Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5145
Heisann.

Skulle vaske rommet mitt og gikk inn på kjøkknet og henta salmiakk og helte det i en bøtte, og da lukta det noe jævelig, og iogmed at jeg har katter på kjøkknet så åpna jeg vinduet og gikk og vaska rommet, når jeg kom tilbake så var kattene helt ville, dem løp rudt og angrip alt skvat av alt og var helt klikk.

så tok jeg med dem inn på rommet og der forsatte de adhd utbrudet sitt også roa dem seg og sovna, når jeg prøver og vekke dem er dem helt borte også åpner øye seg etter 1 min etter masse risting, den er helt borte til tider, så er den våken også borte igjen.

nå sover den ene og puster veldig fort mens den andre driver og sleiker på et punkt på pelsen til den andre.

Kattene er 7 uker gamle, er det her farlig eller fikk dem seg bare en liten rus opplevelse og har en nedtur ? eller bør jeg kontakte dyrlegen ?
Sist endret av dekait; 5. august 2011 kl. 22:16.
selvfølgelig bær du kontakte dyrlegen!
Har vært borti kattunger med "adhd" og "anfall" før, det var litt rart men de ble helt normale igjen etterpå. Litt vanskelig å få innblikk i hvor mye kontakt de fikk med salmiakken så vanskelig å bedømme hvor stor faktor det kan ha vært. Har ikke noe bedre å si enn at oppførselen du beskriver har jeg vært borti før, uten salmiakk riktignok, men det var helt ufarlig dog ganske spesielt.

EDIT: Å ringe og spørre kunne sikkert vært en god ide uansett.
Sist endret av emphi; 5. august 2011 kl. 22:22.
La de være, de har nok en sykt funny trip!
Salmiak er da farlig? jeg svelgte dette som barn selv.. Var ikke akkurat morsomt og kjøre i ambulanse i en alder av 2-3 år... Selv om jeg ikke husker det.

tenker det er enda værre får katter..
Tror nok det er mer ekspertise å finne hos dyrlegen enn her på freakforum.
Salmiakk er etsende, ikke bra for kattene hvis de går rundt med det i halsen og øynene.
Burde nå hvertfall vaske det punktet på pelsen til katten hvor den andre sleiker
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Hvis det viser seg at kattene ikke blir bedre, foreslår jeg du tar hagla og skyter dem. Blir å koste deg å få dem avlivet hos veterinæren.
Vis hele sitatet...
Burde heller gjøre det med sånne som deg, som ikke har respekt for dyreliv...
Tusen takk for tips, har snakka med dyrlegen og ho sa det skulle gå greit siden det er bare lukta dem har hvert bort.

Ho sa dem har nok fått seg en sikkerlig rus :P

dem er sikkerlig på nedtur nå men puster litt rolige og ser bare trøtte ut
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Da regner jeg med at det er snakk om en 10L bøtte, og at det er heller usannsynlig at kattene har vært i direkte kontakt med salmiakken. Iom at de har 10x så god luktesans som oss kan jeg tenke meg det er litt av en opplevelse for kattene, men med mindre de har vært i direkte kontakt med salmiakken så kan dem bare sove det av seg, ikke noe farlig.
Hahaha, unnskyld at jeg ler, jeg bare så for meg åssen det måtte vært! Filmet du det? Kandidat til "Americas Funniest Home Videos" eller hva det nå heter for noe .
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Burde heller gjøre det med sånne som deg, som ikke har respekt for dyreliv...
Vis hele sitatet...
Jeg har katter selv og har hatt det hele livet. Elsker katter og er det noe jeg vet, så er det å respektere dyreliv, så ikke kom å gi meg noen leksjon om respekt her.

