Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1860
Heisann freaks
Har nå tenkt å gå til anskaffelse av ett slikt samler bevis! Det gjør at jeg kan samle på amunisjon og våpen generelt! Jeg er laaaaangt i fra kriminel og har ikke noe som helst på mitt rulleblad Har allerede våpen kort vist det skulle være en fordel?

Noen her som har slikt bevis? Hvordan får du ett slikt? er det bare å skrive en søknad eller må jeg på kurs? Hvor kan jeg ta ett slikt?

Link anyone?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Får man tak i sånne bevis til deasert eagle 50.cal så hadde det vert awsome Det er drømmen som jeg skal oppfylle, og eie en desert eagle 50.cal.

Desverre så har jeg ikke funnet det plombert noe sted

Men du må vel ha kontakt og medlemskap i en våpenklubb for og få eie våpen på hobby basis?
Sist endret av Harabo; 20. mars 2010 kl. 21:38.
Kontakt NVS.

http://no.wikipedia.org/wiki/Våpensamler

http://www.nvhs.com/

Men prinsippene for våpensamling i Norge er at du ikke får noen "generell" tillatelse til å samle våpen. Det skal være en avgrenset samling, og det stilles krav til deg som samler (blant annet vurdering av skikkethet og kompetanse).

Våpensamlere er uglesett av myndighetene fordi man eier et uforholdsmessig stort antall våpen i forhold til hva lovverket ellers legger opp til.

Derfor er samlerforeningene opptatt av å rekruttere seriøse samlere, som kan representere våpensamlere på en tilsvarende seriøs måte.

Å bli våpensamler er noe man ikke bare plutselig bestemmer seg for å bli. Det vil si, det vil ta tid, innsats og penger fra du eventuelt bestemmer deg for å samle våpen, til du faktisk er i posisjon til det.

Sitat av Harabo Vis innlegg
Får man tak i sånne bevis til deasert eagle 50.cal så hadde det vert awsome Det er drømmen som jeg skal oppfylle, og eie en desert eagle 50.cal.
...
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke samlebevis for å eie 1 stk håndvåpen. Tør jeg spørre hvorfor du drømmer om en Desert Eagle .50?

Den er nemlig ikke så god å skyte med (grep, balanse, rekyl). I tillegg er den tung og uhåndterlig, slik at den egentlig ikke har et praktisk formål. Og som trenings- og konkurransevåpen, er ammunisjonen både dyr og utilgjengelig. Det gjelder også hvis du skal lade selv, for du må fremdeles kjøpe hylser og prosjektiler. Hele greia er mest en "show off" sak, med en viss underholdningsverdi.

Hvis du er over 21 år kan du oppsøke en pistolklubb og forhøre deg litt rundt om de har skyting med så grov pistol på programmet. Er du seriøst interessert i skyting vil du kunne få være med på treninger, og kanskje få prøve en DE .50. Og så kan du sammenligne litt med andre mer kurante pistoler før du eventuelt søker om ervervstillatelse og bestemmer deg for hva du ønsker å kjøpe.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Får man tak i sånne bevis til deasert eagle 50.cal så hadde det vert awsome Det er drømmen som jeg skal oppfylle, og eie en desert eagle 50.cal.

Desverre så har jeg ikke funnet det plombert noe sted

Men du må vel ha kontakt og medlemskap i en våpenklubb for og få eie våpen på hobby basis?
Vis hele sitatet...
Om du er helt vill etter den kan du få en våpenbutikk til å ta inn en og plombere den før du får den utlevert.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av capidog Vis innlegg
Kontakt NVS.
Du trenger ikke samlebevis for å eie 1 stk håndvåpen. Tør jeg spørre hvorfor du drømmer om en Desert Eagle .50?

Den er nemlig ikke så god å skyte med (grep, balanse, rekyl). I tillegg er den tung og uhåndterlig, slik at den egentlig ikke har et praktisk formål. Og som trenings- og konkurransevåpen, er ammunisjonen både dyr og utilgjengelig. Det gjelder også hvis du skal lade selv, for du må fremdeles kjøpe hylser og prosjektiler. Hele greia er mest en "show off" sak, med en viss underholdningsverdi.

Hvis du er over 21 år kan du oppsøke en pistolklubb og forhøre deg litt rundt om de har skyting med så grov pistol på programmet. Er du seriøst interessert i skyting vil du kunne få være med på treninger, og kanskje få prøve en DE .50. Og så kan du sammenligne litt med andre mer kurante pistoler før du eventuelt søker om ervervstillatelse og bestemmer deg for hva du ønsker å kjøpe.
Vis hele sitatet...
Desert eagle har bare vert det våpenet jeg har mest interesse for. Har en desert eagle CO2 aitsoft gun, og den er grei den. Men har lyst til og kjenne kicket av reklyen
Noen ting har folk mer interresse av enn det som er bedre for bruk.
Jeg liker BMX-sykler medre enn bysykkel, selv om bysykkel er bedre til mitt bruk. Synes BMx bare er mer badass.
Jeg vil heller ha en Supra enn en V70, selv om V70 kanskje er en bedre allround bil.(jeg får jo ikke brukt en supra som den "skal" på norske veier uanset)
Og da ville jeg heller hatt en Desert enn en pardini.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Får man tak i sånne bevis til deasert eagle 50.cal så hadde det vert awsome Det er drømmen som jeg skal oppfylle, og eie en desert eagle 50.cal.

Desverre så har jeg ikke funnet det plombert noe sted

Men du må vel ha kontakt og medlemskap i en våpenklubb for og få eie våpen på hobby basis?
Vis hele sitatet...
Her har du regla om hvordan du skaffer deg en. lovlig.

1. Meld deg inn i en pistolskytterklubb som har bane(r) for grovt-kaliber

2. Vær aktiv medlem i minst 6 måneder, og over 21år(alder)

3. Dra på nærmeste politikontor og hente ett søknadsskjema for kjøp av våpen

4. Fyll ut skjemaet til punkt å prikke

5. Når/hvis du får godkjennelse kan du dra til nærmeste våpenforhandler og si du vil ha en Desert Eagle .50 og at du har fått tillatelse av snuten

6. Du må, fra mars(ellerno), oppbevare våpen+ammo i et våpenskap/safe

-Lykke til

---
Beklager for offtopic^^
-Ring politikontoret og hør, men jeg tror bare du trenger å fylle ut ett søknadskjema..
Sist endret av Cal.12; 21. mars 2010 kl. 19:09.
Trådstarter
13 0
Takker for svar!
Ja, er langt over 21 år, har revolvere, pistoler, hagle og rifle og har stor erfaring innen skytter sporten! Plomberte våpen har jeg ca. 30 +/-, men skulle gjerne hatt flere. Våpensamler var ikke noe jeg bare plutselig hadde lyst å bli, jeg har tenkt på det veldig lenge! Hele poenget med min sammling hadde jeg tenkt att skulle være en sammling for å ta vare på våpen fra krigens historie slik att neste generasjon våpen interiserte kan få en sjangse til å se og studere disse!
En annen viktig ting er att det nesten er for jævelig at oprative våpen blir kastet eller plombert!
Du får ikke tilatelse på .50 kaliber lenger men DE finnes i .44mag også.
Sitat av tnt85 Vis innlegg
Du får ikke tilatelse på .50 kaliber lenger men DE finnes i .44mag også.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i. Grensen går på kaliber over .455. Dette er en av de mange omdiskuterte bestemmelsene gitt i rundskriv fra PD.