Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 45822
Noen her som har erfaring med koffein piller? Hva koster det per stykk, Og kan det være farlig å ta for mange? Må man ha resept for å anskaffe seg det, og hvor får man kjøpt det? Takker for alle svar!
Vel, du kan møte på en ubehagelig opplevelse hvis du tar for mange på en gang. En kompis av meg klarte ikke å lukke øynene når han skulle sove. Du kjenner du er dødstrøtt, men du får bare ikke lukket øynene.

Og hvis du tenker å ta koffeinpiller for å holde deg våken slik at du kan lese litt lengere ut på kvelden i disse eksamenstider, så vile jeg ikke ha anbefalt det. Hvis du tenker noe i den duren, som du sannsynligvis ikke gjør:P
Spiste en gang 2 stk, sovnet etter halv time.
Når jeg våknet etter 12 timer tok jeg 4 til, ble ikke mer enn 7 timer søvn da.
normal mengde er 100mg pr tabilett. dødlig dose er mellom 1-4g. dei selger forsatt tabiletter på apotek i sverge uten må du bestille over nett. eg bestillte, og kom lett gjennom tollen
jeg har selv fått i meg for mange koffeinpiller en gang, spiste rundt 13 stk. Jeg trodde jeg kom til å bli hyper som faen å sånt:P, men det endte med det motsatte. Begynte å kaldsvette, ble kvalm, og fikk jævlig vondt i hue.
Hvorfor i allverden skulle man ville ta mer enn en pille? En pille funker da i massevis!

1 pille = 20 kaffekopper

Sier seg selv at kroppen din ikke takler mer
De selger 30pk med koffeinpiller på alle apotek i sverige, Det koster 40 kr, for 30 pk.

Det er resept på 100pk pga mange dødsfall i fjor, men man kan kjøpe så mange 30 pk man vil.

Jeg kjøpte 4*30pk , de blei fort vekk, hadde en del problemer med døgnrytmen og hodepine i ettertid , men det har gitt seg.



Det er ikke dødsfarlig og ta litt mer enn man skal men ikke overdriv, På pakken står det 1 til 2 piller
3 ganger dagelig.... Dette gjelder altså (30,tabl vnr020600 Koffein recip 100mg)-

Selv tok jeg ofte 3 omgangen et par ganger etter hverandre ettersom jeg merka ossen jeg ble.


Mvh
Magnetjau
Sitat av Justin Sane

1 pille = 20 kaffekopper
Vis hele sitatet...

èn koffeinpille er ikke det samme som 20 kopper kaffe.. Jeg vil tippe at 100 mg blir noe av det samme som 2-3 kopper kaffe.

fant denne:

Koke- og filterkaffe 1,5 dl 80-90 mg

Pulverkaffe 1,5 dl 60 mg

Espresso 0,35 dl 40 mg
Koffeinfri kaffe 1,5 dl 3 mg

Te 1,5 dl 40 mg

Coca Cola 1,5 dl 20 mg

Red Bull 1,5 dl 50 mgl
Andre energidrikker (Battery, Magic) 1,5 dl 20-25 mg

Kilde
Sist endret av foxnol; 20. mai 2006 kl. 17:18.
Det kan få motsatt virkning også, jeg bruker å bli søvnig hvis jeg drikker energidrikker :P
Hva er poenget med disse pillene? Få mer energi? Utholdenhet? Styrke?
energi. de gir jo ikke noe mer styrke
100 mg = 2-3 kopper som sagt over her. ^^

Du kan bli hyper . og våken, var ikke noe problem for meg og være våken flere dager i strekk med de pillene , må bare finne ut ossen de virker på deg og ta de på rette tidspunk og riktig antall som funker hehe..
Spiste 10 stykker på tirsdag og det var ikke behagelig
Centurius's Avatar
Trådstarter
Er en herlig følelse når man blir hyper aktiv

