Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 15021
Har seff led, men 200w er 200w. Ser ikke helt poenget med filter på inn-lufta, mulig jeg misforstår?
Quite atrocious
Expialidocious's Avatar
Trådstarter
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Har seff led, men 200w er 200w. Ser ikke helt poenget med filter på inn-lufta, mulig jeg misforstår?
Vis hele sitatet...
200w er ikke 200w, Par verdiene er det du er ute etter, som oftest måles i mikromol/s. F.eks er en 400w HPS på ca 700 mikromol/sekunder. Mens min 200w LED er ikke langt under på 460. Jeg får altså mye mer ut av 200w led enn jeg hadde fått av 250w med HPS lampe.


Men til til ventilasjonen, jeg har ikke dedikert innluft, det kommer fra resten av bopelen, men ut luften har altså et kullfilter på innsiden av teltet, og jeg vurderer å ha enda et kullfilter på samme røret, men etter viften, på utsiden av teltet.
Jojo, men varmen er det samme. 200W med lys gir 200W med varme, åkke som. Eneste forskjell er hvorvidt du har evt PSU/ballast i skapet eller utenfor. Ved å bruke aktiv kjøling som ledes ut holder jeg grei temp i skapet (husk det er bare 60x60cm), uten dette ville jeg ikke klart mer enn ca 100-150W med alvorlig varmeproblem.

Ekstra filter på utsiden vil selvfølgelig gi enda bedre luktrensing, men om du ikke har luktproblemer nå ser jeg ikke poenget. Husk at det vil gi mer motstand og dermed mindre gjennomstrømming. Start med en som sirkulerer inne i skapet.

Her er mitt oppsett:
Sist endret av Prof. Vrøvel; 2 uker siden kl. 20:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Quite atrocious
Expialidocious's Avatar
Trådstarter
Aha, varme er ikke et problem til meg, heller det motsatte mye av året. Så jeg har ovn i tillegg nå.

Jeg har sirkulasjonsvifte, men det gjør ikke mye med lukten.
Det blir mer motstand med enda et filter, men vifta jeg har går bare på halv styrke og er fremdeles litt på den kraftige siden.

Fint bilde, kompakt oppsett!
Mistet litt kontroll på størrelsen denne gangen, men det går akkurat. Dette er min egen Black Buljo som skal testes ute i sommer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Quite atrocious
Expialidocious's Avatar
Trådstarter
Beklager stillheten, ting har gått ganske på skinner i det siste, så her er noen nye bilder:

Sjekk budsa gutter, jenter og alt i mellom:


Hele greina ligger bare sidelengs og hviler på nettingen da den er tynget ned av buds


Ser alt omtrent henger pga vekten, var litt tørst her og da, men det eneste som spretter opp igjen er de fleste grønne bladene, resten henger.


Denne sies å være høsteklar etter 7 uker, og jeg er omtrent der nå. De bildene der er et par uker gamle.

Så her er de aller siste bildene, hele planten er nesten formet som et kors.. tegn fra oven, under? kanskje fra siden?



Los buddos:



Har som sagt bare hatt den under 200w, ser ut som yield er ganske grei i forhold til watt, jeg tør ikke gjette hvor mange gram det er så jeg gleder meg til å måle når ting er tørket.