Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1206
Hallo.

Noen som har en pre workout å anbefale?

Pleide å kjøpe med superpump max fra Sverige før. Det er den beste på smak, og den funket også helt utrolig bra med tanke på ekstra energi samt pump i muskelen som trenes. Har prøvd andre som er for salg i Norge men de suger i forhold. Tror ikke den er å få kjøpt i Sverige lenger heller, uansett har jeg ikke for vane å harryhandle lenger. Noen som vet hvorfor den ikke er til salgs i Norge? Er den ulovlig? Er det mulig å importere den? Finnes det en verdig erstatter?


På forhånd takk.
Jeg har brukt denne stort sett
https://www.gymgrossisten.no/f-cked-...4aAnyqEALw_wcB

Men nå bruker jeg bare koffeintabletter og synes det funker like bra og ikke bare blir du selv i bedre form/slankere men lommeboka like så.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Hallo.

Noen som har en pre workout å anbefale?

Pleide å kjøpe med superpump max fra Sverige før. Det er den beste på smak, og den funket også helt utrolig bra med tanke på ekstra energi samt pump i muskelen som trenes. Har prøvd andre som er for salg i Norge men de suger i forhold. Tror ikke den er å få kjøpt i Sverige lenger heller, uansett har jeg ikke for vane å harryhandle lenger. Noen som vet hvorfor den ikke er til salgs i Norge? Er den ulovlig? Er det mulig å importere den? Finnes det en verdig erstatter?


På forhånd takk.
Vis hele sitatet...

Den gir nok bra med pump fordi den inneholder litt salt. Det påvirker blodtrykket.

Alle lovlige pwos er i bunn og grunn det samme. Litt vitaminer, aminosyrer og litt koffein.

Du burde bare kjøpe det som er billigst/på tilbud.

Hvis du skal ha det lille ekstra i pwoen så kan du sjekke ut bodyshock(.)pro

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg har brukt denne stort sett
https://www.gymgrossisten.no/f-cked-...4aAnyqEALw_wcB

Men nå bruker jeg bare koffeintabletter og synes det funker like bra og ikke bare blir du selv i bedre form/slankere men lommeboka like så.
Vis hele sitatet...
Fu#ked up er en av de bedre, da den har fornuftig forhold mellom ingrediensene.
Sist endret av Superspurv; 16. februar 2022 kl. 18:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Alle lovlige pwos er i bunn og grunn det samme. Litt vitaminer, aminosyrer og litt koffein.
Vis hele sitatet...
Helst litt mer enn bare det da. Beta-alanin, citrullin, ...?

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Fu#ked up er en av de bedre, da den har fornuftig forhold mellom ingrediensene.
Vis hele sitatet...
Jeg var veldig skuffet over denne, kjente absolutt ingenting av den. Mulig fordi jeg «bare» tok den oppgitte dosen (5-10 gram), og det er jo veldig lite. Men det var nå det som sto på boksen da.

Jeg har prøvd mange forskjellige typer PWO, og blitt skuffet over de aller fleste. Alle som har typ 5 gram anbefalt dose er jo omtrent autoskuffelse. Mange bruker jo mer enn dette bare i betaalanin alene. Man kan jo selvfølgelig ta 4x anbefalt dose, men det er jo (selvfølgelig) ikke anbefalt (fort gjort å overdose på koffein f.eks.).

Hvis man har litt erfaring, og dannet seg et bilde av hvilke stoffer kroppen responderer bra på, og hvilke stoffer man, av ulike grunner, ikke vil innta, så vil jeg anbefale å kjøpe de ulike stoffene separat og blande selv!
Ellers er The Butcher en av de aller beste jeg har prøvd her til lands. Der er det ekstra mye av stort sett alle virkestoffene fra "F*cked Up", pluss en del andre stoffer som JEG synes er viktige i en PWO.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Helst litt mer enn bare det da. Beta-alanin, citrullin, ...?


Jeg var veldig skuffet over denne, kjente absolutt ingenting av den. Mulig fordi jeg «bare» tok den oppgitte dosen (5-10 gram), og det er jo veldig lite. Men det var nå det som sto på boksen da.

Jeg har prøvd mange forskjellige typer PWO, og blitt skuffet over de aller fleste. Alle som har typ 5 gram anbefalt dose er jo omtrent autoskuffelse. Mange bruker jo mer enn dette bare i betaalanin alene. Man kan jo selvfølgelig ta 4x anbefalt dose, men det er jo (selvfølgelig) ikke anbefalt (fort gjort å overdose på koffein f.eks.).

Hvis man har litt erfaring, og dannet seg et bilde av hvilke stoffer kroppen responderer bra på, og hvilke stoffer man, av ulike grunner, ikke vil innta, så vil jeg anbefale å kjøpe de ulike stoffene separat og blande selv!
Ellers er The Butcher en av de aller beste jeg har prøvd her til lands. Der er det ekstra mye av stort sett alle virkestoffene fra "F*cked Up", pluss en del andre stoffer som JEG synes er viktige i en PWO.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å lage en PWO selv fordi dette skulle være billigere. Synes ikke det ble helt det samme og det begynte å prikke i HELE kroppen inkludert rævhølet og det svei som faen når jeg dreit etterpå og lenge etter det igjen. Blanding av PWO er forbehold folk med grunnkurs i kjemi/kosthold.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg prøvde å lage en PWO selv fordi dette skulle være billigere. Synes ikke det ble helt det samme og det begynte å prikke i HELE kroppen inkludert rævhølet og det svei som faen når jeg dreit etterpå og lenge etter det igjen. Blanding av PWO er forbehold folk med grunnkurs i kjemi/kosthold.
Vis hele sitatet...
Haha! Høres ut som du var litt for slepphendt med betaalaninen.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Haha! Høres ut som du var litt for slepphendt med betaalaninen.
Vis hele sitatet...
Mulig det, husker jeg sto å venta på bussn så slapp jeg en fis som svei noe jævlig og så klødde jeg overalt på kroppen å så sikkert ut som en spedalsk.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Helst litt mer enn bare det da. Beta-alanin, citrullin, ...?


