Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1433
Hei, skriver fra ipad, så liitt rotete.
Rett på sak. Pcen starter men skjermen er svart. Ingen vifter kjører bortsett fra gpu viftene. Brukte pcen hos en venn tidligere idag. Pakket ned pcen der og dro hjem. 5min å gå med alt. Satte opp pcen, men nå skjer det jeg nevnte over.

Mobo er asus maximus hero.
Ser du noen form for boot screen ? ser du f.eks trykk DEL for setup ?
sjekk at alle kabler er sikkelig på plass, og deretter ta ein reset på bios, og prøv igjen.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Psu fan går ikke. Er psu halvdød?
Du har satt cpu kabelen på cpufan og kabinettviftene på cha fan?
Skjermen er koblet til skjermkortet?

EDIT

Sitat av Oatre Vis innlegg
Psu fan går ikke. Er psu halvdød?
Vis hele sitatet...
Bør jo snurre en vifte der ja, men rart at gpu dundrer og går da...
Sist endret av Beis; 5. oktober 2014 kl. 00:12.
Ta ut skjermkort, start opp pc. Alt piper og snurrer som det skal?
Skru av og sett inn skjermkort, prøv igjen. Alternativt annen pci slot.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Har ingen annen pci slot kjører 780 sli. Altså pcen er ikke nybuild alt funket som det skulle ved 18 tiden i går. Skal prøve, tragin
Sitat av Oatre Vis innlegg
Har ingen annen pci slot kjører 780 sli. Altså pcen er ikke nybuild alt funket som det skulle ved 18 tiden i går. Skal prøve, tragin
Vis hele sitatet...
Nybygd eller ei, er mykje rart som kan skje under transport. Som sagt, sjekk alle kabler, og at alle ekspansjonskort og RAM sitter skikkelig.
Sjekket at RAM-brikkene sitter skikkelig?
Om pc-en har stått lenge uten å være koblet til strøm så kan det fungere å ta ut batteriet til BIOS.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Har sjekket alt med ram før jeg skrev. Den sto 30min uten strøm før jeg kom hjem.
psu viften bruker som regel å gå når psuen trenger kjøling, mener nye strømforsyninger bruker den metoden. Men sjekk å cpu vifta sitter godt fast, og att cpu vifta er koblet til cpu fan. Ellers får du bare prøve å ta ut alt unødvendig i pcen, altså bare starte den med cpu og ram.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Gikk over en del nå. Festet 8-pinnen bedre, og skrudde på. Fikk D-RAM lys. Tok ut RAM-brikkene, og festet skikkelig. Nå er PCen oppe og går igjen. Takk for hjelpen folkens