også - fordi nå prøver jeg å tenke at jeg vet faktisk hvor jævlig mennesker kan ha det når man er så langt nede - og at det er så lett å si "kom deg ut i skogen, spis sunn mat, vær i aktivitet". Jeg husker jeg ikke ville gjøre noe som helst, utenom få bort den smerten jeg hadde i hodet og brystet. Jeg gikk liksom på en kort periode fra en av de mektigste følelsene jeg har hatt - til den verste. Utrolig fascinerende greier. Derfor jeg søkte opp det med "ego død", da jeg virkelig ikke følte at jeg hadde noe som helt å bidra med i denne verden samt at jeg ikke hadde lyst til å føle på en sånn smerte mye lenger.

Ringte faktisk moren min og en kollega (fortalte selvfølgelig ikke at jeg var dårlig og hatt spist sopp), bare fordi jeg måtte føle noe som helt glede eller kjærlighet. Null følte jeg. Helt absurde greier. Jeg tenkte inni meg hele tiden at jeg har rett og slett strekt stikken for langt - og at jeg nå må bli lagt inn på sykehus. Helt vanvittig!
Interresant jeg har følt på noe du forklarer, men skjønner ikke helt hva jeg fikk av det. Har du blitt mer empatisk feks? Kanskje du var det uansett? så kom du tilbake etter en liten swim i sumpvannet;p men du svarer selv ganske bra synes jeg, vet ikke om du lurer på noe da men tror du skjønner "greia" lizm.
Klarer du og sette fingeren på hva slags tanker som sendte deg inn i denne "modusen"?

Og, når tankekjøret begynte hvilke type tanker la du deg på da?

Kan være at nøkkelen er her, psykadelika har jo en underlig evne til å noen ganger skape/tyne fram selvrealiseringer av ymse slag, noe som kan resultere i litt "prosesseringstid" med merkelig form og en kanskje ikke en så god rusglede. Da er det ekstra viktig og ikke miste det, eller bli unødig frustrert og heller jobbe gjennom det på et vis. Virker som du isåfall taklet det greit, desto bedre om du etterhvert klarer å manifostere noe positivt ut av det for din egen del.
New generation
colakork's Avatar
Høres ikke ut som en egodød i det hele tatt men sopp har sin tendens til å forsterke underliggende følelser x100. Er ikke lett for noen andre å si hvor du hentet de følelsene fra da.

Kanskje det var noe jævlig du tenkte på der og da som du bestemte deg for at du ikke var klar for å tenke over alikevell, så det ble fortrengt, og du sitter igjen med følelsene?

Jeg vet ikke, bare synser.
Later til at dette

Sitat av XDIDX Vis innlegg
hovedgrunn fordi jeg fokuserer veldig på personlig utvikling
og for å bli den beste utgaven av meg selv.
Vis hele sitatet...
ofte er motivasjonen og at mange opplever dette

Sitat av XDIDX Vis innlegg
Jeg fikk et syn om at jeg ble transformert til den personen jeg ville være, noe som opplevdes som mektig.
Vis hele sitatet...
men hva innebærer egentlig det?

Tror nesten jeg har til gode å høre noen forklare det nærmere. Akkurat hva de opplevde og hvordan det gjorde de bedre.
Det er typisk bare de negative opplevelsene man hører utbrodert.
Heisann!

Det er en veldig kjent sak at det å røyke weed på sopp øker intensiteten KRAFTIG. Vi snakker ikke bare dobling, men fort 3-4 ganger kraftigere, alt ettersom hvor mye du røyka. Har selv god erfaring med å røyke på sopp, men vi snakker kanskje 1/4 av det jeg vanligvis ville røyka for å blitt fjern. I tillegg så gjør du weed at du kan få litt noia, som igjen blir forsterket av soppen.

Den gangen jeg ble mest rusa, så var jeg helt sikker på at jeg hadde endelig "våknet opp" fra virkeligheten. At jeg var et menneske på jorden, føltes bare som et fjernt bekjentskap eller fantasi. Slik hadde jeg det i to-tre timer.

Typisk røykerutine når du er på sopp er å faktisk bare ta noen få trekk, og vente en periode før du røyker mer. I rett mengde, så kan det gi en enorm innsikt i deg selv, og få en ny høyde på trippen. I feil mengde, så kan du virkelig kjenne på hvordan det er å få psykose.
Trådstarter
4 2
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Interresant jeg har følt på noe du forklarer, men skjønner ikke helt hva jeg fikk av det. Har du blitt mer empatisk feks? Kanskje du var det uansett? så kom du tilbake etter en liten swim i sumpvannet;p men du svarer selv ganske bra synes jeg, vet ikke om du lurer på noe da men tror du skjønner "greia" lizm.
Vis hele sitatet...
Nei, altså jeg lurte egentlig på om du noen hadde erfaringer med det samme greia. For akkurat nå sitter jeg å ikke skjønner hvordan jeg kunne komme så utrolig dypt i mørket. Altså, jeg snakker ikke om litt i mørket liksom. Det føltes ut som hele min personlighet hadde forsvunnet og jeg følte at jeg ikke kunne klare å være en del av denne verden. En helt vanvittig opplevelse.

Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Klarer du og sette fingeren på hva slags tanker som sendte deg inn i denne "modusen"?

Og, når tankekjøret begynte hvilke type tanker la du deg på da?

Kan være at nøkkelen er her, psykadelika har jo en underlig evne til å noen ganger skape/tyne fram selvrealiseringer av ymse slag, noe som kan resultere i litt "prosesseringstid" med merkelig form og en kanskje ikke en så god rusglede. Da er det ekstra viktig og ikke miste det, eller bli unødig frustrert og heller jobbe gjennom det på et vis. Virker som du isåfall taklet det greit, desto bedre om du etterhvert klarer å manifostere noe positivt ut av det for din egen del.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg husker veldig hva som gjorde at jeg begynte å stresse. Det var at jeg reflektere over meg selv (som jeg typ hadde gjort hele trippen) - men plutselig forsto jeg seriøst ikke hvem jeg var når det gjaldt mål, ambisjoner, familie, følelser osv. Jeg husker at jeg ikke følte meg påvirket av soppen - men at jeg var helt sjukt sliten og følte meg bare usikker. Ville ta minst mulig plass, var usikker på om det jeg sa til kompisen min var "rart" osv. Flammen i livet var borte.

Nå sitter jeg som sagt og bare analyserer det. Jeg er tilbake nå, men kroppen husker følelsen - hvis det kan beskrives slik. Jeg prøver bare å finne noe styrke i det, fordi det var det sykeste jeg noen gang har opplevd. Jeg var på det mørkeste stedet jeg opprinnelig kunne være i livet mitt. Det var så mørkt at jeg ikke klarer å beskrive det. Jeg klarte ikke huske noen som helst når det gjaldt følelser jeg har følt - verken kjærlighet eller sorg. Jeg var bare fortapt - og tenkte selvfølgelig at jeg har gått på en smell og at det ikke var noen vei tilbake.

Nå sitter jeg faktisk å bare rister på hodet - og vet at jeg fikk oppleve bunnen av livet mitt hvor jeg ikke hadde klart å ta vare på meg selv. Det er i seg selv en mektig følelse - samtidig som det var det verste jeg har opplevd.

Sitat av hurdur Vis innlegg
Heisann!

Det er en veldig kjent sak at det å røyke weed på sopp øker intensiteten KRAFTIG. Vi snakker ikke bare dobling, men fort 3-4 ganger kraftigere, alt ettersom hvor mye du røyka. Har selv god erfaring med å røyke på sopp, men vi snakker kanskje 1/4 av det jeg vanligvis ville røyka for å blitt fjern. I tillegg så gjør du weed at du kan få litt noia, som igjen blir forsterket av soppen.

Den gangen jeg ble mest rusa, så var jeg helt sikker på at jeg hadde endelig "våknet opp" fra virkeligheten. At jeg var et menneske på jorden, føltes bare som et fjernt bekjentskap eller fantasi. Slik hadde jeg det i to-tre timer.

Typisk røykerutine når du er på sopp er å faktisk bare ta noen få trekk, og vente en periode før du røyker mer. I rett mengde, så kan det gi en enorm innsikt i deg selv, og få en ny høyde på trippen. I feil mengde, så kan du virkelig kjenne på hvordan det er å få psykose.
Vis hele sitatet...
Ja, men det som var at det ikke gikk på det visuelle for min del. Jeg kunne se at det bølget litt (jeg forsto da at jeg var fortsatt påvirket), og jeg prøvde hele tiden å fotfeste hvorfor jeg følte som jeg gjorde. Jeg prøvde å sove - fordi da visste jeg at når jeg våknet opp så ville jeg være "nykter" igjen. Det var selvfølgelig umulig. Men det gikk rett og slett på hodet mitt. Jeg hadde røyket en del faktisk - og tror det er derfor etter dette det begynte. Jeg hadde jo en helt vanvittig fin opplevelse før det og jeg husker jeg var så forbanna sliten typ. Jeg følte selv at jeg hadde åpnet opp alle portene mine fra ting som hadde plaget meg tidligere og det var i seg selv en helt nydelig opplevelse.

Hytte i skogen, utsikt utover vannet, sol i ansiktet. Kunne liksom ikke bli bedre.

