Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5719
Heia, har hatt innbrudd her i natt og de har tatt med seg laptop, mobiler, etc..

Er det ikke muligt for politiet å spore mobiltelefoner? Glemte å spør om det.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
om du anmelder med IMEI osv så men har hatt hundrevis av tyvegods mobiler, og har da aldri blitt tatt med de. kjipt med innbrudd da!
Sist endret av CHillZoNE; 24. mai 2009 kl. 18:28.
Sitat av El_idioto Vis innlegg
om du anmelder med IMEI osv så men har hatt hundrevis av tyvegods mobiler, og har da aldri blitt tatt med de. kjipt med innbrudd da!
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre deg hvor i Norge du bor?

Kjenner flere i Bergen som mer eller mindre lever av å selge tyvegods og alle sier at Politiet har tatt kontakt med de ettersom, personen de har solgt telefonen til fikk besøk av politiet.

Om telefonen ikke blir omprogramert så kan den spores. Kommer helt ann på hva Politiet prioriterer -.-
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
jeg bor i hadelands distriktet, mellom gjøvik og oslo. sitter selv med tyvegods tlf nu, hører aldri noe fra politet.
og, det vet hvem jeg er, og hva jeg har gjort i mitt liv. det er forskjell på praksis og teori. ja, de kan spores, men, gidder de? neeei :P

mobilene blir som regel bare låst, også gir politet faen. og det er jo en risk man må ta med tyvegods.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av kaktusx Vis innlegg
Heia, har hatt innbrudd her i natt og de har tatt med seg laptop, mobiler, etc..

Er det ikke muligt for politiet å spore mobiltelefoner? Glemte å spør om det.
Vis hele sitatet...
Jeg har en ny samsung telefon nå med tyveri-sporing på.

Man går bare inn på innstillinger på telefonen å stiller slik at vis et annet sim-kort enn mitt settes inn i telefonen får f.eks. kjæresten min eller moren min mobil-nummeret til den som har stjelt telefonen min, GENIALT
Snuten kan spore mobiler. Men om det ikke er kjempemass som er stjålet, tror jeg ikke de gjør det.. er vel for krevende for de..
Har en HTC hero, med en applikasjon som gjør at jeg kan sende en melding til mobilen og får kordinasjon hvor den er akkuratt da. Ganske greit egentlig.

Har selv opplevd at mobilen min ble stjålet, ringte til de jeg kjøpte telefonen hos fikk utlevert IMEI, andmeldte forholdet. Fikk ikke mobilen tilbake men det er nå verdt et forsøk.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Har en HTC hero, med en applikasjon som gjør at jeg kan sende en melding til mobilen og får kordinasjon hvor den er akkuratt da. Ganske greit egentlig.

Har selv opplevd at mobilen min ble stjålet, ringte til de jeg kjøpte telefonen hos fikk utlevert IMEI, andmeldte forholdet. Fikk ikke mobilen tilbake men det er nå verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Har et annet program til min N85 som sender nr også til de som bruker den, utrolig kjekt
Bruker dette programmet til min HTC Magic, funker utmerket: https://www.mylookout.com/
Her har du et annet program: http://pocketfinder.com/

Kanskje litt sent nå, men til neste gang
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det mulig å selv spore en to år gammel Sony Ericsson telefon? Fikk nylig min frastjålet i dag.

Noen som vet?