Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 616
Jeg har OS på både drive C og D. Dette er pga. at jeg skulle formatere C-disken, men så ville ikke pcen gjenkjenne mitt (betalte) OS på cd når jeg booter pc'en (rart nok når den blir gjenkjent ETTER jeg har bootet med OS som ligger på pcen). Så jeg tenkte jeg bare kunne legge inn OS på D-disken, for så å formatere disk C (i windows). Men når jeg skal formatere kommer denne meldingenen: "Windows was unable to complete the format".

Jeg har ikke innstallert NOEN programmer som kjører på den nye OS, så kan ikke være noe av det.
Noen ideer til hvordan jeg skal få formatert C-disken?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Iogmed at du har betalt OS, så regner jeg med at CDen er som den skal. Så det kan være at PCen din ikke er satt opp til og skjekke CD stasjonene før den går videre til Harddisk.

Da du starter PCen kommer det helt i starten opp ett bilde/tekst, og ett sted der skal det stå. Pres.... to boot from BIOS, og på noen så står det også bootmenu/postscreen. Og da trykker du den for bootmenu/postscreen. Da skal du få opp en liste med alle boot metodene. Der velger du CD rom. Hvis ikke går du inn i bios, finner boot priority og setter CDromen på toppen av lista.

Det skal også være mulig og sette CDen i, starte opp den gamle windows versjonen, også starter du CDen normalt. Og velger at den skal instalere på C og da sier den at den må restarte PCen, og da skal den automatisk gå inn på CDen da du booter.

Og da du enderlig får boota ifra cden, så instalerer du på normalt vis. Med at du velger advanced settings, også kommer du inn i en meny der alle harddiskene dine dukker opp. Der velger du bare C også formaterer du den (skal vere et valg/knapp) og da den er formatert, markerer du harddisken og går videre i instalasjonen.

Bare og lete litt og utforske litt utover det jeg sa, så skal det nokk gå. Hvis ikke vil jeg anbefale deg og kontakte en som kan litt mere om PC til og se på problemet. Altid vanskerlig og forklare en løsning, da man ikke er 100% sikker på problemet (må se det selv i egene øyne).
Sist endret av Harabo; 27. november 2010 kl. 21:42.
Tror du må formatere C utenfor windows - og så må du kjøre repair for å gjenopprette oppstarten. Windows har sannsynligvis lagt noen oppstartgreier på C.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Iogmed at du har betalt OS, så regner jeg med at CDen er som den skal. Så det kan være at PCen din ikke er satt opp til og skjekke CD stasjonene før den går videre til Harddisk.

Da du starter PCen kommer det helt i starten opp ett bilde/tekst, og ett sted der skal det stå. Pres.... to boot from BIOS, og på noen så står det også bootmenu/postscreen. Og da trykker du den for bootmenu/postscreen. Da skal du få opp en liste med alle boot metodene. Der velger du CD rom. Hvis ikke går du inn i bios, finner boot priority og setter CDromen på toppen av lista.

Det skal også være mulig og sette CDen i, starte opp den gamle windows versjonen, også starter du CDen normalt. Og velger at den skal instalere på C og da sier den at den må restarte PCen, og da skal den automatisk gå inn på CDen da du booter.

Og da du enderlig får boota ifra cden, så instalerer du på normalt vis. Med at du velger advanced settings, også kommer du inn i en meny der alle harddiskene dine dukker opp. Der velger du bare C også formaterer du den (skal vere et valg/knapp) og da den er formatert, markerer du harddisken og går videre i instalasjonen.

Bare og lete litt og utforske litt utover det jeg sa, så skal det nokk gå. Hvis ikke vil jeg anbefale deg og kontakte en som kan litt mere om PC til og se på problemet. Altid vanskerlig og forklare en løsning, da man ikke er 100% sikker på problemet (må se det selv i egene øyne).
Vis hele sitatet...

Jeg er ikke (helt) noldus.. Hehe.. Har prøvd dette i bios men får en melding om at jeg skal sette inn en OS disk selv om den er i. Jeg har prøvd å innstallere FRA windows, men da får jeg kun en melding om at jeg må skru av, for så å starte fra disken (noe som ikke går) ..
Fra hva det høres ut som for meg, så er det en bootloader screwup. Boot opp en live versjon av linux, evt. erd commander hvis du liker windows shells bedre. Formater alle system diskene dine. Legg inn windows. Problem should be solved.

Mvh,
Sidhe

PS. Sorry if I dont make sense, a little drunk.