Om kattene hadde blitt hjerneskadet av det eller fått varige mèn og dyrlegen hadde uansett måtte ha avlivet dem, hadde det mest humanske vært å skyte dem rett i nakken så dem dør momentant. Så hadde man i det minste spart pengene. Bedre det enn de folka som henger kattene sine i trær eller kaster dem på havet.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Jeg har katter selv og har hatt det hele livet. Elsker katter og er det noe jeg vet, så er det å respektere dyreliv, så ikke kom å gi meg noen leksjon om respekt her.

Om kattene hadde blitt hjerneskadet av det eller fått varige mèn og dyrlegen hadde uansett måtte ha avlivet dem, hadde det mest humanske vært å skyte dem rett i nakken så dem dør momentant. Så hadde man i det minste spart pengene. Bedre det enn de folka som henger kattene sine i trær eller kaster dem på havet.
Vis hele sitatet...
Ikke alle penger spart er verdt det.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Ikke alle penger spart er verdt det.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke hvis du har svak mage for blod og døde kattunger. Vokst opp på gård så har sett nok av dyr bli slaktet.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Jeg har katter selv og har hatt det hele livet. Elsker katter og er det noe jeg vet, så er det å respektere dyreliv, så ikke kom å gi meg noen leksjon om respekt her.

Om kattene hadde blitt hjerneskadet av det eller fått varige mèn og dyrlegen hadde uansett måtte ha avlivet dem, hadde det mest humanske vært å skyte dem rett i nakken så dem dør momentant. Så hadde man i det minste spart pengene. Bedre det enn de folka som henger kattene sine i trær eller kaster dem på havet.
Vis hele sitatet...
Mennesker får hjerneskader og varige men hele tiden, hvorfor skyter vi ikke de også rett i nakken? Det hadde jo vært det mest humanske å gjøre. Man hadde jo også spart millioner av kroner.
Det er akkurat det samme.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Mennesker får hjerneskader og varige men hele tiden, hvorfor skyter vi ikke de også rett i nakken? Det hadde jo vært det mest humanske å gjøre. Man hadde jo også spart millioner av kroner.
Det er akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
Ignorerer den tåpelige sammenligningen din.
Ville latt kattene være ute. Frisk luft er alltid godt. Legg dem i en kurv el. lignende ute, pass på så de ikke stikker av da!
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Ignorerer den tåpelige sammenligningen din.
Vis hele sitatet...
Tåpelig sammenligning?
Den er ikke tåpelig i det hele tatt. Det er akkurat det samme.
Vi mennesker er akkurat som alt annet liv på jordkloden. Vi har følelser, vi kan føle smerte, vi kan føle kjærlighet, vi kan føle sorg. Alt vi føler er det andre dyr også føler.
Akkurat som andre dyr er vi mennesker også dyr. Og det er akkurat det samme.
Sist endret av KevinNice; 5. august 2011 kl. 22:50.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Nei, ikke hvis du har svak mage for blod og døde kattunger. Vokst opp på gård så har sett nok av dyr bli slaktet.
Vis hele sitatet...
Eller hvis personen du sitter å oppfordrer til å gå til verks med våpen er en guttunge som ikke har erfaring større enn lek med vannpistol. Lite humant å lemleste en katt men ikke drepe den.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Tåpelige sammenligning?
Den er ikke tåpelig i det hele tatt. Det er akkurat det samme.
Vi mennesker er akkurat som alt annet liv på jordkloden. Vi har følelser, vi kan føle smerte, vi kan føle kjærlighet, vi kan føle sorg. Alt vi føler er det andre dyr også føler.
Akkurat som andre dyr er vi mennesker også dyr. Og det er akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
Så vi skal tre alle vi ikke liker på fiskekroker og pælme dem i sjøen? Med dine sammenligninger burde jo alle du forakter blitt slått til døde, akkurat som du gjør med vepsen eller som da du uheldigvis knerta en mygg.

Jo, sammenligningen din var tåpelig.
Sist endret av grandiz; 5. august 2011 kl. 22:52.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Så vi skal tre alle vi ikke liker på fiskekroker og pælme dem i sjøen? Med dine sammenligninger burde jo alle du forakter blitt slått til døde, akkurat som du gjør med vepsen eller som da du uheldigvis knerta en mygg.

