Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 6341
en kompis har kjøpt frakker, dresser, skjorter og slips av en italiener. italieneren møtte han på utenfor et kjøpesenter, og han påsto at dressene hadde kosta 35000 til sammen. på alt av ting han har kjøpt står det made in italy, og dressmerket er " AC " han betalte forresten 5000. noen som veit om detta er ekte? jeg kan ikke finne noe som heldst merke som heter AC på nett, men kansje dere veit noe mere?
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Det er nok Scam!
Ekte hva da?
Ekte silke/stoff, ekte merke ekte klær? eller om de i virkeligheten hadde kosta 35000,-?

Har du bilder?
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Ekte merke mente jeg! stoffer virker ikke så ikke, og alt ligger inni pplastik, + at frakkene var av lær, og de så veldig ordentlige ut, men jeg bare lurer på om merket er ekte eller ikke?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av stukeren Vis innlegg
Ekte merke mente jeg! stoffer virker ikke så ikke, og alt ligger inni pplastik, + at frakkene var av lær, og de så veldig ordentlige ut, men jeg bare lurer på om merket er ekte eller ikke?
Vis hele sitatet...
Nei, i alle dager da. Det er jo textbook-scam for å sei det forsiktig.
Hva er et ekte merke? Et stort multimillion merke? Antageligvis ikke, i og med at vi ikke har hørt om det.
Sitat av stukeren Vis innlegg
en kompis har kjøpt frakker, dresser, skjorter og slips av en italiener. italieneren møtte han på utenfor et kjøpesenter, og han påsto at dressene hadde kosta 35000 til sammen. på alt av ting han har kjøpt står det made in italy, og dressmerket er " AC " han betalte forresten 5000. noen som veit om detta er ekte? jeg kan ikke finne noe som heldst merke som heter AC på nett, men kansje dere veit noe mere?
Vis hele sitatet...
Haha, sorry dude, men dette er jo den eldste scammen i boka. Finnes jo tilogmed en film av det!her
Hvorfor skulle en italiener tape 30 000 på å selge til kameraten din? Lukter scam

Raskt google søk ga meg dette: Et firma i Los Angeles.. ?
http://www.yelp.com/biz/ac-clothing-los-angeles
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
hehe, tenker det sjøl, men det var jo fine stoffer da , men bilder kommer om 5 min

nja, tror det bare er butikken som heter ac, akkurat som i norske HENNES Å MAURITZ .

men ossen laster man opp bilder man har på pcen til nff?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av stukeren Vis innlegg
hehe, tenker det sjøl, men det var jo fine stoffer da , men bilder kommer om 5 min

nja, tror det bare er butikken som heter ac, akkurat som i norske HENNES Å MAURITZ .

men ossen laster man opp bilder man har på pcen til nff?
Vis hele sitatet...
Bildr.no eller som vedlegg
Altså, klær er jo klær right? så han kan vel sikkert bruke dem fordet?
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Det merke har jeg sett før mener jeg, vet ikke helt hvor, men tror det var i Bosnia eller Montenegro. Er 90% sikker på at jeg har sett det der
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Det så jævlig fancy ut da xD

Men jeg er også noe usikker på denne definisjonen av "ekte" klær. Altså, kan skjønne det med å kjøpe en armani dress på gata i kina til 200 spenn, men et "ukjent" merke er vel ikke per definisjon "uekte"? eller ?
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
hehe, da jeg så på youtube videoen ovenfor, så bar det akkurat " AC " merket som ble vist en gang hehe, men samma det, dressene er fine, og den ene fraken hadde jeg selv betalt 5000 for alene
Syntes de ligna litt på armani logoen. Kanskje det er demd e har kopiert? er jo ofte sånn slike merker er. her liksom "adidus" isteden for adidas. og sånt.
http://www.gmkfreelogos.com/logos/E/...rio_Armani.gif <-- bilde armani
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Virket ikke så ille for 5000...?
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
er ikke så ille nei, han fikk jo 3 komplette dresser, 4 skjorter, 1 belte, 2 lærjakker/frakk. 2 silkeslips, og alt i plast, !!!
Hadde jeg fått så mange ting for 5000,- så hadde jeg nesten driti i om det var fake.

EDIT: Om det var av kvalitet såklart.
Sist endret av Bruskork1; 2. mars 2012 kl. 15:49.
Men passer det da?
Hvordan er kvalitet på sømmer og slikt?
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
han prøvde alt sammen, og alt er skikkelig fora, og fdint lær, så sånnsett hadde nok detta kosta 20000 i butikk, så ikke noe dårligt kjøp, men uansett så er det kjipt! jeg og han bestemte oss for å stikke å se om han fortsatt var der, ble værdens morsomste kjøretur 120 i 50 sone, og mye morro, men ingen italiener å se!
Sigh.

Det er ikke noe problem å kjøpe klær av god kvalitet som ikke er lovlig solgt under merkenavnet de utgir seg for å være.

