Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5187
Hei, jeg jobber som researcher og journalist for en tv-produsent, og lager en tv-dokumentar om mennesker som føler seg på utsiden av samfunnet. I den forbindelse prøver jeg å nå mennesker som har følt seg så desperate, sinte eller alene at de har tatt med eller vurdert å ta med våpen på skole/arbeid/andre steder med hensikt å ta livet av folk.
Dette er en dokumentarserie som produseres av Novemberfilm og kommer på TV 2 i januar.

Jepp, det er ganske brutalt, men om du vil kontakte meg:Jeg nås her eller på eller kryptert mail
Sist endret av Veggen; 24. juni 2019 kl. 22:55.
Jeg kan bekrefte at TS er journalist og at forespørselen er legitim.
Høres interessant ut, kan du fortelle noe mer om prosjektet? Hvilken hypotese\spørsmål jobber dere ut fra? Noen sammenlikninger med USA der dette er et nærmest dagligdags fenomen eller tenker dere mer på det personlige planet. Hva får en person til å føle seg slik og hvorfor gripe til våpen. Eller ser dere på hvorfor samfunnet skaper slike personer? BTW de mail addressene høres skaper ikke tillit
Trådstarter
4 0
Hei, enig i det du sier med epostadresser. Litt dumt, det. De ble opprettet som et alternativ. Mange måter å snakkes på/treffes på.

Vi er ikke så interesserte i dette ut i fra verken det amerikanske perspektivet, som går mye på tilgangen til våpen.
Vi er mer interesserte i hva slags samfunn vi har skapt som fører til at unge, norske menn føler seg så tilsidesatt, desperate, verdiløse, ensomme - og som vurderer å gjøre den drastiske handlingen som er å ta liv. Vi er ute etter å forstå og forklare, ikke rette pekefingeren.