Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvis du kunne stemme - hva hadde du stemt?
Clinton 2016 - Biden 2020 147 53,26%
Clinton 2016 - Trump 2020 4 1,45%
Trump 2016 - Biden 2020 24 8,70%
Trump 2016 - Trump 2020 101 36,59%
Stemmegivere: 276. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  286 56104
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Og at t.d. dialogen med Nord-Korea har resultert i... nøyaktig ingenting. Kim har atomvåpen. Og mellomdistanseraketter som antakeleg kan nå fastlands-USA. Og ein president som skryter av alt han har oppnådd med Kim.

For all del, Trump ungikk krig med Kim Jong-Il. Men det heng ikkje veldig høgt, når det han gjorde i realiteten var å rose ein diktator opp i skyene. Eg er ikkje så jævla stor fan av at verdas einaste supermakt åpent koser med diktatorer. For all del; dei har ein historikk med det, men dei fleste tidlegare presidenter har i det minste prøvd å halde ei armlengdes avstand frå det...
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hva konkret sikter du egentlig til her? Trump fikk amerikanske tropper hjem og var i dialog med Nord-Korea. Er det noe Trump ikke ville ha var det krig. Så hva sikter du til sånn helt konkret?
Vis hele sitatet...
At trump fikk troppene hjem gjorde bare vondt verre.

Putin fikk ta over utstyr og område helt gratis fra amerikanerne.
Han kan kose seg med all olje og shit han kommer over alene også ( da han og terror idiotene er på lag )
Hvorfor tror du Trump sendte troppene hjem?

Samtidig gidde Trump faen i at amerikansk etterretning hadde plukket opp at Russland satt bounties på amerikanske troops for IS.



Ja han var i dialog med nord Korea og andre diktatorer? Andre statsoverhoder prøver og holde en nøytral tone, ikke skryte av ingen ting å late som store ting skjer.
«Like barn leker best» sier de vel


Trump kunne ikke starta krig, da han har ingen å krige med, fordi han bare sleiker ræv
Det er jo ikke uten grunn at de store millitære stater har støttet Trump, ikke minst Putin, borgerkrig /kaos rundt stemmene er vel akkurat hva han vil
Det er vi i Europa som har måttet sjelve i buksene, men nå håper jeg vi kan sove litt bedre uten en ape bak roret
Sist endret av Gloss; 6. november 2020 kl. 22:43.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
DDHQ "called it" og det er i effekt over.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nso Vis innlegg
DDHQ "called it" og det er i effekt over.
Vis hele sitatet...
Jepp, det har vore åpenbart ei stund no. Det litt merkelige er at fleire ikkje utroper Biden til vinner, men fortset å dra ut tida. TV2 er einaste norske eg har fått med meg som har gjort det.

Skal dei vente på alle avklaringer drøyer det ei uke til. Og det har neppe USA godt av...
Store forskjeller
Tv2 har kåret en vinner for mange timer siden.
NRK sier fortsatt at valget ikke er avgjort
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Store forskjeller
Tv2 har kåret en vinner for mange timer siden.
NRK sier fortsatt at valget ikke er avgjort
Vis hele sitatet...
Tingen no er at Biden må vinne Arizona og ein stat til.

Trump må vinne fire stater. Fire stater der Biden leier no, og har gått fram ettersom oppteljinga av poststemmer har gått framover. Det kan så klart skje, men det er svært usannsynleg, og klokka tikker fort nedover for sjansen for det.

Samtidig vil feil kunne få dramatiske konsekvenser. Det er venta vold i USA om Trump taper, og feilaktig utroping kan potensielt føre til dødsfall. Ingen vil gjere ein slik feil.
Bra noen bevarer roen all den tid den sittende kongen gjør såpass vanvittige ting
som har skjedd det siste døgnet.
Og med supportere i tusentall som bokstavelig står klar med våpen så begynner dette
å ikke ligne så veldig på et "normalt" valg lengre.

