Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6497
Har telenors speedtouch st780wlt.
Den når ikke langt nok, så jeg må ha ett eller annet som kan forsterke eller 'videresende' signalene videre.

Hva trenger jeg?
skal vel gå an og bare kjøpe et access point og sette i mellom Router og Pc, skyt meg vis jeg tar feil. Eller så skal det vel funke med en slik: http://www.data-alliance.net/-strse-...USB/Detail.bok
Du leter etter en "repeater"
Sitat av Grix Vis innlegg
Du leter etter en "repeater"
Vis hele sitatet...
Denne f.eks?
Er alle kompatible med min router?

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=160637&model=&salg=
Går ann å kjøpe ei antenne som forsterker signalet. Usikker på om det vil hjelpe i ditt tilfelle, men access point er nok den beste muligheten. evt. kabel.
kjøp en Alfa-AWUS036H-1000mW denne fungerer helt utmerket, denne har en mottaker med veldig høy følsomhet, så du kan ta imot signaler som er langt unna.

Hvor langt unna routeren er du ?


har selv en sånn kombinert med en 24dbi parabolic grid antenna og surfer greit på nett som er 1 km unna der det bare står standard router ( denne avstanden egner seg ikke til store filoverføringer eller mediastreaming, da trenger du kraftigere utstyr i BEGGE ender)

et + er selvfølgelig at den er støttet i backtrack

SoCool
Kjøp en sånn en og sett den opp et sted der det er gode signaler både til routeren og til maskinen din. Det er vanligvis midt mellom maskinen din og routeren. Fungerer ypperlig og fungerer med alle routere.

Til deg som kommer med forslag om å sende på 1000 mW: Det er ikke lov, og det kan lage mye forstyrrelser noe det er mer enn nok av på 2,4 GHz båndet uansett. Og det hjelper lite om det er bare en vanlig router i andre enden som kjører på lovlig effekt. Eneste er om følsomheten på mottakeren er bra. Er ingen god grunn til å kjøre på 1000 mW.
Sist endret av rolvs; 8. juli 2011 kl. 00:36.
DU trenger ikke sende med 1000 mW og som rolvs sier heller ikke lov eller å anbefale (beklager at jeg ikke husket å skrive det)
Du kan fint sette den til å sende med 30 mW , det som gjør denne så utmerket er IKKE sendeeffeken men følsomheten i denne mottakeren som er effektiv for å ta imot svake signaler.

SoCool
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av rolvs Vis innlegg
Kjøp en sånn en og sett den opp et sted der det er gode signaler både til routeren og til maskinen din. Det er vanligvis midt mellom maskinen din og routeren. Fungerer ypperlig og fungerer med alle routere.

Til deg som kommer med forslag om å sende på 1000 mW: Det er ikke lov, og det kan lage mye forstyrrelser noe det er mer enn nok av på 2,4 GHz båndet uansett. Og det hjelper lite om det er bare en vanlig router i andre enden som kjører på lovlig effekt. Eneste er om følsomheten på mottakeren er bra. Er ingen god grunn til å kjøre på 1000 mW.
Vis hele sitatet...
Holder en sånn en om jeg må ha sterkere signaler for å få gamet fra rommet mitt ? Bor i kollektiv, og ruteren er ca 10 m unna og 1 etasje over.. Hvor mye bedrer en slik en kvaliteten med ? Og vil jeg kunne spille med den ?
Når jeg spiller nå funker det sånn 50/50 , da jeg lagger mye(periodevis)
bumpppp
Trenger altså en forsterker av signalene (og i tillegg dra ut en kabel av den forsterkeren jeg kan plugge i en xbox)
noen som kan hjelpe?
på forhånd takk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ingen som kan hjelpe ?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Det fungerer og bruke sølvpapir. Brett opp em vegg som vinkler mot ruter og videre mot maskina de
Sitat av Njord Vis innlegg
Ingen som kan hjelpe ?
Vis hele sitatet...
Holder fortsatt en knapp på den jeg linket til i mitt tidligere innlegg her. Den fungerer til det du skal bruke den til.
Fant denne da, står om den i PCWORLD også. Omtale i PCWorld.no AWUS036NH adapter

