Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1430
Hei, skal om en 20 dager ca til Florida.
Har sjekket på interwebzen og virker som elektronikk komonenter er sjuklig billig der borte
Planen er følgende, tomme bagger ned, kjøpe masse grab bags og annet nyttig og dra hjem med bagger fulle av elektronikkomponenter.

Men jeg må få kjøp noen få ting til min elektronikhobby. Må gå til inkjøp av nytt loddeaparat med temperaturkontroll etc. og en hel del forskjellige lodde tin flux etc. Ellers vil jeg kjøpe ett par forskjellige arduinor og en 10 stykk av den chippen som er i arduino.

SÅ Her KOmmer sprøsmålet mitt: Hva må jeg sørge for å få kjøpt? Jeg synes det er litt vanskelig å bare sette seg ned å skrive ned forskjellige komponenter. Så i tilleg til masse forskjellige grab bags med alt mulig. Hva må jeg sørge for ? Hva mer trenger en hobby elektro ingenør :P ?

andre forslag ?

Takkf for hjelpen !


ps. hvis noen lurer på hvordan mitt elektriske longboard har det så er svaret at det veldig veldig snart er ferdig. Har vell fått en 5km på det hittil. men trenger litt modifikasjoner
Billigere å kjøpe fra Kina med lav/gratis frakt enn å gå inn i en fysisk butikk i USA. Usa er mye heldigere enn Norge med tanke på antall walk-in fysiske butikker, men disse er fortsatt få, overpriset og mange har ikke store utvalget. Mange store online elektronikk butikker er dog basert i USA, der er det veldig billig men det koster flesk å sende til Norge, så kommer momsen. Hadde jeg vært deg ville jeg bestilt fra en av de sidene (digikey, farnell/element14, mouser, future electronics, arrow, RS components/allied electronics osv.) og få det sendt med gratis frakt til der du skal bo.
Se heller etter NOS surplus varelager dit du skal.. Finner du noe bra, send det hjem med jetcarrier.
tror ikke Sparkfun.com har butikk men de selger ting billig?