Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 8051
Hvor lenge kan de ha den frossen?
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
haha, korsen vet du at det er snutn?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
haha, korsen vet du at det er snutn?
Vis hele sitatet...
Spurte banken koffor æ ikke fåt overført elle brukt korte mitt
Har du bange anelser om HVORFOR onkel blå har frosset den? Ville tatt kontakt med politistasjonen og hørt om evt sak på deg og hjemmelen for dette inngrepet.
Vakthavende politijurist 02800 vet nok mer enn et morgentrøtt forum.
driver du ENK og har køddet med skatt og moms så er det skattetaten som er kommet for å fucke deg opp, og det gjør de og uten nåde
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du har ringt banken og de bekrefter at politiet har frosset kontoen, så ringer du politiet og spør på hvilket juridisk grunnlag de har gjort det (bruk de ordene, tips jeg fikk fra advokat en gang). Sitt med penn og papir og noter hvilke paragrafer eller mistanker de viser til. Uansett hvilken mistanke, juridisk grunnlag eller evt mangel på grunnlag de måtte komme med, diskuterer du med en advokat i morgen tidlig. Min erfaring er at du gjerne får en kjapp telefonsamtale med tips gratis fra advokatkontorer (men det gjelder sikkert ikke alle).
De har garantert ikke frosset kontoen til en født i 2001 med en shady bruker på Freak som i det hele tatt må spørre om noe slikt. Du skal nok langt inn i et game der du vet hvorfor den blir frosset, før den blir frosset.
Du er en ung kar. Kanskje foreldra dine har lest innpå her og bestemt seg for å fryse kontoen din
Sitat av Darkbull Vis innlegg
De har garantert ikke frosset kontoen til en født i 2001 med en shady bruker på Freak som i det hele tatt må spørre om noe slikt. Du skal nok langt inn i et game der du vet hvorfor den blir frosset, før den blir frosset.
Vis hele sitatet...
Nei. Kan være nok å få overført 5k i kryptohvitvasking eller selge/betale for drugs med vipps
Anonym bruker
"Vennlig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Nei. Kan være nok å få overført 5k i kryptohvitvasking eller selge/betale for drugs med vipps
Vis hele sitatet...
Kilde på den påstanden takk
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Nei. Kan være nok å få overført 5k i kryptohvitvasking eller selge/betale for drugs med vipps
Vis hele sitatet...
Begynner tro de 20k jeg fikk vippsa til meg kan være grunnene til problemmene mine, har sånn halveis valide grunner for de

Sitat av Darkbull Vis innlegg
De har garantert ikke frosset kontoen til en født i 2001 med en shady bruker på Freak som i det hele tatt må spørre om noe slikt. Du skal nok langt inn i et game der du vet hvorfor den blir frosset, før den blir frosset.
Vis hele sitatet...
Født i 07

Sitat av Jerna Vis innlegg
Du er en ung kar. Kanskje foreldra dine har lest innpå her og bestemt seg for å fryse kontoen din
Vis hele sitatet...
Vil virke usannsynli når begge gir faen å all freak traffiken min går gjennom tor plusplus vpn.
Sist endret av sunnny01; 23. januar 2022 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tror du bare kan reflektere over livsvalg og komme frem til hvorfor kontoen din er sperret.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Jeg tror du bare kan reflektere over livsvalg og komme frem til hvorfor kontoen din er sperret.
Vis hele sitatet...
Klar over hvorfor, bare ikke hvor lenge den er på lås å slå
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kilde på den påstanden takk
Vis hele sitatet...
At hvitvasking ikke er lov? Eller at å motta penger for salg/kjøp av narkotika på vipps ikke er lov?
Best du forstår at rus og livet som narkis ikke er kult.
Mulig du tror at det er tøft og fortsatt innbiller deg at du kan kjøre fet bmw og bolle fotomodeller på millioner tjent på salg, feste med kokain og sjampis… det er ikke sånn. Tro meg, IKKE sånn.

Du bøttføkker din eneste sjanse til å leve her på jorda og gjør det miserabelt.

