Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3652
Hallo. Vi er en guttegjeng som tenkte å reise til Oslo i sommerferien. Vi er 18 år og har hørt at utelivet er døvt i oslo for 18åringer, og tenkte kanskje at Bergen var bedre. Noen som har erfaring? Er på jakt etter masse liv og folk. Har hørt at exodus Bergen er ganske bra?
Takk for svar!
Vel.. Bra om dere liker 16 åringer og alt for høy musikk. :P
Stemmer at det er dårlig uteliv for 18åringer i Oslo. Enten brunt og rølpete eller, vel, sossete og rølpete. Og bare dårlig (pop) musikk.

Finnes noen punka steder som for det meste slipper inn 18åringer da: Maksi Taxi (punk, dubstep, diverse konserter), Hausmania (når det er feks reagge/dubstep kveld) og Blitz (har punk- og metal-konserter).

Hva med utenlands? Det er gjerne billigere både fly og opphold.
Sist endret av fustercluck; 7. mai 2014 kl. 19:50.
MaksiTaksi er 20 års.
Jeg ville vel heller brukt en 2k,- på fly/hotell og tatt turen til Amster, København, Berlin eller whatever. Koster jo omtrentlig det samme som en helg i Oslo/Bergen og utelivet kan by på mer for 18åringer.

Uansett. jeg tror du vil ha mer glede av å ta turen til Oslo. Det finnes annet å gjøre enn å klubbe også
Er vell 3 uteplasser i Oslo med 18 års grense. Derav 1 karaoke"bar". Generelt ingen plass for 18åringer å drikke.

Bergen er ikke så heftig mye bedre sammenlignet med Oslo, men har flere tilbud og bedre "utvalg".

Om dere skal drikke i Norge som 18 åring, vil jeg påstå at Tromsø er best. Usikker på hvordan tr.heim er for 18 åringer, men kanskje også en god kandidat.

Ellers vil det være lurt, som moret sier, å se ut av våre landegrenser =)
Er jo bedre å spare og dra med f.eks. Ryanair sørover. Er så koselig å gå ut uten å tenke på hva det koster å drikke alkohol. Og så kan en si hei til folk uten at de tror du er desperat på sjekkern... og totalt dritings folk finner en bare i Norge...
Utelivet i Bergen for 18åringer varierer etter hva du liker.
Du har Exodus, som du nevner, som er kjent for 16åringer, utlendinger og en god del klyser.
Så har du Ovenpå og Downstairs som er like høy musikk, men mindre sjangs for å miste komplett troen på menneskeheten bare ved å være der i fem minutter.
Ellers har du Fotballpuben som er veldig mye mer chill, og folk fra 18-60 år. Veldig deilig sted å bare chille baki lokalet og ta noen pils, og mulighet for dansing i andre enden av lokalet hvis det er din stil.

Dette er egentlig de eneste stedene for 18åringer (Utenom Fincken, som er Bergens homsebar).
Vil ikke anbefale deg å reise til Bergen med det målet å gå på byn som 18åring, med mindre du passer inn under standarden på Exodus.
Kilde: Egen erfaring
Sitat av sverrehn Vis innlegg
Har hørt at exodus Bergen er ganske bra?
Vis hele sitatet...
Jeg siterer en bekjent sitt utsagn angående Exodus: "Tar du med deg ei hjem fra Exodus må du spør om legg før du stikker'n inn."

Exodus er notorisk kjent for å ha mange mindreårige som vanker rundt med fake-leg, og de har så vidt jeg vet en ordning på at dersom du tyster på noen med fake-leg så kan du få "gavekort" på Exodus.

Av andre utesteder med 18-årsgrense har jeg bare erfaring med Hulen, som kan være gøy dersom dere er mange, og det i tillegg skjer noe der den kvelden av konserter osv. Obs! Hulen har inngangspenger på 90kr og oppover om jeg husker rett.

Ellers har du Fotballpuben, som er et ganske greit sted. Stille og rolig igrunn, med relativt voksne folk i overetasjen, og utestedet Downstairs under, som jeg ikke har erfaring med. Noen kompiser som ikke er 20 enda var der en gang, og det var visstnok veldig artig.

Før var også Sjøboden 18-årsgrense på, men denne er hevet til 20 i ettertid. Dette er et ganske artig utested. Brun pub med som regel god stemning.
Sist endret av Deadlock Radium; 7. mai 2014 kl. 22:11.
Kjenner ikke til Bergen, men Oslo er ganske døvt som 18 åring. Det vil si om du vil på type nattklubb. Som nevnt over kan både Hausmania og Blitz være gode alternativer. Er en del ute i Oslo selv og ender alltid opp der. Blitz er sterkt preget av politisk syn, mens man kan si at Hausmania går mer på kunstnerisk frihet. Begge steder består for det meste av freaka mennesker som er veldig åpne og (i mine øyne) lette å bli kjent med. Om dere tar turen til Oslo vil jeg ihvertfall anbefale å sjekke ut en av stedene når det er event. Det er noe man ikke får se hver dag og trolig mer en opplevelse enn listepop og dyre drinker på en nattklubb.
Ikke gå på fotballpuben hvis du er på jakt etter uteliv, maken til døv plass finner du ikke hvis du har lyst på uteliv. Du kan jo være heldig å få napp der, men er ikke det mest eksklusive som vanker der inne.

Exodus er som tidligere nevnt fylt av mange klessetryner og unge jenter, så hvis dere er typen som fint klarer dere i et slikt miljø, ta turen innom. Utennom det, så er det som nevnt ovenpå som gjelder hovedsaklig, litt mindre klysefaktor og du kan være mer sikker på at klientellet er 18+. Til slutt så har du downstairs, litt usikker på hvordan utestedet er, hadde en del for mye alkohol i blodet sist jeg var der(Ligger forresten vegg-i-vegg med fotballpuben).
Exodus og ovenpå ligger nokså nærmt hverandre, mens avstanden mellom overnevnte steder og disse er relativt lang.
Sist endret av Jorg; 8. mai 2014 kl. 03:03.