Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1925
Hei!

Ser etter en laptop til 8 lapper eller under.

Kvalifikvasjoner den bør ha:

Minimum 4GH minne (skader ikke om det er mer).
Minimum 250GH harddisk.
Minimum 4,5 timers batteritid.
Også viktig med en bra prosessor (Intel Duo Core etc).



Skal først og fremst bruke pcen til nedlastning og surfing, ikkenoe gaming.
Hvis du skal bruke den til nedlasting og surfing, og ikke noe gaming, hvorfor trenger du da en så kraftig sak?
Trådstarter
Sitat av lambador Vis innlegg
Hvis du skal bruke den til nedlasting og surfing, og ikke noe gaming, hvorfor trenger du da en så kraftig sak?
Vis hele sitatet...
Pga liker at nedlastinga går kjapt samtidig som jeg surfer eller ser på film. Men ja mulig jeg ikke trenger fullt så kraftig pc da.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Pga liker at nedlastinga går kjapt samtidig som jeg surfer eller ser på film. Men ja mulig jeg ikke trenger fullt så kraftig pc da.
Vis hele sitatet...
Nå går vel nedlastingen mer på hvor raskt nett du har enn hvor mange GH(!) minne du har :P
Trådstarter
Sitat av sky_king Vis innlegg
Nå går vel nedlastingen mer på hvor raskt nett du har enn hvor mange GH(!) minne du har :P
Vis hele sitatet...
Hehe, men hvilken laptop 15 tommers anbefaller dere da?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvorfor du måler datastørrelser i Henry går meg hus forbi, (vanlige dødelige måler heller i bits og bytes,) men du trenger egentlig ikke store setupen her, hvis du ikke trenger mer "juice" enn litt film, nedlastning og surfing. Konsentrer deg om lagringsplassen heller enn RAMen, du trenger vel ikke fullt 4GB her.
Jeg har vurdert DENNE ei lita stund nå, den virker ganske bra, men den har bare 3GB RAM, men støtte for 4

Dessuten ser den fet ut etter min mening
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvorfor du måler datastørrelser i Henry går meg hus forbi, (vanlige dødelige måler heller i bits og bytes,) men du trenger egentlig ikke store setupen her, hvis du ikke trenger mer "juice" enn litt film, nedlastning og surfing. Konsentrer deg om lagringsplassen heller enn RAMen, du trenger vel ikke fullt 4GB her.
Vis hele sitatet...
Har ekstern harddisk hjemme så det er null stress..

Hva synes dere om denne?

http://www.dinside.no/811481/acer-timeline-as5810t

Noen som vet om Acer Timeline bruker å bråke mye? HPen jeg har nå bråker alt alt for mye.
Hvorfor maser folk om minne? Det koster omtrent ikke penger per dags dato.
Trådstarter
Hva tror dere om en bærbar mac til rundt 8 lapper folkens?
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Har ekstern harddisk hjemme så det er null stress..

Hva synes dere om denne?

http://www.dinside.no/811481/acer-timeline-as5810t

Noen som vet om Acer Timeline bruker å bråke mye? HPen jeg har nå bråker alt alt for mye.
Vis hele sitatet...
Acer Timeline bråker absolutt ikke. De kan ha batteritid på opptil 7-8 timer ved normal bruk.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484989

For ditt bruk vil dette være en god pc
Trådstarter
Er litt forvirra nå, den de har på Elkjøp og Expert (Acer Aspire Timeline) er en Intel Solo prosessor, imens den som billig nettbutikker som Amendio etc har er med en Intel Duo prosessor. Selvfølgelig vil jeg helst ha en Duo prosessor, men samtidig er det kun de nettbutikkene som har dårligst leveringstid etc som har de beste prosessorene inne.