Far bør gå til Total krig sa Trump jr i natt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
En morsom liten sak er at det ser ut som om det kan bli akkurat samme resultatet som fra valget i 2016 -- men i revers. Trump kalte det da en "overveldende seier".
Sist endret av nso; 7. november 2020 kl. 00:12.
Sitat av nso Vis innlegg
En morsom liten sak er at det ser ut som om det kan bli akkurat samme resultatet som fra valget i 2016 -- men i revers. Trump kalte det da en "overveldende seier".
Vis hele sitatet...
Har jeg forstått det riktig, at du holder til i Mexico?
Hvordan er valgdekningen der og holdningen til Trump (og nå også Biden)?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Følger veldig lite med i politikk/nyheter her siden det er bare korrupsjon og dritt uansett, men her hvor jeg bor er det nesten ingen som vet om/bryr seg. Alle hater Trump, selvfølgelig, men det er jo litt naturlig ettersom han ikke har holdt tilbake med å fortelle hva han syntes om de som bor her.
Sist endret av nso; 7. november 2020 kl. 01:16.
Sitat av nso Vis innlegg
Følger veldig lite med i politikk/nyheter her siden det er bare korrupsjon og dritt uansett, men her hvor jeg bor er det nesten ingen som vet om/bryr seg. Alle hater Trump, selvfølgelig, men det er jo litt naturlig ettersom han ikke har holdt tilbake med å fortelle hva han syntes om de som bor her.
Vis hele sitatet...
Noen av de som ser noe håp i Biden eller er alt Amerikansk møkk?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nei, hvorfor skulle de det mer enn polakker bryr seg om valg i Norge. Det er ikke så VELDIG mye som vil endre seg for dem uansett hvem som blir valgt.
Sist endret av nso; 7. november 2020 kl. 01:23.
Det er vel helt uten betydning for polakker hva som skjer i Norge?
når ca 100k bor og jobber her, mange av de har etablert seg, kjøpt bolig og har barn i skole.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nso Vis innlegg
Nei, hvorfor skulle de det mer enn polakker bryr seg om valg i Norge. Det er ikke så VELDIG mye som vil endre seg for dem uansett hvem som blir valgt.
Vis hele sitatet...
Dette er litt interessant - på eit vis er USA meir relevant for Noreg enn for nabolanda. Vi er vane med ein sterk amerikansk stat, som garantist for NATO. Det har vore norma sidan 1946.

Trump trekte den norma i tvil, og flørta meir eller mindre åpenlyst med ein stadig meir markant russisk bjørn. Det er ei bekymring eg tippar er fråverande i .mx - men i Finnmark er det jo ei semi-realistisk bekymring at samisk vert bytta ut med russisk i skuleverket...
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Når valget står mellom Clinton, Biden og Trump velger jeg helt klart Trump.
Clinton er ikke til å stole på, Biden er det helt klinkende klart noe alvorlig galt med helsemessig og uskikket til å sitte, Trump er en fjott som har gjort mye jævlig gjennom livet sitt.

Men skulle helst ønske selv at Bernie Sanders eller Tulsi Gabbard ble valgt, da jeg mener de kunne styrt landet i en mye bedre retning, og de er mer "president materiale" etter min mening. Blir spennende å se om det blir borgerkrig borti statene etter valget, det virker veldig sånn.

Jeg tror Trump kommer til å vinne, utifra det jeg har hørt ifra de jeg kjenner som bor borti statene. Jeg er også overasket over Trump, trodde han skulle fucke opp mer enn det han har gjort hittil.
Vis hele sitatet...
Borgerkrig blir det nok ikke, men protester blir det nok. Trump supportere er mer siviliserte enn folk forstår. Vill vært noe helt annet med BLM eller Antifa.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av roybas Vis innlegg
Borgerkrig blir det nok ikke, men protester blir det nok. Trump supportere er mer siviliserte enn folk forstår. Vill vært noe helt annet med BLM eller Antifa.
Vis hele sitatet...
Det er åpenbart at du ikkje vil sjå.

Korleis forklarer du t.d. Kyle Rittenhouse? Eller planen om å kidnappe Whitmer? Eller dette frå boogs? Eller at FBI advarer mot høgreekstrem vald i USA?

Beklager, men påstanden din er åpenbart grovt urimeleg, og er nok resultat av at du har manglande kjeldekritikk, og i stor grad les det som med ein stor dose velvilje kan kallast trumpvennlege kjelder.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Med all respekt å melde - kven av oss er det som driv med føleri her? Eg viste t.d. til FBI som kjelde. Du har vist til... nøyaktig ingenting.
Vis hele sitatet...
Read the books, read the manuals!

En liten avsporing fra meg her, men trenger å ventilerte frustrasjonen som oppstår av den typen svar på etterspørsel av kilder. "Du ser da vel det sjøl? Det er jo bare å lese seg opp, det står over alt på nettet". Denne tilnærmingen er i ferd med å bli altfor stuerein i debatter, og det er skremmende med tanke på politikk og samfunn i fremtiden. Jeg har ikke 40 år på baken engang, og selv jeg klarer å erindre en tid hvor offentlig ordskifte hadde tydelige spilleregler.

