Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 45823
Min erfaring med koffeinpiller er at det kan kjøpes resept- og problemfritt på apotek i hele Sverige, som nevnt allerede. Jeg brukte det litt for å klare å komme meg opp om morgenen på vgs (likte ikke kaffe eller brus). 1-2 var da passe dose for meg med lav koffeintoleranse. En gang skulle jeg være kjempetøff og tok 12 stk. Da følte jeg meg dårlig og klarte ikke annet enn å ligge rolig. Ble sløv og våken på samme tid. I perioder der jeg får i meg mye koffein blir jeg skjelven, skvetten og får hjertebank og søvnproblemer. Det er på ingen måte noen oppfordring, men jeg for min del tåler amfetamin bedre enn store mengder koffein, rent fysisk. Hvis målet ditt bare er å holde deg våken burde du ikke trenge store dosene, ellers vil det nok føre til mer ubehag enn moro.
Sitat av Brope Vis innlegg
Hva er poenget med disse pillene? Få mer energi? Utholdenhet? Styrke?
Vis hele sitatet...
De du får kjøpt på apoteket er til bruk mot migrene og lignende.



Å ta for mye koffein kan føre til kaldsvetting, hetetokter og hodepine og i værste fall tap av bevisstheten eller forgiftning.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bumper denne med et nytt spørsmål jeg. Står sikkert noe rundt på forumet, men har ikke funnet noe direkte svar. Hvor kan man bestille koffeinpiller på nette, som sender fra EU-land? Har funnet sider som er britiske, men sender fra Amerika, og da hjelper det ikke mye. Og jeg tenker ikke på sånne produkter som thinkgeek.com har. Gidder ikke sånn natur greier. Mer sånn som dette: http://store.femnutrition.com/caffeine-pills.html
Hvis noen har erfaringer med bestilling fra steder hadde det vært veldig bra også.
Takker for alle svar
I Sverge selger de koffein piller på helsekost butikker. Kjøpte selv noen med 300mg koffien og 100mg guarana. Sinnsyk styrke på dem. Ambefaller å ta en før skole/arbeid.

Har og hatt noen 100mg rene koffien piller. Fann ut at LAN treff og mye koffein kan vere en dårlig kombinasjon. Begynte å klø noe sinnsykt etter å ha tatt 2stk og vert våken i 24timer i strekk. Lite morro.
Dette med koffein sin effekt er jo veldig omdiskutert, men det som er så anderledes med redbull, battery og andre energidrikker. De har masse andre stoffer i seg, som er oppkvikkende. I redbull er det spesielt Taurin (reseptbelagt i Norge) og masse b vitaminer. Disse kan ha ganske stor effekt på kroppen.

Når jeg kjøpte noen kapsler i statene, de het buzzers og blackjack, hadde buzzers 350mg koffein, alle b vitaminer fra b1 til b16, taurin og et eller annet rart klorat jeg ikke husker navnet på. De fikk fart på skallen for å si det sånn. Finner de ikke noe sted på nettet, som er litt rart, men det var 4 kapsler i en pakke, på en kiosk.

Mye av disse rare koffein effektene tenker jeg kan være placebo, men b vitaminer kvikker deg til.
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Taurin (reseptbelagt i Norge)
Vis hele sitatet...
Taurin er ikke reseptbelagt i Norge.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Taurin er ikke reseptbelagt i Norge.
Vis hele sitatet...
Vil helst se en kilde på det, men ellers er det bare LØP og KJØP for alle som har lyst på .

Lage sin egen energi miks, kjøpe inn b-vitaminer, taurin i pilleform og skylde ned med kaffi med sukker i, så lenge man følger reseptet sin advarsel for maximum dose og slikt.
Er det noen her som har anbefalninger til hvordan man kan skaffe seg midler til og holde seg våkne med, her i norge?
Da tenker jeg på koffeinpiller eller hva enn som funker for dette formål
(tenkte jeg bare skulle spør her istedenfor å lage ny tråd)
Hva er det dere bruker disse til? Og hva er bi-effektene av overdrevet kaffein inntak slik jeg ser mange her driver med for trening og slikt?
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Vil helst se en kilde på det
Vis hele sitatet...
Det at Red Bull har kommet i butikken i Norge er vel "kilde" god nok? Det, og det faktum at taurin ikke er oppført på legemiddellisten eller dopinglisten (så vidt jeg vet), samt at det ikke er en aminosyre og dermed ikke automatisk reseptbelagt.