Jo, sammenligningen din var tåpelig.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg sier at vi ikke skal tre inn og pælme i sjøen noen som helst.
Jeg sier at katter og alt annet dyreliv har like stor rett på å leve som mennesker.
Vaska dem å ga dem mat og vann, så lot jeg dem ligge inni kattehula dems og chille 15 min og når jeg titta inn så dem fine ut

Så nå kom jeg og tenke på noe, i ogmed katten ble høy derretter fjern. Kan vi mennesker få rus på salmiak uten at deg gjør noe stor skade ?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Burde heller gjøre det med sånne som deg, som ikke har respekt for dyreliv...
Vis hele sitatet...
Seriously..
Mye bedre å skyte katten en å la den lide!
Sist endret av 6udxd; 5. august 2011 kl. 23:08.
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Kan vi mennesker få rus på salmiak uten at deg gjør noe stor skade ?
Vis hele sitatet...
Ikke uten at det gjør stor skade, nei.
http://no.wikipedia.org/wiki/Ammoniakk
http://snl.no/.sml_artikkel/ammoniakk

http://www.youtube.com/watch?v=81o5uabVHTU
Sist endret av Mith; 5. august 2011 kl. 23:12.
Tviler sterkt på at det går ann å ruse seg på salmiakk uten at det er skadelig x)
Sitat av 6udxd Vis innlegg
Seriously..
Mye bedre å skyte katten en å la den lide!
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke det.

Dersom du skyter katten så dreper du den, og du vet ikke noe som helst om hva som vil skje med katten etter det. Så vidt du vet kan den bli utsatt for evig pine, som er verre enn den smerten den kjente når den var i live.

Dreper man den ikke og prøver å gjøre den bedre så vil den kunne bli like frisk igjen som den var før og ha et langt og lykkelig liv.
Man blir ikke rusa av salmiakk, det etser jo bort hjernen. Stakkars katter. Prøv å dra inn lukta rett ut av flaska selv, så ser du hva de opplever. Det er nok å bare stå en halvmeter unna, jævlig sterk lukt!

Vær mer forsiktig neste gang!!

Sitat av KevinNice Vis innlegg
Burde heller gjøre det med sånne som deg, som ikke har respekt for dyreliv...
Vis hele sitatet...
Hva er mer humant enn å skyte et dyr? De dør jo momentant? Uansett bedre og billigere enn å gi giftsprøyte hos en lege.... blir det mer humant bare fordi det koster masse penger?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva er mer humant enn å skyte et dyr? De dør jo momentant? Uansett bedre og billigere enn å gi giftsprøyte hos en lege.... blir det mer humant bare fordi det koster masse penger?
Vis hele sitatet...
Jo, det skal jeg si deg. Å behandle de som mennesker er mer humant, og det er hva man burde gjøre.
Hvem sier at de skal dø? De har like stor rett på behandling til siste slutt som vi mennesker.
Sist endret av KevinNice; 5. august 2011 kl. 23:40.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Jo, det skal jeg si deg. Å behandle de som mennesker er mer humant, og det er hva man burde gjøre.
Hvem sier at de skal dø? De har like stor rett på behandling til siste slutt som vi mennesker.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i helvete skal vi behandle dyr som mennesker? Er det riktig? Dyr er dyr, folk må slutte med føleri som å tillegge dyr et menneskelig følelsesregister.

Og når du drar inn at katta etter døden kan få evig pine beveger du deg så langt inn på det alternative at du mister all cred i enhver rasjonell diskusjon med oppegående mennesker.

