Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4335
Noen andre som opplever at youtubevideoer laster pinlig tregt i disse dager? Å se på noe i kvalitet 720p eller høyere er umulig, videoen bufrer i 20 sekunder og spiller av i fem sekunder og gjentar. Og selv på 480p eller 360p stopper den noen ganger for å bufre. Og for å gjøre vondt verre ignorerer youtube mine instillinger som sier at videoer aldri skal autolaste i HD, slik at jeg for hver eneste video må vente i 20 sekunder for at HD versjonen skal bufre før jeg kan skru ned til 360p.

Internettlinjen min burde ikke vært noe problem, jeg har 35 Mbps ned og jeg har sjekket på speedtest.net at vi faktisk får sånn noelunde det vi betaler for. Driver ISPen med throttling av youtube? Det kan da ikke være lovlig.. Eller er det hos youtube problemet ligger?
Ikke for å være "den fyren" men jeg tror det er nettet ditt :-p
http://freak.no/forum/showthread.php?t=270070

Sjekk innlegget mitt i denne tråden. Se om det hjelper.
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Beis Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?t=270070

Sjekk innlegget mitt i denne tråden. Se om det hjelper.
Vis hele sitatet...
Bruker ikke adblocker, og browseren min er oppdatert. Men prøvde å laste ned nyeste flashversjon manuelt og det ser faktisk ut at de hjalp. Takker

EDIT: AAAAnd falsk alarm, nå er det tregt igjen.

Sitat av Kriis Vis innlegg
Ikke for å være "den fyren" men jeg tror det er nettet ditt :-p
Vis hele sitatet...
Jeg sa jo at jeg har 35Mpbs. Med mindre nextgentel throttler youtube er det ikke nettet mitt.
Sist endret av Grix; 29. juni 2014 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg har Nextgentel og opplever også buffering-problemer på videoer som ikke er ekstremt populære. Dette har vart i vel en uke.
Har selv nextgentel. Bruker chrome og adblock, opplever samme problem.
Samme problem her, også NGT. Regner med at NGT sliter med CDN-løsningen sin for tiden.. Mangler ikke på youtubeklaging på Facebooksiden til NGT heller.. Forhåpentligvis anskaffer de mer enn en 4U Google CDN-server denne gangen, og forhåpentligvis bruker de ikke mange måneder på å fikse problemet denne gangen..
Sist endret av bashfoo; 29. juni 2014 kl. 16:12.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg har flere ganger tatt dette opp med NextGenTel, det er helt åpenbart et problem i deres kjernenett. Jeg har byttet vekk fra NGT og har ikke problemer lenger, og dessverre har jeg slettet det meste av statistikk jeg hadde samlet inn for å overbevise support om at problemet lå hos dem, og ikke på linja inn til huset: Løsningen deres var alltid å bare sende et nytt modem.

YouTube hadde statistikk over trafikk før, men det har nå blitt erstattet med en annen løsning som ikke gir meg tallene: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2014.35.41.png
Sist endret av Deezire; 29. juni 2014 kl. 16:12.
Problemet er ikke deres kjernenett, problemet er elendig peering videre ifra deres kjernenett (nå er de ikke lenger eid a TeliaSonera som selv er en ganske stor aktør med sitt underselskap TeliaSonera International Carrier) når den ene 4U serveren fra Google (lokalisert på Sandsli i Bergen hvor de fortsatt har hovedkontor, selv om den nye eieren Telio solgte selve bygget og leier det tilbake) ikke har videoene cachet fra før.. Etter at Telio tok over skuta så har de også kuttet jævlig i antall ansatte (sikkerhetsavdelingen er fjernet, samme med markedsføringsavdelingen) ved å både gi folk sluttpakker og ved å tvinge folk over i latterlige stillinger slik at mange gikk på dagen, og ved å sette nesten kjøpstopp når det kom til utbygging (for de kjøpte NGT og skrøt av at de allerede hadde et moderne nett som ikke trengte store kostnader i videre utbygging.. Jeg bare går og venter på den dagen NorCERT (NSM) tar seg til til en revisjon hos NGT og ser hvordan ståa er..
Sist endret av bashfoo; 29. juni 2014 kl. 16:26.
Kan legge til; Har selv nextgentel og adblock og sliter med det samme.
Jeg har også hatt trøbbel med akkurat dette i de siste dagene.
Hadde det også slik for en del mndr siden, men da fant jeg en smud extension til chrome som heter "youtube center", den endret buffringen slik at man kunne pause videoen og den buffret hele videoen, istedenfor bare en liten bit av den. Merket også at den buffret kjappere, såkalt "dash-playback.