Sitat av Geordie Vis innlegg
Hva er det dere bruker disse til? Og hva er bi-effektene av overdrevet kaffein inntak slik jeg ser mange her driver med for trening og slikt?
Vis hele sitatet...
En del bruker koffein for å holde seg våkne, en del for å øke prestasjonsevnen under trenging etc. Bivirkningene ved moderat bruk er sjelden alvorlige, men ved jevnlig bruk har stoffet et avhengighetspotensiale. Ved overdreven bruk vil man kunne få søvnproblemer (insomnia), nervøsitet, angst og en rekke andre ubehagelig og potensielt farlige bivirkninger. Sjekk Wikipediaartikkelen for mer utfyllende info: http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av itZsaiN Vis innlegg
normal mengde er 100mg pr tabilett. dødlig dose er mellom 1-4g. dei selger forsatt tabiletter på apotek i sverge uten må du bestille over nett. eg bestillte, og kom lett gjennom tollen
Vis hele sitatet...
Hvor bestilte du fra?
Kjøp Fres, det er Brusetabletter med 75mg koffein pr. dosering.
Link: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=809
Kjøpte selv 2 stk fra xxl
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjøpte en boks med koffein piller i sverige, står at det er 200mg per pille, tok 1 stk når jeg var trøtt uten funk, skal prøve 2 stk, men fortsatt lite tro på det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://www.topformula.se/ leverer til Norge
Hvorfor bestille fra sverige når de selger Fenazon (sterke) med 100mg på apoteket uten resept? Er 500mg fenazon i disse og da og de brukes som smertestillende.
kjøp fenazon smertestillende reseptfritt på apoteket. De har 100 mg koffein per pille. Slipper å dra til sverige.

edit: ^^såg ikke den før nå
Sist endret av Talia88; 2. september 2010 kl. 15:39.
Bestillte koffein piller i fra dette nettstede http://www.biovea.net/%28S%28higy5dj...CID=0&PID=1515 tok ca 3-4 uker før jeg fikk de i posten. mener å huske jeg betalte ca 150 kr for 100 tabletter, får samme følelsen som å ha drukket 2 kopper kaffe per tablett. Ikke noe å hoppe i taket for ))
Sist endret av Olje14; 4. september 2010 kl. 03:31.
På apoteket får man kjøpt smertestillende som heter "Fenazon-Koffein". Det er to versjoner, sterk og svak. I den svake er det 500mg Fenazon og 100mg koffein, i den sterke er det 1000mg Fenazon og 100mg koffein.

Reseptfritt Tho, max 6tabl/dag i pakningsvedlegget fra den svake.
Får 14-åringer kjøpt Fenazon?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Får 14-åringer kjøpt Fenazon?
Vis hele sitatet...
Fenazon er smertestillende?
Sist endret av Gt&Hoo; 4. september 2010 kl. 12:35.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Fenazon er smertestillende?
Vis hele sitatet...
Smertestillende ja... Ikke noe for folk med spenningshodepine. (koffein gjør det bare verre). Skulle tro mindreårige får kjøpt dette da det står i hylla (selvbetjent, reseptfritt) på apoteket.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
XTHERMO,

Innehåll per kapsel
Ingredients Amount per serving
Fatburning/Energizer Matrix: 690mg
Synephrine HCL 98%, Methyl Synephrine HCL, White
Willow Bark Extract 25%, Panax Ginseng Extract (80%
Ginsenosides), Caffeine Anhydrous, CapsicumExtract 10:1,
Cinnamon Bark Extract 10:1.
OTHER INGREDIENTS: Dextrose Anhydrous,
Magnesium Stearate
Sist endret av felix_poker; 16. desember 2010 kl. 22:53. Grunn: fjernet "reklame"
Det inneholder synephrine, et stoff som er veldig likt ephedrine. Ephedrine er forøvrig på dopinglista(ikke helt sikker på om synephrine er på dopinglista enda, men kan tenke meg at det ikke er lenge til).
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Et søk på caffeine på ebay gir ganske mye fint. Selv har jeg handlet noen tabletter og 50 gram i pulverform for to-tre år siden. Sistnevnte varer en evighet, har mesteparten igjen. Tror pulveret kostet omlag 80 kroner inkludert frakt.
Sist endret av Nygaard; 16. desember 2010 kl. 23:42.
var å kjøpte fenazon koffein sterke.tok 1 tab og drakk 2 drammer 70% sprit blandet med redbullfy så det funka XD
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Får 14-åringer kjøpt Fenazon?
Vis hele sitatet...
i usa selger de dem uten ress hvertfall!

