Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1464
Hei, har kommet til sesjon til miltæret men har ikke lyst, har hørt det er straffbart å ikke møte opp til sesjon, har tenkt til å ikke møte opp så hva er sjangsen for å bli straffet for dette? Jeg løy også på testene for å komme til sesjon fordi ville i forsvaret før, har blandt annet ADHD og sterk pollen allergi men sa jeg ikke hadde det på søknaden. Hva burde jeg gjøre?
Sitat av Freskern Vis innlegg
Hei, har kommet til sesjon til miltæret men har ikke lyst, har hørt det er straffbart å ikke møte opp til sesjon, har tenkt til å ikke møte opp så hva er sjangsen for å bli straffet for dette? Jeg løy også på testene for å komme til sesjon fordi ville i forsvaret før, har blandt annet ADHD og sterk pollen allergi men sa jeg ikke hadde det på søknaden. Hva burde jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Møt opp og si det som det er så er nok mye gjort. Kan jo også bare legge på rusmisbruk osv. Røyk deg en fet en..
Jeg røyker også hasj så å si nesten vær dag om det er noe nyttig info
Røyk en joint evt si at du ikke tar avstand fra dop. Forsvaret er totalt anti narkotika. Å si at du tar 500mg paracet kan være nok til å bli kastet ut. Eller så kan du være ærlig å si at du absolutt ikke vil inn. Det blir en del tester og en samtale til slutt på sesjon del 2. Der kan du ta opp hva du selv ønsker, men å nevne dop garanterer at du ikke havner i forsvaret.
Er ikke Forsvaret i en luksusposisjon der de kan velge blant de mest motiverte?

Det skal ikke være verre enn å bare si du ikke vil. På min tid i 05 da jeg kom inn var det vel vanskeligere å slippe men ikke noe stort problem for de som ville.

Men jeg sier til deg som jeg sier til alle som ikke vil inn. Du går glipp av et potensielt helt konge år. Jeg hata det i 2-3 uker før jeg elska det, og savner det fortsatt til tider.

Be om å bli sendt til en kampenhet, typ 2 bataljon, Panserbataljonen eller kanskje du vil ha gratis lastebillapp eller noe. CSS bataljonen eller noe med logistikk.

Gjør det, du kommer ikke til å angre
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Er ikke Forsvaret i en luksusposisjon der de kan velge blant de mest motiverte?

Det skal ikke være verre enn å bare si du ikke vil. På min tid i 05 da jeg kom inn var det vel vanskeligere å slippe men ikke noe stort problem for de som ville.

Men jeg sier til deg som jeg sier til alle som ikke vil inn. Du går glipp av et potensielt helt konge år. Jeg hata det i 2-3 uker før jeg elska det, og savner det fortsatt til tider.

Be om å bli sendt til en kampenhet, typ 2 bataljon, Panserbataljonen eller kanskje du vil ha gratis lastebillapp eller noe. CSS bataljonen eller noe med logistikk.

Gjør det, du kommer ikke til å angre
Vis hele sitatet...
Vil ikke inn, burde jeg droppe sesjonen eller bare dra men vis jeg drar får jeg muligheten til å si alle problemene mine?
Det er straffbart og ikke dra på sesjon så den ville jeg dratt på. Pollenallergi, umotivert og ADHD holder i massevis for å slippe/ikke komme inn. Bare gi opplysningene til legen på legesjekken på sesjon del 2.
Sitat av Silkehale Vis innlegg
Det er straffbart og ikke dra på sesjon så den ville jeg dratt på. Pollenallergi, umotivert og ADHD holder i massevis for å slippe/ikke komme inn. Bare gi opplysningene til legen på legesjekken på sesjon del 2.
Vis hele sitatet...
Hva er sesjon del 2
Sesjon del 1 er den du har fylt ut på nettet og sesjon del 2 er den med fysisk oppmøte med teoritest, fysisk test, legesjekk og samtale.
Nøkkelord.. Angst, depresjon