Problemet, som svært få virker å tenke på, er jo at du ikke har noen garanti for hva klærne er behandlet med, hva de er laget av, under hvilke forhold og av hvem. Det vil være naivt å tro at det ikke er ett eller flere av de punktene som ikke er tilfredstillende gjort.
Inne i jakkelommen på jakken, og inne i buksen er det en lapp hvor det står hva plagget er laget av, hvilket matriale det er laget av, og endel annen info som du sikkert ikke skjønner.

Kan du poste bildet av det? Kan feks se slik ut: http://img.photobucket.com/albums/v178/gdl203/labels/boglioli_label.jpg


Tipper forresten at det er fake. Dresser som koster over 30k er skreddersøm/bespoke..
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
tror ikke det er noe problem å bruke de klærne er jo tros alt ikke aramanie som står på de, men det er jo bare å forlkare at det er et fint dressmerke fra italia hvis noen spørr! tross alt, kompissen min gikk rett på den

alt er jo lagd i kina i disse dager uansett!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Men den lappen innvendig i plaggene som ble etterspurt, anledning til å legge dette ut?
alt er fake, det er ikke ekte. skinn, knapt verdt noen hundringser !
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
alt er fake, det er ikke ekte. skinn, knapt verdt noen hundringser !
Vis hele sitatet...
Hvis klærne ser fine ut og er behagelige så er det vel samme faen om det er fake eller ikke?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Men den lappen innvendig i plaggene som ble etterspurt, anledning til å legge dette ut?
Vis hele sitatet...
så du tror virkelig at lappene på svindel klær forteller deg sannheten ko ko ko ko

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Hvis klærne ser fine ut og er behagelige så er det vel samme faen om det er fake eller ikke?
Vis hele sitatet...
ja men her er det snakk om klær lagd av skrap solgt til 5000kr.. så er prisen jeg tenker på
AC = Armani Collection

Ekte? Ehhhh... Skeptisk
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Hadde jeg fått så mange ting for 5000,- så hadde jeg nesten driti i om det var fake.

EDIT: Om det var av kvalitet såklart.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig i det! Ser ut som han har fådd kjøpt en go del greier for 5000kr! Å om prisen skulle ha så stor betydning går det jo an å gå rundt å skryte av at hele greia kosta 35 000 ("egentlig"). På toppen av det hele har han fådd kjøpt klær som ingen av vennene har..ergo, "one of a kind"..som for meg betyr mye
Får jo ikke mer enn 2 dresser på dressmann for hele den pakka! så vær fornøyd.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg vil ikke være for sikker på at det er fake varer det her. Det kan for eksempel være fjorårets modeller eller tyvgods.

Enkleste måten å finne ut om det er fake er kanskje å gå til en Armani-retailer og spørre.
Er nok tyvgods. Gi faen. Kos deg!
valar morghulis
skralle's Avatar
Ser ut som om logoen er en kombinasjon av Armani og Calvin Clein. Sikkert for at man skal "gjenkjenne" merket uten helt å gjenkjenne det.
Er det der... bommullsdress?
Med... plastknapper på skjorten?

Sorry mac. Du har kjøpt klær, fett nok. Ser de bra ut og passformen er der den skal så er det bare å kose seg. Men, utifra bildene ser det ikke akkurat ut som high-end-shit.
Dog, bilder kan lyve.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
så du tror virkelig at lappene på svindel klær forteller deg sannheten ko ko ko
Vis hele sitatet...
Vennligst svar på en skikkelig og verdig måte når du skal kommentere?

Det skader uansett ikke å se, kunne gitt en slags, rettledning av evt kvalitet eller om det er obvious fake...
Prøv å sett fyr på læret med en lighter, finner fort ut om det er ekte eller ikke
Hadde aldri stolt på en fyr som solgte ting på gaten, uansett om det er dresser eller gull. Bare det at det står 100% cotton sier litt, er knappene og foret i bomull også? Greit at det er tilsynelatende fint, men er ganske sikker på at kvaliteten ikke er noe særlig. Folk som går i dress kan se forskjell på en billig og en dyr dress.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Vennligst svar på en skikkelig og verdig måte når du skal kommentere?

Det skader uansett ikke å se, kunne gitt en slags, rettledning av evt kvalitet eller om det er obvious fake...
Vis hele sitatet...
vel du kjenner jo selv om det er bra kvalitet, lukt og kjenn, står vel også hvor mye forbudte gift stoffer det inneholder...

forresten brukte vel italieneren det gode gamle skal reise fra norge og kan ikke ta med varene hjem så selger billig trikset...
Kan jo legge til et til tips for å sjekke kvaliteten på dressen;
Ta tak i stoffet inni dressen med to fingre, og så tar du tak i stoffet på utsiden av dressen, så drar du forsiktig ifra hverandre.
Kjenner du et litt tygt lag med stoff imellom de to lagene du allerede holder i, er dressen "canvassed" Dresser av kvalitet har dette ekstra laget for å holde formen på dressen. Dette laget former seg også til kroppen etter litt bruk, som gjør at dressen får en fin passform.
Men jeg tviler på at din dress har dette.

