Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5187
Hei, jeg jobber som researcher og journalist for en tv-produsent, og lager en tv-dokumentar om mennesker som føler seg på utsiden av samfunnet. I den forbindelse prøver jeg å nå mennesker som har følt seg så desperate, sinte eller alene at de har tatt med eller vurdert å ta med våpen på skole/arbeid/andre steder med hensikt å ta livet av folk.
Dette er en dokumentarserie som produseres av Novemberfilm og kommer på TV 2 i januar.

Jepp, det er ganske brutalt, men om du vil kontakte meg:Jeg nås her eller på eller kryptert mail
Sist endret av Veggen; 24. juni 2019 kl. 22:55.
Jeg kan bekrefte at TS er journalist og at forespørselen er legitim.
Høres interessant ut, kan du fortelle noe mer om prosjektet? Hvilken hypotese\spørsmål jobber dere ut fra? Noen sammenlikninger med USA der dette er et nærmest dagligdags fenomen eller tenker dere mer på det personlige planet. Hva får en person til å føle seg slik og hvorfor gripe til våpen. Eller ser dere på hvorfor samfunnet skaper slike personer? BTW de mail addressene høres skaper ikke tillit
Trådstarter
4 0
Hei, enig i det du sier med epostadresser. Litt dumt, det. De ble opprettet som et alternativ. Mange måter å snakkes på/treffes på.

Vi er ikke så interesserte i dette ut i fra verken det amerikanske perspektivet, som går mye på tilgangen til våpen.
Vi er mer interesserte i hva slags samfunn vi har skapt som fører til at unge, norske menn føler seg så tilsidesatt, desperate, verdiløse, ensomme - og som vurderer å gjøre den drastiske handlingen som er å ta liv. Vi er ute etter å forstå og forklare, ikke rette pekefingeren.
Dokumentaren blir sikkert grei den. Men må si jeg ble overrasket over at det kom en slik forespørsel på freak. Hva var det som gjorde at du valgte å registrere et nick her for å forsøke å finne intervju objekter her? For meg virker ikke det som den mest logiske plassen å starte. Kanskje endel her som ikke er A4 her, men tror kanskje ikke det er mange som føler seg så på utsiden av samfunnet at de faktisk har vurdert å gripe til våpen. Det er forskjell på å ikke være A4 og være en gærn enstøing som griper til våpen om ikke alt går i ønsket retning....
Trådstarter
4 0
Hei, random67489.
Takk for forespørselen. Selvsagt har du rett i mye av det du sier. Og det kan være et skudd i blinde, no pun intended. Freak er langt i fra ikke den eneste plassen vi forespør, men her er det jo litt som å lete etter nåla i høystakken. Og slik er det jo i alle andre forum der ute også. De aller fleste er kanskje ikke helt A4, men likevel er det et kvantesprang til den eller de vi leter etter. For de finnes jo der ute. Dessverre. Og de vil vi prøve å forstå.
Sitat av tvdokumentar Vis innlegg
Hei, enig i det du sier med epostadresser. Litt dumt, det. De ble opprettet som et alternativ. Mange måter å snakkes på/treffes på.

Vi er mer interesserte i hva slags samfunn vi har skapt som fører til at unge, norske menn føler seg så tilsidesatt, desperate, verdiløse, ensomme - og som vurderer å gjøre den drastiske handlingen som er å ta liv. Vi er ute etter å forstå og forklare, ikke rette pekefingeren.
Vis hele sitatet...
Altså hva vi som samfunn gjør feil? Er ikke Norge spesielt godt stilt i det store bildet når det kommer til antall drap per. innbygger? Det fremstår litt som om det er noe spesielt galt med Norge slik du vinkler det.
Sitat av tvdokumentar Vis innlegg
Hei, enig i det du sier med epostadresser. Litt dumt, det. De ble opprettet som et alternativ. Mange måter å snakkes på/treffes på.

Vi er ikke så interesserte i dette ut i fra verken det amerikanske perspektivet, som går mye på tilgangen til våpen.
Vi er mer interesserte i hva slags samfunn vi har skapt som fører til at unge, norske menn føler seg så tilsidesatt, desperate, verdiløse, ensomme - og som vurderer å gjøre den drastiske handlingen som er å ta liv. Vi er ute etter å forstå og forklare, ikke rette pekefingeren.
Vis hele sitatet...

