Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1840
Hei, jeg begynte å jobbe som forsikringselger i april, jeg trives godt med jobben og har innsett at jobben har et svært godt inntektspotensial dersom man klarer å bli flink. Problemet er at det kontoret jeg jobber på er et nytt etablert kontor som drives av en mann som er kjempe flink i salg men som har et større kontor noen timer unna fra kontoret jeg jobber på.
Siden kontoret jeg jobber på er nyetablert føler jeg at jeg ikke har fått den oppfølgingen jeg har hatt behov for (fordi det har hovedsakelig bare vært meg på kontoret , de andre som starta samtidig som meg ga opp etter 1 måned.)pluss at jeg har jobbet litt dumt de første månedene så aktivitetsnivået mitt har vært ganske lav noe som fører til at jeg sliter litt med å få booket møter og få til salg. Jeg har vært i samtale med daglig leder og han sier at jeg har riktig personlighet til å lykkes i denne jobben men jeg sliter bare litt med å få booket møter med folk de siste 2 måneder.
Lederen min er veldig hjelpsom og dyktig og ønsker at jeg skal lykkes men jeg føler jeg skuffer han siden jeg ikke får til nok salg ... Jeg vet ikke om jeg kommer til å få sparken eller ikke og jeg vet ikke om jeg klarer å snu dette rundt...
Jeg har nok ikke noe problem med å få en annen jobb som er relevant til utdanningen min men jeg hadde tenkt å prøve dette i et år for å se om jeg kunne gjøre en karriere ut av salg men det er vanskeligere enn jeg trodde... Jeg opplever at jeg blir flinkere hver måned men jeg vet bare ikke om jeg burde fortsette eller ikke... Dersom jeg klarer å bli veldig flink er dette jo en jobb som er bedre betalt enn en lege.
PS sikkert litt dårlig formulert men så er jeg sliten etter jobb så jeg orker ikke å bruke tid på å fikse strukturen i teksta her,
Synes du burde prøve å gjennomføre det året du har satt som mål. Det virker som du slutter rett før målstreken, utifra ordlyden din her. Du har jo ikke nådd noe tak for hvor god du kan bli når du fortsatt merker at du blir bedre.

Sparken får man ikke ut av det blå, da skal du ha gjort noe veldig skadelig for bedriften.
Slag er ikke for alle, men mange gir opp salg for tidlig før du har gitt det en sjans. Salg krever mye av deg som person, det du må gjøre om du ikke lykkes er å se på hva de beste selgere gjøre. kopier dette og legg om til din stil, en fast mal man leser funker ikker, der leser kunden du leser, legg om til din stil.

Annen ting er lære seg mer om psykologi, salg handler om dette, ingen kjøer av noen man ikke liker, og du må gjøre jobben først der du har kjemi med kunde og leder han på rett vei der det blir for dumt å si nei, under der ligger behovsanalyse som du får svar på underveis.

Husk alltid, ikke spør JA og NEI spørsmål, alltid hva, hvorfor og hvordan der kunde ikke kan si nei
Sitat av hernameisari Vis innlegg
Hei, jeg begynte å jobbe som forsikringselger i april, jeg trives godt med jobben og har innsett at jobben har et svært godt inntektspotensial dersom man klarer å bli flink. Problemet er at det kontoret jeg jobber på er et nytt etablert kontor som drives av en mann som er kjempe flink i salg men som har et større kontor noen timer unna fra kontoret jeg jobber på.
Siden kontoret jeg jobber på er nyetablert føler jeg at jeg ikke har fått den oppfølgingen jeg har hatt behov for (fordi det har hovedsakelig bare vært meg på kontoret , de andre som starta samtidig som meg ga opp etter 1 måned.)pluss at jeg har jobbet litt dumt de første månedene så aktivitetsnivået mitt har vært ganske lav noe som fører til at jeg sliter litt med å få booket møter og få til salg. Jeg har vært i samtale med daglig leder og han sier at jeg har riktig personlighet til å lykkes i denne jobben men jeg sliter bare litt med å få booket møter med folk de siste 2 måneder.
Lederen min er veldig hjelpsom og dyktig og ønsker at jeg skal lykkes men jeg føler jeg skuffer han siden jeg ikke får til nok salg ... Jeg vet ikke om jeg kommer til å få sparken eller ikke og jeg vet ikke om jeg klarer å snu dette rundt...
Jeg har nok ikke noe problem med å få en annen jobb som er relevant til utdanningen min men jeg hadde tenkt å prøve dette i et år for å se om jeg kunne gjøre en karriere ut av salg men det er vanskeligere enn jeg trodde... Jeg opplever at jeg blir flinkere hver måned men jeg vet bare ikke om jeg burde fortsette eller ikke... Dersom jeg klarer å bli veldig flink er dette jo en jobb som er bedre betalt enn en lege.
PS sikkert litt dårlig formulert men så er jeg sliten etter jobb så jeg orker ikke å bruke tid på å fikse strukturen i teksta her,
Vis hele sitatet...
Husk at peak er over i alle mulige kjeder og salgskanaler. Vent til oktober/november før du sier opp. Det kan løsne noe jævlig mot jul, da sitter pengene løsere
Det er veldig vanlig å være usikker som ung og ny i jobben. Spør sjefen din hvordan du ligger an. Får du positivt svar så ikke bekymre deg. Jobb på og forsøk å lære mest mulig om salg.
Har jobbet som forsikringsselger i 2 perioder. Markedet har endret seg mellom disse 2 periodene ved at det var 4-5 selskap til at det er nå over 20 selskap. Tror selv at de som gjør det bra er de som sitter med sin egen portefølje som de fornyer, så er det mange som kommer og går som bygger opp den porteføljen. Men så klart de som lykkes er gode på salg også. Hvis du liker salg men ikke får det til og føler egentlig du burde hatt bedre resultater for både innsats og vilje, ville jeg sett meg om etter en annen bransje.