Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5132
Hei!

Jeg er på utkikk etter ett eller annet spill der man kan samarbeide, eventuelt rolig vennlig konkurranse. Vi liker begge strategispill der tid ikke er en stor faktor. Da mener jeg ikke stressende spill som Starcraft, men heller noe med bybygging eller lignende. Gjerne noe man kan designe og kose seg med. Skjønner? Hun sitter for øyeblikket å pusler med Pocket City på mobil. Første tanken som slo meg var Sims, men der er det visst ikke noe flerspiller modus. Men ikke storfan av EA heller. Hmm. Noen som vet?
Kjøp dere en WII U eller Nintendo switch.
Hmm... Jeg sitter for øyeblikket å spiller "Forts" dette er et strategi-spill der man bygger sin egne lille "Jalla-base" med våpen og konkurrerer, man må samle ressurser, passe på at man har nok lagringsplass til disse, utvide, oppgradere osv.. Det er for øyeblikket på salg, koster ikke stort mer enn femtilappen! Jeg og kompisen min koser oss iallfall masse med det! Kan kjøpes på steam.

Edit; glemte å nevne at målet er å bygge seg opp nok til å ødelegge motstanderen, men man sitter for det meste å tukler med integritet osv. Kan bli litt for kompetitivt. Men man kan jo også bygge sammen, altså 2v2 tror jeg.
Sist endret av Marriese; 29. desember 2018 kl. 22:06.
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Hm nja. Vi studerer begge to og har derfor ikke råd til det. Glemte å nevne at det må være på pc/mac. Vi studerer også i to forskjellige byer. Så en Switch på deling funker ikke Tanken er å ha noe å gjøre i lag når vi er langt borte fra hverandre.

Sitat av Marriese Vis innlegg
Hmm... Jeg sitter for øyeblikket å spiller "Forts" dette er et strategi-spill der man bygger sin egne lille "Jalla-base" med våpen og konkurrerer, man må samle ressurser, passe på at man har nok lagringsplass til disse, utvide, oppgradere osv.. Det er for øyeblikket på salg, koster ikke stort mer enn femtilappen! Jeg og kompisen min koser oss iallfall masse med det! Kan kjøpes på steam.

Edit; glemte å nevne at målet er å bygge seg opp nok til å ødelegge motstanderen, men man sitter for det meste å tukler med integritet osv. Kan bli litt for kompetitivt. Men man kan jo også bygge sammen, altså 2v2 tror jeg.
Vis hele sitatet...
Takk! Skal sjekke ut
Sist endret av feitsomfaen; 29. desember 2018 kl. 22:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Hm nja. Vi studerer begge to og har derfor ikke råd til det. Glemte å nevne at det må være på pc/mac. Vi studerer også i to forskjellige byer. Så en Switch på deling funker ikke Tanken er å ha noe å gjøre i lag når vi er langt borte fra hverandre.



Takk! Skal sjekke ut
Vis hele sitatet...
Da vil jeg anbefale deg "Golf It" på steam. Er ganske morsomt, kan også skru på "collision" slik at dere kan skyte ballene til hverandre bort haha.
Jeg har ikke selv testet OpenTTD multiplayer, men jeg tror man kan samarbeide, og man kan selv velge mål og hvor mye man vil stresse.
Det går ut på å bygge transportnettverk og tjene penger med lastebiler, busser, tog, skip og fly.
Raft er gøy. Sjekk det ut på steam. Har blitt oppdatert en del i det siste, så er mange timer med chill underholdning i det spillet.
Sjekk ut stardew valley. Farming spill, ganske likt på gode game harwest moon. Rolig behagelig gameplay med en fin liten historie, hvor dere også kan bruke litt tid på å gjøre det pent. Coop multiplayer også. Koster også kun 75 kr på steam nå under julesalget. Kan lett presse maange timer ut av det.

https://store.steampowered.com/app/4...tardew_Valley/
Jeg har blitt helt hekta på Civilization 6 i det siste. Det går relativt rolig for seg. Sitter gjerne å ser på en film/tv samtidig som jeg spiller :-)
Sist endret av brennesle; 30. desember 2018 kl. 06:49.
Prison Architect!

Tempo styrer dere selv. Er som sims, bare istede for fungerende familie, skal dere sette sammen et fungerende fengsel.

Krever vær sin pc/laptop, men kan nok kjøres på mye gammelt ræl. Tror det er på salg hos steam nå
Jeg spilte Trine-serien med dama. Rolig og morsomt spill. Kunne vært mer utfordrende, men dere har mange timer med underholdning gjennom storyen.

Kan ofte kjøpes veldig billig på Steam.
Støtter pope sitt forslag.
Gjorde det samme her i huset, artig spill som anbefales
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Jeg har ikke selv testet OpenTTD multiplayer, men jeg tror man kan samarbeide, og man kan selv velge mål og hvor mye man vil stresse.
Det går ut på å bygge transportnettverk og tjene penger med lastebiler, busser, tog, skip og fly.
Vis hele sitatet...
Støtter OpenTTD, man kan samarbeide eller starte konkurrerende selskap. Gratis er spillet også.
Stardew Valley? Akkurat kommet multiplayer. En av mine favorittspill of all time.
Hereos 3. Gammelt, men like bra fremdeles.
Rust funker bra for par. Finner dere en low pop server kan dere drive mer med bygging enn på pvp. Det er litt krevende ift. Grafikk. Det et et spill som kan spilles mye over tid.
Minecraft er jo ganske rolig og avslappende spill, i allefall i creative modus.
Worms. Ingenting sier «rolig vennlig konkurranse» som å kaste eksploderende sauer på hverandre. Den gamle klassikeren er cirka gratis på Steam.
Nå er jeg en mere RPG-fan. Et bra og rolig rollespill, som kanskje kan passe, er Anarchy Online. Anarchy Online kom ut i 2001, og grafikken er der etter. Altså ikke helt det store. Men grafikken spiller mindre rolle her. Spillet er utrolig avansert og veldig bra lagd egentlig. En har også ufattelige områder å farte over.

