Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1454
Heisann.

Trenger litt hjelp av noen som har litt mer datakunnskap enn meg.

Jeg vil gå til anskaffelse av en Xbox-kontroll jeg kan bruke på PC. Hva vil være enklest å gå til innkjøp av da? Trådløs eller med ledning? Bør jeg ha en adapter? Ser det finnes mye forskjellig.
Finnes en egen version til pc.
Da får du alt du trenger.
Hei! Det absolutt enkleste er å gå til innkjøp av en kablet kontroll. Da er det plugin and play!
Det enkleste er som sagt å bruke en spake med ledning, men anbefaler absolutt å gå til innkjøp av et bluetooth-adapter slik at du får det trådløst. Da installerer du bare XBOX-spake -driveren og DS4Windows. Kan sende deg linker til nedlastningene hvis ønskelig. Ledning kreves uansett da du må lade kontrolleren, så fremst det ikke er av typen med vanlige batteri i seg.
DS4windows er til dualshock kontrollere (playstation). Har man gamle xbox 360 kontrollere holder det med en adapter, har dette selv. Kjekt å ta i bruk 360 kontrollere som er helt perfekte til så å si alle spill på markedet Windows 10 fikser drivere å alt selv når man plugger i adapteret. Har den gamle versjonen av adapter før xbox one kom ut. Utifra søk så virker det ikke som xbox one adapterert er bakoverkompatibelt med 360 kontrollere.

Xbox one adapter

Xbox 360 kontroll adapter
Sist endret av bullshit..; 24. oktober 2018 kl. 20:41.