Men så sa det stopp etterhvert når jeg følte at det visuelle hadde roet seg. Da banka det løs i skallen min - noe som jeg aldri har opplevd før. Jeg har HELT flat.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Later til at dette



ofte er motivasjonen og at mange opplever dette



men hva innebærer egentlig det?

Tror nesten jeg har til gode å høre noen forklare det nærmere. Akkurat hva de opplevde og hvordan det gjorde de bedre.
Det er typisk bare de negative opplevelsene man hører utbrodert.
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet veldig mye med meg selv de siste månedene. Opp 06.00 - trening - jobb til sent på kveld - sove. Slik at typ livet mitt vært den siste tiden. Jeg har følt meg ekstremt bra mentalt - fordi jeg hele tiden tenker på at jeg vil utvikle meg selv. Prøvd å grave i ting som har plaget meg i fortiden, glede, "hvem er jeg", hardt arbeid osv. Jeg har egentlig funnet ut av hvis jeg jobber med meg selv så vil det resultere i suksess. Alt fra jobb, familie, venner osv. (Ikke at det har vært dårlig tidligere, men jeg er veldig motivert av å bli den beste versjonen jeg selv kan være).

Opplevelsen jeg fikk var at jeg satt ute i solveggen. Jeg så utover vannet med sol mitt i ansiktet. Jeg følte at alle jeg var glad i satt under meg - og at jeg typ gikk fra å være en valp til å bli en ulv. At jeg var der for å beskytte dem. Det høres jo selvfølgelig veldig merkelig ut - men for at det skal være lettere å forstå så gikk jeg fra en gutt til å bli en mann. Det føltes ekstremt sterkt - og det er jo også derfor jeg har vært nysgjerrig på psykedeliske stoffer. Ikke fordi at jeg vil "ruse" meg, men fordi jeg vil møte demonene mine. Jeg tror at alle mennesker må møte det ubehagelig i seg - for å kunne mestre det og gå videre som en sterkere person.

Derfor sitter jeg igjen nå med en opplevelse som var sjukt skremmende - men også sjukt lærerikt. Jeg skjønner jo selv at det må gå lang, lang tid til neste gang.

Samtidig så sitter jeg igjen med helt vanvittig inntrykk. Det gikk rett og slett fra himmel til helvete på få timer. Og som jeg har nevnt tidligere - så har jeg alltid klart å skjønne soppen og realiteten er annerledes. Så hvis jeg har sett ting som er ubehagelig - så har jeg typ bare ledd. Fordi jeg vet at det ikke er ekte. Men dette handlet som sagt ikke på hva jeg så - men tankemønsteret mitt og følelsen at jeg ikke visste hvem jeg var. Jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å vente til at helvete slapp - det var mitt eneste håp der og da.

Håper jeg svarte på spørsmålet ditt.

Sitat av colakork Vis innlegg
Høres ikke ut som en egodød i det hele tatt men sopp har sin tendens til å forsterke underliggende følelser x100. Er ikke lett for noen andre å si hvor du hentet de følelsene fra da.

Kanskje det var noe jævlig du tenkte på der og da som du bestemte deg for at du ikke var klar for å tenke over alikevell, så det ble fortrengt, og du sitter igjen med følelsene?

Jeg vet ikke, bare synser.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt poenget ditt. Greia er at jeg ikke tenkte på noe annet enn at jeg ikke forsto hvem jeg var lenger. Selvfølgelig kan det være noe underbyggende - men det som fikk meg til å tenke på meg selv var at jeg var helt flat. Helt uten følelser for meg selv eller noen andre. Lyset hadde gått i hjerte mitt.
Sist endret av XDIDX; 24. oktober 2022 kl. 21:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det du beskriver er en egodød og er en anledning til å redesigne seg selv. Jeg kaller det for ett skråblikk.

Du stiller spørsmål ved dine egne kjerneverdier og det kan oppleves som å dø.

Da er det essensielt om du er med på det eller om du kjemper imot.

Høres ut som du er flink til å fylle dagene dine
Jeg har også hatt en lignende opplevelse. Jeg gikk kanskje ikke så langt ned i kjelleren som du. Det var på slutten av en sopptur, hadde landet ganske mye og jeg satt igjen med en helt fantastisk helbredende følelse jeg bare viste ville vedvare (ihvertfall en stund). Så er jeg så dum at jeg fyrer meg ett bongtrekk.... Det bare ødela alt, og den gode følelsen var long gone og erstattet med smålig angst og nedstemthet. Jeg hadde slitt en del med angst og depresjon i forkant av trippen og jeg følte meg seriøst helbredet på slutten av trippen, men etter det bongtrekket så var jeg rett tilbake der jeg startet og vel så det. Følte alt jeg lærte under trippen gikk rett i dass.