Du snakker om å bygge opp noe, en bygger da opp en character. Bygger du han riktig, så blir han veldig kraftig. Blir charen bygd feil, ligner det stort mere på kamikaze. En kan spille uten expansion pakker gratis, men det koster en del kroner med expansion-pakkene pr. år.

Ellers så er Heroes of Might and Magic et bra strategispill, som også har RPG-aner. Hærføreren din i disse spillene får erfaringspoeng og stiger i nivå etter som han vinner slag. Nesten som RPG. Disse spillene er slik, at hver spiller venter på tur, mens motspilleren spiller. Maskinen er her ganske kjapp, og en justere mye her i innstillingene. Der 3'ern er best, som Fiskesaus er inne på. De spillene er egentlig bygd på en RPG-verden. De RPG-spillene er i serien Might and Magic. Det beste av dem er vel nr. 6. Det ble også ett av de beste spillene, som kom ut i 1998.

En annen strategispill er også et eldgammelt et. Dette er enda eldre enn 1998, og grafikken er så som så. Dette spillet heter UFO: Enemy Unknown. Men dette er ikke multispiller, men spillet er genialt. En får kjøpt det på Stem for en skikkelig billig penge. Dette er også så en venter på tur. Virker sikkert døllt, men det bør sjekkes ut!

Red:

Også et riktig godt nytt år!
Sist endret av aluminiumfluorid; 31. desember 2018 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av luni Vis innlegg
Worms. Ingenting sier «rolig vennlig konkurranse» som å kaste eksploderende sauer på hverandre. Den gamle klassikeren er cirka gratis på Steam.
Vis hele sitatet...
Worms er kult, men gratisklonen Hedgewars er hakket kulere. Anbefales!

https://www.hedgewars.org/
Sist endret av Grimdoc; 31. desember 2018 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stardew Valley er sykt digg å spille med dama. Samme med Terraria, mc og 7 days to die
Har vært ikke-eksisterende i en uke nå ved å spille Starbound.
Sitat av Ningen Vis innlegg
Rust funker bra for par. Finner dere en low pop server kan dere drive mer med bygging enn på pvp. Det er litt krevende ift. Grafikk. Det et et spill som kan spilles mye over tid.
Vis hele sitatet...
Skulle egentlig til å nevne ARK, føler det passer bedre enn Rust.
Ark kan også spilles lokalt eller på PVE servere så dere slipper å bli angrepet av andre spillere.

Her kan dere samarbeide om å samle ressurser, tame dinosaurer og bygge dere et hus / base. Siden det er PVE (hvis det er det dere ønsker) trenger dere ikke fokus på optimal base mtp forsvar mot andre spillere, men kan heller bygge noe dere synes virker gøy.

Eget rom med toalett, kjøkken.. osv
The Forest på peaceful mode! Det er et dope spill med opp til 8 player coop, bra VR støtte med motion controls og faktisk ganske bra grafikk og ytelse. Det handler om å overleve på en øde øy. Man må bygge verktøy, dra på jakt for å skaffe mat og ressurser, hogge ned trær og bygge heftige baser, forsvare seg mot rovdyr, utforske komplekse hulesystemer for loot og masse annet crazy shit.

På alle andre modes enn peaceful så må man også på toppen av det hele deale med innvla kannibaler og mutanter. Da går det fra "chill Minecraft type shit med bra grafikk" til "multiplayer survival horror" på en massiv øy full av groteske skapninger ute etter å spise dere.

Man kan til og med ty til kannibalisme selv for å overleve... noen ganger må man det om man er helt fucked lol. Det er seriøst sykt gøy med venner og anbefales virkelig. Jeg har spilt over 100 timer av det sammen med diverse homies og vi har alle digga det. Det koster bare rundt 100 spenn på steam nå mens det er julesalg. Du burde sjekke ut en trailer eller noe youtube gameplay om det høres interessant ut!
Portal 2 har en coop del som er relativt rolig og veldig underholdende der du må bruke de små grå litt.
Det er en fordel å ha spilt Portal i enkeltspiller, men ikke et must.
Det er også mulig å designe egne test-rom, men har ikke testet det selv, bare spilt det andre har laget.
Sist endret av Veggen; 2. januar 2019 kl. 14:14.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Nok gode forslag her til å holde oss opptatt ut 2020.

Takk !
Sitat av Ningen Vis innlegg
Rust funker bra for par. Finner dere en low pop server kan dere drive mer med bygging enn på pvp. Det er litt krevende ift. Grafikk. Det et et spill som kan spilles mye over tid.
Vis hele sitatet...
Rust er ikke særlig bra. Toxic community, raiding og generelt ett vanskelig spill. Du vil rage mye.
et gøyt spill mer multiplayer, som dere kan bruke timevis på.

No man's sky