Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3751
Jeg har prøvd å finne informasjon om hva slags data som lagres i
systemloggen på "standard" smarttelefoner, uten å lykkes.

Konkret lurer jeg på om man fra data i syslog kan lese om
en telefon har vært til- eller frakoblet strømnettet (til lading), og
om man kan fastslå hvilke tidspunkter til- eller frakobling er gjort.

Rent hypotetisk - hvis f.eks. jeg kobler en iPhone i veggen
klokken 23, går til sengs, og kobler den fra igjen kl. 07, vil
dette kunne finnes i loggen?

Det er muligens et dumt spørsmål, men etter å ha søkt
nær sagt "overalt", har jeg ikke blitt klokere. Så da tenkte
jeg det kanskje sitter noen utviklere eller serviceteknikere
her på freak som kunne hjelpe?
Sjekka kjapt på min iPhone og det er veldig mye data som logges, og ser at det er noe info om strøm er tilkoblet og batteriprosent. Så jeg ville gått ut fra at om noen virkelig vil sjekke dette så kan de det.
Det er typisk å rullere på loggen. Dvs det er nesten garantert at det loggføres når tlf kobler til WiFi, lader, mobilnettet, osv. Dette hjelper til med å diagnostisere et problem. Men det betyr ikke at alle oppkoblinger blir lagret for alltid. Etter en stund blir det flyttet til en langtidslagring, før det til slutt blir slettet. Eller kanskje ikke. Avhenger av hvordan det er satt opp.

iPhone gir naturligvis svært lite innsikt i deres interne logging, men tipper man kunne lest av dette dersom man hadde hatt en jailbreak.
Sitat av Patrick Vis innlegg
iPhone gir naturligvis svært lite innsikt i deres interne logging, men tipper man kunne lest av dette dersom man hadde hatt en jailbreak.
Vis hele sitatet...
Kobler du en iPhone til en Mac er det bare å åpne programmet Konsoll (på macen) og lese loggen live, riktignok er noe skjult men det er ikke vanskelig å se kernel-events, bluetooth, wifi o.l. Trenger ikke noe jailbreak.
Sitat av Patrick Vis innlegg
det er nesten garantert at det loggføres når tlf kobler til WiFi, lader, mobilnettet, osv.
Vis hele sitatet...
Det var dette jeg lurte på, og svaret er godt nok for meg. Takk!