Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1519
Hei Folkens.

Skal sette opp en RUST server sammen med noen kompiser og nesten alt fungerer som det skal.

Noen småting som ikke fungerer som jeg ikke skjønner helt og håper noen her har satt opp RUST server før som kanskje kan veilede meg i riktig retning.


Loot multiplyer fungerer fint for en 3x server. Problemet er at f.eks:

Tønner / crates: Dropper ALDRI springs, metal sheet etc. Dropper kun scrap, semi body og roadsign + masse anna dritt.

Heli crates etc dropper bra med gear, men ikke springs osv som man kan bruke i recycler. Det samme gjelder crates på Dome.


Noen som har peiling på hva som gjør dette? Vanilla loot er satt på, MagicLoot er satt på 3x multiplier og ekstra loot er aktivert på 3-5 stk.


Håper noen har noen gode svar her

Har fått det meste til å fungere nå men sliter med 2 plugins.

Den ene er NoEscape som skal combat og Raid blocke deg. Denne fungerer greit bortsett fra at den blokkerer deg når du skyter en venn / clan medlem og FF er skrudd av.


Den andre er DonationClaim plugin:

Her er det en SQL error, og da jeg ikke har så mye peiling på SQL, vet jeg ikke hva som er feil bortsett fra at det er linje 4:


CREATE DEFINER=`root`@`localhost` PROCEDURE oxide.claim_donation(IN email_address VARCHAR(255))
BEGIN

set email_address = REPLACE(email_address,'@@','@');

set @ID = (
select IBN.id
from oxide.ibn_table as IBN
where IBN.iemail = email_address
and IBN.claimed = 0
and IBN.claim_date IS NULL
and IBN.ipaymentstatus = "Completed"
ORDER BY IBN.itransaction_date DESC
LIMIT 1);

UPDATE oxide.ibn_table
SET claimed = 1, claim_date = NOW()
WHERE id = @ID;

select IBN.item_name
from oxide.ibn_table as IBN
where IBN.id = @ID;

END




set email_address = REPLACE(email_address,'@@','@'); Denne er det jeg får feil på uten noen spesiell feilmelding.
Sist endret av Gameomanic; 24. oktober 2018 kl. 09:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Replace er en funksjon som endrer alle matcher av en spesifisert substring i en string: REPLACE(string, substring, newsubstring);
Eller på Norsk: Den finner en match og erstatter den, i dette tilfellet sjekker den e-postadresser, og bytter ut dobbel krøllalfa med en singel en.

Ser ut som syntaksen er rett, men den feilet kanskje ved å ikke få en match, det vet vi ikke ut en å se selve feilmeldingen
Sist endret av Dodecha; 24. oktober 2018 kl. 11:34.
Får ikke noe feilmelding egentlig. Står at dette skal legges inn i SQL og kjøres som en spørring. og SQL sier bare: Syntax error at line 4 near "";

Det er eneste meldingen som går.
Noen mener det har noe med SQL versjonen å gjøre, men ingen har kommet med en fiks på det.
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg tror kanskje dette kan være et delimiter-problem. Semi-kolon brukes for å avslutte statements, og det kan hende at den klienten som kjører SQL-statementen din misforstår hvilke delimiters som hører til prosedyren og hvilke som hører til statementen din. Du kan prøve å omgå dette problemet ved å endre hvilken delimiter som brukes.

Rett før CREATE DEFINER (lag en ny linje over dette), skriv følgende:
DELIMITER //

Deretter erstatter du END-linjen din med dette:

END //
DELIMITER ;

Dette sørger for å sette delimiter til // en kort periode, før den returnerer til semi-kolon som normalt.
OK. Delimeter har jeg sett folk skrive før. Så noen skrev: Change the delimeter ; with @@. Men jeg har ikke PEILING på hva Delimeter er i SQL