Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4256
Fra svakest til sterkest. Skal ha det så sterkt som mulig. Imvone har jeg prøvd noen ganger, siden jeg sliter skikkelig med å få sove, så lurte på om dere visste om noen enda sterkere sovemedisiner? Hilsen en jente på 20

setter pris på svar :-)
Hvorfor er dette viktig for deg? Sympatiserer veldig med at du sliter med å få sove, men husk at slike medisiner ikke er en god langtidsløsning. Hjelper ikke imovane? Er ikke sånn allverden av sovemedisin som er sterkere enn imovane, tror jeg. Stilnoct er i samme gruppe ihvertfall. Ellers må du vel prøve ut benzoer som kan virke søvndyssende, men disse er også sterkt avhengighetsskapende og kan potensielt gi deg mer problemer igjen. Av mildere finnes det jo en del som kan kjøpes reseptfritt. Melatonin har du sikkert hørt om også. Finnes også et type anti-histamin preparat på resept som heter Zonat. Dette syntes jeg funket bedre enn melatonin.

Må innrømme jeg blir litt bekymret for deg når jeg ser du sliter med bivirkninger av ADHD-medisin og nå skriver om at du trenger sovemedisiner. Disse medisinene kan lett føre til økte problemer med både din psykiske og fysiske helse. Oppfordrer deg sterkt til å dra til legen og finne ut hva som er rett vei å gå for deg. Håper du føler deg bedre snart.
Er vel bare imovane,stilnoct og mogadon som er for innsovning?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
10mg apodorm
Seroquel er jo et alternativ. Jeg synes egentlig at dette er en prat du må ta med legen din og ikke her.
Anonym bruker
"Fregnete Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drar du til legen din blir du nokk å få svakere tabletter som gjør deg trøtt først, som vallergan eller circadin. Kommer selvfølgelig ann på hvordan legen din er, men å få innsovnings piller med engang er vell ganske sjeldent. Dette er heller ikke bra permanent løsning.
Jeg spurte om å få sovetabletter av legen da jeg var i en jobb som ødela døgnrytmen min for noen år siden. Da fikk jeg ingenting annet enn et svar om at jeg ikke var en dame på 80 og derfor ikke trengte dette.

Har prøvd samboerens Circadin noen ganger som er melatonin og det har stor effekt på meg. Tar en pille to timer før sengetid og sovner med en gang. Har litt rare drømmer, men blir uthvilt.

Hun har også fått imovane, men de tør jeg ikke å prøve.

Legen hennes forklarte at circadin ikke var avhengighetsskapende, hvilket jeg synes er litt rart, for kroppen må da lære at den ikke trenger å produsere melatonin når jeg spiser det?
Skal visstnok ikke påvirke egen melatoninproduksjon ved daglig bruk i opptil 13 uker.
Jeg fikk imovane av legen min og hun sa at dette var noe av de svakeste innsovningstablettene som fantes? Har jeg blitt lurt? Hvilken rus kan man få av dette?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Från svagast till starkast...

Benzo och benzoanaloger...
Sonata (zaleplon)
Stilnoct (zolpidem)
Imovane (zopiklon)
Mogadon (nitrazepam)
Halcion (triazolam)
Fluscand (flunitrazepam)

Antidepresivum och antipsykotikum...
Remeron (mirtazapin)
Seroquel (quetiapin)
Saroten (amitriptylin)
Nozinan (levomepromazin)

Antihistaminer...
Atarax (hydroxizin)
Lergigan (prometazin)
Theralen (alimemazin)
Propavan (propiomazin)

Övrigt...
Valeriana (valeriana)
Melatonin (melatonin)
Mandrax (metaqualon)
Ansopal (kloralhydrat)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anbefaler melatonin. Ingen bivirkninger og du kan gå på det evig lenge. Imovane etc fucker deg opp