Takker for alle svar!
Sitat av itZsaiN
normal mengde er 100mg pr tabilett. dødlig dose er mellom 1-4g. dei selger forsatt tabiletter på apotek i sverge uten må du bestille over nett. eg bestillte, og kom lett gjennom tollen
Vis hele sitatet...
Hvor kan man bestille?
Digger kaffe! Men vil ikke anbefalle å hive innpå med koffeinpiller, har selv opplevd å overdose på koffein og det var helt jævlig! Se her for mer info om det

Koffein overdose av typen jeg fikk er dog ikke farlig, bare sterkt ubehagelig. I følge Erowid er LD_50 for meg ca 11g koffein, noe som tillsvarer ca 110 piller. Så jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å dø av det.
Erowid info om overdoser: http://www.erowid.org/chemicals/caff...ml#WhatHappens

100mg koffein er da litt i overkant av en kaffekopp slik foxnol viser.

Jeg har ikke kjøpt pillene selv, men en venn av meg brukte å kjøpe dem (i sverige) og det var visst ikke noe problem. Han bare spurte etter koffeinpiller og fikk det, "no questions asked". Skal nevnes at han var 16år.

Kan anbefalle disse pillene på det sterkeste om du liker koffein men missliker smaken av kaffe elns. (Dog smaker disse pillene også sterkt bittert)

Vær obs på at koffein er avhengighetsskapende og at du ved lengre bruk vil utvikle resistans (ergo du vil måtte innta mer koffein for å få samme virkning). Ikke at dette er noe særlig å bry seg om, ettersom koffein har svært få skadevirkninger, men det er greit å være klar over det.
Mer info om koffein se Erowid

Edit:
Fant denne på Erowid: "One exceptional case documents survival after ingesting 24 grams." - 240piller folkens!
Sist endret av effie; 22. mai 2006 kl. 07:58.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som har sånn ca pris på tabissene? eg solte de til 10kr tabben på LAN treff eg var på nå.

2tabbiser er eit minimum for og kjenne noe. visst du ikkje er overtrøtt da.
visst du vil prøve og ruse deg på dette ville eg prøvd 4-5 tabbiser. 3 blir du hyper av verfall.
fekk koffein sjokk på 3stk midt i ein cs compo lol.. vi tapte den kampen pga eg ikkje var heilt meg selv.. hehe

poenget med desse pillene er at du holder ut lengre. det gjer deg og en følelse over at du klarer meir. mange bruker det som kost tilskudd

edit: noen som veit om noen bivirkninger? eg begynnte og klø noe inni helvete den sisste dagen på lan treffe. trur det har noe med at eg hadde vert våken i 40timer og eit høgt inntak med koffein... noen som kan bekrefte dette?
Sist endret av itZsaiN; 31. mai 2006 kl. 20:08.
Har sett at det er mange som kaster innpå en stor dose koffein tabletter (blandt annet meg) og tenker at det kanskje skal bli noe alla speed, men det blir det virkelig ikke... Har lært det nå.

10 koffein tabletter på en gang er ikke gøy.
spankingguru
Worner's Avatar
Jeg kjøpte noen koffein tabletter på 300mg i Spania som ligger i kapsler. Jeg kan fint hive innpå 10stk av de uten å kjenne noe, men hvis jeg tar pulveret utav kapslene så holder det fint med en. Merkelig at de gidder å lage de i kapsler da :S
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skal få 10 piller på et lan party som er snart..

er 10 tabbeletter på 3døgn nok?
Jeg har vertfall fått erfart hvordan det er å innta mange. Man våkner og har hodepine, på linje med de som har migrene. 1-3stk skal holde i lange baner for å oppnå noen ekstra timer med energi.
vil helst ikke ødlegge humøret på lan'et!... en veninne er i danmark og skaffer nå.. som jeg har hørt får man receptfritt i danmark.. hørt noe om det?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Original_G jo får de sikkert i Danmark å, men er da lettere å stikke over svenske grensa å kjøpe der, er 1kr pr tablett ala 200mg, fåes i bokser med 100stk i
Sist endret av Schyzer; 26. oktober 2006 kl. 01:40.
Ehm, i de du kjøpte av meg var det 200mg i en tablett Schyzer:P