Frykter at den verste konsekvensen av 4 år med Trump er nettop dette; at spilleregler og deretter effektive virkemidler for debatt har tippet drastisk i rettning til fordel for bøllete noksagt'er.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av subscribe Vis innlegg
En liten avsporing fra meg her, men trenger å ventilerte frustrasjonen som oppstår av den typen svar på etterspørsel av kilder. "Du ser da vel det sjøl? Det er jo bare å lese seg opp, det står over alt på nettet". Denne tilnærmingen er i ferd med å bli altfor stuerein i debatter, og det er skremmende med tanke på politikk og samfunn i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Jepp. Og du ser det tydeleg i t.d. Guiliani og Trump-familien sin oppførsel no. Kast ut påstander om valgfusk - og unnlat å følgje det opp... Det er destruktivt.
Fyfaen kjenner kroppen girer seg opp til og se hva som skjer rundt Donald fremover
Endelig er snart verdens største drittunge borte.

Hva tenker dere Donald finner på siste ukene som big boss? Annet en å grine.



* Kommer han til å benåde seg selv tro, uten godkjennelse av Biden?
I og med det er sterke beviser mot han generelt, noe FBI og Biden vil dømme han for

*Kommer han til å tre av som president før 20, å bare rømme landet?

*Kommer han til å lukke seg selv inne i det Hvite hus i håp om ingen ting skjer?

* Kommer han til å sparke FBI sjef Christopher A Wray, i håp om at saken forsvinner ( noe den ikke gjør, haha)

*Sikkert 100 andre idiotiske ting orangotangen tenker på også



Jeg selv tror han er ganske fucked nå, på tide.
Dog det er USA, man vet aldri...

Er vel en 99% sjanse han selger noe hemmelig informasjon til Putin for å nullstille resten av gjelda si også
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Endelig er snart verdens største drittunge borte.
Vis hele sitatet...
Akkurat det tviler jeg på.


Hva tenker dere Donald finner på siste ukene som big boss?
Vis hele sitatet...
Et eller annet for å slippe unna rettsforfølgelse og slette gjeld kommer han nok til å gjøre. Han er jo allerede i god gang med å samle inn donasjoner.

Ellers så blir det vel å lage mest mulig støy om valgfusk og kobspirasjoner, for det første for å lappe sammen sitt sårede ego og for det andre for å beholde en viss kontroll over GOP. Egen TV-kanal har vært på trappene siden før han ble president, og er vel ikke mindre aktuelt nå som FOX har slått opp med ham.

Så blir det vel å stille til valg igjen om fire år, da?
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Fyfaen kjenner kroppen girer seg opp til og se hva som skjer rundt Donald fremover
Endelig er snart verdens største drittunge borte.

Hva tenker dere Donald finner på siste ukene som big boss? Annet en å grine.



* Kommer han til å benåde seg selv tro, uten godkjennelse av Biden?
I og med det er sterke beviser mot han generelt, noe FBI og Biden vil dømme han for

*Kommer han til å tre av som president før 20, å bare rømme landet?

*Kommer han til å lukke seg selv inne i det Hvite hus i håp om ingen ting skjer?

* Kommer han til å sparke FBI sjef Christopher A Wray, i håp om at saken forsvinner ( noe den ikke gjør, haha)

*Sikkert 100 andre idiotiske ting orangotangen tenker på også



Jeg selv tror han er ganske fucked nå, på tide.
Dog det er USA, man vet aldri...

Er vel en 99% sjanse han selger noe hemmelig informasjon til Putin for å nullstille resten av gjelda si også
Vis hele sitatet...
Vær vennlig da!..
Orangutanger jeg har sett er mye mere siviliserte og vennlige enn den lemlesta aprikosen (uten kos) der!
Jeg har faktisk jobbet med dyr i en del år, men det er ikke mange eksempler av individer jeg har sett, så er ned på samme nivå eller lavere. Jeg har jobbet med griser, storfe og hester.
Sitat av *pi Vis innlegg
Så blir det vel å stille til valg igjen om fire år, da?
Vis hele sitatet...
Her er jeg spent på om han tenker å stille til valg selv - eller om han kommer til å gå for å lage en kampanje for å få sønnen som president. Han har jo engasjert seg mye i kampanjen og jeg vil si at han til tider faktisk er hakket mer ekstrem i retorikken sin - selv om det er mye likt med det faren sier.
Red: Kanskje haner er på dette nivået, særlig når det går flere haner i sammen.
Sitat av etse Vis innlegg
Her er jeg spent på om han tenker å stille til valg selv - eller om han kommer til å gå for å lage en kampanje for å få sønnen som president. Han har jo engasjert seg mye i kampanjen og jeg vil si at han til tider faktisk er hakket mer ekstrem i retorikken sin - selv om det er mye likt med det faren sier.
Vis hele sitatet...
Tviler på at han økonomi eller støtten som trengs for å stille en gang til, han har gjeld til lang opp over øra og er nok mange av hans nåværende tilhengere som med tiden vil innse at han ikke gjorde en god jobb.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Tviler på at han økonomi eller støtten som trengs for å stille en gang til, han har gjeld til lang opp over øra og er nok mange av hans nåværende tilhengere som med tiden vil innse at han ikke gjorde en god jobb.
Vis hele sitatet...
Jeg har tenkt at siden skadene hans væremåte har påvirket USA så tar det tid før alt utspiller seg og retter seg opp og Biden får nok mye av skylden for nedgående økonomi under hans periode på grunn av Trump’s ugjerninger og trumps statistikk coaster på den stabiliteten Obama innførte som Trump gjorde alt i sin makt for å destruere.
Sist endret av Relevant; 11. november 2020 kl. 15:17. Grunn: Skrev Truls isteden for Trump’s.
Sitat av etse Vis innlegg
Her er jeg spent på om han tenker å stille til valg selv - eller om han kommer til å gå for å lage en kampanje for å få sønnen som president. Han har jo engasjert seg mye i kampanjen og jeg vil si at han til tider faktisk er hakket mer ekstrem i retorikken sin - selv om det er mye likt med det faren sier.
Vis hele sitatet...
Du sier noe der. Donald og sønnen deler mye grove meninger, og han virker som gjør alt for sin far, uansett hva.