bare søk på ebay så kan du bestille coffein tabs der,går helt greit i tolla!
er jo resept fritt i norge og.hvor stor er overdose dosen på koffein?har drukke mye sånne cult shot 30ml flasker max 3 om dagen og redbull i tilegg uten å ha merka noe ubehag.bare blir fjern
Jeg bruker Ripped Freak om jeg trenger energi, 270 mg koffein per pille.
bulkpowders.co.uk

80kr for 200 tabletter med 200mg koffein. Kom raskt frem i posten og fungerer veldig bra. Tar av og til en tablett på morgenen når jeg skal på skolen og ikke orker å koke kaffe.
Ripped Freak. fås kjøpt på kost1. Helt sykt. Skulle kjøre pirattaxi en kveld, hadde vært på jobb, og var trøtt og sliten kl 01. tok 2 tabletter og jeg var våken til kl 0700. Fikk ikke sove når jeg prøvde å legge meg heller..
Sitat av mad187 Vis innlegg
er jo resept fritt i norge og.hvor stor er overdose dosen på koffein?har drukke mye sånne cult shot 30ml flasker max 3 om dagen og redbull i tilegg uten å ha merka noe ubehag.bare blir fjern
Vis hele sitatet...
får ikke coffein tabs på apoteket i Norge,i sverige går det!

den jeg kjøpte i usa som overnevt var 200mg pr tab!

Har lest du må opp på 500mg for å få nevneverdig fysisk effekt av det!

Jeg kjenner ikkenoe av koffein uansett jeg så samma for meg!
Sist endret av murmade; 17. desember 2010 kl. 17:22.
Sitat av murmade Vis innlegg
får ikke coffein tabs på apoteket i Norge,i sverige går det!
Vis hele sitatet...
Joda, du kan kjøpe det i Norge.
Sist endret av felix_poker; 17. desember 2010 kl. 17:23.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøper fra discount supplements co uk. 200 mg per pille der du ikke burde gå over 400 mg. Jeg blir ca like kvikk av en svart kaffe som jeg blir av en pille.
Sitat av p0zz Vis innlegg
Kjøper fra discount supplements co uk. 200 mg per pille der du ikke burde gå over 400 mg. Jeg blir ca like kvikk av en svart kaffe som jeg blir av en pille.
Vis hele sitatet...
fysisk effekt av koffein:

Er du ute etter å søke de optimale utholdenhetsresponsene som trengs for at kroppen skal gjennomføre løpet, kan koffein være løsningen du er ute etter. Du må være nøye med å drikke ekstra vann for å kompensere for den vanndrivende effekten av koffein. Det kreves også minimum 500 mg koffein for å oppnå ønsket effekt

http://www.iform.no/pub/art.php?id=279
Sitat av murmade Vis innlegg
fysisk effekt av koffein:

Er du ute etter å søke de optimale utholdenhetsresponsene som trengs for at kroppen skal gjennomføre løpet, kan koffein være løsningen du er ute etter. Du må være nøye med å drikke ekstra vann for å kompensere for den vanndrivende effekten av koffein. Det kreves også minimum 500 mg koffein for å oppnå ønsket effekt

http://www.iform.no/pub/art.php?id=279
Vis hele sitatet...
No er ikkje koffein vassdrivande for dei med toleranse for han - altså vande brukarar. Nokre mindre studiar (her t. d.) tyder også på at koffein etter trening er sera godt for å fylle opp glykogenlagri i kroppen. Gudegjevi stoff, det her.
Sist endret av uppdali; 28. desember 2010 kl. 14:35.
Synes bare hele greia med koffein-piller høres ubehagelig ut. Tar meg gjerne en kopp kaffe, men har opplevd overdose på koffein ved et par anledninger, og det er noe av det jævligste jeg har hvert med på. Er det f.eks krise rundt eksamenstider prøver jeg heller å få tak i ritalin. Et par små striper med amf kan også funke. Skal ikke påstå at det sistnevnte er spesielt smart eller sunt, men helt vilt som det hjelper på konsentrasjon og våkenhet der og da. Også har man de som drar den helt ut (se linken).