Og som moret sier, plastknapper på skjorten er heller ikke et tegn på at det er høy kvalitet. Skjorter med høy kvalitet kommer med perlemorsknapper (MOP) og ser mye bedre ut enn plastknapper.
Et triks for å sjekke om skjorten din har MOP knapper kan du stryke skjorten forsiktig over ansiktet ditt slik at knappene berører deg. Føles knappene kalde ut mot ansiktet er det et positivt tegn.

Er forresten ikke noe galt i en bommullsdress, men en dress av 100% ull er mye mer anvennlig. Bommullsdresser er beregnet for sommmeren når det er varmere i været. På de varmeste dagene er dresser av lin veldig behagelig. Men nok snakk om det.
Sitat av Killuminati Vis innlegg
Hva er et ekte merke? Et stort multimillion merke? Antageligvis ikke, i og med at vi ikke har hørt om det.
Vis hele sitatet...
Nei, men har du hørt om:
-Orazio Luciano?
-Boglioli?
-Corneliani?
-Gaziano & Girling?
Hva du, eller andre, har hørt om er ikke alltid den beste indikasjonene på at noe er ansett som bra. De 4 merkene jeg postet her regner jeg ikke med at mange nordmenn vet om, men de er fortsatt regnet som noen av verdens fremste luksus-merkevarer.

Det handler ikke alltid om navnet, men produktet som følger.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
vel du kjenner jo selv om det er bra kvalitet, lukt og kjenn, står vel også hvor mye forbudte gift stoffer det inneholder...

forresten brukte vel italieneren det gode gamle skal reise fra norge og kan ikke ta med varene hjem så selger billig trikset...
Vis hele sitatet...
Men jeg får ikke sjekket dette. kunne bare vært morsomt å sett. derfor etter spør jeg dette. jeez.
Sitat av 3RD Vis innlegg
Er forresten ikke noe galt i en bommullsdress..
Vis hele sitatet...
Sant,sant. Jeg var kanskje litt kjapp på avtrekkeren der. Har jo faktisk et par dresser og jakker i bomull selv også som jeg absolutt elsker. Ikke noe stygt om bomull
Men, som du sier. Bomull = sommer, og gjærne litt casual sommer sådan.
Ingen som er skeptiske til kleshengeren disse klærne henger på, som er ELENDIG kanter på (Altså skjeive kutta plastkanter.)?
Dersom jakken er AC, og kleshengeren er AC henger nok disse sammen.

Jeg tviler noe så innmari sterkt på at noen ville hengt en dressjakke til 10 000,- på en slik kleshenger.
t-skjorter til en 50-lapp henger på bedre kleshengere enn dette.

Og spør du meg ser ikke dette ut som et luksusmerke:
http://www.dba.dk/sort-jakke-ac-italiensk/id-81108819/

Denne er markert "meget billigt", så muligens har dem godkvalitetsvarer også?
http://www.dba.dk/pjekkert-i-skind/id-80821870/

Også kan vi vel konkludere med at det har vært tjuvgods, da det virker veldig legit som klesmerke:

http://www.guloggratis.dk/mode/herre...-made-in-italy
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
stemmer jo forresten at typen skulle ut av landet, han kunne ikke ta di med på flyet pga toll, og hadde kjøpt de på en messe!... hehe. litt morsomt da kompissen ligger i 120, og med seriøs stemme sier at hvis han finner han skal han knuse trynet (noe jeg faktisk tror at han hadde gjort)

dressene var litt i det stusselige laget, men skjørter, slips, belte, og skinn var vel ganske greit!
Hvis du poster bilder av slipsene, så er det også rimelig enkelt å se om det er et high-end slips, eller om det holder samme kvalitet som dressmann/primark..
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
nja, ser jo selv at det er sånn man får på dressman, men dressmann funker jo det også har et slips jeg betalte 600 kr for på match, silkeslips, og da ser man fort at kvaliteten er helt forskjellig!
Sitat av stukeren Vis innlegg
stemmer jo forresten at typen skulle ut av landet, han kunne ikke ta di med på flyet pga toll, og hadde kjøpt de på en messe!... hehe. litt morsomt da kompissen ligger i 120, og med seriøs stemme sier at hvis han finner han skal han knuse trynet (noe jeg faktisk tror at han hadde gjort)

dressene var litt i det stusselige laget, men skjørter, slips, belte, og skinn var vel ganske greit!
Vis hele sitatet...
Da er det noe i veien med "kompisen" din. Det er kun idioter som er så latterlig lettlurt, og på toppen av det hele blir sur på italieneren istedenfor seg selv.
Hadde de vært så fantastiske så hadde de solgt seg selv, og ikke på gaten.
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
nja, kompissen min har jobba som onkel blå i 28 år, så han burde jo kunne detta, men men, får bruke det som er brukanas!