Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1517
Hei
Noen som vet om man blir knipset bakfra også i de automatiske bomringene rundt Oslo og Bærum? Tenkte jeg for moro skyld skulle prøve å ligge litt tett opptil rumpa på en trailer gjennom passeringen og se om jeg blir belastet.

Å drite i å koste snøen av skiltet er så klart en annen løsning.

Er ikke gjerrig, bare nysgjerrig
Sitat av Irwin Vis innlegg
Hei
Noen som vet om man blir knipset bakfra også i de automatiske bomringene rundt Oslo og Bærum? Tenkte jeg for moro skyld skulle prøve å ligge litt tett opptil rumpa på en trailer gjennom passeringen og se om jeg blir belastet.

Å drite i å koste snøen av skiltet er så klart en annen løsning.

Er ikke gjerrig, bare nysgjerrig
Vis hele sitatet...
Det går bra det,det var på nyhetene for en stund siden at det var farlig for folk lå så tett opp i trailere når de dro gratis igjennom der..

Husker vi teipa litt over skiltene forran når vi hadde glemt penga i sin tid..går greit det,ingen problem

de tar deg ikke bakfra
Sist endret av Cannaman; 31. januar 2010 kl. 11:39.
De har faktisk gått ut med en melding om det. De sa noe sånt som at det var farlig å ligge så nærme, men hvis mennesker ikke sluttet med det så skulle de montere opp kameraer som tar bilde bakfra også.
Like greit å legge seg midt mellom filene. Fungerer hvertfall ved alnabru og sjølyst =)
Trådstarter
2 0
Så det er en kjent metode altså. Da vet jeg hvertfall at det fungerer!


Sitat av hybris Vis innlegg
Like greit å legge seg midt mellom filene. Fungerer hvertfall ved alnabru og sjølyst =)
Vis hele sitatet...
Hmm, noe sier meg at dette ikke fungerer. Vet jo at skiltet blir tatt bilde av, selvom skriftgjenkjenningen kanskje ikke fungerer midt mellom filene. Er jo mennesker som sitter og sjekker manuelt de bildene hvor skilt ikke ble lest automatisk.

Kilder?
En fin måte er å skru av skiltet og ha det liggende i frontruta, så kan du bare ta det vekk ved bomstasjonene.
Sitat av Irwin Vis innlegg
Hmm, noe sier meg at dette ikke fungerer. Vet jo at skiltet blir tatt bilde av, selvom skriftgjenkjenningen kanskje ikke fungerer midt mellom filene. Er jo mennesker som sitter og sjekker manuelt de bildene hvor skilt ikke ble lest automatisk.

Kilder?
Vis hele sitatet...
Kan ikke si sikkert der du ligger midt mellom filene, men legger du deg helt over motsatt kjøreretning så ser ikke automaten deg.

Om du tar risikoen på å kjøre 150m i motsatt kjørefelt (både med tanke på bøter - sperrelinje, unndragelse etc - og ikke minst møtende biler) for 20kr er en annen sak..
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av tnt85 Vis innlegg
En fin måte er å skru av skiltet og ha det liggende i frontruta, så kan du bare ta det vekk ved bomstasjonene.
Vis hele sitatet...
Denne ide'en er ikke dum.
Kjente en fyr som gjorde dette, ble stoppet av politiet en gang tho, men det var bare for de lurte på hvorfor skiltet lå fremme ved vinduet.
Han forklarte bare at han hadde mistet skruene eller noe slikt, og det var ok for dem.
Sist endret av Spankyboii; 1. februar 2010 kl. 16:11.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tnt85 Vis innlegg
En fin måte er å skru av skiltet og ha det liggende i frontruta, så kan du bare ta det vekk ved bomstasjonene.
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig. Plasseringa er regulert i forskrift, så å kjøre med kjennetegn i frontruta kan føre til at du får bot for å ikkje ha et kjøretøy i forskriftsmessig stand.

Da blir gjerne ikkje bompengane så fordømt billige lenger?
Mulig det er ulovlig, men man har lov til å kjøre hjem eller til verksted for å utbedre mangelen
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Han jeg skrev om kjørte slik rundt et år når han var lærling og måtte gjennom ofte.
Om politiet stopper deg, vet jo ikke de at du har kjørt sånn lenge, og sjansen for at de i bomringen finner deg er heller liten da de ikke har mye å gå etter
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Om politiet stopper deg, vet jo ikke de at du har kjørt sånn lenge, og sjansen for at de i bomringen finner deg er heller liten da de ikke har mye å gå etter
Vis hele sitatet...
Akkurat Det jeg å trodde.
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Mulig det er ulovlig, men man har lov til å kjøre hjem eller til verksted for å utbedre mangelen
Vis hele sitatet...
Tror ikke det, en kamerat ble stoppet med skiltet i vinduet og fikk klar beskjed om å skru det på umiddelbart. Fikk ikke kjøre videre før det var gjort.
pleide å gjøre det før i tia, funker fett.
Sitat av dggr Vis innlegg
Tror ikke det, en kamerat ble stoppet med skiltet i vinduet og fikk klar beskjed om å skru det på umiddelbart. Fikk ikke kjøre videre før det var gjort.
Vis hele sitatet...
Det er bare de snilleste som gir slike muligheter. Det vanlige er å gi bot, kr 2000,-.