Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3383
Aaarrite. Ikke baby som i barn under 2år, men msi gp70 2qf leopard pro Gaming laptoppen min.

Kan lite om pc, utenom at jeg har svettet diverse spill 8t hver dag så lenge jeg kan huske.
Kjøpte den for 2år siden på blackfriday nedsatt fra 12000-9000.

Alltid gått som e en drøm, elsker alt med den, men for 3 uker siden når jeg kom hjem fra min første natt på glattcellen, da skulle den for sikkerhetsskyld ha et oppstartsproblem.

Problemet er som følger. Trykker på på knappen, vifta starter, lys går på. Skjerm er svart. 30 minutter etter "Msi" kommer opp på skjermen og alt går som normalt. PCen er like rask og alt er fint. Men merkelig at det tok så lang tid. 7-8 oppstarten senere, for tre dager siden. Presenterer den og ikke starte i det hele tatt. Jeg sitter og venter. 1time 2 timer 3 timer hmm aldri.

Prøvde mye forskjellig som jeg så på guides, diverse hold nede den knappen, mens du skrur på. Ta ut batteriet, skru opp PCen og ta ut Ram korte, diverse. Ingenting fynker.

Fuck it da, må leveres inn. Har dårlig erfaring med å levere inn PCer, fått tilbake mer ødelagt enn tidligere å måtte forsatt betale. Mange år siden og annen pc.

Drar til sentrum etter skolen. Bor i Stavanger. Søker opp diverse datafix og finner et sted som heter dataklinikken. Går inn, møter 3 personer. Tar ut pc, forteller problemet og den ene begynner å prøve diverse, litt av det samme jeg gjorde tidlige. Funker ikke denne gangen heller gitt. Han kontakter en annen, tydeligvis en svenske med mer kompetanse. Forklarer problemet veldig Basic. Han skal se på den og jeg må skrive inn navn, nr email og en liten paragraf om hva problemet er. "Msi laptop booter ikke". Det var det. Han forklarer han at han skal se på det så ringe meg imorgen.


Her kommer egentlig spørsmålet som jeg trenger noe svar på, kanskje veldig teit og helt på bærtur, men jeg er skeptisk til folk som tar seg betalt for å fikse PCer pg gamle traumer. Men det at han var svensk skrudde skeptisk måleren opp x10 og jeg sliter rett og slett med å såve. Utspiller flere scenarioer i hodet, om hvordan jeg må krangle om å få tilbake laptopen, betale en urimelig høy pris som ikke er avtalt eller at jeg må betale for at han bare har sett på den, men ikke fikset den. Er dette reelt? Er det mulig at de kan ha fått oppfatning av at jeg er lite datateknisk på faguttrykk og hardware og muligens lurer meg?

Ingenting er avtalt så om jeg kommer bort imorgen å noe er gjort som jeg ikke har sagt meg enig i, skal jeg betale?

Ganske tullete tråd, men trengte utløp ett sted. Takk for svar uansett.

Leste akkurat anmeldelsene til dette nye stedet. Jesus Christus i svarte helvete. Alle 5erne må været skrevet av familie/slektninger og det er nesten like mange 1ere. Hvor personer har fått ødelagt mobilene sine. Viss noe har skjedd med PCen min, ødelagt noe mer eller stjålet nvida skjermkorte mitt, så blir det ikke jul i år. Massakre vil det bli.
Sist endret av Timelesstruggle; 7. november 2018 kl. 05:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har jo fortsatt reklamasjonsrett på pcen. Ville prøvd å hente den ut og levert til butikken du kjøpte oss. Det går som regel uten problemer.
Kunne vell tatt det på garanti fra stedet du kjøpte den?
Laptoppen er visst mer enn 2 år gammel, snart 3. Tror garantien går ut etter 2år. Viss det er til og med 2år, så har jeg kanskje 2 uker igjen.
Reklamasjon i 5 år..
Noen som prøver seg med 2 år, siden det ofte er det i USA og kan stå det på produsentens nettsider, stickers etc, men i Norge har du som sagt 5 år.
Sitat av trilobites Vis innlegg
Noen som prøver seg med 2 år, siden det ofte er det i USA og kan stå det på produsentens nettsider, stickers etc, men i Norge har du som sagt 5 år.
Vis hele sitatet...

