Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3941
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stemmer det at neurontin gir abstinenser? Det er et c-preparat, men virker jo på de samme reseptorene som benzo
Benzoer binder seg til gaba b. Gabapentin binder seg ikke til gaba reseptorene i det heletatt, men jeg har lest at de tror gabapentin indirekte høyner gaba verdier. Derfor er det mange som påstår at de har en viss krysstoleranse med benzoer. At de kan ha det er ikke bevist så vidt jeg vet, men av egen erfaring så virker det som gabapentin/pregabalin har til en viss grad krysstoleranse med benzoer, å det er jeg langt i fra alene om å mene.

Anyways.. Ja de kan gi abstineser, faktisk så kan de være ganske så ille.. muskelsmerter, lite til ingen søvn, masse angst og en skikkelig depressiv nedtur... Mange påstår tho at de aldri har kjent noen form for abstinenser fra gabapentin, men mange får det (inkludert meg selv). Du skal bruke ganske mye og/eller lenge for at symptomene dukker opp og abstinensene er laaangt ifra like ille som med pregabalin. Eller det er de samme symptomene, men WD'n til pregabalin er på steroider i forhold ass. Kanskje ikke så rart da pregabalin er ca 5x sterkere enn gabapentin.

Gabapentin was designed to mimic the neurotransmitter GABA. It does not, however, bind to GABA receptors. Its mechanism of action as an antiepileptic agent likely involves its inhibition of the alpha 2-delta subunit of voltage-gated calcium channel
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mange takk får svar!
Så om jeg går på 1200 mg så unngår jeg kanskje abstinenser om jeg trapper ned da isåfall?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mange takk får svar!
Så om jeg går på 1200 mg så unngår jeg kanskje abstinenser om jeg trapper ned da isåfall?
Vis hele sitatet...
Det kommer litt an på hvor lenge du har brukt det. Jeg vil anbefale å trappe rolig ned. Hvis smerten tillater det kan du f.eks fjerne 300 mg daglig i uka. Hvis det er vanskelig får man også 100 mg og så kan man evt trappe ned enda roligere. Men som oftest er det ikke noe problem å stoppe med gabapentin hvis du ligger på kun 1200 mg. De som sliter virkelig med nevropatiske smerter kan ligge på opptil 4800 mg i døgnet, de er litt vanskeligere få til å slutte.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er en av de som lett opplever abstinenser fra Neurontin. Våknet faktisk i natt med veldig svette, og en brennende følelse i huden. Hadde da ikke brukt Neurontin på 24 timer. Tok 75mg Lyrica, siden den virker raskere, og deretter 300mg Neurontin. Symptomene forsvant etter en times tid når Lyrica begynte å virke.

Har brukt 600mg Neurontin i noen få måneder. Jeg pleier å trappe raskt ned til 300mg, og deretter 100mg reduksjon hver tredje dag.