Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5048
Hei

Noen som vet om bra gratis mmorpg spill?

Husker runes of magic tilbake i tiden, noen som vet om det fortsatt er mye aktive spillere der?
Neverwinter og warframe er greie, går mest i ESO her for øyeblikket (mener å huske at det kanskje skulle bli eller er gratis)
Runescape 3 og Old School Runescape. Der kan du og kjøpe membership med ingame cash.
http://www.runescape.com
oldschool.runescape.com
Som nemnd tidlegare, osrs. Evt er Guild wars 2 ganske bra og basegame er gratis.
Tera er ganske kult!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
TERA har en ganske "ny" vri (selv om det er mange år gammelt) som går ut på at man faktisk må sikte inn angrep ol. - det gjør mye for å bli kvitt den stilen MMORPG-gameplay som stort sett går ut på [TAB]123432[TAB]5235243221321241[TAB]2343142, men spillet er koreansk og dermed ganske grind-heavy. Mange av sonene er forferdelig monotone, og det er ikke like variert som f. eks. WoW. Det er absolutt verdt et forsøk, om enn bare for å teste ut en litt annen stil enn en gjennomsnittlig MMORPG.
Vil anbefale å teste ut Black Desert. Utrolig bra når man først forstår det og kommer inn i det!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Age of Conan
Sist endret av Mokkasinen; 14. august 2017 kl. 09:31.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Age of Conan
Vis hele sitatet...
Dødt spill.
Blade & Soul (lenke). Har ikke peiling på hvor mange som spiller, men noen er det jo alltid. Det er i det minste gratis.
Sitat av halfagram Vis innlegg
Vil anbefale å teste ut Black Desert. Utrolig bra når man først forstår det og kommer inn i det!
Vis hele sitatet...
Enig. Black Desert er dritkult og har mange interessante mekanismer. Men er det bare jeg som har litt FPS-problemer? Særlig i byer. Tror fortsatt spillet er litt dårlig optimalisert :/ Får håpe det ordner seg etter hvert.

I tillegg må jeg bare nevne Runescape <3 Å, har spilt det så mye opp igjennom tiden, men slutta med det for noen år tilbake. Chill mmorpg som man kan spille hvor som helst når som helst.
Sitat av Shredded Vis innlegg
Dødt spill.
Vis hele sitatet...
Noen som har noe å si om det nye spillet på Conan-lisensen, Conan-Exiles? Det er vel norsk tilogmed! Men som alt annet fra Funcom har det fått middelmådig kritikk, men konseptet virker jo ganske kult!
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Noen som har noe å si om det nye spillet på Conan-lisensen, Conan-Exiles? Det er vel norsk tilogmed! Men som alt annet fra Funcom har det fått middelmådig kritikk, men konseptet virker jo ganske kult!
Vis hele sitatet...
Ryktes Conan Exiles er hacket i stykker. Det er ihvertfall det jeg leser på Reddit o.l for tiden.

For øvrig er byggesystemet tatt rett fra Rust (ikke at det er noe galt i det), men jeg husker at Rust også slet med hacking de første to-tre årene etter release.


Det skal vel også nevnes at det ikke er gratis mmo, men et spill som koster penger. Småstiv pris også, spør du meg (mtp at spillet er en "kopi" av konsepter som andre har utviklet).

Jeg kommer også på et par spill som har gått over til free-to-play-modell.
De jeg kommer på i farta er Everquest 2, Wildstar og LOTRO.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kal Online
Jeg koste meg skikkelig med Rift når det kom ut, ganske så wow clone, men gjorde meg ingenting. Hvordan det er nå aner jeg ikke, men ser det er free to play.
Peaker på rundt 1k spillere.