Ingen dyr har "rett" til å leve. Ville du brutt inn og redda en sebra som var i ferd med å bli løvemat på savannen i Afrika fordi den har rett til å leve? Naturens gang er at dyr dreper dyr. Mennesket er også et dyr.
Sist endret av KultNick; 6. august 2011 kl. 00:02.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Jo, det skal jeg si deg. Å behandle de som mennesker er mer humant, og det er hva man burde gjøre.
Hvem sier at de skal dø? De har like stor rett på behandling til siste slutt som vi mennesker.
Vis hele sitatet...
a) Hvis jeg uansett skulle dø, ville jeg heller blitt skutt enn å få ei sprøyte, og det i enda større grad hvis sprøyta kosta mine nærmeste unødvendig mye penger.

b) Mange mennesker som er alvorlig skada/opplever uhelbredelige smerter ønsker å få lov til å dø. Skal du behandle katter som mennesker, så vil det være like galt å nekte dem å få lov til å avslutte lidelser.
Det er flere i Norge som ønsker å få dø (/å få hjelpe noen de er glad i til å dø), men ikke kan pga lovverk. Når det gjelder katter har man imidlertid muligheten til å kunne innfri ønsket.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Nei, det er ikke det.

Dersom du skyter katten så dreper du den, og du vet ikke noe som helst om hva som vil skje med katten etter det. Så vidt du vet kan den bli utsatt for evig pine, som er verre enn den smerten den kjente når den var i live.

Dreper man den ikke og prøver å gjøre den bedre så vil den kunne bli like frisk igjen som den var før og ha et langt og lykkelig liv.
Vis hele sitatet...
Og AKKURAT DER sluttet jeg å ta deg seriøst....
Sitat av KultNick Vis innlegg
Hvorfor i helvete skal vi behandle dyr som mennesker? Er det riktig? Dyr er dyr, folk må slutte med føleri som å tillegge dyr et menneskelig følelsesregister.
Ingen dyr har "rett" til å leve. Ville du brutt inn og redda en sebra som var i ferd med å bli løvemat på savannen i Afrika fordi den har rett til å leve? Naturens gang er at dyr dreper dyr. Mennesket er også et dyr.
Vis hele sitatet...
Herregud du motsier deg selv jo. Ja mennesker er dyr, men det betyr ikke at vi kan drepe andre dyr i hytt og pine. Andre arter har like mye rett å leve som mennesker.
Det burde vært livstid for å drepe et dyr, de har også følelser.

Kevin: Å si at et dyr kan komme i evig pine etter døden blir litt dumt å si.. Etter det vi vet så er man død når man dør. På samme måte som man slår av en datamaskin. Jeg ville heller avlivet katten hvis den var i pine. Da har den bare "den evige pinen etter døden" istedet for begge.
Sist endret av Xernox; 6. august 2011 kl. 00:47.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man blir ikke rusa av salmiakk, det etser jo bort hjernen. Stakkars katter. Prøv å dra inn lukta rett ut av flaska selv, så ser du hva de opplever. Det er nok å bare stå en halvmeter unna, jævlig sterk lukt!

Vær mer forsiktig neste gang!!



Hva er mer humant enn å skyte et dyr? De dør jo momentant? Uansett bedre og billigere enn å gi giftsprøyte hos en lege.... blir det mer humant bare fordi det koster masse penger?
Vis hele sitatet...
Så dersom bestemoren din havner i respirator, og legene sier at hun bare ligger der og har vondt, er det bedre å ta henne med utenfor og skyte henne, enn å ta ut kontakten til respiratoren?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Burde heller gjøre det med sånne som deg, som ikke har respekt for dyreliv...
Vis hele sitatet...
Blir litt offtopic, men jeg har jobbet som slakter i noen år, og har ca 1.4mill dyreliv på samvittigheten (ja det var jeg som avlivet dem)

Men jeg mener da fortsatt at jeg har respekt for dyreliv?
Sitat av KultNick Vis innlegg
Hvorfor i helvete skal vi behandle dyr som mennesker? Er det riktig? Dyr er dyr, folk må slutte med føleri som å tillegge dyr et menneskelig følelsesregister.

