Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3017
Hei!

Jeg satt igår og strevde med å streame filmer fra pc til tven min (Samsung ue46c5105) via hjemme-nettverket. Resultatet var forholdsvis vellykket ved bruk av DivX media server. Programvaren streamet rett til tven uten problemer med høy kvalitet på sendingen. Problemet mitt er at jeg ikke får lagt inn tekst i filmen. Kunne ikke finne noen innstillinger for dette i programmet.

Løsningen jeg sitter igjen med er å hardcode tekst inn i filen, men dette er en suboptimal løsning som krever mye tid. Er det noen som har en god løsning til meg slik som gjør at jeg kan streame filmen og teksten? Jeg har forsøkt å streame fra VLC uten hell. Klarte ikke å opprette kontakt med tven.
Plex. Plex Media Server på Pcen og så Plex-appen på Tv-en. Hvis Plexappen ikke finnes på Tv-en bruker du Plex på telefonen og streamer til Tv-en via Chromecast.
Trådstarter
11 0
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Plex. Plex Media Server på Pcen og så Plex-appen på Tv-en. Hvis Plexappen ikke finnes på Tv-en bruker du Plex på telefonen og streamer til Tv-en via Chromecast.
Vis hele sitatet...
Tven har ikke apper og jeg har ikke chromecast. Det er et relativt gammelt tv med allshare funksjon. Slik jeg forstår det så har det grunnleggende funksjoner som et mediasenter som kan kjøre følgende filer:
H264 SD/HD ok
MKV 720P/1080P ok, men viser ikke interne undertekster
DivX HD 720P/1080P ok
Xvid SD ok
MPEG2 DVD ok
MPEG2 TS HD ok
MPEG1 ok
WMV HD/SD ok bilde, ingen lyd
Jeg har ingen løsning på ditt nåværende utstyr men jeg tipper du får en brukt Chromecast til en drøy hundrings på f.eks Finn og jeg vil anbefale deg det. Det gjør ting så utrolig mye lettere.
Anbefaler deg veldig å gå for Plex som DonTmaso sier.
Du får da et godt interface som fordeler alle dine filmer, tv-serier, bilder, musikk
Samt at den laster ned info fra imdb om filen automatisk med bilder og alt..

Selv kjører jeg en NAS + media server hvor plex kjører på.
Vist du ikke har smart-tv eller muligheten til å caste direkte til tvn eller en chromecast, hvordan i all verden forventer du å streame til tv'n?
Her høres det ut som du må ty til gode gamle HDMI eller enda være en VGA kabel =P

Om noen faktisk har løsningen uten kabel på det utstyret du har nå hadde jeg vært veldig interessert i vite hvordan

Hva å laste ned en film å legge den på en usb? vist tvn din støtter usb da så klart. Vet det ikke var det som var spørsmålet ditt, men bare et forslag i tilfelle du ikke hadde tenkt på det.
Sist endret av Alge; 23. mai 2018 kl. 14:53.
Chromecast er nevnt men du kan jo også lage deg en mediaspiller på Raspberry pi m/kodi eller tilsvarende. Koster deg en 500 hundrings og det gjør at du plutselig har oppgradert TV'n til å bli bedre enn en smart TV. Da kan du streame fra eget nettverk, du kan streame fra netflix, spotify og alle andre. Brukergrensesnittet er ofte langt bedre enn på smart tv, raskere respons osv. Se på youtube om kodi på rasp pi.

Du kan selvsagt også streame popcorn og tilsvarende tjenester på kodi direkte på din TV via raspberry. En ekte mediaspiller for en rimelig penge.
Sist endret av random67489; 23. mai 2018 kl. 19:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
11 0
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har ingen løsning på ditt nåværende utstyr men jeg tipper du får en brukt Chromecast til en drøy hundrings på f.eks Finn og jeg vil anbefale deg det. Det gjør ting så utrolig mye lettere.
Vis hele sitatet...
Takk for gode tips! Har kjøpt meg en Chromecast og lastet ned Plex. Løsningen fungerte veldig bra. Jeg lastet ned Plex Home Theater først og ble litt forvirret. Skjønte etter hvert at dere mente Plex Media Center.

Har ikke fått testet løsningen så veldig mye enda men jeg har testet en mp4-fil med srt tekst-fil. Det fungerte ypperlig! Måtte laste ned appen på telefonen til "castingen" men det går helt fint. Da slipper jeg å bevege meg ut av sofaen når jeg bytte film. Er også veldig fornøyd med at det Plex viser bilde, imdb/rt-rating samt bilde. Det løfter hele tilbudet et par hakk.

Sitat av Alge Vis innlegg
Vist du ikke har smart-tv eller muligheten til å caste direkte til tvn eller en chromecast, hvordan i all verden forventer du å streame til tv'n?
Her høres det ut som du må ty til gode gamle HDMI eller enda være en VGA kabel =P

Om noen faktisk har løsningen uten kabel på det utstyret du har nå hadde jeg vært veldig interessert i vite hvordan

Hva å laste ned en film å legge den på en usb? vist tvn din støtter usb da så klart. Vet det ikke var det som var spørsmålet ditt, men bare et forslag i tilfelle du ikke hadde tenkt på det.
Vis hele sitatet...
Vedlagt link viser hvordan du har en media løsning på tv. [url="https://www.dinside.no/bolig/samsung-ue46c5105/61790208"]
Hvis du ikke ønsker å surre rundt inne på tv sin håndtering av mapper og filer kan du bruke divx media server.
Sist endret av Freddyboy123; 25. mai 2018 kl. 13:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.