Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5387
Noen tips til god fullauto ( evt semi ) pistol som kan skyte metallkuler?

Hva er kraftigst av elektrisk eller gass? Gass vil jeg tro?

Gjerne i full metall
Gass er kraftigst ja, jeg har selv prøvd slike metallkuler back in the days, og jeg må bare advare deg.
Metallkulene er såpass tunge at kulebanen faller alt for raskt, og de når ikke spesielt langt.
Sitat av Walter White Vis innlegg
Gass er kraftigst ja, jeg har selv prøvd slike metallkuler back in the days, og jeg må bare advare deg.
Metallkulene er såpass tunge at kulebanen faller alt for raskt, og de når ikke spesielt langt.
Vis hele sitatet...
Er egentlig ikke beregnet for å bruke aktivt, er beregnet for å ligge i en skuffe i gangen slik at om det skulle skje noe, så har samboer nok ildkraft til å påføre nok skade på en eventuel inntrenger slik at denne flykter.
Da vil jeg definitivt anbefale en paintballmarkør med speedballs.
Speedballs er samme ammunisjon politiet bruker, jeg har dette selv og har testet
det på en kompis.... Skremmende resultat.

Finnes billige løsninger, for eksempel en paintballpistol til drøye tusenlappen gjør nytta. Disse bruker også mindre gasspatroner så man slipper å gå til anskaffelse av en dykkertank for å fylle luft.
Sist endret av Walter White; 1. oktober 2011 kl. 13:07.
Sitat av Tor.Divel Vis innlegg
Er egentlig ikke beregnet for å bruke aktivt, er beregnet for å ligge i en skuffe i gangen slik at om det skulle skje noe, så har samboer nok ildkraft til å påføre nok skade på en eventuel inntrenger slik at denne flykter.
Vis hele sitatet...
Hvis du har tenkt å bruke en pistol til å beskytte deg så må du nesten regne med at evt. inntrenger også kommer til å bruke dødelig kraft så fort h*n ser den. Kan være forskjellen mellom å bli trua eller stukket med kniv.
En softgun vil uansett ikke forårsake nok skade til å stoppe en med dødsangst. Hvis du absolutt tror du trenger et våpen så får du heller skaffe deg et ordentlig skytevåpen, en kniv eller et balltre.
Eller ein betre lås på døra, eventuelt med smekkfunksjon.

Vold fører ingentig godt med seg, men viss du plent vil skyte han så bry seg inn. Begynn og skyt aktivft i 6 månadar, og få deg ein .22 eventuelt 9mm, det river litt meir en einsoftgun. Men er då ei skuff ein egna stad til oppbevaring? Hullspisammunisjon, for og gjere mest moglig skade.
Sist endret av FpsDog; 1. oktober 2011 kl. 13:11.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Hvis du har tenkt å bruke en pistol til å beskytte deg så må du nesten regne med at evt. inntrenger også kommer til å bruke dødelig kraft så fort h*n ser den. Kan være forskjellen mellom å bli trua eller stukket med kniv.
En softgun vil uansett ikke forårsake nok skade til å stoppe en med dødsangst. Hvis du absolutt tror du trenger et våpen så får du heller skaffe deg et ordentlig skytevåpen, en kniv eller et balltre.
Vis hele sitatet...
Er ikke spesielt sannsynlig at inntrengeren forventer å bli møtt i døra med våpen.
Men jeg ser poenget ditt.

TS:
Eller kanskje dette kan være noe for deg?
http://www.game-on.no/beretta_f92_fume/P_792

Har en selv, og hvis man vifter med den i trynet til noen skal jeg love deg at de legger beina på nakken i full spurt. Er eventuell inntrenger noe i tvil om det er en ekte pistol eller ikke, så er det bare å smelle av et skudd for å eliminere den tvilen. Den gjør dog ingen skade.

Sitat av FpsDog Vis innlegg
Eller ein betre lås på døra, eventuelt med smekkfunksjon.