EDIT: Og 2-3 er IKKE nok til noen ekstra timer energi, må opp i ihvertfall 5-10, minst...
Sist endret av syko16; 26. oktober 2006 kl. 01:41.
Sitat av syko16
Ehm, i de du kjøpte av meg var det 200mg i en tablett Schyzer:P
Vis hele sitatet...
edita post nuh
Sitat av Schyzer
Original_G jo får de sikkert i Danmark
Vis hele sitatet...
Danmark har totalforbud mot koffeintabeletter, får det ikke på resept heller.
▼ ... flere år senere ... ▼
Men, hvordan er det i NORGE? ikke fått noen svar på hvordan det er i NORGE med disse tablettene, bare sverige.
Syns det var veldig oppskrytt jeg. prøvde ganske mange uten virkning, men det er vel individuelt kanskje
Noen tips til hvor jeg kan bestille fra? Takk.
Sitat av Duddy Vis innlegg
Men, hvordan er det i NORGE? ikke fått noen svar på hvordan det er i NORGE med disse tablettene, bare sverige.
Vis hele sitatet...
Reseptbelagt legemiddel i Norge!
takker og bukker for et svar!
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Du får også kjøpt bulk-pose på 100 gram fra england for den nette sum av 3.99£. Hvordan det er med innførsel tør jeg ikke uttale meg om.
Innførsel går greit fra England, da det er et EØS land.

Så vidt jeg vet er ikke lenger koffein reseptbelagt. Jeg har ingen kilde på dette, men jeg mener det er derfor Red Bull ikke lenger kan regnes som et legemiddel og dermed kan selges lovlig.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Innførsel går greit fra England, da det er et EØS land.

Så vidt jeg vet er ikke lenger koffein reseptbelagt. Jeg har ingen kilde på dette, men jeg mener det er derfor Red Bull ikke lenger kan regnes som et legemiddel og dermed kan selges lovlig.
Vis hele sitatet...
Koffeinet i Red Bull har etter hva jeg vet lite å gjøre med at det var ulovlig. Problemet lå i aminosyren Taurin som er én av ingrediensene i Red Bull. Denne har vært klassifisert som legemiddel, noe som gjorde energidrikken ulovlig å omsette fritt.

edit: Jeg ser kombinasjonen har hatt en avgjørende virkning på det tidligere forbudet
Sist endret av Marken; 26. august 2009 kl. 08:24.
Sitat av Marken Vis innlegg
Koffeinet i Red Bull har etter hva jeg vet lite å gjøre med at det var ulovlig. Problemet lå i aminosyren Taurin som er én av ingrediensene i Red Bull. Denne har vært klassifisert som legemiddel, noe som gjorde energidrikken ulovlig å omsette fritt.

edit: Jeg ser kombinasjonen har hatt en avgjørende virkning på det tidligere forbudet
Vis hele sitatet...
Det morsomme her er at taurin slett ikke er en aminosyre, og følgelig ikke (nødvendigvis) klassifisert som et legemiddel. jeg trodde først det var denne "oppdagelsen" som gjorde at red Bull plutselig dukket opp på det norske markedet, men leste at det var pga. endringer i det norske lovverket, når det gjelder koffein.
Men, vis koffein ikke lenger er et legemiddel. Hvorfor selges det da ikke i slike kapsler?
Sitat av Duddy Vis innlegg
Men, vis koffein ikke lenger er et legemiddel. Hvorfor selges det da ikke i slike kapsler?
Vis hele sitatet...
Who says it doesnt?