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/...re-e/index.xml
Sitat av Niteandfog Vis innlegg
Synes bare hele greia med koffein-piller høres ubehagelig ut. Tar meg gjerne en kopp kaffe, men har opplevd overdose på koffein ved et par anledninger, og det er noe av det jævligste jeg har hvert med på. Er det f.eks krise rundt eksamenstider prøver jeg heller å få tak i ritalin. Et par små striper med amf kan også funke. Skal ikke påstå at det sistnevnte er spesielt smart eller sunt, men helt vilt som det hjelper på konsentrasjon og våkenhet der og da. Også har man de som drar den helt ut (se linken).

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/...re-e/index.xml
Vis hele sitatet...
hehe å??neida,de selger jo shiten over disk uten ress over grensa..ganske så ufarlige greier!"!
overdose på koffein,det har jeg aldri hørt om noen som har opplevd før hva skjedde??ritalin og amfetamin er det samme så førstenevnte kan heller ikke være smart eller sunt
Sitat av murmade Vis innlegg
hehe å??neida,de selger jo shiten over disk uten ress over grensa..ganske så ufarlige greier!"!
overdose på koffein,det har jeg aldri hørt om noen som har opplevd før hva skjedde??ritalin og amfetamin er det samme så førstenevnte kan heller ikke være smart eller sunt
Vis hele sitatet...
Vel, skal ikke påstå at jeg var døden nær, men blandet meg en stor kopp (sikker rundt 0,5) med pulverkaffe tjukk som tjære. Vi snakker kanskje 80% kaffepulver og 20% vann. Var første eksamen på vgs og tenkte jeg skulle gi meg selv en skikkelig kickstart. Ventet til kaffen var lunken og tok den mer eller mindre på styrten. Det hele endte med at jeg vrei meg i kramper og kaldsvetta i ca 3 timer. Hadde ikke sjans til å fokusere på noenting. Ga ingen varige skader, men mistet tre timer med eksamenslesing. Og husk at overdose ikke er synonymt med livstruende skader eller død. En ganske vanlig misoppfatning det der.

Synes koffein er et merkelig stoff. Personlig får jeg en lett oppkvikkende effekt av f.eks en sterk kopp kaffe eller en boks red bull. Holder meg unna koffein etter 16:00 på ettermiddagen grunnet kroniske søvnproblemer. En kompis av meg kan derimot bøtte nedpå med red bull, kaffe, cola, burn etc, og sove som en stein rett etterpå.

Vet utmerket godt at ritalin og amfetamin er nært beslektede substanser, men amf er mye sterkere og farligere. Snakker av egen erfaring, da jeg har prøvd ritalin flere ganger, samt vært på pepperkjøret 4 – 5 dager i strekk. Men for all del, det beste er å holde seg unna ritalin, amfetamin og koffeinpiller for den saks skyld. Er utvilsomt det som fungerer best i det lange løp. Er dessverre ikke like lett for oss alle.
Jeg kjøpte noen i midtøsten et sted. Det var 200 mg per kapsel. Tok opptil 3 stykk noen ganger og alt som skjedde var at jeg hadde en god del gass i magen etterpå og så dreit jeg skikkelig..
▼ ... over et år senere ... ▼
Kapitalist
Klix's Avatar
Sitat av Obeee Vis innlegg
Jeg kjøpte koffeinpiller fra koffeinpillen.no jeg. Du får kjøpt på nett, uten resept. Visste ikke at det var lov så ble noe overrasket. Basert på naturlig koffeinkilde, høykonsentrert Guarana.

Sjekket litt og fant ut at det er lov med 300 mg. koffein per døgndose fra naturlig kilde. Så det fult ut lovlig, virker som en seriøs aktør.

har samme effekten som det jeg har prøvd tidligere, funker som fjell! Nå skal jeg bli tight!
Vis hele sitatet...
VM i dårlig skjult reklame?
Sitat av Obeee Vis innlegg
Jeg kjøpte koffeinpiller fra koffeinpillen.no jeg. Du får kjøpt på nett, uten resept. Visste ikke at det var lov så ble noe overrasket. Basert på naturlig koffeinkilde, høykonsentrert Guarana.