Og når du drar inn at katta etter døden kan få evig pine beveger du deg så langt inn på det alternative at du mister all cred i enhver rasjonell diskusjon med oppegående mennesker.

Ingen dyr har "rett" til å leve. Ville du brutt inn og redda en sebra som var i ferd med å bli løvemat på savannen i Afrika fordi den har rett til å leve? Naturens gang er at dyr dreper dyr. Mennesket er også et dyr.
Vis hele sitatet...
Så klart er det riktig at vi skal behandle dyr som mennesker. Mennesker er også dyr.
Det proveserer meg noe sykt at du kan si at "folk må slutte med føleri som å tillegge dyr et menneskelig følelsesregister". Dyr har da følelser akkurat som vi mennesker.

Kanskje jeg beveger meg en del inn på det alternative når jeg nevner dette med evig pine, men sannheten er at vi ikke vet noe som helst om hva som skjer når et liv dør.
Og dette sier jeg for å påpeke at det faktisk kan ha konsekvenser å ta et liv, nettopp fordi vi ikke aner hva som skjer.

Ingen dyr har rett til å leve? Så klart har dyr rett til å leve. Dyr har akkurat som mennesker rett til å leve, og jeg forstår ikke hvordan du kan være så følelsesløs og kald at du kan si at de IKKE har rett på å leve.
Ja, jeg ville ha brutt inn og reddet en sebra dersom den var i ferd med å bli drept av en løve. Ikke fordi den har rett til å leve, fordi dette er noe som er selvfølge for alt liv, i mine øyne.
Ja, naturens gang er at dyr dreper dyr, men det er ingenting som sier at naturens gang er den rette gang. Også naturens gang kan være mulig å snu eller forandre.
Sist endret av KevinNice; 6. august 2011 kl. 01:23.
NFFs husbedreviter
Sitat av Gig Vis innlegg
Blir litt offtopic, men jeg har jobbet som slakter i noen år, og har ca 1.4mill dyreliv på samvittigheten (ja det var jeg som avlivet dem)

Men jeg mener da fortsatt at jeg har respekt for dyreliv?
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke....
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Ja, naturens gang er at dyr dreper dyr, men det er ingenting som sier at naturens gang er den rette gang. Også naturens gang kan være mulig å snu eller forandre.
Vis hele sitatet...
øøøh. hahaha? naturens gang er nok den eneste rette, og uansett hvor mye du trygler og prøver å overtale en løve til å bli vegetarianer vil den nok bare le litt av deg før den spiser deg..
Sitat av randoom Vis innlegg
b) Mange mennesker som er alvorlig skada/opplever uhelbredelige smerter ønsker å få lov til å dø. Skal du behandle katter som mennesker, så vil det være like galt å nekte dem å få lov til å avslutte lidelser.
Det er flere i Norge som ønsker å få dø (/å få hjelpe noen de er glad i til å dø), men ikke kan pga lovverk. Når det gjelder katter har man imidlertid muligheten til å kunne innfri ønsket.
Vis hele sitatet...
Dersom et menneske har et ønske om å dø så sier ikke jeg at man skal nekte dette mennesket å dø, det vil selvsagt være galt.
Dersom et menneske har et ønske om å dø, og klarer å utrykke det helt tydelig og klart, så skal man helt uten tvil hjelpe personen med dette, om personen ikke er i stand til å gjøre det selv.
Med unntak visst personen har depresjoner eller andre psykiske lidelser, som får personen til å ville dø, så klart.

Det samme gjelder katter og andre dyr. Men det er faktisk ikke mange av oss mennesker som faktisk kan kommunisere med dyr, og derfor vet vi ikke hva dyret vil.
Hadde et menneske kunne kommunisere med et dyr, og dette dyret uttrykte helt tydelig for denne personen at det ville dø, på grunn av smertene, så er det klart at man skal innfri dyrets ønske.
Men ikke ellers.

