Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2456
Gammel samsung hvor batteriet sluttet å lade (og har begynt å bule litt). Hvorfor funker det ikke å lodde på et nytt 18650- batteri til bms'en?

Den har 4 ledere ut merket +/ID/TH/-, måler 4V over +/- og 0V over ID/- og TH/-.
Når batteriet buler, så er det et godt tegn på, at noe mere eller mindre katastrofalt ikke er så langt unna. Altså batteriet bør byttes ut og resirkuleres, slik at litiumet kan gjenbrukes.
Joda, men nå er problemet å få liv i enheten igjen. Kan bms'en låse seg ved batterifeil?
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Joda, men nå er problemet å få liv i enheten igjen. Kan bms'en låse seg ved batterifeil?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, vet heller ikke hva bms er heller. Men jeg vet at baterier basert på litium, kan begynne å brenne for en skitt og ingen ting. Hvis er slikt batteri brenner, er det ikke bare slukke det, for å si det slik. Dusjer du på vann, brenner det bare verre.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Joda, men nå er problemet å få liv i enheten igjen. Kan bms'en låse seg ved batterifeil?
Vis hele sitatet...
vet at noen bms kan trenge en reset, når man kobler opp nytt batteri, noen låser seg å men vet ikke om Samsung gjør det
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Vet ikke, vet heller ikke hva bms er heller
Vis hele sitatet...
Men du lar ikke det hindre deg fra å svare...

@mrracerhacker: Har søkt litt på nett men finner stort sett bare info om batteri til elsykkel og laptop.
Skulle bare fått ut noe data fra enheten så det trenger bare funke i en liten time
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Men du lar ikke det hindre deg fra å svare...

@mrracerhacker: Har søkt litt på nett men finner stort sett bare info om batteri til elsykkel og laptop.
Skulle bare fått ut noe data fra enheten så det trenger bare funke i en liten time
Vis hele sitatet...
Jøss. Det var litt av en innstilling.

Du får råd som i ytterste konsekvens kan redde livet ditt, også avfeier du det sånn som det der?

Håper du har forsikring da, i hvertfall fall.

Hold tableten unna brennbart materiale da i hvertfall.
Hvorfor er det så vanskelig for folk å holde kjeft når de virkelig ikke har noe å bidra med?

Det originale batteriet er frakoblet og på vei til gjenvinning, det er ikke tema her.
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Jøss. Det var litt av en innstilling.

Du får råd som i ytterste konsekvens kan redde livet ditt, også avfeier du det sånn som det der?

Håper du har forsikring da, i hvertfall fall.

Hold tableten unna brennbart materiale da i hvertfall.
Vis hele sitatet...
«Kremt» redde liv? Jeg har bygd om en haug av Lithium Polymer celler. De kan lade det samsung batteriet 4 ganger. Har ikke tall på hvor mange kortslutninger som jeg har prestert å få til og de pluss jeg lever i beste velgående.

Jobber man med batterier, så går man ikke på butikken for å lade noe etc. og er man våken så skal det uhyre mye til før sånne eksploderer. Tror ikke jeg har opplevd brann en eneste gang. Røyk veldig en gang da
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvilken modell er det? Var det originale batteriet på 3,7V (1 celle)? Jeg synes det er litt lite for en tablet, jeg hadde forventet minst to celler.
Husker ikke hvilken modell det er, men det er helt klart 1 celle:

https://imma.gr/112440x29b08