Slutt, skaff deg jobb og utdannelse, fiks deg en bolig og begynn å smak på livet. Er du 30 år og fortsatt ønsker deg ruslivet, kjør på for all del, men Du er ikke moden for dette enda når du er 14.
Se i speilet, du går på ungdomsskolen og må spørre på et forum om alt som har med rus å gjøre, det sier meg at du prøver så godt du kan å starte men ikke helt vet hvordan. Hvorfor?

Jeg vil deg alt godt, så bare snu nå med en gang før du blir sendt på institusjon.
20k engang på vipps skal ikke være nok til å sperre kontoen helt uten videre, så det er nok noe du ikke sier.
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Spurte banken koffor æ ikke fåt overført elle brukt korte mitt
Vis hele sitatet...
Banken ga ut informasjon om at politiet frøs kontoen din?





Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Begynner tro de 20k jeg fikk vippsa til meg kan være grunnene til problemmene mine, har sånn halveis valide grunner for de


Født i 07



Vil virke usannsynli når begge gir faen å all freak traffiken min går gjennom tor plusplus vpn.
Vis hele sitatet...
Ingen får problemer av 20k, du kan få noen spørsmål stilt fra banken, men da sier du vell "jeg solgte PCen min".

Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Klar over hvorfor, bare ikke hvor lenge den er på lås å slå
Vis hele sitatet...
Sikker på det ikke er mammaen din som har fått den låst?
Så casen her er at en 14 år gammel gutt angivelig har fått kontoen sin fryst av politiet fordi han har mottatt rundt 20k via vipps.

Det er fortsatt endel informasjon som mangler for å gi deg et ordentlig svar.

Hvis du går litt i deg selv, så vet du nok selv hva som potensielt har skjedd. God søndag (:
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
2022
- 2001
= ikke 14
Vis hele sitatet...
Han skriver litt lengre oppe han er født i 07.

Du har helt rett. 2022 - 2001 = 19.
Sist endret av Superspurv; 23. januar 2022 kl. 18:31.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At politiet sperrer tilgang til egen bankkonto ved mistanke om kjøp av narkotika eller 5k kryptopenger som du påstod

Vet du hvor inngripende det er å sperre noens bankkonto?politiet har ikke myndighet til det i sånne saker, og jeg tviler på det er politiet som har gjort noe her men snarere verge for 15 åringen i tråden
Vis hele sitatet...
Jeg vet hvor lett det er for de å sperre bankontoen til folk som driver med hvitevasking av penger ja. Eventuelt salg av narko på vipps.

Hadde en sak i nærområdet her med 30+ stykker som fikk kontoene sine fryst uten noe mere grunn en at de hadde vipset 1200kr over flere ganger til same fyr som solgte kola.

Om du ikke vet det så ring banken din imorgen og spør.

Er ikke snakk om så mye mere en et brev ifra jurist og til banken om at kunden bedriver hvitvasking/salg av narkotika på nettbank før de sperrer kontoen. Ser banken at det er uregelmessigheter så sperrer de kontoen, de vil heller ikke være mellommann for krim.
BRAND ∞ STRONG
Da RC for alvor gjorde seg gjeldene ved starten av 2000 tallet var det nærmest fritt frem i flere år
selv om det ikke akkurat var noen hemmelighet.

Politiet ønsker nok å være litt mer proaktive når det gjelder bekjempelse av salg gjennom dark web og sosiale medier,
men basert på alt jeg har lest her inne virker det ikke som om de lykkes spesielt bra.

Gjentatte pengetransaksjoner i størrelsen 1k-10k blant yngre mennesker er kanskje et satsningsområde for de?
Når ungdom ellers vippser er det vel typisk små beløp.
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Spurte banken koffor æ ikke fåt overført elle brukt korte mitt
Vis hele sitatet...
Sa de at politi gjorde det?
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Sa de at politi gjorde det?
Vis hele sitatet...
De skrev de hadde fått mail av politi om å sperre, og at jeg skulle ta kontakt me lokal politi for å finne ut

Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Banken ga ut informasjon om at politiet frøs kontoen din?
Vis hele sitatet...
Ja, de sa de fikk mail av snut om å låse, tok kontakt med kundeservice når kortet mitt ikke funka

Sitat av sjuken Vis innlegg
Slutt, skaff deg jobb og utdannelse, fiks deg en bolig og begynn å smak på livet. Er du 30 år og fortsatt ønsker deg ruslivet, kjør på for all del, men Du er ikke moden for dette enda når du er 14.
Se i speilet, du går på ungdomsskolen og må spørre på et forum om alt som har med rus å gjøre, det sier meg at du prøver så godt du kan å starte men ikke helt vet hvordan. Hvorfor?