Sitat av Gig Vis innlegg
Blir litt offtopic, men jeg har jobbet som slakter i noen år, og har ca 1.4mill dyreliv på samvittigheten (ja det var jeg som avlivet dem)

Men jeg mener da fortsatt at jeg har respekt for dyreliv?
Vis hele sitatet...
Nei, du har absolutt ikke respekt for dyreliv.
Om du mener du har respekt for dyreliv har du virkelig en rar definisjon av "respekt for dyreliv".

Om jeg hadde kjent deg personlig så hadde jeg faktisk skammet meg over det. Slaktere er noe av de verste personene i hele verden, etter min mening.
De vil jeg karaktisere på omtrent lik linje som seriemordere.

Ikke vondt ment altså. Eller jo.
Hei måte bare kommentere, pusen kan du ta det med ro med La henne/han være 3-6 timer så går det nok bra.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Så dersom bestemoren din havner i respirator, og legene sier at hun bare ligger der og har vondt, er det bedre å ta henne med utenfor og skyte henne, enn å ta ut kontakten til respiratoren?
Vis hele sitatet...
Ville du gjort det samme med en bille om du hadde det som kjæledyr?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Burde heller gjøre det med sånne som deg, som ikke har respekt for dyreliv...
Vis hele sitatet...
helt enig, han burde fått juling for en slik kommentar.. jævla tulling
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Så klart er det riktig at vi skal behandle dyr som mennesker.
Vis hele sitatet...
Å behandle dyr som mennesker er dyreplaging.
-Drar på ferie et par uker jeg, setter ut hundemat for fjorten dager og ber bikkja rasjonere
Gå tur et par ganger om dagen, husk å lås døra.
Jeg er glad i dyr og enig i mye av det du sier, men skaff deg litt perspektiv.
Dyreliv er ikke like mye verdt som menneskeliv, for å si det stygt.
Sist endret av Bothrops; 6. august 2011 kl. 01:41.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Jo, det skal jeg si deg. Å behandle de som mennesker er mer humant, og det er hva man burde gjøre.
Hvem sier at de skal dø? De har like stor rett på behandling til siste slutt som vi mennesker.
Vis hele sitatet...
Vi er jo rimelig snille mot dem så lenge de lever og har et godt liv. I naturen hadde de nok ikke overlevd, blitt tatt av rev o.l.

Sier heller ikke at vi ikke skal prøve å gjøre noe hvis de blir sjuke, men det finnes en grense også. Når det går til titusenvis av kroner og man har hus og gjeld, så må man rett og slett ta innover seg noen realiteter...

Enig eller ikke?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Å behandle dyr som mennesker er dyreplaging
Vis hele sitatet...
Hva er din definisjon av "dyreplageri"?

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Dyreliv er ikke like mye verdt som menneskeliv, for å si det stygt.
Vis hele sitatet...
Go to hell!...

Sitat av Taurean Vis innlegg
Sier heller ikke at vi ikke skal prøve å gjøre noe hvis de blir sjuke, men det finnes en grense også. Når det går til titusenvis av kroner og man har hus og gjeld, så må man rett og slett ta innover seg noen realiteter...

Enig eller ikke?
Vis hele sitatet...
"ta innover seg noen realiteter"?
Du mener tydeligvis at penger er mer verdt enn et dyreliv.

Jeg er uenig.
Sist endret av KevinNice; 6. august 2011 kl. 01:45.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Så klart er det riktig at vi skal behandle dyr som mennesker. Mennesker er også dyr.
Vis hele sitatet...
Så fordi mennesker er dyr, er dyr mennesker? Du failer hardt nå.

Sitat av KevinNice Vis innlegg
Det proveserer meg noe sykt at du kan si at "folk må slutte med føleri som å tillegge dyr et menneskelig følelsesregister". Dyr har da følelser akkurat som vi mennesker.
Vis hele sitatet...
Det "proveserer" meg at du ikke legger merke til at jeg skrev menneskelig følelsesregister. Dyr har ikke dette.