De har mye tilhengere uansett hva de gjør, da tilhengerne demmes føler de blir «hørt» med sine grove meninger..



Hvis Donald ikke selv blir dømt for alt han har gjort under makta si, vil jeg anta vi ser han igjen i 2024..

Kan jo fortsatt se hvor ivrig han er på å beholde makta.. Bytta ut 4 personer fra Pentagon siste ukene(?) Til hans favør.
En av de har jo uttalt seg tidligere med at Obama var en terrorist leder, det sier sitt om enkelte med makt i statene Så han/sønnen kommer til og ha mange tilhengere en god stund frem i tid, både med og uten makt.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg har tenkt at siden skadene hans væremåte har påvirket USA så tar det tid før alt utspiller seg og retter seg opp og Biden får nok mye av skylden for nedgående økonomi under hans periode på grunn av Trump’s ugjerninger og trumps statistikk coaster på den stabiliteten Obama innførte som Trump gjorde alt i sin makt for å destruere.
Vis hele sitatet...
Ja, er mange trumpets som ikke evner å se lenger enn det nesa rekker og Trump tok kredit for mye av det Obama hadde startet. Samtidig som han skyldte på alle andre for alt som var negativt, og mulig jeg er i overkant naiv, men tror og håper at det er mange av tilhengerne hans som får opp øya i de kommende årene.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Ja, er mange trumpets som ikke evner å se lenger enn det nesa rekker og Trump tok kredit for mye av det Obama hadde startet. Samtidig som han skyldte på alle andre for alt som var negativt, og mulig jeg er i overkant naiv, men tror og håper at det er mange av tilhengerne hans som får opp øya i de kommende årene.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo greit å håpe. Men all empirisk data tilsier at nettopp den følgerbasen er notorisk elendig hva dyp refleksjon angår.
Sist endret av Relevant; 11. november 2020 kl. 16:06. Grunn: Endra notisk til notorisk grunnet notorisk plagsom autokorrekt.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ja, det er jo greit å håpe. Men all empirisk data tilsier at nettopp den følgerbasen er notisk elendig hva dyp refleksjon angår.
Vis hele sitatet...
Dessverre ja..

Forhåpentligvis blir det litt annerledes nå, da mange av tilhengerne hans har mistet jobbene over tid og Covid situasjonen for enkelte. Kanskje de innser at de trenger litt mer sosiale goder i samfunnet for å overleve.

De er jo typiske mennesker som ikke innser andre ting før det omgår de selv..
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Tviler på at han økonomi eller støtten som trengs for å stille en gang til, han har gjeld til lang opp over øra og er nok mange av hans nåværende tilhengere som med tiden vil innse at han ikke gjorde en god jobb.
Vis hele sitatet...
Økonomiske problemer har en tendens til å ordne seg for folk i det sjiktet der.

Ellers så vet jeg slett ikke om historien kommer til å vise at han gjorde en dårlig jobb som president. Det kommer helt an på hvem som forteller historien (cue egen TV-kanal). Klimaet er sånn nå at folk er mest opptatt av å velge ut fakta som passer sitt favorittnarrativ, og det finnes horder av "nyhetsleverandører" som gir dem akkurat dette. Det er gode tider for verdens Trumper, dette her.