Alfas usb-klient-adaptere har vi gode erfaringer med når det gjelder rekkevidde. Dette er imidlertid en såpass stor adapter at det på en måte bare skulle mangle av rekkevidden var bedre enn for en del av løsningene man finner internt i pc-er og i form av små usb-adaptere.
LES HER
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hei hør da! Ikke vits med dyre unødvendige adaptere hvis det fungerer med sølvpapir.
Sitat av Lima Vis innlegg
Hei hør da! Ikke vits med dyre unødvendige adaptere hvis det fungerer med sølvpapir.
Vis hele sitatet...
Nei sant det. Sølvpapir er rimeligere. Kjør på med sølvpapir. Har du noen tegninger på hvordan det kan fungere? Tar gjerne i mot tips hvis dette gir enda bedre signaler? Det hadde jo vært rått.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av fireless Vis innlegg
Nei sant det. Sølvpapir er rimeligere. Kjør på med sølvpapir. Har du noen tegninger på hvordan det kan fungere? Tar gjerne i mot tips hvis dette gir enda bedre signaler? Det hadde jo vært rått.
Vis hele sitatet...
Så det på et Gadget-program på Discovery. Flaten var ca som en pc skjerm med en liten bue. Har ikke testet det selv men Discovery kan man vel stole på (:
hahaha Men poenget er vel at den skal motta bedre signaler i andre endre, og sende bedre signaler? Blir det ikke rettningstyrt istedet for 360 grader i form av den modellen der?
Ikke Værst På PC
Denne blir retningstyrt ja. Men du får mye bedre signaler der hvor den peker
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
http://bildr.no/thumb/1292462.jpeg

Sånn her viste de det på Discovery
Det skal jeg faen meg prøve på. Funker det er det jo helt rått. Da skal jeg kle hele huset i folie så signalene spretter rundt i huset hele tiden.
Da skal jeg prøve med sølvpapir,
Om noen får en merkbar virkning av dette, si fra og legg ut bilde av hvordan du gjorde det ?
Ble litt nysgjerrig på det her heh

Sitat av rolvs Vis innlegg
Holder fortsatt en knapp på den jeg linket til i mitt tidligere innlegg her. Den fungerer til det du skal bruke den til.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg ikke allerede har kjøpt den du anbefalte, er rett og slett fordi av alle produktanmeldelsene jeg har lest så pleier den å koble ut en del! Spesielt da flere kobler seg på... (Noe folk vil gjøre da jeg bor i kollektiv hehe)
Og det vil da selvfølgelig funke veldig dårlig når jeg spiller Online
Det er dog noe ala det her jeg søker, noe som forsterker signaler og hvor jeg har mulighet til å koble inn en kabel for og spille xbox live
Sist endret av Njord; 10. oktober 2012 kl. 18:00. Grunn: Glemte noe heheh :))
Sitat av Njord Vis innlegg
Grunnen til at jeg ikke allerede har kjøpt den du anbefalte, er rett og slett fordi av alle produktanmeldelsene jeg har lest så pleier den å koble ut en del! Spesielt da flere kobler seg på... (Noe folk vil gjøre da jeg bor i kollektiv hehe)
Og det vil da selvfølgelig funke veldig dårlig når jeg spiller Online
Det er dog noe ala det her jeg søker, noe som forsterker signaler og hvor jeg har mulighet til å koble inn en kabel for og spille xbox live
Vis hele sitatet...
Har brukt den masse jeg og har aldri hatt noe problemer med den. Men det kan jo være problem med nett som ikke er riktig satt opp, eller at det er 100 % kompatibelt.

Ville heller gått for noe sånn en å begynne å styre med noe gjør-det-selv ting som sølvpapir.

En annen mulighet er å kjøpe et rent accesspunkt og koble det opp til routeren du har i dag via kabel. Det er i allefall stabilt!
Jeg har brukt sølvpapir formet som en parabol ståendes rett bak antennen på ruteren med hell!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Fungerte det Ts ?