Sjekket litt og fant ut at det er lov med 300 mg. koffein per døgndose fra naturlig kilde. Så det fult ut lovlig, virker som en seriøs aktør.

har samme effekten som det jeg har prøvd tidligere, funker som fjell! Nå skal jeg bli tight!
Vis hele sitatet...
lol. (titegn)
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men om koffeinpiller er ulovlig å bestille ville jeg heller prøvd å bestilt efedrinpiller. Mye kraftigere (10x kraftigere enn koffein), har en 'bedre' effekt og varer 2-3 ganger lengre.
Sist endret av Azarat; 1. mars 2012 kl. 14:58.
jeg kjøpte koffein pulver på http://bulkpowders.com/ og noen pillekapsler fra ebay. jeg tar 250mg før skolen for og ikke sovne i timen(får ikke sove skikkelig om natta så er jævlig trøtt når jeg våkner:/ )

250mg for og våkne opp funker fint for meg. har dog veldig liten toleranse på koffein fra før.
Selv tar jeg ikke det i piller, men i pulverform i en shake. Tar 150mg før trening, funker fjell.
Noen som har noen erfaringer med Max Caffeine? http://www.koffeinpillen.no/default.asp?m=55751
Bruk til trening
Vet ut ifra før at det er mye sammenlikninger med amfetamin/amfetaminer og koffeinpiller, og at folk spør rundt det. Her er det jeg vet, og mine erfaringer;

[CENTER]............[/CENTER]
Kan på et vis se koffeinpiller på som en erstatning til amfetamin, eller andre medikamenter som likner(adderall, ritalin/concerta, efedrin, etc).

Som erstatning mener jeg en <billigere versjon> - med færre bivirkninger - men med langt ifra samme kraftige virkning, - og ikke minst mindre lengde på virkningen som amfetamin, eller ritalin.

Kort og godt erstatning til ritalin i en slags FIrstPrice-versjon. Vet ikke om det er god nok forklaring!?, eller kanskje om det var en altfor dum forenkling.

[CENTER]......[/CENTER]

btw; ritalin og concerta er samme medikament sant?? Kun under to forskjellige navn? (den ene adhd-medisin, den andre mindre strengt pålagt)
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
250mg for og våkne opp funker fint for meg. har dog veldig liten toleranse på koffein fra før.
Vis hele sitatet...
Inntar du det hver dag? Hvor lenge har du tatt det?

Etter at jeg begynte å drikke espresso har jeg hatt skyhøy toleranse. Det tok sikkert ikke mer en noen få dager med et par espressoer daglig.

Ett annet stort minus med koffein er den uforutsigbare effekten. Noen ganger blir du mer våken, andre ganger det motsatte.

Sitat av murmade Vis innlegg
fysisk effekt av koffein:

Er du ute etter å søke de optimale utholdenhetsresponsene som trengs for at kroppen skal gjennomføre løpet, kan koffein være løsningen du er ute etter. Du må være nøye med å drikke ekstra vann for å kompensere for den vanndrivende effekten av koffein. Det kreves også minimum 500 mg koffein for å oppnå ønsket effekt

http://www.iform.no/pub/art.php?id=279
Vis hele sitatet...
Har merket at jeg må ofte drikke en del væske/vann dersom jeg har drukket en del kaffe/espresso. Blir svimmel, slapp og dehydrert veldig fort.

500mg koffein for å oppnå ønsket effekt? Det hørtes veldig mye ut
Funka i begynnelsen, men merker ikke noen oppkvikkende effekt lengre. Placebo?
Sitat av Azarat Vis innlegg
Inntar du det hver dag? Hvor lenge har du tatt det?

Etter at jeg begynte å drikke espresso har jeg hatt skyhøy toleranse. Det tok sikkert ikke mer en noen få dager med et par espressoer daglig.

Ett annet stort minus med koffein er den uforutsigbare effekten. Noen ganger blir du mer våken, andre ganger det motsatte.
Vis hele sitatet...
jeg tar koffein hver morgen før skole for og våkne opp, begynte mandag(4 dager siden). skal holde meg unna koffein i helgene hvis jeg ikke må bruke det, på den måten finner jeg fort ut om jeg begynner og bli avhengig. hvis jeg får abstinenser i helgene så tar jeg en pause med koffeinen.


Sitat av trckLOL Vis innlegg
Funka i begynnelsen, men merker ikke noen oppkvikkende effekt lengre. Placebo?
Vis hele sitatet...
nei, det kalles tolleranse, øk dosen forsiktig for og få tilbake den ønskede effekten.

hvor mye koffein er det snakk om? og hvor lenge har du brukt det?
Sist endret av StålSkuff; 1. mars 2012 kl. 19:46.