En annen ting er at alt gikk faktisk ikke til helvete under Trump. En del piler pekte oppover, for sysselsetting og inntekt. De pekte allerede oppover fra før, riktig nok, men Trump leverte på noen områder som er viktig for middelklassen. Det er konkrete ting. I et større bilde kan vi kommentere splittelsen, hatretorikken og brungrumset han pisket opp, og diskutere hvor farlig dette er for samfunnet på sikt. Og det er det, jeg mener at Trump er en farlig president. Men det er ikke i det store bildet disse velgergruppene lever sitt liv. Om noe så forsterker det vel bare følelsen av å bli sett, av å endelig ikke bli snakket ned til. At han ofrer miljø for kortsiktig gevinst og at han har økt statsgjelden han lovet å slette, det driter du jo i når du bor i en brakke og har tre jobber for at ungen din skal få utdanning.

Hvor mye av de tallene som faktisk skyldes Trumps politikk, og hvordan det ville gått fremover, det vet jeg ikke. Kanskje pandemien kom som bestilt for å dekke over en nedgang som ville kommet uansett, jeg aner ikke. Men jeg tror ikke vi skal ta for gitt at tilhengerne hans blir mer enig med oss ettersom tiden går. Dette splittelsen stikker nok dypt, og hva er bedre enn å skylde den på omfattende valgfusk...
Sist endret av *pi; 11. november 2020 kl. 16:20.
Sitat av *pi Vis innlegg
Økonomiske problemer har en tendens til å ordne seg for folk i det sjiktet der.

Ellers så vet jeg slett ikke om historien kommer til å vise at han gjorde en dårlig jobb som president. Det kommer helt an på hvem som forteller historien (cue egen TV-kanal). Klimaet er sånn nå at folk er mest opptatt av å velge ut fakta som passer sitt favorittnarrativ, og det finnes horder av "nyhetsleverandører" som gir dem akkurat dette. Det er gode tider for verdens Trumper, dette her.
Vis hele sitatet...
Det er klart, og fant nylig ut at det var Reagan som fjernet loven om at media skulle etterstrebe å fortelle sannheten, hvorfor det ble fjernet kan jeg ikke helt forstå. Er fint med fri presse, men at man skal kunne si hva som helst uten å behøve å backe det opp med noe som helst virker for meg veldig rart.

Sitat av *pi
En annen ting er at alt gikk faktisk ikke til helvete under Trump. En del piler pekte oppover, for sysselsetting og inntekt. De pekte allerede oppover fra før, riktig nok, men Trump leverte på noen områder som er viktig for middelklassen. Det er konkrete ting. I et større bilde kan vi kommentere splittelsen, hatretorikken og brungrumset han pisket opp, og diskutere hvor farlig dette er for samfunnet på sikt. Og det er det, jeg mener at Trump er en farlig president. Men det er ikke i det store bildet disse velgergruppene lever sitt liv. Om noe så forsterker det vel bare følelsen av å bli sett, av å endelig ikke bli snakket ned til. At han ofrer miljø for kortsiktig gevinst og at han har økt statsgjelden han lovet å slette, det driter du jo i når du bor i en brakke og har tre jobber for at ungen din skal få utdanning.
Vis hele sitatet...
Jeg har forsøkt å finne ut hva han har gjort som egentlig er bra, men sliter litt med å finne nøytrale og objektive kilder på hva han har gjort. Og mitt inntrykk er at mesteparten er enten på bekostning av noe eller noen eller at det er overdrevet hvor stor betydning det egentlig har.

Sitat av *pi
Hvor mye av de tallene som faktisk skyldes Trumps politikk, og hvordan det ville gått fremover, det vet jeg ikke. Kanskje pandemien kom som bestilt for å dekke over en nedgang som ville kommet uansett, jeg aner ikke. Men jeg tror ikke vi skal ta for gitt at tilhengerne hans blir mer enig med oss ettersom tiden går. Dette splittelsen stikker nok dypt, og hva er bedre enn å skylde den på omfattende valgfusk...
Vis hele sitatet...
Du har nok rett, men jeg tror om han hadde fått gjennomført alle endringene innen helsedekning, og at det hadde blitt mye vanskeligere for gjennomsnittsamerikaneren å få helseforsikring, kunne det slått veldig dårlig ut for han.
Nå har han påstått lenge at han skulle innføre en helseplan som var mye bedre, den beste, men har ved alle forespørsler på hva denne helseplanen består av bare kommet med svada og at den vil være fantastisk, den beste, mye bedre enn alt som har vært tidligere.
Han har etter eget utsagn gjort insulin billigere enn vann, noe jeg ikke har sett bekreftet noe sted, men om han faktisk har gjort insulin og medisiner generelt mer tilgjengelig for folk er det absolutt en bra ting.

