Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2809
Hei!
Dette er nok en litt kryptisk tråd, men jeg har et oppdrag jeg håper noen vil kunne utføre for meg. Det finnes materiale på biblioteket til Volda videregående skole som jeg ønsker en kopi av. Ikke av creepy/skumle/ulovlige årsaker, men rett og slett fordi dette materialet treffer veldig i mitt interessefelt og er ganske så unikt. Jeg ønsker virkelig å ha en kopi av dette i samlingen min.

Jeg har tidligere vært i kontakt med de som produserte dette materialet, men grunnet copyright nektet de å lage en kopi til meg.. må innrømme at det irriterte meg en del, da det i mine øyne er forskjell på å slenge ut kopier i hytt og vær, og å gi et eksemplar til en ivrig samler. Jeg er høyst sannsynlig den eneste som har spurt om en kopi av dette noensinne!

Jeg lurer rett og slett på om det er noen her på forumet som har tilgang til dette biblioteket, og som kan låne, lage en kopi og sende meg denne kopien i posten/digitalt. Ta kontakt på PM, der kan du få mer informasjon.

Vi kan også bli enige om en pris for oppdraget, typisk et par hundrelapper, om det er ønskelig.
Er dette publisert materiale? Nasjonalbiblioteket vil nok etter all sannsynlighet
ha det i sitt arkiv. Sjansene for at de har digitalisert det er kanskje små, litt
avhengig av når materialet er fra.

Men du kan jo prøve:

www.nb.no/bokhylla
zorro's Avatar
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Er dette publisert materiale? Nasjonalbiblioteket vil nok etter all sannsynlighet
ha det i sitt arkiv. Sjansene for at de har digitalisert det er kanskje små, litt
avhengig av når materialet er fra.

Men du kan jo prøve:

www.nb.no/bokhylla
Vis hele sitatet...
Godt forslag, PVestlandia!
Ser nå at jeg burde legge til litt mer informasjon; materialet jeg søker er ikke en bok. I tillegg er det produsert nettopp på Volda vgs. for bare et par år siden, og det finnes derfor veldig lite informasjon om det på internett. Såvidt jeg vet, finnes det kun eksemplarer på biblioteket der + hos privatpersonene som var med å lage det.

Kan også legge til at jeg bor på andre siden av landet, og har derfor ingen kjennskap til Volda foruten det Google gir meg
Kunne sikkert ordnet det hvis du sa hva det dreier seg om.
Må innrømme at jeg blir litt motvillig da, siden du ikke er
spesifikk - noe som burde være lett nok dersom det var
så lite creepy/skummelt/ulovlig som du sier.

Så ja, jeg har mulighet for å gå inn og låne noe fra det biblioteket,
men jeg er helt uinteressert i å sende deg PM.
zorro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Kunne sikkert ordnet det hvis du sa hva det dreier seg om.
Må innrømme at jeg blir litt motvillig da, siden du ikke er
spesifikk - noe som burde være lett nok dersom det var
så lite creepy/skummelt/ulovlig som du sier.

Så ja, jeg har mulighet for å gå inn og låne noe fra det biblioteket,
men jeg er helt uinteressert i å sende deg PM.
Vis hele sitatet...
Jeg skal innrømme at du har et veldig godt poeng. Grunnen til at jeg valgte å være litt vag i førsteposten, var fordi jeg fryktet at de personene som ikke ville la meg få en kopi grunnet copyright kunne lese det - men sjansene for det er jo minimal, når jeg tenker meg om.

Okai - here's the deal (nerd alert):
Jeg er fan av bandet Toto. Ikke bare fan som i at jeg liker musikken deres, men fan som i at jeg samler på alt som på noen som helst måte kan tilknyttes bandet. For to års tid siden kom jeg tilfeldigvis over en musikal musikklinja på Volda videregående skole hadde satt opp, som het "Kingdom of Desire". Som Toto-fan gjenkjente jeg dette umiddelbart som tittelen på deres åttende studioalbum, og klikket meg videre. Jeg kom da inn på denne nettsiden - og JA, det var faktisk en musikal hvor musikken til Toto var i fokus!