Jeg var veldig skuffet over denne, kjente absolutt ingenting av den. Mulig fordi jeg «bare» tok den oppgitte dosen (5-10 gram), og det er jo veldig lite. Men det var nå det som sto på boksen da.

Jeg har prøvd mange forskjellige typer PWO, og blitt skuffet over de aller fleste. Alle som har typ 5 gram anbefalt dose er jo omtrent autoskuffelse. Mange bruker jo mer enn dette bare i betaalanin alene. Man kan jo selvfølgelig ta 4x anbefalt dose, men det er jo (selvfølgelig) ikke anbefalt (fort gjort å overdose på koffein f.eks.).

Hvis man har litt erfaring, og dannet seg et bilde av hvilke stoffer kroppen responderer bra på, og hvilke stoffer man, av ulike grunner, ikke vil innta, så vil jeg anbefale å kjøpe de ulike stoffene separat og blande selv!
Ellers er The Butcher en av de aller beste jeg har prøvd her til lands. Der er det ekstra mye av stort sett alle virkestoffene fra "F*cked Up", pluss en del andre stoffer som JEG synes er viktige i en PWO.
Vis hele sitatet...
Ang overdose på koffein, jeg har lest forskning på koffeinens effekt på trening og da må du faktisk opp i 4-600 mg før toppidrettsutøvere får noen prosent ekstra ytelse under makspuls i utholdenhetsøvelser. Jeg har tilgode å se overbevisende resultater for styrketrening, noe som får meg til å tro at det er mye placebo ute å går når det kommer til pwo.
Selv merker jeg ingen forskjell med og uten pwo.
Brukte en del "FUCKED UP" PWO for noen år tilbake.
Var nesten som å ta speed
Jeg tror ikke det er placebo. Brukte som sagt den superpump mixen før, og syns den ga svært mye energi, trengte mindre hvile mellom sett, og følte egentlig for å trene lenger enda jeg hadde kjørt hardt i 45-60min, da jeg har lest det ikke er noe lurt å trene lenger måtte jeg stoppe meg selv. Med ingenting, kaffe eller andre pre workout så blir jeg daff i forhold og syns ikke jeg har samme energien. Det kan fortsatt være placebo selvsagt, men syns forskjellen var såpass stor at jeg tviler. Dette er også snakk om perioder på flere uker og ikke bare økter hvor dagsform naturlig nok varierer.


Jeg har prøvd den fu#ked up pre workouten men syns nesten ikke den ga effekt i det hele tatt. Doblet derfor dosen og fikk den effekten pilleknaskern snakker om av betaalaninen, at det prikker som faen i hele kroppen. Ikke spesielt behagelig.


Angående mengde koffein for å yte bedre, tenker jeg at hvis folk blir mer våken av en kopp kaffe, burde jo dosene i pre workout gi en god energiboost uten at det kan måles i direkte ytelse. Personlig har jeg lite effekt av koffein, har aldri merket overdose på det uansett hvor mye kaffe eller PWO jeg har i meg, utenom at jeg ikke får sove.
Effekten av koffein er individuell, og ikke minst avhengig av toleranse. Akkurat nå kan jeg ta ganske mye koffein uten å kjenne noenting, men hvis jeg er totalt off-syklus, så kan jeg fort gå ned i knestående med skjelvinger av 300mg strakt.

Jeg vil tro koffein har en større effekt på styrketrening enn langvarig utholdenhetstrening, men «et par prosent» for en toppidrettsutøver er uansett ganske ekstremt! De folka der gjør jo hva som helst for å tyne ut bare et par brøkdels prosent ekstra, så om koffein alene står for flere prosent ekstra ytelse, så er det over all forventning.

For menigmann på gymmen, derimot, så kommer det nok mye an på motivasjon, tenker jeg. Det beste med koffein for min del er egentlig bare den bittelille «peppen» den har på meg om jeg er søvnig, slapp, tafatt og egentlig ikke har noe særlig lyst til å pushe hardt. Vet ikke om den har noe fysisk effekt i det hele tatt, ut over at den kvikker meg opp mentalt og gir meg litt gratis motivasjon til å ta i litt. Har man en sterk indre motivasjon og vilje til å trene uansett, så vet jeg ikke hvor mye man får ut av koffein til trening.

Men der igjen – det er veldig individuelt.

Mange sverger også til PWO helt uten noe koffein, som var grunnen til at jeg nevnte dette med å blande sin egen PWO. De fleste ferdigblandete PWO-er på markedet inneholder jo relativt solide doser koffein. Dette er også mye av grunnen til at man ikke bare bør ukritisk mangedoble dosene av PWO-er som ellers virker «svake» i originaldosering.
Sist endret av Realist1; 17. februar 2022 kl. 00:26.
Jeg blander selv, 4 gram betaalanin, 8 gram citrulline malat, 5 gram kreatin og 200-300 mg koffein. Blander med fun light. Grunnen til at jeg gjør det sånn er at ferdigblandede pwo stort sett er lavdosert på alt annet enn kreatin og koffein. Om man da tar flere doser på en gang, så blir koffeindosen altfor høy. Betaalanin er en vanesak, prikkingen går over når man har inntatt jevnlig over tid.