Og hvor langt Trump og republikanerne kommer med beskyldningene om valgfusk blir spennende å se, men inntrykket jeg sitter med er at han ikke kommer særlig langt. Så langt er det lite som tyder på valgfusk, siste jeg hørte var at en Trump suprter ble tatt for det, men Trump kommer sikkert til å bruke det for alt det er vært og bruke det som bevis på enomrt valgfusk.
Sist endret av Veggen; 11. november 2020 kl. 20:44.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg har forsøkt å finne ut hva han har gjort som egentlig er bra, men sliter litt med å finne nøytrale og objektive kilder på hva han har gjort.
Vis hele sitatet...
I hvilken grad det er han som har æren kan nok diskuteres, Obama hadde fått dem opp av finanskrisegrøfta og pilene pekte som sagt oppover da Trump overtok. Men det er klart han både får og ikke minst tar mye av æren når det skjer i hans periode. At arbeidsledigheten var rekordlav og lønningene økte er det ikke vanskelig å finne kilder på. Skattelettene for bedrifter spilte vel inn på det. Jeg har strengt tatt ikke nok peiling på økonomi til å analysere årsakene, men tallenes tale blir jo greit formidlet også i norske aviser.

Og mitt inntrykk er at mesteparten er enten på bekostning av noe eller noen eller at det er overdrevet hvor stor betydning det egentlig har.
Vis hele sitatet...
Begge siste setningene er selvsagt helt riktige. Men at han overdriver bragdene slår ikke negativt ut på oppslutningen, og at det går på bekostning av noe bryr disse velgerne seg ikke om. At han gikk med historiens største underskudd står ikke på lønnslippen til velgerne. At han ofrer klimaet merker ikke de på kroppen. Handelskrig og destabilisering er vel heller ikke oppskriften på langsiktig vekst, men hvem bryr seg om det her og nå når strømregningen skal betales.

Jeg mener altså ikke at Trump på noen som helst måte var en bra president, heller ikke for lavinntektsgruppene. Men han leverte på noen nøkkeltall som jeg tror gir oppslutning. Eller, vi vet at det gav oppslutning, fyren fikk nest flest stemmer ever. Jeg tror ikke de om fire år kommer til å tenke så annerledes, propagandaen hans fortsetter jo.

Du har nok rett, men jeg tror om han hadde fått gjennomført alle endringene innen helsedekning, og at det hadde blitt mye vanskeligere for gjennomsnittsamerikaneren å få helseforsikring, kunne det slått veldig dårlig ut for han.
Nå har han påstått lenge at han skulle innføre en helseplan som var mye bedre, den beste, men har ved alle forespørsler på hva denne helseplanen består av bare kommet med svada og at den vil være fantastisk, den beste, mye bedre enn alt som har vært tidligere.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Når det gjelder helse så tror jeg kanskje det slår mest ut for de aller fattigste, de uten jobb.

Og hvor langt Trump og republikanerne kommer med beskyldningene om valgfusk blir spennende å se, men inntrykket jeg sitter med er at han ikke kommer særlig langt. Så langt er det lite som tyder på valgfusk, siste jeg hørte var at en Trump suprter ble tatt for det, men Trump kommer sikkert til å bruke det for alt det er vært og bruke det som bevis på enomrt valgfusk.
Vis hele sitatet...
De kommer garantert ingen vei som helst, men de har allerede fått ganske mange til å svelge det, og da er det ikke Trump som står igjen som den splittede presidenten i det narrativet.

Jeg prøver altså ikke å forsvare Trump her, men å forklare hvorfor jeg tror han vil fortsette å ha en ganske stor tilhengerskare. Så kan vi saktens ironisere over hvor lite reflekterte de er, visst kan man bli oppgitt. Men hvor lærte vi å reflektere og være kritiske? I møblerte hjem med bokhyller, og på skole og universitet? Oppvekstkår og utdanning er desverre et veldig ujevnt fordelt gode i USA, og det er en stor del av problemet her. Det gjør at jeg får en litt kjip smak i munnen av å bruke uvitenheten deres mot dem.

