Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1434
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har tatt 2 mg subutex til dagen i 9 mnd, utenom 4 mnd hvor jeg tok heroin i stedet. fikk kraftige abstinenser når jeg kuttet det ut, så gikk over til subutex igjen og da roet det seg. men siden det er en såpass lav dose, vil jeg få abstinenser om jeg kutter det ut? tar høyere doser innimellom (alt fra 4 til 8 mg, ikke mer) og blir veldig ruset av det. tar det IV
Eh, 2mg dagen blir abstinenser ja

Bare prøv 2-3-4 dager uten
Sist endret av krystallkongen; 1. februar 2022 kl. 08:26.
Ja.
Det vil bli værre i 3 - 4 dager, med lite og sporadisk søvn. Men så vil det lette, og etter den 5. - 6. dagen vil du kanskje klare å gå ut og gjøre noen små ærend. Du sover jevnere om natta. Etter ei uke+ merker du at du kvikner til igjen.
Men det blir noen kjedelige dager.
Alternativet er at du fortsetter med dette. Og før du vet ordet av det har du opptil flere typer hepatitt, mange brente broer bak deg osv osv.
Du tenker på å slutte. Men du er redd for abstinensene. Svaret er et det enkleste er å slutte nå. Du må bare gjennom den uka.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil oppleve betydelige abstinenser og de vil vite lengre enn det som er skissert over her. Ved heroin ville jeg sagt at det var realistisk å kun være dårlig I en ukes tid. Sunutex abstinenser vare lengre.

Jeg var dårlig ( stort sett sengeliggende ) i 2 uker og søvnen var ikke på plass før etter 6 uker.
Anonym bruker
"Viss Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
tok meg måned å komme meg etter sub, rører aldri det faenskapet long term igjen.
Snorta 1mg daglig i litt over 1 år.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du vil oppleve betydelige abstinenser og de vil vite lengre enn det som er skissert over her. Ved heroin ville jeg sagt at det var realistisk å kun være dårlig I en ukes tid. Sunutex abstinenser vare lengre.

Jeg var dårlig ( stort sett sengeliggende ) i 2 uker og søvnen var ikke på plass før etter 6 uker.
Vis hele sitatet...
ja jeg var vel dårlig i 1-2 uker etter heroin. det var kraftig, men varte ikke veldig lenge. har hørt at subutex abstinenser varer lengre, men tenkte det kanskje var ved høyere doser, 2 mg er jo det minste man får.

noen tips til noe som kan hjelpe? benzo feks?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ja jeg var vel dårlig i 1-2 uker etter heroin. det var kraftig, men varte ikke veldig lenge. har hørt at subutex abstinenser varer lengre, men tenkte det kanskje var ved høyere doser, 2 mg er jo det minste man får.

noen tips til noe som kan hjelpe? benzo feks?
Vis hele sitatet...

2 mg er egentlig ikke så veldig lav dose. Trapper man ned i feks LAR for man til slutt temgesic, der laveste er 0,2 mg buprenorfin. Og 0,2 mg er nok til å bli griseruset uten toleranse.

Benzo hjelper betraktelig, men da må du passe på at du ikke hekter deg på det i tillegg. Du bør kanskje prøve å trappe ned på subutexen til lavest mulig dose. Du kan feks knuse 2 mg og dele opp i linere og på denne måten trappe enda mer ned før du hopper helt av.
Folk undervurderer subutex,å da spesielt dosene.2 mg om dagen i flere måneder vill gi ganske greit med abstinenser for de fleste,er strengt tatt ikke så liten dose.
Jeg brukte subutex daglig i flere år,aldri iv da kun under tungen å nasalt,varierte i perioder fra 2-4 mg i døgnet,men lå vell på ca 3 mg mesteparten av tiden.Jeg trappa ned over flere måneder,etter en haug av mislykka førsøk med kort nedtrapping.

Nå har jo ikke du brukt i flere år,men jeg ville fortsatt tatt en rolig nedtrapping hvor du for eksempel kutter 10% første uka,altså til 1,8mg i døgnet i ei uke eller til du føler deg stabil på den dosen,så gjenta prossessen med å gå ned til 1,6/mg i ei uke/til du føler deg stabil.Du skjønner greia.

Viktigste her er å holde deg på dosen til du føler deg stabil å uten abs før du kutter ned enda mer,hvor lang tid det tar før kroppen stabiliseres på en dose kan variere så mye fra person til person så du må bare føle deg frem selv.
Men som grunnregel tar det jo lengre tid jo lengre du har brukt stoffet.Men jeg ville anbefalt å kutte å ta det iv under nedtrapping å heller bruke det som det er ment,under tungen.