2 år garanti, 5 år reklamasjon
Ja, det er der mange prøver å vri seg helt unna ved å si at det dekkes ikke lengre av garantien, når man kommer med noe etter f.eks 3 år. Mange som bare tror «that’s it», og går videre med livet sitt. Er da man sier «glem garantien, jeg vil bruke reklamasjonsretten min.»

Men uansett, til TS, få den PC-en din tilbake fra de datareperatørene før de koster deg masse penger, eller gjør noe som faktisk ødelegger for reklamasjonsretten. Og ta det med de du kjøpte laptopen av.
Sist endret av trilobites; 7. november 2018 kl. 23:43.
Kontakt de som ha pcen og fortell de at du vil ha beskjed før kostnader løper over en viss sum.

Det er smartere å levere den der du kjøpte den for reklamasjon osv.
Sist endret av ronorio; 9. november 2018 kl. 02:55.
Hvordan gikk det med babien din?

Ps. Du fortjene en KP fordi du er en artig mann.
Mer News.

Ble ikke oppringt dagen etter som lovet, men gikk rett inn på torsdag. Der lå PCen midt på disken og jeg spurte om den var ferdig. Han i kassen sa at den var ferdig, mens jeg tok ut laderen for å se om den gikk på, ropte han inn på bakrommet. Der satt han der svensken å skrudde i divsere ting. Han sa at de hadde funnet problemet, som visstnok var nvidia grafikkortet. Enten skulle den vær ferdig til mandag eller om delen er for utdatert kan det ta opp til 1måned. Maks pris var 1000,- sa han..

Men under 1000, - er all good, viss den ferdig til mandags, ellers tar jeg den med hjem og prøver meg på reklamasjons opplegget. Må sende den i posten da, fram og tilbake over land og strand. Kan bli skadet i frakten av det. Men men, takk for svar. Takk Kain, PS ka betyr en KP
Fikk svar i dag at prisen ville komme på 5000,-... Dette pg skade på nvidia skjermkort.. Går dette på reklamasjon, det blir mitt siste forsøk før jeg eventuelt kjøper ny, stasjonær pc.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Det som er problemet her er vel at du skulle sendt pcen til forhandler fra første stund. Som tidligere nevnt her så har du 5 år reklamasjon.
Hvis de har åpnet pcen, noe de helt sikkert har gjort, så er jo garanti lapper og merker røket. Kan bli vanskelig å få reklamasjon da.
Har allerede ødelagt garanti lapper og rørt rundt nedi den. Er det rett og slett ikke vits og sende den inn? Siden det vil koste tid og penger for undersøkelse og diverse. Skal jeg bare gi opp, eller er det forsatt mulig å få det på reklamasjon, til tross for alt dette?
Sitat av Timelesstruggle Vis innlegg
Har allerede ødelagt garanti lapper og rørt rundt nedi den. Er det rett og slett ikke vits og sende den inn? Siden det vil koste tid og penger for undersøkelse og diverse. Skal jeg bare gi opp, eller er det forsatt mulig å få det på reklamasjon, til tross for alt dette?
Vis hele sitatet...
Du skal fortsatt kunne reklamere selv om disse garanti forseglingene er brutt.
Garanti er en frivillig ytelse fra produsent eller selger og har visse vilkår for å begrense tap som feks at uvedkommende ikke skal rote rundt "nedi der" .
Reklamasjon er lovpålagt og selger må i såfall bevise at skaden skyldes at den har vært åpnet.
Fikk du en kommentar fra verkstedet du nettopp brukte om hva feilen skyldes?
Sist endret av random105675; 12. november 2018 kl. 21:49.
Feilen skyldes skade på nividia grafikkorte.

Takk for svar ����
Sist endret av Timelesstruggle; 15. november 2018 kl. 03:42.