Vold fører ingentig godt med seg, men viss du plent vil skyte han så bry seg inn. Begynn og skyt aktivft i 6 månadar, og få deg ein .22 eventuelt 9mm, det river litt meir en einsoftgun. Men er då ei skuff ein egna stad til oppbevaring? Hullspisammunisjon, for og gjere mest moglig skade.
Vis hele sitatet...
Jeg får ikke inntrykket av at TS har lyst til å likvidere noen....
Sist endret av Walter White; 1. oktober 2011 kl. 13:13.
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Eller ein betre lås på døra, eventuelt med smekkfunksjon.
Vis hele sitatet...
Har både bra lås og alarm.

Det er dog langt til neste nabo, og vaktselskapet bruker rundt 10-15 min på å komme hit. Jeg bor ett godt stykke på bygda for å si det sånn.

Det er dog ikke snakk om noe vold her, det er snakk om KUN beskyttelse.
Sist endret av Tor.Divel; 1. oktober 2011 kl. 13:17.
Sitat av Tor.Divel Vis innlegg
Er egentlig ikke beregnet for å bruke aktivt, er beregnet for å ligge i en skuffe i gangen slik at om det skulle skje noe, så har samboer nok ildkraft til å påføre nok skade på en eventuel inntrenger slik at denne flykter.
Vis hele sitatet...
Falsk trygghet er farlige saker!
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Falsk trygghet er farlige saker!
Vis hele sitatet...
Ja, er det egentlig det?

Jeg er 27 år, jeg trenger ingen moralpreken. Dette er til min samboer, slik at OM det skulle skje noe, så har man beskyttelse.
Sitat av Tor.Divel Vis innlegg
Ja, er det egentlig det?

Jeg er 27 år, jeg trenger ingen moralpreken. Dette er til min samboer, slik at OM det skulle skje noe, så har man beskyttelse.
Vis hele sitatet...
Jepp det er det. Ville kjøpt en glock 18C. Fullauto og gassdreven. Jævla morsom leke, totalt ubrukelig til selvforsvar.
Kjøp deg en slik en: http://www.game-on.no/beretta_92fs_xxtreme_45mm/P_945

Har en selv og må si det er en knall luftpistol! Rødpunktsiktet er litt "overkill", den ser mye tøffere ut uten. Kan også tenke meg at en eventuell inntrenger vil snu seg ganske så raskt i døren (evt vinduet) når du begynner å fyre av.
Sist endret av antiloop; 1. oktober 2011 kl. 13:37.
Den eneste beskyttelsen du får med en softgun, er at pistolen "ser" ut som en pistol.

Om du benytter plast eller metallkuler, har ingenting å si. Siden evt forsøk på å skyte noen, ikke gir noen former for hemming av bevegelse.
Så det tryggeste i en slik sammenheng er å ikke skyte i det heletatt.


Skal man gjøre litt potensiell skade, så må man bentte seg av paintball-markør eller luftpistol.
Luftpistoler kan gjerne se ut som en ekte pistol også. Bare at de faktisk kan gjøre skade.
Paintball-markør ser ikke ut som en pistol, men kan gi heftige blåmerker og hemme bevegelse en liten stund.


Så skal du satse på noe, så sats på en god luftpistol istedet.
Kjøp en ruger super hawk 8" http://www.game-on.no/ruger_super_hawk_co2_sort/P_1236
Den har en utgangshastighet på 180meter i sekundet!
Sitat av antiloop Vis innlegg
Kjøp deg en slik en: http://www.game-on.no/beretta_92fs_xxtreme_45mm/P_945

Har en selv og må si det er en knall luftpistol! Rødpunktsiktet er litt "overkill", den ser mye tøffere ut uten. Kan også tenke meg at en eventuell inntrenger vil snu seg ganske så raskt i døren (evt vinduet) når du begynner å fyre av.
Vis hele sitatet...
Ville heller satset på en enkel luftpistol, istedet for en overmodifisert en. Siden poenget er å skremme, ikke å virke kul.