Sjekka komplett.no siden jeg har hatt mange gode erfaringer med dem, men de hadde ingen inne.
Sist endret av Ola89; 23. oktober 2009 kl. 21:50.
http://www.multicom.no/PartDetail.as...c:36159%3br:pg

Multicom bruker vanligvis å være greie når det gjelder leveringstid. :
Trådstarter
Sitat av danielsk Vis innlegg
http://www.multicom.no/PartDetail.as...c:36159%3br:pg

Multicom bruker vanligvis å være greie når det gjelder leveringstid. :
Vis hele sitatet...
Er ikke det en demo maskin da?
Hvordan er bruksmønsteret ditt? Skal du bare ha den på fanget i sofaen eller skal den frem og tilbake fra skole/jobb hver dag? Hvis du skal drasse den med deg hver dag burde du kanskje tenke på en bedriftsmodell som f.eks. Lenovo Thinkpad eller Dell Latitude seriene (har personlig gode erfaringer med en Latitude E6400). Ellers er vel Multicom et bra alternativ.
Sist endret av laksen; 23. oktober 2009 kl. 23:09.
Syns du skal gå for en mac jeg :O Billigste Macen koster 7.990,00 i Norge. Samme maskinen koster 7362,78 i england, så du sparer en del på å kjøpe den derfra
Sitat av trauMa Vis innlegg
Syns du skal gå for en mac jeg :O Billigste Macen koster 7.990,00 i Norge. Samme maskinen koster 7362,78 i england, så du sparer en del på å kjøpe den derfra
Vis hele sitatet...
Nå må du ikke se bort ifra toll hvis du har tenkt å lovlig importere den heller.
http://store.apple.com/no/browse/hom...co=MTAyNTM5ODc

Denne tror jeg kan passe til ditt bruk , med mindre du absolutt må ha Windows?

Vet den ikke har de 4GB med ram du gjerne ønsker, men jeg tror neppe det vil være nødvendig for ditt bruk. Du kan jo også bytte selv ved en senere anledning om det skulle være nødvendig.

EDIT: Too late!
Sist endret av Labtec; 24. oktober 2009 kl. 00:21.
Sitat av Labtec Vis innlegg
http://store.apple.com/no/browse/hom...co=MTAyNTM5ODc

Denne tror jeg kan passe til ditt bruk , med mindre du absolutt må ha Windows?

Vet den ikke har de 4GB med ram du gjerne ønsker, men jeg tror neppe det vil være nødvendig for ditt bruk. Du kan jo også bytte selv ved en senere anledning om det skulle være nødvendig.

EDIT: Too late!
Vis hele sitatet...
Han kan jo instalere windows på macen da
Trådstarter
Ble til at jeg kjøpte Acer Aspire Timeline.

Men hvordan åpner man DVD stasjonen?;P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Ble til at jeg kjøpte Acer Aspire Timeline.

Men hvordan åpner man DVD stasjonen?;P
Vis hele sitatet...
Du bare trykker løs ut i min datamaskin, hvis det ikke er noen knapp.
Men er du sikker på at det er DVD/CD drev i den?
Sist endret av TheWaveable; 5. november 2009 kl. 13:19.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Ble til at jeg kjøpte Acer Aspire Timeline.

Men hvordan åpner man DVD stasjonen?;P
Vis hele sitatet...
Hvis ikke det er en fysisk knapp på drevet, kan du jo bare høyreklikke inne på min datamaskin å velge eject/løs ut

Et kjapt søk på google og jeg finner ut at ikke alle timeline modellene har DVD drev. Lukter at du ikke har dvd rom i det hele.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Kom tilfeldigvis over denne tråden i søken på noe annet, og vet at siste post er en stund siden.

Løsningene The Edge og trauMa foreslår fungerer ikke, da de er latterlig lite brukervennlige. På Timeline-serien er ejectknappen gjerne rett ved siden av tastaturet et sted. Har lett etter knapp på optisk drev på Acer Timeline flere ganger.
Øverste knapp til høyre på tastaturet. Enten FN+ettellerannet eller dedikert knapp.
Do not think trouble?