Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2741
Ble nylig dømt til 118 timers samfunnsstraff...
Lurer på hvilke oppgaver jeg kan forvente meg?
Noen som har erfaring?
Plukke søppel i byen
cortezx's Avatar
Trådstarter
12 6
Du har erfart det selv?
Leste på Kriminalomsorgen at de ser an personlighet osv. Så forhåpentligvis er jeg til mer nytte enn å plukke søppel

Du har erfart det selv?
Leste på Kriminalomsorgen at de ser an personlighet, så forhåpentligvis er jeg til mer nytte enn å plukke søppel
Sist endret av cortezx; 10. januar 2019 kl. 23:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Utførte 180 timer samfunnsstraff på fretex transport. Samme med fotlenkesoninga, sysselsatt der 7-15. Samfunnsstraffen ble spredd utover det året og månedene jeg fikk betinget så fikk maks jobbe 2 dager i uken av samfunnsstraffen.
Sist endret av bullshit..; 10. januar 2019 kl. 23:47.
I Hønefoss kjører de rundt og går turer i nærmiljøet og i skauen. Om sommeren dro de til Drammen og spilte bochia med noen derfra og grilla osv.. Fikk litt hakeslepp når jeg plukka opp kompisen når de var ferdige for dagen.
Sitat av cortezx Vis innlegg
Du har erfart det selv?
Leste på Kriminalomsorgen at de ser an personlighet osv. Så forhåpentligvis er jeg til mer nytte enn å plukke søppel

Du har erfart det selv?
Leste på Kriminalomsorgen at de ser an personlighet, så forhåpentligvis er jeg til mer nytte enn å plukke søppel
Vis hele sitatet...
Ja jeg fikk en klypestokk og en sekk. Måtte pent plukke søppel er lang periode før jeg ble byttet over til lagerhjelp.

Omsorgen tar ikke så mye hensyn. De gjør som de vil.

Haha ja håper du er mer Til nytte enn å plukke søppel for det var faen ikke morsomt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Har 117btimer selv nå..

Fikk avtalte jeg kan gjøre det i arbeidspraksis jeg allerde er i gsng med så blir ikke store forskjellen for meg. Får bare ikke reist til utlandet som egentlig er planlagt i 8mnd...
Hadde 320 timer i et sånn arbeidstrenings opplegg. Var nykter så fikk legeerklæring på at jeg ikke måtte settes i arbeid lamme rusfolk i fare for tilbakefall.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Samme som jeg får det ca. Vmmen må har de vært treige. Etter 2 mnd slipper man unna tror jeg. Men har mast på dem jeg. Er fornøyd med straffen. Skulle egentlig sitti inne 6mnd. Men har. Vært flink gutt så slapp billig unne men ønsker å. Bli ferdig må. 2 år gammel saker da dommen kom og 2 måneder siden dommen. Enda ikke fptt begynne å sone.... Litt kjipt. Men min skyld da.
Egentlig ganske chill med samfunnsstraff, man går på møte hos friomsorgen og de spør deg om du har forslag til hva du kan gjøre, en klassiker er fretex, og jobbe i butikken (prising og plassering av klær/krims krams) er skikkelig gørr mens transporten eller lessing/tømming av trailere med søppelsekker med klær er ganske ok, setter du deg ned og tenker litt, samt ringer rundt til steder som kanskje kan være aktuelle kan du få det skikkelig greit, husk også og meld deg på alt av kurs friomsorgen har, det trekkes fra samfunnsstraffen