Etter det kontaktet jeg dem på Facebook og spurte om jeg kunne kjøpe en kopi av DVD-en. Det var her jeg fikk til svar at "...vi har ikkje dei naudsynte rettigheitene til å selje DVD-en offentleg, så den vert berre solgt internt på Volda vgs."

Deretter fant jeg et klipp fra musikalen på distriktsnyhetene i Møre og Romsdal. Her intervjuet de en musikklærer ved musikklinja, som jeg lette meg fram til en epostadresse til. Her fikk jeg aldri svar, men jeg mistenker at epostadressen var noe utdatert.

Tilslutt ser jeg ingen annen løsning enn å låne den fra biblioteket og få laget en kopi av den. Den står visst under hylleplass "DVD Kin" og med strekkode "82953727". Siden jeg bor på andre kanten av landet, og jeg ikke har lånekort på biblioteket, valgte jeg å spørre her. Om du eller noen kan hjelpe meg, setter jeg umåtelig stor pris på det.

Hilsen en ihuga fan!
Sist endret av zorro; 11. oktober 2015 kl. 18:29.
Er det ikke mulig å låne den via biblioteket der du bor, og sannsynligvis har lånekort?
Klem fra Betty
Hold the line! Jeg er også ekstremt interessert i denne!
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Er det ikke mulig å låne den via biblioteket der du bor, og sannsynligvis har lånekort?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Akkurat denne henger jeg meg på. Stikk innom ditt lokale bibliotek og hør om de kan fjernlåne denne for deg.
Som jeg leser er det jo snakk om biblioteket på en Videregående skole, og skoler i forskjellige fylker deler vel ikke bibliotek matriale mellom seg?

Hadde det vært snakk om offentlig bibliotek kunne det som Nurse Betty og Meitemark foreslår sikker fungert.
zorro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Er det ikke mulig å låne den via biblioteket der du bor, og sannsynligvis har lånekort?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Kanskje det lar seg gjøre - har faktisk ikke tenkt på det! Skal ta en tur innom universitetsbiblioteket i morra (der jeg har lånekort) og høre hva de sier. Takk for tipset!

Sitat av reklame Vis innlegg
Hold the line! Jeg er også ekstremt interessert i denne!
Vis hele sitatet...
Så gøy! Sier ifra om jeg finner ut noe mer!
Sitat av COokiez Vis innlegg
Som jeg leser er det jo snakk om biblioteket på en Videregående skole, og skoler i forskjellige fylker deler vel ikke bibliotek matriale mellom seg?

Hadde det vært snakk om offentlig bibliotek kunne det som Nurse Betty og Meitemark foreslår sikker fungert.
Vis hele sitatet...
Jeg har iallefall kunnet fjernlåne fagbøker fra universiteter og høyskoler via mitt skolebibliotek, så antar at det fungerer med slikt også. (Da fra både høgskolen i Oslo og uib)
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=12362&stc=1&d=1446805326

Som dere ser har jeg nå endelig fått tak i DVD-en, og kan derfor avblåse hele "snike-seg-inn-som-James-Bond-på-Volda-vgs"-opplegget!

Jeg hadde av en eller annen grunn fått for meg at det ikke gikk an å fjernlåne fra et skolebibliotek, men tenkte å sjekke det ut på nytt etter forslag i denne tråden. Jeg kom da over såkalt "Nasjonalt lånekort", og til min store glede sto "Volda vidaregåande skule - biblioteket" oppført på lista over utstedere. Mitt lokale bibliotek sto også på lista, så det tok ikke lang tid før jeg sto med mitt nasjonale lånekort i hånda.

Deretter var det en overraskende smal sak å få logget inn på nettsidene til biblioteket på Volda vgs med lånenummer og passord fra mitt nyervervede lånekort. Huket deretter av for levering på et annet bibliotek, valgte mitt lokale og ventet noen dager - og plutselig sto jeg der med DVD-en i hånda! At jeg ikke har sjekket ut noe så opplagt som å fjernlåne tidligere, og takk til dere i tråden som foreslo det!

Sitat av reklame Vis innlegg
Hold the line! Jeg er også ekstremt interessert i denne!
Vis hele sitatet...
Sender deg en PM nå straks