Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2157
meg og venninen min skulle prøve å røyke hasj, noe vi ikke hadde så mye erfaring med men siden alle våre venner hadde hypet det opp tenkte vi why not, fikk kontakt med en merkelig kar som hadde en ‘plug bruker’ på snap, vi spørte om han kunne rulle 1 g hasj i en J, vi møtte han og satte oss i en lekeplass og begynnte å røyke, tror jeg tokk 3-4 trekk da hele kroppen min plutselig begynnte å prikke og jeg kunne ikke se noe ting, fikk hjerte opp i halsen og måtte fokusere med å puste, Fikk rett og slett noe angst drit.. da venninen min så hvor dårlig jeg ble tokk hun meg med på bussen for å få meg hjem. På bussen ble det helt svart og besvimte av og på hele turen. Da jeg kom hjem sovnet jeg. Etter det hadde jeg googlet litt og tenkte det bare var en first time thing, så jeg prøvde igjen med typen min, (han hadde aldri røyket før) fikk panikk igjen.. jeg trodde egentlig bare at kroppen min eller hjernen min ikke taklet hasj, men typen min røyket med en kompis og han hadde samme reaksjon som jeg hadde fått tidligere. Vet noen hva dette er? Meg og typen har tenkt å prøve grønning men er interessert om noen vet hva det her er / har hatt noe lignende? Alt hjelper
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1gram??? prøv 0.1 og fyll på mer ved behov
Helt vanlig reaksjon når man røyker litt for mye. Selv kan jeg røyke mye mer alene enn jeg kan sammen med andre. 1g i en joint er mye selv for noen som røyker daglig. Enig men han over meg , 0.1 holder i massevis når man ikke har toleranse. Også hjelper det veldig om man har noe behagelig musikk mens man røyker. Rusen siger på en stund etter siste trekket så røyk sakte ikke tvinge det i deg.

Det er også veldig stor forskjell på forskjellige typer hasj / pot. Noen typer er lettere å få noia/angst av enn andre typer. Grønning er ofte litt mindre heavy enn brunt så det er god sjans for at du vil få en bedre opplevelse av det, og så fort du blir vandt til rusen og klarer å nyte den med en type cannabis så blir det lettere å håndtere andre typer etterhvert.
husk at weed er en psychedelic. det fremhever forskjellige følelser du allerede har
Sist endret av Sukkerpapir; 12. juli 2022 kl. 17:32.
Er nok bare underbevisstheten som prøver å fortelle deg at det du gjør er ulovlig og moralsk ukorrekt. Typisk reaksjon blant tenåringsrøykere. Og 1g er overdrevent mye for en joint, selv for erfarne røykere.
Sist endret av Gnarve; 12. juli 2022 kl. 18:14.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1 gram hasj er for mye i én joint! 0,2-0,3 gram holder for to ferskinger.
Dere kan kjøpe 1 gram og dele den i fire eller fem så har dere til flere jointer til andre anledninger hvis dere vil prøve igjen.

Kunne vært farlig å be en fremmed selger på snap om å rulle ferdig jointen for dere. For alt dere vet kan den ha vært full av syntetisk hasj eller annen dritt!
Generelt er det en dårlig ide å begynne med rus uten noen ruskyndige som dere kjenner og kan stole på. Ikke kjøp fra noen fremmede på snap som driter i hvem dere er, spør heller andre dere kjenner IRL som røyker hasj om de kan hjelpe dere å fikse noe. Hvis dere ikke kjenner noen IRL som røyker hasj så vent til dere blir eldre eller ta dere en tur til København til Christiania på weekendtur hvor det er ekte og god vare i relativt trygge og inkluderende omgivelser.
Anonym bruker
"Klok Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt vanlig symptomer når man får en veldig kraftig "overdose" eller grønner, av alt, alt for mye cannabis (thc) på lav/ingen toleranse.