Før vertfall så slapp du med astma, allergi ol. Usikker hvordan det er nå
Møt opp og si at du har ombestemt deg og ikke vil i militæret. Det er ikke verre enn det. Forsvaret vil ikke ha umotiverte folk. Du trenger ikke begrunne det med noe annet enn at du ikke er motivert.
Jeg sa på sesjon at jeg ikke villle dra/var umotivert som f...men det spillte ingen trille.. Straffbart som f..å ikke møtte opp,var beskjeden..så valgte heller å møte opp på sirkuset med somadril å luring i både blod å lomma.. Møtte opp ,å ble i kun noen timer,før frihet var faktum! ..-Bortsett fra jeg fikk "ferie" i vadsø i 3(ca2)mnd som straff...Er en del år siden nå da,men er nokk mye samme krav enda.. Ville gjort samme igjen,om det sto på.,å var nokk ekstra uheldig,da naziene ville statuere ett eksempel...dette er wurst case wienerpølse da,men fengsel er ikke akkurat noe å frykte her t lands...om du allerede har div diagnoser,kan du jo kanskje sleppe unna bare med det..finner du vell utav før evt innkalleballe..
Hva enn du gjør ikke spøk ved å si "så lenge jeg ikke ender opp en plass det er kaldt og jævlig". Jeg gjorde det og endte opp i Bodø. Vind som føles ut som barberblad mot huden hver dag hele året. Sesjonsfolk har en syk humor. Sa også at jeg ville helst ha en "varm kontor stilling" og endte opp i det totalt motsatte som var en hardcore squad ute i naturen og felten for det meste av tiden.

Tipper han gnidde den lille djevel barten sin og lo da han valgte hvor jeg skulle bli plassert :P Jeg fikk ALT MOTSATT av hva jeg ville.
Blande Nugatti og peanutsmør i en liten klump og putt det bak i bokseren. Når sersjanten står slik at han ser deg later du som du piller deg i rumpa så slikker du fingrene rene.
Sist endret av Astro Man; 3. januar 2024 kl. 19:24.
Si at du har røyket hasj for noen mnd’er siden (man skal ikke ha rørt det innenfor det siste året), gå og prat med de folka du blir henvist til og si deg enig i pussings fremover.. Når du da kommer hjem igjen etter å ha gråti på bussen fordi du var naiv og ville tjene landet ditt, så skriver du en lang email hvor du uttrykker forbannelsen din rundt norsk lov; at man kan drikke og ta sterkere stoffer, men bare ljuge om det, så blir man godtatt.. VIPS, nekta xD Angrer den dag i dag men =/
15 år siden jeg var på sesjon. Bestod alt av medisinske tester til min fortvilelse og jeg sa jeg gledet meg som en unge til å prøve real life versjon av Call of Duty.. De kjøpte det ikke, ble innkalt og sendt rett opp til Kirkenes.. Når jeg ser tilbake på det var det ærlig talt det beste året i mitt liv. Kan lære mye om deg selv i militæret, bygg karakter og gjør en mann ut av deg selv.
Jeg ville virkelig ikke inn i militæret, men ble tatt inn likevel.

Jeg har aldri brukt knark, og fant heller ikke på at jeg hadde brukt det.
Fordi å si at du har brukt knark ødelegger for veldig mye mer. Du får aldri jobbe i helsevesenet, legemiddelindustrien, apotek, skole, barnehage, utenrikstjenesten, politiet, u name it.

Rekrutten var ikke så veldig mye å skryte av, men du vokser veldig mye på deg selv. Og folk jeg var i Forsvaret med (i 2021 tho) har jeg fortsatt ukentlig kontakt med.

Det ble det beste året noensinne! Ønsker meg fortsatt tilbake dit
Sitat av David01 Vis innlegg
Jeg har aldri brukt knark, og fant heller ikke på at jeg hadde brukt det.
Fordi å si at du har brukt knark ødelegger for veldig mye mer. Du får aldri jobbe i helsevesenet, legemiddelindustrien, apotek, skole, barnehage, utenrikstjenesten, politiet, u name it.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke, av de du nevner så er det kun politi man ikke kan jobbe som dersom man innrømmer bruk av narkotika.
Jeg fortalte dem at jeg slet psykisk (noe jeg for så vidt gjorde). Kom ikke inn pga det.

Tror ikke de er gira på å ha en suicidal dude løpende rundt med maskingevær.
Det varierer fra tid til tid hvor mye etterspørsel det er i forsvaret. Noen perioder trenger de færre og man slipper unna med lettere grunner. Da jeg var på sesjon sto folk og grein te befalet og måtte fortsatt inn, men broren min slapp unna bare med å si at han "ikke hadde særlig lyst". Om jeg var deg ville møtt opp på sesjon da de omsider bare henter deg om du aldri kommer uansett. På sesjon ville jeg bare sagt det som det var, kanskje lagt til av jeg var passifist om det virker som at sannheten ikke holder. Eventuelt flunk synstest/ hørselstest (trur det er lettere enn å flunke de fysiske testene).

Om du kommer inn så kan du alltid syte deg til å dimme i rekrutten - det er ikke noe særlig vanskelig. OM du mot formodning skulle bli stuck i militæret så bare hold ut, de fleste har godt av det uansett. Kjenner mange som jeg skulle ønske at hadde fått seg et år i tjeneste for å lære seg litt selvstendighet - for det får man.

Håper det ordner seg for deg!