Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4160
Hva er sjansen for straff hvis jeg "Bryter" Meg inn på en byggeplass og klatrer i en heisekran?

Vet det blir det samme som og bryte seg inn i ett hus, men hva tenker dere?
Sitat av LiamQ_Q Vis innlegg
Hva er sjansen for straff hvis jeg "Bryter" Meg inn på en byggeplass og klatrer i en heisekran?

Vet det blir det samme som og bryte seg inn i ett hus, men hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
Byggeplasser er som oftest sperret av for uvedkommende. Bryter du deg inn denne sperringen har du brutt straffeloven § 147. Du kan risikere bøter eller fengsel intill 1 år hvis eieren av byggeplassen bestemmer seg for å anmelde deg. Jeg tviler egentlig på at sjansen for å bli tatt for noe slikt er særlig stor, spesielt hvis du gjør det om natten.
Sist endret av Juicekongen; 25. september 2018 kl. 14:58.
En ting å nevne er at slike byggeplasser pleier ofte å bli besøkt av vektere. Det er attraktivt for tyver så du burde i det minste sette deg inn i rutinene de har om du skal inn på en byggeplass iallfall.
...mange inneholder også brakkerigger stappfulle av sinte polakker. Be warned!
Ja har vært på mange rooftops ender alltid med en eller annen person som blir ganske sur men har ikke blitt anmeldt eller kommet i noen seriøse problemer.

Så fra mitt perspektiv så ville jeg ikke tenk at det er så ille men som antimatter08 sier pass på!
Skal jeg synse litt, men vil tro det er større sjangse for straff om du faktisk ødelegger en port eller gjør skade på eiendom for å komme inn på byggeplassen. Har selv vært i ett par heisekraner og gått til topps. Har ikke blitt konfrontert og har heller ikke ødelagt noe. Tenker at om politiet skulle komme vil du få en skjenne preken om du legger deg helt flat, men noen politi folk er rasshøl. Ta med et kamera og si du ønsket å dokumentere utsikten så går du nok fri om du skulle være uheldig.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Skal jeg synse litt, men vil tro det er større sjangse for straff om du faktisk ødelegger en port eller gjør skade på eiendom for å komme inn på byggeplassen. Har selv vært i ett par heisekraner og gått til topps. Har ikke blitt konfrontert og har heller ikke ødelagt noe. Tenker at om politiet skulle komme vil du få en skjenne preken om du legger deg helt flat, men noen politi folk er rasshøl. Ta med et kamera og si du ønsket å dokumentere utsikten så går du nok fri om du skulle være uheldig.
Vis hele sitatet...
Ja... Så ett gopro f.eks, men noen som har erfaring med og bli tatt?

Sitat av Marriese Vis innlegg
En ting å nevne er at slike byggeplasser pleier ofte å bli besøkt av vektere. Det er attraktivt for tyver så du burde i det minste sette deg inn i rutinene de har om du skal inn på en byggeplass iallfall.
Vis hele sitatet...
Har vært innom noen boligblokker som ble bygget i Drammen og da hadde du 2-3 folk som gikk og lette etter folk..
Sist endret av LiamQ_Q; 25. september 2018 kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
når vi er inne på tema, Hva er straff hvis jeg kjører inn på område som ikke er sperret men kun skilt der det står"uvedkommende ingen adgang" ?
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
når vi er inne på tema, Hva er straff hvis jeg kjører inn på område som ikke er sperret men kun skilt der det står"uvedkommende ingen adgang" ?
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke blir tatt så er det vell greit, men hvis ikke så ber de deg nok bare om og kjøre ut og hvis du ikke er der så kan de godt velge og taue bilen din..