Jeg har også sett en fyr gå i skikkelig nasty psykose etter en joint på en sopptur. Fullstendig madman av en annen verden... Cannabis har en skikkelig sterk og uforutsigbar synergi effekt med psykedelika. Jeg syns ikke cannabis burde blandes med psykedelika, det er risky shit selv om du er en dagelig cannabis bruker. De fleste skikkelig stygge badtripps rapporter starter også ofte etter inntak av cannabis, det er en klar gjenganger i tripp rapporter rundt om.

Bottom line: Vær veldig forsiktig med bruk av cannabis på psykedelika.
Er vel en gylden regel at man skal være MEGET forsiktig med cannabis på syre/sopp eller noe annet psykadelika.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Er vel en gylden regel at man skal være MEGET forsiktig med cannabis på syre/sopp eller noe annet psykadelika.
Vis hele sitatet...
Merkelig, alle jeg tripper med foretrekker å røyke samtidig. Det pleier å forsterke trippen og kan bidra til ekstra forvirring. Bør nok unngås på en vanskelig tripp eller om man er uerfaren med et av rusmidlene. Noen gylden regel er det hvertfall ikke, om denne kombinasjonen er nok til å få deg helt ut av balanse ville jeg tolket det som en underbevisst advarsel mot samtlige psykedeliske stoffer (cannabis inkludert). Ikke stritt imot, du kommer aldri til å dø eller bli sånn permanent.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Merkelig, alle jeg tripper med foretrekker å røyke samtidig. Det pleier å forsterke trippen og kan bidra til ekstra forvirring. Bør nok unngås på en vanskelig tripp eller om man er uerfaren med et av rusmidlene. Noen gylden regel er det hvertfall ikke, om denne kombinasjonen er nok til å få deg helt ut av balanse ville jeg tolket det som en underbevisst advarsel mot samtlige psykedeliske stoffer (cannabis inkludert). Ikke stritt imot, du kommer aldri til å dø eller bli sånn permanent.
Vis hele sitatet...
Joda, det er en veldig god regel som angår de fleste.

Jeg liker selv å fyre opp på sopp og LSD og det går som regel fantastisk - behøver ofte en push rundt peaken for å velte ned i enten et psykedelisk drømmeland bak øyelokkene eller intens introspeksjon med lange og fascinerende tankerekker.

Samtidig er det ikke alltid det har gått bra. Jeg hadde en periode for ei stund siden hvor jeg var under mye press i livet, og da førte fyring på sopp til panikkanfall med en overbevisning om at jeg er i ferd med å dø. Gikk bra in the end, men for meg som aldri har opplevd panikkanfall før var det særdeles tøft å oppleve det for første gang på 4 gram cubensis. Brrrr...

Anyways - hvordan man reagerer på cannabis mens man er påvirket av psykedelika er avhengig ikke bare av erfaring (den hadde jeg plenty av da jeg fikk det første panikkanfallet), men heller av omstendigheter i ditt liv her og nå, spesielt nivå av negativ stress.

Noen mennesker kan reagere med psykose på blandingen, andre kan få traumer. Det finnes folk som reagerer slik på cannabis alene. Man vet aldri før man har prøvd, og selv med erfaring bør en vurdere nøye om man er i form for dette akkurat her og nå.

Jeg røyker på sopp den dag idag uten problemer. Hadde til sammen 3 panikkanfall ila. en periode på 4 måneder, alle trigget av cannabis på sopp. Fikk av meg denne reaksjonen vha. LSD (lettere å håndtere headspace) - leste meg opp på panikkanfall, hjerte generelt, tok syre, røkte weed ila. turen, opplevde 2 begynnende anfall ila. turen som jeg klarte å håndtere - endret også en del på livsomstendighetene rundt samme tid vel og merke - det var det. Teknisk sett bør en ikke ta droger for å fikse problemer som ble trigget av droger, så det anbefales ikke å gjøre hvis noen befinner seg i samme situasjon. Det er mindre risikofylt å ta en pause og rydde opp på toppetasjen.

Cannabis er et helt annet beist blandet med psykedelika - den bør ikke undervurderes generelt (nok av folk som utvikler GAD, sosial angst og panikklidelse av langvarig bruk) og spesielt ikke på psykedelika når du er mer sårbar enn du tror.
TS:

Det du beskriver satte en liten støkk i meg. For det er AKKURAT det jeg alltid har sett for meg kunne skje med meg hvis jeg hadde tatt et aldri så lite drag av en joint under en sopptur. Folk rundt meg synes det er tøft å røyke på sopp, fordi det jazzer opp formen. Men jeg har alltid visst at det for min del ville endt med en svært negativ opplevelse, da jeg nesten utelukkende får paronoide tankemønstre ved hasjrøyking. Eneste jeg kan røre under en skikkelig trip er et par øl. Og sigaretter. En helt annen opplevelse å røyke sigg på trip