Tldr: Null sans for Trump, en god del sympati for velgerne hans.
Det eneste gode jeg har klart å finne om Trump er at han ikke har startet noen nye kriger (Bank i bordet, han er ikke ferdig som Tulling enda).
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det eneste gode jeg har klart å finne om Trump er at han ikke har startet noen nye kriger (Bank i bordet, han er ikke ferdig som Tulling enda).
Vis hele sitatet...
Ja, det kommer jo fort an på om du teller med borgerkrig...
Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, det kommer jo fort an på om du teller med borgerkrig...
Vis hele sitatet...
De har ikke kommet så langt *enda*, og om det skulle oppstå noe slikt vil det nok ikke gå særlig bra for de som ønsker en slik situasjon.
Sitat av meitemark Vis innlegg
De har ikke kommet så langt *enda*, og om det skulle oppstå noe slikt vil det nok ikke gå særlig bra for de som ønsker en slik situasjon.
Vis hele sitatet...
Nei, det har faktisk gått ganske rolig for seg, men vi får se. Borgerkrig i ordets rette forstand blir det nok ikke.
Store utskiftinger i Pentagon nå mot slutten av the Trump presidency- Hva kan skje? Ikke finner han vel på noe uopprettelig i utenrikspolitikken vel? Urovekkende meldinger om våpensalg til Taiwan kom jo for noen uker siden.
Altså jeg har lenge hatt en mediapause pga all negativiteten. Blir dårlig av å lese nyheter om faenskap rundt i verden. Så her kommer det sikkert mange synes er et par dumme spørsmål?

Har Biden definitivt vunnet? Er det noen overraskelser med telling av stemmer som plutselig kan snu alt på hodet?
Sist endret av NodSquad; 12. november 2020 kl. 15:16.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Altså jeg har lenge hatt en mediapause pga all negativiteten. Blir dårlig av å lese nyheter om faenskap rundt i verden. Så her kommer det sikkert mange synes er et par dumme spørsmål?

Har Biden definitivt vunnet? Er det noen overraskelser med telling av stemmer som plutselig kan snu alt på hodet?
Vis hele sitatet...
Biden har definitivt vunnet ja. Det eneste som kan endre det nå er om Trump vinner gjennom med rettsakene sine om valgjuks. Og slik det ser ut, så ser det ikke ut som han har beviser på at det har vært omfattende nok feil ved valget til at det vil endre resultatet nok til at han vinner.

Påstandene om valgjuks virker fra mitt ståsted å være politisk spill, nesten som tatt ut av en dårlig house of cards episode. Og tror egentlig ikke de har noen rot i virkeligheten. Men ser ut som mange spiser det rått og tror på det, selv om det ikke er fremlagt noen gode beviser enda. (og flere dommere har forkastet flere av sakene de har lagt frem)
Sist endret av etse; 12. november 2020 kl. 15:37.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Så Trump tapte. Utvetydig.

Sitat av https://www.washingtonpost.com/politics/trump-aides-new-jobs/2020/12/18/157a02e6-3fd8-11eb-a402-fba110db3b42_story.html
On Friday, Trump met with several allies, including Giuliani, Meadows, former National Security Adviser Mike Flynn and White House lawyer Pat Cipollone. Trump asked about deploying the military to rerun the election, an idea that Flynn floated during an interview on Newsmax.
Vis hele sitatet...
Under Obama sutra GOP over maktmisbruk over mindre detaljer enn det der. Hadde ein vilkårleg anna president foreslått å ikkje anerkjenne valresultatet, hadde minst eitt amerikansk parti vore i harnisk og trua med riksrett - om det så skjedde dagen før han skulle gå av.

Med Trump er denslags så normalisert at knapt nok nokon gidd reagere. Alle forventar det frå Trump.

Korleis kan folk oppriktig støtte ein president som vil ignorere valresultatet, og attpåtil bruke militærmakt mot eiga befolking?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Så Trump tapte. Utvetydig.


Under Obama sutra GOP over maktmisbruk over mindre detaljer enn det der. Hadde ein vilkårleg anna president foreslått å ikkje anerkjenne valresultatet, hadde minst eitt amerikansk parti vore i harnisk og trua med riksrett - om det så skjedde dagen før han skulle gå av.

Med Trump er denslags så normalisert at knapt nok nokon gidd reagere. Alle forventar det frå Trump.

Korleis kan folk oppriktig støtte ein president som vil ignorere valresultatet, og attpåtil bruke militærmakt mot eiga befolking?
Vis hele sitatet...
Litt OT, men hva mener du om kommunistiske land som feks Russland og Kina? Tror du de har det bedre der, enn amerikanere i USA? Jeg tror ikke det. Og du virker ganske anti-trump.

