Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 9521
Hei.

Jeg har jo klart å knuse skjermen på min macbook. Jeg vet det er dyrt å fikse men det må det bare fordi det er skolen sin mac. Noen som vet hva en sånn reprasjon kan komme på både med forsikring (egenandel) og uten forsikring (alle utgifter på meg) ? Jeg var på humac og der sa de at det i bunn og grunn er billigere å kjøpe en ny macbook, men det er uaktuelt fordi det er så mye programmer og lisenser og ting og tang på den macen, så ifølge skolen må jeg betale for reprasjon.

Håper noen vet hva noe sånn kan komme og vil hjelpe meg så jeg får satt meg selv i økonomisk tilstand til å fikse det.

Takk for alle svar
Flytt hardisken over på den nye du kjøper.
Sitat av tnt85 Vis innlegg
Flytt hardisken over på den nye du kjøper.
Vis hele sitatet...
Hvordan i alle verdens navn og rike skal det du her skriver hjelpe trådstarter?

On topic: Hvorfor spør du ikke skolen din om dette?
Eventuelt kan du kjøpe skjerm og montere denne selv:
http://www.screentekinc.com/lcd-remo...,macbook.shtml
Hva type macbook er det ?

Er ikke så ekstremt dyrt og bytte skjerm faktisk. (koster fra 1000 kr til rundt 3000 kr for en ny skjerm. Med deler kjøpt i norge)


Enda billigere vist du gjør som Halalgeir sier og bytter den selv. Det er en enkel jobb som krever bare att du er forsiktig.
Jeg har knust skjermen på min skoledata. Gikk på IT-kontoret og fortalte det, og den ble sendt på reparasjon. Skjermbytte kostet egentlig 4500,- men pga skoleforsikringen som alle har, så ble det 1000,- i egenandel. Fikk beskjed om at uansett hva som skjedde så var det aldri mer enn 1000,- i egenandel.

Offentlig VGS i Hordaland.
er den nyeste macbooken, den hvite jo jeg har hørt på skolen, men da fikk jeg høre at det var mye dyrere så vet ikke jeg.. men det å fikse det selv hørtes ut som et rimelig alternativ takk for svar folkens
Dem nyeste så må vell mann også bruke sugekopper for og få ut ? Evt. kjøp ut ett lite verktøy kit også.
husk at den gamle er spesialavfall, (inneholder kvikksølv, arsenikk) så kvitt deg med den på en ordentlig måte.
Sitat av sneakyjones Vis innlegg
husk at den gamle er spesialavfall, (inneholder kvikksølv, arsenikk) så kvitt deg med den på en ordentlig måte.
Vis hele sitatet...
Eller selge den som brukt med ødelagt skjerm. Har jo fortsatt litt verdi.
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Eller selge den som brukt med ødelagt skjerm. Har jo fortsatt litt verdi.
Vis hele sitatet...
...Selge en skolepc...?
Sitat av tagefo Vis innlegg
...Selge en skolepc...?
Vis hele sitatet...
var mest ment som en kommentar til sneaky.

litt mer OT: skulle nå tro at alle skoler har egen forsikring slik at man bare måtte betale en egenandel.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Fiks det selv, billig og enkelt om du bare følger instruksjonene nøye.

LCD panel: http://www.ifixit.com/MacBook-Parts/...anel/IF186-050
Instruksjoner: http://www.ifixit.com/Guide/Repair/I...CD-Panel/311/1

Total pris: 700,- kr for selve displayet, og rundt 150 i frakt.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hvordan i alle verdens navn og rike skal det du her skriver hjelpe trådstarter?
Vis hele sitatet...
Om det var billigere å kjøpe ny maskin enn å fikse den gamle og skolen ikke ville godta ny pga programmer, kan dette raskt løses ved å bytte hardisker.
Var dette veldig vanskelig å forstå?
▼ ... over et år senere ... ▼
www.laptopscreen.com selger billige og gode skjermer. Jeg fikk min Macbookskjerm etter en uke, og den kostet 75 dollar pluss 40 dollar i frakt og forsikring. 3 års garanti gir de også.