Jeg vil deg alt godt, så bare snu nå med en gang før du blir sendt på institusjon.
Vis hele sitatet...
Er på institusjion mine drømmer å ambsjioner forsvant. Hadde vært supert tips å gi for 2 års siden... og er fylt 15 noe som egentlig er et kriterie for å ha noe med snut å gjøre, siden man mister sitt get out of jail freecard når man blir krimminellavalder
Sist endret av sunnny01; 24. januar 2022 kl. 04:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
De skrev de hadde fått mail av politi om å sperre, og at jeg skulle ta kontakt me lokal politi for å finne ut


Ja, de sa de fikk mail av snut om å låse, tok kontakt med kundeservice når kortet mitt ikke funka


Er på institusjion mine drømmer å ambsjioner forsvant. Hadde vært supert tips å gi for 2 års siden... og er fylt 15 noe som egentlig er et kriterie for å ha noe med snut å gjøre, siden man mister sitt get out of jail freecard når man blir krimminellavalder
Vis hele sitatet...
Mister ikke ditt "Get free out of jail card" når du er 15, det mister du når du er 18. For å bli fengslet i en så ung alder må man nesten drepe en person. Kun de mest alvorlige lovbruddene som medfører at en person under 18 år blir fengslet, og de er: Voldtekt, drap, drapsforsøk, grovt ran, grov narkotika besittelse/innførsel/salg, grov våpen besittelse/innførsel. Men du må uansett bli sett på som en stor farlighet for samfunnet for at narkotikasaker skal bli sett på alvorlig nok til å fengsle en 15 åring. Men vandel? Det får du sekundet du gjør noe gale i en alder av 15. En ting det fakker opp for er lappen, og slike ting i senere tid
Syntes dere går veldig off topic

Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Mister ikke ditt "Get free out of jail card" når du er 15,
Vis hele sitatet...
Når du er under 15 så kan du nekte på alt å uten dom=null konsekvensker vis man bare fortsetter å nekter, aldri hatt problem med at konto/pengestrømm blir kutta av før heller.
Sist endret av sunnny01; 24. januar 2022 kl. 04:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som du bør bytte bank når de fryser kontoen bare de får en mail. Tror ikke politiet kan kreve at en konto blir fryst uten at de har en rettskjennelse på dette. Noe som er mye vanskeligere å få enn å kun sende banken en mail.
Er jo ikke en myndig person dette. Så kontoen kan vel også sperres hvis foresatte ønsker det ?
Sist endret av dggr; 25. januar 2022 kl. 18:58.
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Hvor lenge kan de ha den frossen?
Vis hele sitatet...
Du er 15 og driver med narkotika? Skal ikke si det er helt det samme, men begynte på raids når jeg var 18, også Alt for ungt, det fucka opp livet mitt, og det driver jeg å order opp i nå. Anbefaler deg på det sterkeste å tenke på fremtida di også.
Sitat av dggr Vis innlegg
Er jo ikke en myndig person dette. Så kontoen kan vel også sperres hvis foresatte ønsker det ?
Vis hele sitatet...
Yes men det har den ikke blitt for femte gang, når banken skriver til meg at det er politi...
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Yes men det har den ikke blitt for femte gang, når banken skriver til meg at det er politi...
Vis hele sitatet...
Nå er det hele flere dager siden kontoen ble sperret. Har du tatt kontakt med politiet og spurt hvorfor?
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Nå er det hele flere dager siden kontoen ble sperret. Har du tatt kontakt med politiet og spurt hvorfor?
Vis hele sitatet...
fant ut når de kom brassende inn døra og tok alle tinga mine
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
fant ut når de kom brassende inn døra og tok alle tinga mine
Vis hele sitatet...
Hva var årsaken til at de frøs kontoen da?