Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 7899
Det er ikke diskriminering, det er bare fakta. Jenter gjør det mye bedre enn gutter på skolen. Dette er basert både på pisa tester, og generelle undersøkelser i skolen.

Jenter gjør det generelt bedre enn gutter på skolen. De er bedre lesere, og er ofte mer engasjert i fagene.
Heelt riktig. Hadde mannen stappa dama under vasken hvis han ikke var fonøyd med henne, hadde sikkert flere reagert sterkt på det. At reklamen er i mot "kvinners naturlige skjønnhet", og at reklamen sier at "damer må ha silikonpupper" for å være bra nok.

Btw:
I det siste har det vært sååå mye snakk om hvor kjipt kvinnene har det. Sammenlign rettighetene til en kvinne i Norge og Somalia, og se forskjellen. Jeg hadde skjønt det om en kvinne fra Somalia hadde klagd.. Men i Norge skal de bare holde kjeft
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
I det siste har det vært sååå mye snakk om hvor kjipt kvinnene har det. Sammenlign rettighetene til en kvinne i Norge og Somalia, og se forskjellen. Jeg hadde skjønt det om en kvinne fra Somalia hadde klagd.. Men i Norge skal de bare holde kjeft
Vis hele sitatet...
Dette er tull. Det er et falsk dilemma. Det er fullstendig mulig å diskutere likestilling selv om man finner en plass i verden der det står mye dårligere til.

Jeg tror du sier sånt bare fordi du enten er helt uinteressert i argumentene til likestilling i Norge eller rett og slett ikke eier hodet til å forstå/svare tilbake på dem.

Jeg er ikke enig alle forslag rundt likestilling, men ser meg ikke nødt til å kreve at "de" tenker på helt andre plasser i verden og holder kjeft.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Dette er tull. Det er et falsk dilemma. Det er fullstendig mulig å diskutere likestilling selv om man finner en plass i verden der det står mye dårligere til.

Jeg tror du sier sånt bare fordi du enten er helt uinteressert i argumentene til likestilling i Norge eller rett og slett ikke eier hodet til å forstå/svare tilbake på dem.

Jeg er ikke enig alle forslag rundt likestilling, men ser meg ikke nødt til å kreve at "de" tenker på helt andre plasser i verden og holder kjeft.
Vis hele sitatet...
Hva er det du sakker om? Jeg har bare sagt det jeg mener om nøyaktig det her. Hva tror du hadde skjedd hvis en dama hadde bltt putta under vasken? Det hadde skjedd noe, det hadde vært en idiot som hadde sett på dette som skandale. Og hvordan jeg velger å kommentere ting er opp til meg, så.. "de" kan dra til helvete og hvert fall holde kjeft
Det er klart utifra det jeg siterte at du skrev om likestilling generelt. Når du kommenterer ting i et forum bør du tåle at andre kritiserer det.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Det er klart utifra det jeg siterte at du skrev om likestilling generelt. Når du kommenterer ting i et forum bør du tåle at andre kritiserer det.
Vis hele sitatet...
Ja seff er det greit, men du kan legge fra deg en eplekjekke tonen. Greit nok at jeg hadde det, men det vakke retta mot noen personer her som kunne såre dem. Pissed on!
Diskriminerende reklame mot mannen??
Vis hele sitatet...
Kanskje, men bryr vi oss? Nei, vi er menn, ikke noen feministbitcher.
Er det noen her som FAKTISK bryr seg og ikke bare går til krig av prinsipp?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av kristiner Vis innlegg
Det er ikke diskriminering, det er bare fakta. Jenter gjør det mye bedre enn gutter på skolen. Dette er basert både på pisa tester, og generelle undersøkelser i skolen.

Jenter gjør det generelt bedre enn gutter på skolen. De er bedre lesere, og er ofte mer engasjert i fagene.
Vis hele sitatet...


Jenter gjør det bedre på skolen enn gutter fordi språk(som jenter er gode i) får 7 karakterer mens realfag (som gutter er gode i) får 2 karakterer.
er det ikke de som maser seg til rettigheter som får dem? kaskje menn skal mase litt også...
likestiling er noe selvsagt, blir gjort uten å bli tenkt over, når man får instanser som "kriger" om oppmerksomhet for sitt kjønn blir allt bare feil, en skal ikke trenge kvotering av jobber for å få lik prosentandel kjønn.
Det eneste disse likestillingsgruppene er gode for er lobbyvirksomhet og egoistisk fremming av sitt kjønn, å tro at mannen skal ha et halsbånd rundt kvinnen pga lønnsforkjell er å blåse ting opp.

Er jo bevist at menn og kvinner tenker forskjellig, derfor er likestiling aldri 100% oppnåelig enkelt o greit pga personlig innteresse i enkeltpersoner, vil alltid være gubben som hater damer og den mannevondekjerringa. Det som ER på trynet er å gjøre dette til et politisk moralsk dilemma, en nyhetssak for å holde oss opptatte er hva jeg kaller likestillingsdebatten.
Alle er jo enige til slutt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er mannen bare uønsket tomgods når frøene er levert?
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7439007

Men at jeg ikke har vært alene om å klage saken inn er jo betryggende å se
Jeg synes faktisk at denne reklamen var smakløs. Det hadde den vært uansett hvilket kjønn som satt i kjiperollen.

Synes det er ekkelt når mannen blir pakket sammen......min lille spire ble veldig redd når h*n så den og det kunne jeg godt forstå.

