Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1763
Jeg snakker om det tekstbaserte mafiaspillet Omerta som kan spilles helt gratis på https://www.barafranca.com.

Spillet går ut på at du gjør ulike kriminelle handlinger som gjør at du stiger i gradene. Etterhvert blir det formet familier som da styrer de forskjellige territoriene i spillet, alle basert på forskjellige byer. Vinneren av spillet blir den familien som har klart å ta over en hel by og overlevd "countdown", som er en klokke som teller ned. Tiden er forskjellig for by til by, så f.eks er tiden for Chicago 24 timer mens Palermo ha 96 timer.

For å stoppe countdown må man ta ned hele familien, det vil si drepe alle familiemedlemmene (utenom folk som ikke har topposisjoner, rett meg om jeg tar feil) og da forsvinner timeren og det ventes til neste familie klarer å posisjonerer seg på ny.

Jeg spilte faktisk dette spillet på barneskolen, og synes det var gøy å prøve det på ny.

For mer info kan du lese hele wikien: http://omerta.wiki/

Nå er det slik at det finnes en nordisk konkurrent som heter Nordic Mafia som da er en blåkopi av spillet.
Sist endret av MightyUnknown; 2. september 2018 kl. 22:37.
har spilt det noen timer men den derre 11 sider per min er det som gjorde at jeg slutta.
Spilte dette for 12 år siden. Hadde da en liten gjeng med kjente og ukjente mennesker jeg spilte med sesong etter sesong. Ble brått slutt og har ikke kommet tilbake siden.

Fortsatt flest nederlendere som spiller?
Yo bitch.
MightyUnknown's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
har spilt det noen timer men den derre 11 sider per min er det som gjorde at jeg slutta.
Vis hele sitatet...
Du kan donere 3 euro så får du opptil 40 kilikk. Jeg ble helt gal av den grensen, men dersom de skal la det være gratis så kan de ikke gjøre det 100% gratis, serverkapasiteten blir sprengt dersom folk klikker så mye.

Skal sies at det er et ganske vanskelig spill å komme seg inn i dersom man ønsker å overleve veldig lenge. En må posisjonere seg ellers blir man drept.

Sitat av Source Vis innlegg
Spilte dette for 12 år siden. Hadde da en liten gjeng med kjente og ukjente mennesker jeg spilte med sesong etter sesong. Ble brått slutt og har ikke kommet tilbake siden.

Fortsatt flest nederlendere som spiller?
Vis hele sitatet...
Det er et godt spørsmål! Jeg er faktisk usikker, det er ekstremt mange nasjonaliteter som spiller, men føler at det ikke er like mange som det engang var.
Sist endret av MightyUnknown; 2. september 2018 kl. 23:13.
Er det samme opplegget som det gamle nordicmafia spillet?
Yo bitch.
MightyUnknown's Avatar
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Er det samme opplegget som det gamle nordicmafia spillet?
Vis hele sitatet...
Det ligner veldig. Vil faktisk påstå at Nordic Mafia er en rein kopi av Omerta som ble lansert i 2003.
Hvor mange nordmenn spiller nå fortiden?
Yo bitch.
MightyUnknown's Avatar
Trådstarter
Sitat av Aleneass Vis innlegg
Hvor mange nordmenn spiller nå fortiden?
Vis hele sitatet...
Lurer jeg og på. Har møtt på et par. Er dog ikke mange.