Jeg anbefaler deg å forhøre deg i ditt lokale apotek.
Sist endret av felix_poker; 26. august 2009 kl. 10:18. Grunn: skrivefeil
sandkasse, says i doesn't men siden jeg er en oppegående gløgg gutt, så skal jeg nok ta meg en tur på apoteket, ja!
Her må jeg jo bare nok en gang anbefale tech nutrition (www.tn.no) sine koffein/guarana-piller med 75 mg per brusetablett. De heter "Fres" Bruker fra 4-6 sånne før og under hver treningsøkt.
Sitat fra www.steroider.net:

" Før kunne man kjøpe koffein reseptfritt på apotek i Norge. Nå får man ikke kjøpt ren koffein uten resept, men koffein finnes i andre reseptfrie legemidler. Fenazon-Koffein fra Nycomed Pharma og Fanalgin Weifa er smertestillende legemidler som brukes mot hodepine, tannpine og menstruasjonssmerter. "

http://www.steroider.net/index.php?o...d=46&Itemid=27
Jeg vet ikke når denne artikkelen er publisert, NitroFis, men jeg gjetter på at den ikke er brand new?
Hvis det var endringer i lovverket rundt koffein som gjorde at Red Bull ble (re)lansert på det nrske markedet, er det jo bare snakk om 2-3 måneder siden.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg vet ikke når denne artikkelen er publisert, NitroFis, men jeg gjetter på at den ikke er brand new?
Hvis det var endringer i lovverket rundt koffein som gjorde at Red Bull ble (re)lansert på det nrske markedet, er det jo bare snakk om 2-3 måneder siden.
Vis hele sitatet...
Det var fordi Taurin ble tillatt i Norge at Redbull ble tillatt..
"Red Bull har tidligere vært klassifisert som legemiddel. Men konkurransereglene i EU gjør at Red Bull også skal kunne omsettes i Norge. EØS-avtalen forplikter også Norge til å godta disse konkurransereglene."

EU er et fint verktøy for å få nissepolitikere i Norge til å åpne øynene
Disse ser jo ut til å funke bra. Hele 200mg. er ikke det en god del kopper?

http://www.thinkgeek.com/caffeine/candy/bed8/
200mg er fint det. Jeg har pleid å ta en 200mg/250mg-koffeinpille før skolen, og jeg holder meg ganske våken og klar

Hvor bra det er i lengden er kanskje en annen sak..
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Det var fordi Taurin ble tillatt i Norge at Redbull ble tillatt..
Vis hele sitatet...
Taurin har vært tillatt i Norge hele tiden, det der er en misforståelse. Isolerte aminosyrer regnes som legemidler i Norge. Taurin omtales ofte som en aminosyre, men den kjemiske strukturen til Taurin gjør at stoffet ikke kan klassifiseres som en aminosyre, og det må derfor være spesielt oppført på legemiddellisten (hvilket det ikke er/var, så vidt jeg vet) for å bli regnet som et legemiddel og dermed ikke være lov å omsette som ingrediens i leskedrikk.

Jeg mener også å ha lest at det var pga. EØS-lovgivning om koffein at Red Bull ble lovlig, men dete temaet er tross alt ikke SÅ spennende at jeg gidder lete frem kilde.
Sitat av Centurius Vis innlegg
Noen her som har erfaring med koffein piller? Hva koster det per stykk, Og kan det være farlig å ta for mange? Må man ha resept for å anskaffe seg det, og hvor får man kjøpt det? Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
du får kjøpt det i stromstad...eller sverige rettere sagt,en boks pr person ved salg,så ta med deg dama di osv..

koster vell ikke stort,virker ikke noe særlig heller..hvis du ikke tar jævlig mange antakelig..

jeg hra fremdeles noe liggende,kan kjøpe mine
Sitat av dinos Vis innlegg
du får kjøpt det i stromstad...eller sverige rettere sagt,en boks pr person ved salg,så ta med deg dama di osv..

koster vell ikke stort,virker ikke noe særlig heller..hvis du ikke tar jævlig mange antakelig..

jeg hra fremdeles noe liggende,kan kjøpe mine
Vis hele sitatet...
Bare så det er sagt, så selges koffeinpiller reseptfritt på apoteket i Sverige, og så vidt jeg vet er det ingen "en boks per person-regel" der. Men ta for all del dama med til Sverige! Det blir sikkert en koselig tur
Jeg tok 5 en gang. Jeg fikk faktisk ikke mye energi, men så fikk jeg heller ikke noe ut av dagen. :P