Jeg skjønner også de menn som blir provosert. Det er mange menn som føler seg overflødig i samfunnet i dag og det er forståelig.
Det er trist når kvinner synes at dette er god humor.Det må en holdningsendring til som kommer mannen til gode
Man er ikke mye til mann hvis man abselutt føle seg diskriminert av en slik reklame, flire meg lettis etter å lest postene på denne tråden
Hvem er du til å fortelle hvem som er mann eller ikke?
Sitat av Enesheen Vis innlegg
Hvem er du til å fortelle hvem som er mann eller ikke?
Vis hele sitatet...
Fortell hva som er så ille med reklamen?
greit nok at hvis rollen var byttet ut så hadde det blitt krig, men uansett så ser jeg ikke noe ille i det.
Holdningene reklamen sender ut,at mannen er "pul og kast det ut av vinduet"
Selve reklamen bryr meg 100-0,men det er holdingene som er uheldige.Vis ikke du ser det så er det helt ok,men ikke kom på din hvite hest å fortell meg hvem som er mann eller ikke,folk reagerer forskjellig på forskjellige ting.

For meg virker det som dagens menn har fått en slags "samvittighetsgjeld" til fordel kvinnen som vi er påbudt å bare finne oss i å nedbetale..
Om en kvinne som står på gaten ser en mann komme ut av dusjen i leiligheten sin naken, blir han anmeldt for blotting.
Om en mann ser en kvinne i samme scenario, blir han anmeldt for kikking.

Det er satt veldig på spissen, men det er slik det kan virke til tider.

Både jeg og flere av mine venner kan se at den reklamen hadde aldri blitt vist på tv om rollene hadde vært byttet på.
Om noen vil, kan man jo forsøke å skrive en velformulert e-post til tv2 avd. Gullfisken (som alltid gjør narr av noen reklamer. Les: vg reklamene etc.).
Det hadde vært utrolig gøy om de hadde turt å bytte om på disse rollene, sendt de i beste sendetid og se hva reaksjonene ble.
Dette har kanskje ikke så mye med den opprinnelige problemstillingen å gjøre, men man kan trekke visse paralleller. Er det noen som har hørt Vi Menn reklamene som har gått på radioen en stund nå? Ikke de om Petter Northug, men de hvor det blir presentert typiske guttescenarioer, også er det en som foreslår noe som viker fra det såkalt normative for menn, hvorav dette igjen blir etterfulgt av en stemme som hutrer seg i forferdelse over forslaget.

Er det bare jeg som irriterer meg grenseløst over slik dyrking av machomannen? Det er greit nok at reklamen bare er ment som spøk, men flere bekjente av meg bruker slik innflytelse fra media nærmest som bensin på machobålet sitt. Det er leit å se hvor korttenkte og trangsynte, for ikke å si lettlurte mange av mine brødre er når det kommer til slikt, og for alle oss andre føles det jo mest av alt som en fornærmelse mot vårt intellekt. Jeg kan ikke se annet enn at det bunner i usikkerhet og et dårlig selvbilde når man stadig må underbygge sin egen maskulinitet på denne måten ved å ta avstand fra aktiviteter som stereotypisk er forbeholdt kvinner.

PS

Det er ikke bare disse reklamene jeg sikter til, dette er noe som går igjen veldig mye i media og spesielt på TV, hvor den nye kanalen Max setter standarden.
Sist endret av gulunderstrek; 24. januar 2011 kl. 22:05.
gulunderstrek: Takk. Har tenkt de samme tankene selv og jeg er kvinne. Hadde jeg vært mann tror jeg at jeg hadde syntes det var kjipt å bli framstilt sånn! Det er minst like fornærmende som at jeg som dame hører hjemme på kjøkkenet, synes jeg. Gud forby at man som 'mann' ikke skulle elske, forgude og kjenne seg helt og holdent igjen i AX-MEN og MONSTER TRUCKS og FHM...
Det hadde vert utrolig morsomt å lage en liknende reklame bare med et rollebytte. Se hvordan reaksjonene hadde vert. Jeg ser ikke dette som spesielt diskriminerende, menn har tross alt vert på topp i rangstigen i mange år (12 millioner?)

Jeg synes det er bra vi er så likestilt at vi kan lage en reklame som tråkker på så mye på menn som denne gjør! : )
http://www.dagbladet.no/2011/01/25/s...gray/15185571/

Se på dette,ramaskrik så det holder,dette er en smule off topic men uansett,syns det dekker poenget mitt ganske godt.Noe så uskyldig som dette får store overskrifter,dette her er vanlig dag på jobben prat,men det er jo klart å hakke ned på klodens hellige lam er en av dødssyndene
Sitat av Enesheen Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/01/25/s...gray/15185571/

Se på dette,ramaskrik så det holder,dette er en smule off topic men uansett,syns det dekker poenget mitt ganske godt.Noe så uskyldig som dette får store overskrifter,dette her er vanlig dag på jobben prat,men det er jo klart å hakke ned på klodens hellige lam er en av dødssyndene
Vis hele sitatet...
Reaksjonene dine fremstår som svært lite gjennomtenkte. Du klager og skriker over reklamen, samtidig som du latterliggjør kvinners reaksjoner på liknende holdninger? Og jeg snakker ikke om dette tilfellet alene, men du og andre har utvist denne dobbeltmoralen flere ganger i tråden, noe som fjerner den lille tyngden argumentasjonen deres kunne hatt i utgangspunktet. Og spør du meg er tilfellet du lenker til vesentlig mer alvorlig enn reklamen, ettersom denne kommentatoren snakker nedsettende om linjedommeren ene og alene, entydig og utelukkende fordi hun er kvinne, mens reklamen i verste fall kommer med en muligens utilsiktet antydning som du velger å tolke til å være altfor opprørende for din sarte sjel. Det er tydelig at du her forlanger å få i både pose og sekk, og det er vanskelig å ta særlig alvorlig.
OK? Sier du det? Takk for den opplysning! Og ikke minst takk for at du klarte å videreformidle den uten spydighter!