Sitat av KevinNice Vis innlegg
Kanskje jeg beveger meg en del inn på det alternative når jeg nevner dette med evig pine, men sannheten er at vi ikke vet noe som helst om hva som skjer når et liv dør.
Og dette sier jeg for å påpeke at det faktisk kan ha konsekvenser å ta et liv, nettopp fordi vi ikke aner hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Vi vet temmelig mye om det, om man ikke tar hensyn til overtro og vissvass som religion.

Sitat av KevinNice Vis innlegg
Ingen dyr har rett til å leve? Så klart har dyr rett til å leve. Dyr har akkurat som mennesker rett til å leve, og jeg forstår ikke hvordan du kan være så følelsesløs og kald at du kan si at de IKKE har rett på å leve.
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk svært glad i både dyr og mennesker og veldig empatisk av meg, og jeg har ikke sagt at de ikke har livets rett. Det jeg sa er at de har noen opphøyd rettighet til å leve, og det står jeg ved.

Sitat av KevinNice Vis innlegg
Ja, jeg ville ha brutt inn og reddet en sebra dersom den var i ferd med å bli drept av en løve. Ikke fordi den har rett til å leve, fordi dette er noe som er selvfølge for alt liv, i mine øyne.
Ja, naturens gang er at dyr dreper dyr, men det er ingenting som sier at naturens gang er den rette gang. Også naturens gang kan være mulig å snu eller forandre.
Vis hele sitatet...
Dette blir bare for dumt.. Løven er bygget for å fange og spise byttedyr, vil du ikke si at den har rett til å leve på den måten som er naturlig for den? Det inkluderer å spise sebraer. Hvordan ville du gått frem for å hindre løven i å spise sebraen, skyte løven?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vi er jo rimelig snille mot dem så lenge de lever og har et godt liv. I naturen hadde de nok ikke overlevd, blitt tatt av rev o.l.

Sier heller ikke at vi ikke skal prøve å gjøre noe hvis de blir sjuke, men det finnes en grense også. Når det går til titusenvis av kroner og man har hus og gjeld, så må man rett og slett ta innover seg noen realiteter...

Enig eller ikke?
Vis hele sitatet...
Da burde du tenkt på dette før du tar ansvar for et annet liv?


Sitat av KultNick Vis innlegg
Så fordi mennesker er dyr, er dyr mennesker? Du failer hardt nå.
Vis hele sitatet...
x = y
y = x

Det er akkurat det samme....
Sist endret av Xernox; 6. august 2011 kl. 02:02.
Nå synes jeg dere alle går vell offtopic her!!
Sitat av KevinNice Vis innlegg
"ta innover seg noen realiteter"?
Du mener tydeligvis at penger er mer verdt enn et dyreliv.

Jeg er uenig.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt noen i nær familie som har drevet sånn, nettopp kjøpt seg hus og -mange- utgifter. Mye som står på spill, stort ansvar med barn. Så bruker de ganske mange tusen på katten sin. Det er det jeg snakker om som er realitet.

Jeg tror du egentlig skjønner hva jeg mener. Er det snakk om noe man har råd til, så er det greit. Men man må sørge for seg selv før andre, det er ganske enkel matte
alle her er offtopic. tenk på pus <3
Sitat av Xernox Vis innlegg
Da burde du tenkt på dette før du tar ansvar for et annet liv?
Vis hele sitatet...
Sånn sier jeg ofte til andre også, særlig når det gjelder kastrering av katter. Det syns jeg er forferdelig.

Du er altså uenig i at man ikke skal bruke mangfoldige tusen på kjæledyret om man står i dyp gjeld og ikke har all verdens inntekt?

Ville også likt å vite om Kevinnice er for kastrering av katter. Ville man likt å miste ballene? Tenk for en grusom skjebne!
Sist endret av Taurean; 6. august 2011 kl. 02:04.