Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2141
Hei!

Som de fleste sikkert har fått med seg så har Canal Digital kommet med en ny PVR dekoder fra ADB.

Og som sikkert mange andre bitre Canaldigital kunder så sitter jeg på ikke bare en men to av den eldre PVR dekoderen fra Sagem.

Det jeg lurte på er følgende: Om Sagem dekoderne går i stykker, noe de har en tendens til å gjøre, vil jeg da få den nye ADB dekoderen i retur, eller vil de sende meg en ny Sagem?

Jeg vil tro at Canal Digital har avsluttet avtalen med Sagem og kan derfor ikke levere ut flere Sagem produkter..

Jeg spurte vanlig kundeservice og etter mye om og men (de MÅTTE ha kundenr og eller navnet mitt for å kunne svare) så fikk jeg svar; De vet ikke..

Hva tror/vet dere om dette?

Kristoffer
Sist endret av slaaen; 4. oktober 2011 kl. 10:24.
Om du ringer gjentatte ganger og klager på den gamle og har en historikk på det, så er det mulig at du får tatt ett inbytte til den nye. Hvis ikke er det lite sannsynlig basert på erfaring.
Kundeservice kan både være fantastisk og forferdelig. Jeg personlig hadde et ødelagt modem. Jeg forklare veldig spesifikt hva som var gale med den, men da fikk jeg beskjed om at det ikke var god nok grunn...

Så ringte jeg igjen noen dager etter, så sa jeg at jeg var ekstremt misfornøyd med den, og jeg ikke kom på nett, noe som jeg gjorde, men jeg fikk strict nat selv om jeg hadde åpne porter... Da fikk jeg i svar av damen i tlf'en:" Ja såklart skal det ikke være slik! Jeg sender en ny til deg med en gang jeg, så får du den innen(...). Beklager osv osv.

Jeg fikk regning på den gamle, men den hadde jeg jo selvfølgelig hivet i søppelet, i og med at den var defekt. Da klagde jeg igjen, og de droppet regningen.

Tenk dette, TS. DU er kunden. Du har rett. De tjener mer på å ha deg som kunde, hvor du betaler eks. 500 kr i mnd. for bredbånd, enn en regning på 700 kr. Om du uttrykker deg som misfornøyd, og at du evt. vil gå til en annen leverandør om du ikke får det du vil ha, vil de nok gi deg litt igjen, som en ny boks gratis, for å beholde deg som kunde.

Lykke til får du ha!

- Serenity
Du bør forresten be om å få snakke med noen i CE etter ADB er lansert. Mer sannsynlig for at du får viljen din da.
Men ring ett par ganger i mellomtiden å klag slik at du har historikk som støtter opp at du får bytte.

Sitat av slaaen Vis innlegg
Jeg vil tro at Canal Digital har avsluttet avtalen med Sagem og kan derfor ikke levere ut flere Sagem produkter..
Vis hele sitatet...
De vil fortsatt ha mange på lager for å bytte inn når noe går i stykker.
Sist endret av tnt85; 4. oktober 2011 kl. 12:17.
Sitat av slaaen Vis innlegg
Hei!

Som de fleste sikkert har fått med seg så har Canal Digital kommet med en ny PVR dekoder fra ADB.

Og som sikkert mange andre bitre Canaldigital kunder så sitter jeg på ikke bare en men to av den eldre PVR dekoderen fra Sagem.

Det jeg lurte på er følgende: Om Sagem dekoderne går i stykker, noe de har en tendens til å gjøre, vil jeg da få den nye ADB dekoderen i retur, eller vil de sende meg en ny Sagem?

Jeg vil tro at Canal Digital har avsluttet avtalen med Sagem og kan derfor ikke levere ut flere Sagem produkter..

Jeg spurte vanlig kundeservice og etter mye om og men (de MÅTTE ha kundenr og eller navnet mitt for å kunne svare) så fikk jeg svar; De vet ikke..

Hva tror/vet dere om dette?

Kristoffer
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du vil få en ny i retur. Som andre sier her, så vil de nok ha mange gamle sagem på lager som de vil dele ut til det er tomt. Dette er nok noe CD regner med at det vil komme en haug med klager når den nye pve boksen kommer. De vil nok legge inn en ganske streng regime på å dele ut nye bokser hvertfall når de er så dyre som de er. Det er bare min mening. Jeg har også opplevd bra kundeservice med de gamle boksene. fått nye når jeg har klaget på de. Men tror nok de setter grensen her.
ArbeidsledigProletar
jeg hadde problemer med mitt modem i 2 og et halvt år med linje som falt ned nå og da, opp til ett døgn om gangen. Ringte utallige ganger i løpet av den tida, plutselig støtte jeg på en oppegående kundebehandler som sa, oj, men alle de andre i bygget ditt har jo linjene sine oppe, da er det sikkert noe galt med modemet ditt, BAM nytt modem på døra neste dag og det funka. - Så har unødvendig hatt ei ustabil linje i to år på grunn av at kundebehandlerne der ente A er late eller B ikke egentlig kan greiene sine. Ikke bare fikk herren jeg prata med til slutt fiksa problemet, det var også den raskeste samtalen. Sukk. Uansett, poenget mitt, LYKKE TIL med (c)anal digitals kundebehandlere.
Jegt fikk en ny gammel-dekoder.. For 2 måneder siden
Hvordan og hvor ser jeg om jeg har Sagem eller noe annet? Bestilte nylig. Ser bare Canal Digtal logo på fjernkontroll og boks.
Du får nok ikke den nyere om du klager på den gamle du har, siden den nyere er dyrere i utgangspunktet. Men betal mellomlegget da så slipper du å knote med sagem,noe jeg har hatt store prob med og vet hvor irritabelt det er.