Misforstå meg rett, Trump er en tulling som aldri burde hatt anledning til å skaffet seg såpass stor makt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Litt OT, men hva mener du om kommunistiske land som feks Russland og Kina? Tror du de har det bedre der, enn amerikanere i USA? Jeg tror ikke det.
Vis hele sitatet...
Dette er whataboutism. Skjerp deg fem hakk. Eg har ikkje kommentert graden av demokrati i andre land mtp. det amerikanske presidentvalet.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Og du virker ganske anti-trump.
Vis hele sitatet...
Ja, altså. Gitt ting som det eg siterte over - som har dukka opp med jamne mellomrom dei siste fire åra - er det mogeleg å komme til andre konklusjoner enn at Trump burde vore fjerna frå embedet for lenge sidan? Er det anti-Trump? Eller er det pro-demokrati?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Misforstå meg rett, Trump er en tulling som aldri burde hatt anledning til å skaffet seg såpass stor makt.
Vis hele sitatet...
Du har altså endra meining? Kva var det som fekk deg til å endre meining?
En stor forskjell er at ved valget i 2016 så var det tydeligvis "helt greit" å sutre på grunn av "juks" (selv uten det aller minste bevis)

Og selv blant blad-smørere i avisene oppfordret til denne oppførselen, og all denne klagesangen gikk vel mer eller mindre uavbrutt hele tiden. Men ved dette valget, i 2020, så er det vel ikke "tillatt" med å nevne sånn juksing.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Fishface Vis innlegg
En stor forskjell er at ved valget i 2016 så var det tydeligvis "helt greit" å sutre på grunn av "juks" (selv uten det aller minste bevis)
Vis hele sitatet...
Ved valet i 2016 er det relativt brei semje om at Russland blanda seg inn i valet. Men samtidig har alle godtatt at Trump er president.

I år har ikkje Trump påstått at eksterne blanda seg inn. Han har påstått feil stemmeteljing eller ugyldige avgitte stemmer. Det er to totalt ulike scenario. I 2016 var spørsmålet om det var ulovleg påverking av folk sine legitime stemmer - i 2020 hevdar Trump det er feilteljing e.l.

Det er sterk skilnad frå noverande situasjon. For det første er det ikkje fnugg av bevis for valfusk i 2020, tvert imot har både delstatane og den føderale administrasjonen avvist omfattande nok valjuks til at resultatet har vorte påverka.
Sitat av Fishface Vis innlegg
Og selv blant blad-smørere i avisene oppfordret til denne oppførselen, og all denne klagesangen gikk vel mer eller mindre uavbrutt hele tiden. Men ved dette valget, i 2020, så er det vel ikke "tillatt" med å nevne sånn juksing.
Vis hele sitatet...
Du illustrerer stortsett at du ikkje forsto debatten som kom i etterkant av 2016, og du forstår ikkje korleis det skil seg frå det Trump prøver på no. Kort sagt er innlegget ditt i kategorien not even wrong. Det er enkelt og greit ikkje en gang relevant, fordi det i beste fall er gigantiske stråmenn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
...og akkurat DER gikk denne farsen lengre enn jeg hadde sett for meg. Nå har de faen meg stormet kongressen.
Allerede meldt om skudd inne i bygningen. At 2021 også kom til å bli ett sprøtt år lå vel i kortene, men dette tar kaka.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Leste en plass at disse "gun-toting-extremist" er å telle på èn hånd hvis du har hundre tusen fingre på den.

Stormingen av kongressen er en ren symbolsk handling, og det er godt mulig at det kan lede til flere "revolusjonære" handlinger, men det er ingenting som indikerer at en stemme til Trump er det samme som et par hender som vil plukke opp våpen. Dette er en desperat fanatisk handling av personer som sikkert ikke har fått helt med seg at det er dødsstraff for forsøk på statskupp i USA.

Valgresultatet er spikret og det er ingenting som kommer til å endre på det nå. Dette kommer til å blåse over snart (får vi satse på)
Sist endret av nso; 6. januar 2021 kl. 22:35.
Sitat av nso Vis innlegg
Leste en plass at disse "gun-toting-extremist" er å telle på èn hånd hvis du har hundre tusen fingre på den.

Stormingen av kongressen er en ren symbolsk handling, og det er godt mulig at det kan lede til flere "revolusjonære" handlinger, men det er ingenting som indikerer at en stemme til Trump er det samme som et par hender som vil plukke opp våpen. Dette er en desperat fanatisk handling av personer som sikkert ikke har fått helt med seg at det er dødsstraff for forsøk på statskupp i USA.

Valgresultatet er spikret og det er ingenting som kommer til å endre på det nå. Dette kommer til å blåse over snart (får vi satse på)
Vis hele sitatet...
Det blåser over i den forstand at valgresultat står. Men hva gjør dette med det demokratiske systemet i landet? Hva skjer med GOP? Jeg er spent, må jeg si.
Jeg har aldri i mitt liv lest på Twitter før, men for en dag å debutere på. Akkurat nå er Twitter er overflødighetshorn av interessante og morsomme Tweets. For en farse.