Men google har nå bestemt at man ikje får bruke den lengre, og stengt ute extension fra chrome browseren nå for noen uker siden.

Ikje så mye til hjelp, men hvis noen har ett lignende alternativ til "youtube center", så hadde det vært aller tiders
YouTube's innhold generelt sett er ikke så bra egentlig. Selv om det er noen morsomme og nyttige klipp der. Har ikke lagt merke til at det er tregt, men har sett at videoene har blitt automatisk forstørret noen ganger.
http://oi60.tinypic.com/10dxdmx.jpg
Sist endret av random84076; 30. juni 2014 kl. 16:39.
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Ja, hos meg går det utrolig tregt om dagen.. aner ikke helt hva som har skjedd!
Bare for å kaste ut min erfaring: Har Telenor adsl og opplever så å si aldri buffering problemer. Så noe er galt med nettet ditt, evt. nettet til ngt. Sett i gang en ping og se om det er ustabilt. Om det er ustabilt kan du bruke traceping (f. eks mtr på *nix). Da ser du lett hvor problemet ligger.

Går ut fra at du har utelukket at det er problemer på lokalnettet ditt eller maskinen? Prøv på andre maskiner, spesielt maskin som er på kablet nett om du bruker trådløst.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Apropos YouTube-problemer: Er det kun jeg som opplever at timestamps ikke funker lenger? De siste dagene har jeg flere ganger prøvd å linke til bestemte tidspunkter i YT-filmer, men hver gang går linken bare til starten av filmen, noe som er temmelig irriterende. Det har funket knirkefritt før, og jeg har ikke byttet browser (Chrome) eller gjort endringer i innstillingene hverken i browseren eller andre programmer.
Timestampt funker helt fint her i hvertfall. F.eks: https://www.youtube.com/watch?v=3F_PcUTKxxk&t=12m19s
Sitat av etse Vis innlegg
Timestampt funker helt fint her i hvertfall. F.eks: https://www.youtube.com/watch?v=3F_PcUTKxxk&t=12m19s
Vis hele sitatet...

Interessant. Da er det hos meg feilen ligger, for jeg kommer bare til starten av filmen.
First world problem, I guess. Men greit å få det oppklart. Takk.
telenor fiber her, ingen problemer med tuben. Kompis med NextGentel sliter som bare det.
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Til informasjon har jeg nå flyttet, og har ikke lenger problemet. Dette er til tross for at den nye leiligheten også har nextgentel og ligger i samme by. Ser ut til at det kun er deler av nextgentel sitt nett som har problemer.
Har også NGT, og hadde problemer. Ringte og klagde, og ble senere oppringt av en tekniker som gikk gjennom inspiser element --> nettverk. Hadde værmere 800-900ms i ping på youtube.

Men fikk en grei mail for noen dager siden:
"Faktura med forfall i juli kan du se vekk i fra da denne er kreditert i sin helhet grunnet problemer med streaming.

God Sommer.

Med vennlig hilsen
NextGenTel"


Har forøvrig 40mbit fra dem, men betaler bare for 30mbit. Fikk den oppgraderinga i fjor da det også var problemer med streaming på Youtube.
Og på det værste fikk jeg kreditert 3 måneder, men da var jeg kvass i telefonen. Da hadde de holdt på å sendt meg 2-3 forskjellige routere i posten uten at streaminga ble bedre, hjalp ikke å si at streaminga gikk knirkefritt på ei 8mbit backup linje jeg har fra Telenor.

Så NGT har mye problemer opp mot Youtube slik jeg opplever det, men jeg har aldri hatt problemer med noe annet, om det så er disconnects fra gaming, feil fart, eller kundeservice, man trenger bare å vekke nordlendingen i seg på telefon så blar de opp

https://www.nextgentel.no/minside/ku...iftsmeldinger/
Står også forøvrig der at de har feil på Youtube, så ring å si du vil ha kreditert en månde :P

Youtube har virket bra de siste dagene hos meg nå.
Sist endret av Skyfx; 14. juli 2014 kl. 10:26.
Jeg hadde samme problemet i 3 år på min gamle adresse, og har fortsatt på min nye adresse. Men jeg har i tilegg kjørt VPN de siste 5 åra, og så fort jeg kobler til VPN så er alt bare fryd og gammen. Så jeg har ikke brydd meg noe nevneverdig om problemet siden jeg bare kunne "gå rundt det", men jeg burde kansje gjøre det siden jeg kan få kreditert regninga.. =)
Sist endret av strike841; 14. juli 2014 kl. 11:51.