Orginale Berettaen ser ganske bra ut:
http://www.game-on.no/beretta_92fs_black_45mm/P_146

Ellers har man jo den mest ultimate av dem alle mtp likhet, Colt 1911:
http://www.game-on.no/colt_1911_a1_black_45mm/P_707
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Ville heller satset på en enkel luftpistol, istedet for en overmodifisert en. Siden poenget er å skremme, ikke å virke kul.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt enig med deg. Jeg bruker aldri rødpunktsiktet, men lyddemperen bruker jeg hele tiden, da pistolen skyter mer presist med den på.
Pepperspray? Tazer? Trenger ikke å være en gønner vettu, og de to nevnte er langt mer effektiv i selvforsvar enn en softgun.
Sitat av MannY Vis innlegg
Pepperspray? Tazer? Trenger ikke å være en gønner vettu, og de to nevnte er langt mer effektiv i selvforsvar enn en softgun.
Vis hele sitatet...
Tror TS ønsker seg noe som er lovlig.
Hverken pepperspray eller tazer er lovlig i Norge.
Dog finnes det en såkalt forsvarsspray.
i såfall kjøp paintball markør
Problemet med AEP/GBB Pistol (Automatic Electric Pistol/Gas BlowBack Pistol) er at de lades ut hvis de ligger over lengre tid. Batteriene vil bli tomme og gassen vil sige ut.
Noen modeller har bedre forseglinger og holder bedre på gassen, men gassen vil nok sige ut hvis den får ligge lenge nok uansett, og hva er da poenget hvis den ikke skal virke når det en dag kommer inntrengere?

Dessuten, jeg er enig med det andre her sier, at det eneste skremmende med softgun er at det ligner på et ekte våpen.

Ville kanskje heller kjøpt meg startpistol, som faktisk smeller skikkelig, eller et balltre Forsvarsspray er heller ikke dumt.
Sist endret av Pope; 1. oktober 2011 kl. 14:05.
Og noe jeg glemte:
Hvis du ender opp med en softgun så pass på at den er ordentlig tung. Så kan du iallfall slå med den.
Er det ingen som har vært i bråk før her eller?
Balltre innendørs er for amatører, det er for langt, hvis du treffer tak/vegg/møbler med full kraft tidlig i slaget så ryker din egen skulder/arm. Nei hammer/øks er det man skal bruke, folk løper i alle retninger med en gang.

Kvinnfolket kjøper du harpun til.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Er det ingen som har vært i bråk før her eller?
Balltre innendørs er for amatører, det er for langt, hvis du treffer tak/vegg/møbler med full kraft tidlig i slaget så ryker din egen skulder/arm. Nei hammer/øks er det man skal bruke, folk løper i alle retninger med en gang.

Kvinnfolket kjøper du harpun til.
Vis hele sitatet...
Skjønner nå hvorfor du kaller deg bajjaz
Harpun wins
Om du vil skyte hardt, og forårsake mest mulig skade burde du gå for denne. Den har ikke full auto funksjon, og siden det er en revolver så har den bare 6 skudd i tønna. Den skyter dog hardere enn de aller fleste andre softguns på markedet, og dersom du kombinerer det med metall kuler (feks. 0.45g) så burde de fleste komme seg avgårde etter et skudd eller to i låret, selv om noen sikkert hadde blitt hissigere av det.

Om du er ute etter beskyttelse, hadde jeg personlig gått for en luftpistol, eller en skikkelig paintball markør. De fleste luftpistoler skyter hardere enn softguns, og kulene er tyngre, ergo høyere anslagskraft. Du har også mulighet til å bruke spisse kuler i noen pistoler, som forårsaker mer skade på målet. Her er en luftpistol pakke til tusenlappen, hvor du får med alt du trenger. Det er også en av de kraftigere luftpistolene. Den er i plastikk, men ser forholdsvis ekte ut.
Fraråder forøvrig på det sterkeste å skyte på personer med luftpistoler. Det kan føre til skader og i likhet med paintball og softgun føre til blindhet.

Angående paintball så kan du skyte en del mer på vedkommende, men det er dyrere å kjøpe et helt sett, spesielt om du vil ha noe brukbart som kan skyte full-auto. Leste en som snakket om speedballs, som er en "sjanger" innen paintball, ikke en type ball. Går utifra at han snakket om disse som er en god del hardere enn både paintball og reball.

Ta gjerne kontakt om du lurer på noe . Har jobbet på Game-On! og spilt turneringspaintball i 5 år, så jeg vil tro jeg kan svare på det meste.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tor.Divel Vis innlegg
Er egentlig ikke beregnet for å bruke aktivt, er beregnet for å ligge i en skuffe i gangen slik at om det skulle skje noe, så har samboer nok ildkraft til å påføre nok skade på en eventuel inntrenger slik at denne flykter.
Vis hele sitatet...
Da er det større sjans for at inntrengeren blir irritert, eller tyr til maktbruk. Eg ville følt meg tryggare med eit balltre eller ein kniv enn noko som vil påføre litt smerte.

