Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1403
Anonym bruker
"Blå Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har misbrukt Oxycontin siden 15. juni, så 1 mnd og 12 dager.
Har vært noen få dager hvor jeg har vært av, men det har gått i ca 20-60mg døgnet.

Av og til bare 10mg også, og som sagt noen dager uten.

Si jeg tar 30mg oxycontin kl 18:00 og har drevet hver dag i ca 4 uker. Hvor fort kommer abstinensene etter tatt dose? Og hva kan jeg forvente meg?

Jeg er mest redd for angsten egentlig og evt havne i psykose eller noe. Har ikke noe psykose historikk, men har slitt en del med angst i ca 1 år og hadde egentlig følt meg helt frisk i noen mnder før jeg fikk Oxy av legen som jeg begynte å misbruke. Oppkast, feber og fysisk ubehag skal jeg kunne tåle.

Jeg har to valg, jeg kan trappe ned fordi jeg har masse igjen - eller jeg kan gå cold turkey. Jeg har Lyrica og Valium til og hjelpe med abstinensene (har hørt Lyrica hjelper godt med abstinenser).

TDLR; Hvor fort får jeg abstinenser, hva kan jeg forvente av abstinenser og bør jeg gå helt cold turkey/evt cold turkey med hjelpemidler?
Anonym bruker
"Digital Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville valgt nedtrapping,jeg slutta cold turkey å fikk psykose,så jeg fikk tilbake til samme dose å trappa ned 10mg hver 14dag det gikk forholdsvis greit,hadde bønne Det hjalp LiTT
Hvorfor ikke bare stå i det og bite tenna sammen? Kanskje du lære at du burde gi faen i det misbruket? Rusa meg på TRAMADOL (Ja svakt og latterlig preparat) i 10 år+ Nå tråler jeg gatene etter subb og tar nesten hva som helst når jeg har spist opp pakka mi med tramadol på noen dager.. Hater livet mitt så intenst.. Men gi deg nå så blir det nok bare litt dårlig søvn og kanskje en skvett når du forventer klunk på toalettet
Ville anbefalt å kjøpe 1 sub. Ta 2mg hver dag i tre dager og så gi opp opiatmisbruket. Det gjorde jeg. Å risikere psykose for å tøffe seg å ligge å være syk og skjelve og bæsje i dusjen for å ikke ville ha noen nedtrappingsplan er så tåpelig at jeg ikke finder synd i deg om du velger det engang.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ingen psykose fare med å gå av så kortvarig bruk av oxycontin. Det er relativt lav psykose fare i det hele tatt med opiater.

Angst og uro vil du få, men du havner ikke i psykose.

Men har du mulighet til å trappe ned, så gjør det.
Har du ikke noen alvorlige underliggende problemer, så er det ikke farlig.
Gått av ulike opiater under ulike forutsetninger mange 10-talls ganger og aldri opplevd noe psykose. Har heller aldri opplevd at noen rundt meg har fått det. Er mer vanlig med GHB og alkohol at folk mister bakkekontakten.

Gå av opiater ligner mer på en influensa og nesten alt blir ubehagelig. Jeg ville bare prøvd, så får du en ide om hva det er allefall og kommer du deg over toppen dag 3. eller 4. så er mye gjort.
Er du først begynt å bli dårlig skal du være rimelig sterk for ikke bruke annet du har tilgjengelig i desperasjon.
Anonym bruker
"Blå Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ville valgt nedtrapping,jeg slutta cold turkey å fikk psykose,så jeg fikk tilbake til samme dose å trappa ned 10mg hver 14dag det gikk forholdsvis greit,hadde bønne Det hjalp LiTT
Vis hele sitatet...

Hvor lenge hadde du holdt på da?
Sluttet brått etter tre mnd. daglig bruk av Oxy+Dolc.
Abstinensene dukket plutselig opp da jeg begynte å lure på om jeg var heldig og hadde sluppet unna.
Lå å brakk meg ei uke. Ingen tegn til angst eller psykose, var bare jævlig forbanna...

Orket ikke røyke Cannabis eller spise. Klarte å tvinge meg ut for å handle drikke, som uansett kom opp igjen, så
var noe bekymret for dehydrering etter tredje dag, men klarte etterhvert å få ned noen vitamin-leskedrikker fra dagligvarebutikken...

Overraskende liten psykisk påkjenning, men verre fysisk enn jeg hadde sett for meg.
Anonym bruker
"Digital Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blåkary:hadde brukt 70mg oxy å 4ketorax og 1blåvalium
Å slutta cold turkey,jeg hadde ligget på sykehus me iv morfin i 3månder så brukte jeg ca det overnevnte i 3-4måna,syns det var ett rent helvete å slutte så jeg begynte på akkurat samme dose å begynte trappa ned blir ganske uggen å dårlig form men få dager å ikke nært sæ jævlig som det va me cold turkey
Jeg måtte trappe ned over 4 uker etter å ha gått på Oxycontin og Oxycodone tilsammen 100mg/døgn i 4 måneder. Bevæpnet med Vival, gikk det suverent. Eneste er RLS som sitter rimelig lenge etterpå og forstyrrer innsovningsevnen. Med mindre man har kjørt hardt i årevis på sterke medikamenter, så kan alt enkelt trappes ned om det gjøres riktig og forsiktig. Basert på mine egne erfaringer selvsagt.

Kjørte cold turkey på Tramadol etter 2 mnd en gang, det var noe annet. Følte jeg var døden nær i 2 uker etterpå, i tillegg til reell dyp destruktiv angst.

På opiater kommer abstinensene gjerne etter et par dager etter siste inntak. Du merker gjerne at det er på vei ved at det rumler i magen, du gjesper mye og innimellom hodepine i tillegg. Hodepine kommer forresten spesielt etter Z-hypnotika (som ikke er et opiat).