Veit det det her kan se langsomt å kjipt ut,men etter min erfaring å hva jeg har hørt av andre så er dette den beste å mest effektive metoden for å unngå mest mulig ubehag å suksess i å slutte.
Gjerne gå så langt ned som overhodet mulig før du kutter av helt,gjerne helt ned i en halv mg eller enda lavere.
Slippper unna veldig mye ubehag med denne metoden å går egentlig ganske greit så lenge du er innstilt på å slutte å ikke tillater deg selv å skulle bare kose deg en kveld å tar en stor dose-det kan fort ødelegge hele greia.

Denne metoden her funker også veldig bra til benzo nedtrapping.
Lover deg at denne metoden vil gi minimalt med abs så anbefaler deg å prøve det ut,Lykke til,går helt fint om du bare følger planen uten å skeie ut.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
grunnen til at jeg tenker på å trappe ned er rett og slett fordi jeg trenger å kunne skrive meg inn på psykiatrisk uten å sitte der med tonnevis av abstinenser. jeg er ikke klar for å bli helt rusfri.

ruskonsulenten min og teamet mitt ville at jeg skulle bestille legetime for å be om hjelp til å trappe ned på subben. noen som vet om jeg må levere urinprøver da?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
grunnen til at jeg tenker på å trappe ned er rett og slett fordi jeg trenger å kunne skrive meg inn på psykiatrisk uten å sitte der med tonnevis av abstinenser. jeg er ikke klar for å bli helt rusfri.

ruskonsulenten min og teamet mitt ville at jeg skulle bestille legetime for å be om hjelp til å trappe ned på subben. noen som vet om jeg må levere urinprøver da?
Vis hele sitatet...
Ærlig,du klarer det her helt selv om du lager en plan lignende jeg foreslo,kan ta det litt raskere om du føler det går fint.
Ikke for å rakke ned på helsevesenet,men de kjører ofte alt for raske nedtrappingsplaner på sub å benzo i mange tilfeller,mange har for liten kunnskap om det.

En kompis var lagt inn å skulle slutte på illegal bruk av sub å benzo,ga han en uke eller to nedtrapping eller noe sånt å fyren hadde brukt daglig i årevis,han endte jo såklart opp med å gå tilbake på sub å piller rett etter.
Han endte til å med opp i lar systemet etter det her å er det enda fordi han ikke klarte å slutte med sub etter deres plan(flere innleggelser)fyren har aldri brukt heroin,men henter ut 4mg subutex om dagen.

Bare prøv en en nedtrappingsplan å om du ikke skulle greie det så oppsøker du hjelp.
Men det eneste de egentlig gjør er å gi en lignende nedtrappingsplan som jeg har foreslått,bare at den er mye kortere å dermed gir mer abstinenser å høyere sjanse for relapse.

Men for all del,oppsøk helsevesenet om du har null tru på å greie det på egenhånd.
Men har trua på at du hadde klart det selv,krever egentlig kun litt viljestyrke for å holde seg til planen uten å skeie ut så går det helt fint.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av JayHova Vis innlegg
Ærlig,du klarer det her helt selv om du lager en plan lignende jeg foreslo,kan ta det litt raskere om du føler det går fint.
Ikke for å rakke ned på helsevesenet,men de kjører ofte alt for raske nedtrappingsplaner på sub å benzo i mange tilfeller,mange har for liten kunnskap om det.

En kompis var lagt inn å skulle slutte på illegal bruk av sub å benzo,ga han en uke eller to nedtrapping eller noe sånt å fyren hadde brukt daglig i årevis,han endte jo såklart opp med å gå tilbake på sub å piller rett etter.
Han endte til å med opp i lar systemet etter det her å er det enda fordi han ikke klarte å slutte med sub etter deres plan(flere innleggelser)fyren har aldri brukt heroin,men henter ut 4mg subutex om dagen.

Bare prøv en en nedtrappingsplan å om du ikke skulle greie det så oppsøker du hjelp.
Men det eneste de egentlig gjør er å gi en lignende nedtrappingsplan som jeg har foreslått,bare at den er mye kortere å dermed gir mer abstinenser å høyere sjanse for relapse.

Men for all del,oppsøk helsevesenet om du har null tru på å greie det på egenhånd.
Men har trua på at du hadde klart det selv,krever egentlig kun litt viljestyrke for å holde seg til planen uten å skeie ut så går det helt fint.
Vis hele sitatet...
Tror personen mener at en trenger psyk innleggelse for psykiske grunner, ikke pga rusen, men vist en ikke får sub lovlig vil de nokk ikke gi der inne å nokk være kjipe som du sier med å hjelpe med abstinenser og nedtrapping