Einaste verdien av eit slikt våpen som sjølvforsvar vil vere at det kan sjå realistisk ut... Straks du skyter på nokon forsvinn den effekten.

Og vurder litt kva du vil beskytte deg mot? Tilfeldige innbrotstjuver? Kor ofte skader dei personer i Noreg? Svært sjeldan. Målretta ran? I så fall har antakeleg raneren betre våpen tilgjengeleg uansett, og å introdusere leiketøy vil føre til auka risiko for å bli skada sjølv. Det er få situasjoner der dette vil vere nyttig å ha, og mange situasjoner der det er direkte farlig. Om eg har ein væpna innbrotstjuv i huset vil eg heller vere ubevæpna og demonstrere det svært tydleg.
Radioresepsjonen har jo i mange år bevist at det holder lenge med en trimmet mp5.
Jeg har selv blitt skutt med en sånn, og jeg hadde snudd i døra, den kan spyle nok kuler inn i det at du tar til tårene på noen sekunder uansett hvor tøff man er i trynet.
Ellers er en Kalashnikov et alternativ, jeg har en mistanke om at den er kraftigere enn mp5en selv om mp5en er elektrisk.
Her er mp5
Her er en Kalashnikov Den sistnevnte er visst på tilbud i tilegg! woopwoop!
Vil heller rette spørsmålet om trådstarter er paranoid? Eller forventer besøk på døra?

Sannsynligheten for at noen dukker opp på døra, for og utføre et ran mot dere er like stor som sannsynligheten for at dere vinner 1 premien i lotto.

Softgun for skøy er jeg med på, men at du har frykt for å bli ranet er bare tull.
Sist endret av stagg; 1. oktober 2011 kl. 16:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
kjøp deg et balltre og så spikrer du noen lange spikrer inn i det
Sist endret av SilentKick; 9. oktober 2011 kl. 17:43.
Sitat av slashdot Vis innlegg
. Om eg har ein væpna innbrotstjuv i huset vil eg heller vere ubevæpna og demonstrere det svært tydleg.
Vis hele sitatet...
Om jeg hadde en væpnet inntrenger i huset ville jeg ligget bak senga med hagla og ropt at politi var tilkallt og at jeg kom til å skyte om han kom inn på soverommet.

Da har en ihvertfall mulighet for å forsvare seg om inntrenger er ute etter mer enn verdisaker.
Sitat av Kramer Vis innlegg
luftgevær?
Vis hele sitatet...
*klikk* *plink*

Stå stille i 15 sec, skal bare reloade.
Sist endret av Bombasa; 10. oktober 2011 kl. 19:36.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
*klikk* *plink*

Stå stille i 15 sec, skal bare reloade.
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på noe sånt:
http://www.youtube.com/watch?v=9i-Eht5-JSQ

Eller hvis man ikke heter John Rambo:
Cybergun Mini UZI BB Gun Full Auto
http://www.youtube.com/watch?v=cXoFsiRbTDs
Sist endret av Heisenberg1; 11. oktober 2011 kl. 14:02.
Potet kanon med stålbiter i poteten?
Ser ikke poenget med en kruttlapp pistol for å forsvare seg. Kjøp hagle. Dersom du ikke vil skade inntrenger for mye bruker du gummikule.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Jeg må si meg enig i flere her. Paintball er det beste. Politiet bruker paintball markører med speedballs (gummikuler) i fengsler ol for å besvime/skade folk som rømmer/gjør opprør osv. Du får billige versjoner som funker ok til ditt eventuelle bruk.
http://www.instablogsimages.com/images/2007/08/11/ultimatemachinegun_2405.jpg

Noe ala dette, og du har overtaket
Sitat av Haunter Vis innlegg
http://www.instablogsimages.com/images/2007/08/11/ultimatemachinegun_2405.jpg

Noe ala dette, og du har overtaket
Vis hele sitatet...
Hadde jeg møtt det der, hadde jeg heller sørga for at det ble trofeet fra tjuverunden.