Om du føler deg bra igjen nå er ingen skade skjedd, men vær obs på at dette kan og vil skje igjen ved samme høye dose. Årsaken til at du mista synet og besvimte er mest sannsynlig blodtrykksfall og blodsukkerfall, som er vanlig effekt av thc (en del av årsaken til munchies). Å besvime kan være veldig farlig i seg selv (kan slå hodet, hjelpesløs på ukjent sted etc).

Om du prøver igjen, sørg for å spise ett godt måltid først. Ha med en sukkerholdig brus (sukker hjelper litt om du føler deg matt av å røyke).

Cannabis kan forstærke din følelse av situasjonen du er i, på godt og ondt, så prøv å finn en bedre set & setting (uten fremmede folk, på ett trivelig sted, med mer kunnskap om dose og effekt).

Vil også advare mot å blande med alkohol, når du er så følsom for cannabis, er du garantert en enda værre opplevelse om du blander med alkohol.
Ikke alle tåler hasj og det dere røyka var i tillegg altfor mye. Kjøp av en annen selger neste gang og hvis du fortsatt får det sånn så er ikke hasj noe for deg
1 gram hasj er for mye i én joint! 0,2-0,3 gram holder for to ferskinger.
Dere kan kjøpe 1 gram og dele den i fire eller fem så har dere til flere jointer til andre anledninger hvis dere vil prøve igjen.

Enig i denne^^
1g i en joint første gang man røyker??
Sitat av krystalljenta Vis innlegg
1g i en joint første gang man røyker??
Vis hele sitatet...
En fremtidig maskin
Så la meg få dette helt klart, påstår dere virkelig at det er helt normalt å svime av sånn som trådstarter beskriver når man grønner ut?
Det er ikke normalt, høres ut som du fikk blodtrykksfall deluxe. Kanskje en sjekk av hjertet kunne vært på sin plass, siden cannabis kan gjøre at kroppen kjører blodpumpa hardt. Jeg er ikke noe helsepersonell, så ta det med en klype salt.

Uansett, hvis du planlegger å prøve dette igjen så sørg for god "rushygiene" som jeg har begynt å kalle det. Alle behov som søvn, mat og drikke + dagens oppgaver er unnagjort før jeg fyrer noe som helst. Og ta det meget rolig, 2 - 3 trekk og vent litt, det kan ta noen minutter før det du har røyka faktisk kicker inn ordentlig.
Anonym bruker
"God Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Knask Vis innlegg
Så la meg få dette helt klart, påstår dere virkelig at det er helt normalt å svime av sånn som trådstarter beskriver når man grønner ut?
Vis hele sitatet...
det er 2 brødre jeg ofte røyker med, de er faktisk brødre og ikke "Bro"
Men begge de 2 har helt ut av det blå svimi ut av og røyke, skjer sjeldent,
Blir helt bleike, svimer av, også går det noen min så er de back 2 normal.

Kan det være noe gener?

Jeg påstår ikke at det er normalt og svime av når man grønner ut, personlig har jeg aldri gjort det, men ikke utenkelig at det kan skje.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Jeg påstår ikke at det er normalt og svime av når man grønner ut, personlig har jeg aldri gjort det, men ikke utenkelig at det kan skje.
Vis hele sitatet...
Skjønner.

Grunnen til at jeg reagerte på de uttalelsene ovenfor var fordi jeg rett og slett ikke kan relatere til det på noen som helst måte - og det til tross for at jeg trolig har røyka både regelmessig og sporadisk med et tresifret antall brukere av cannabis med ulik erfaring, styrkegrad på varer osv. over årenes løp.

Jeg har kun sett to personer besvime etter inntak av cannabis:

I det ene tilfellet er jeg ikke overrasket, for å si det sånn.
Fyren var shabby tvers gjennom på alle mulige måter.

I det andre tilfellet var det snakk om en fyr som tok seg noen trekk på fylla mens han hadde nebbet stappet med diverse pulver og ulike piller i systemet.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skyhøye THC nivåer + ulovligheten rundt det hele = Noia.