Hvorfor menn?
Er det en overvekt av menn som driver med skoleskyting i Norge?
Og hva slags desperasjon er det dere ser hos Norske unge menn?
For meg virker dette som en type dokumentar hvor innholdet(konklusjonen) allerede er bestilt og dere leter etter noen som kan passer i den båsen dere velger.

Du går allerede langt i å antyde at grunnen til skoleskytinger er samfunnet vi har utviklet.
Til dere 2 over, vil ikke en eventuell kandidat avkrefte eller bekrefte hvordan han oppfatter situasjonen som fikk han inn på disse tankene? Var da voldsomt til surmuling for ett veldig aktuelt tema i mine øyne. Incel miljøet er stort i Norge og flere personer der har ihvertfall vært inne på tanker som dette utifra det man kan lese disse diskutere. Har ikke hørt om tilsvarende miljø på kvinnefronten der det diskuteres hevn mot samfunnet, de som lykkes osv.

Nå var det ikke om Norge var spesielt godt stilt ifht. antall drap som skulle diskuteres. Flere og flere går til psykolog. Flere debuterer senere seksuelt, antall uføretrygdede øker. Vil si utifra noe av dette kan man si at det finnes flere som sliter i det samfunnet vi har idag, selv om kanskje det meste peker i poisitv retning ifht. økonomisk frihet osv. så er det flere grunnleggende behov her i livet enn mat og materielle ting.

Du spør om en overvekt av menn bedriver skoleskytinger i Norge, meg bekjent finnes det ingen, trådstarter spør etter folk som har vurdert slike handlinger. Går trådstarter langt i å antyde at grunnen til skoleskytinger som ikke finnes er samfunnet vi har utviklet? Vil ikke trådstarter prøve å finne ut hva og hvor dersom denne frustrasjonen finnes hos menn stammer fra? Snakk om å gjøre seg kverulant og vanskelig.
Sist endret av bullshit..; 25. juni 2019 kl. 05:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Til dere 2 over, vil ikke en eventuell kandidat avkrefte eller bekrefte hvordan han oppfatter situasjonen som fikk han inn på disse tankene? Var da voldsomt til surmuling for ett veldig aktuelt tema i mine øyne. Incel miljøet er stort i Norge og flere personer der har ihvertfall vært inne på tanker som dette utifra det man kan lese disse diskutere. Har ikke hørt om tilsvarende miljø på kvinnefronten der det diskuteres hevn mot samfunnet, de som lykkes osv.

Nå var det ikke om Norge var spesielt godt stilt ifht. antall drap som skulle diskuteres. Flere og flere går til psykolog. Flere debuterer senere seksuelt, antall uføretrygdede øker. Vil si utifra noe av dette kan man si at det finnes flere som sliter i det samfunnet vi har idag, selv om kanskje det meste peker i poisitv retning ifht. økonomisk frihet osv. så er det flere grunnleggende behov her i livet enn mat og materielle ting.

Du spør om en overvekt av menn bedriver skoleskytinger i Norge, meg bekjent finnes det ingen, trådstarter spør etter folk som har vurdert slike handlinger. Går trådstarter langt i å antyde at grunnen til skoleskytinger som ikke finnes er samfunnet vi har utviklet? Vil ikke trådstarter prøve å finne ut hva og hvor dersom denne frustrasjonen finnes hos menn stammer fra? Snakk om å gjøre seg kverulant og vanskelig.
Vis hele sitatet...
Det kan hende jeg har feiltolket litt, at serien kanskje handler om utenforskap og skoleskytinger kan bli resultatet og ikke at serien handler om skoleskytinger alene. Men jeg mener allikevel at det virker som at det legges litt føringer for hva slags resultat de ønsker å ende opp med.
Hvordan ville du gått frem da? Man skal lage en dokumentar angående ett speisifikt tema så vil det jo naturligvis være føringer. Man intervjuer ikke Hilde på 52 når man lager en dokumentar om unge mødre. Forstår ikke hva som kunne vært gjort annerledes av trådstarter. Man søke spesifikke folk utifra det man skal lage dokumentar om.

Virker som du lest Relevant sitt inlegg å ville hive deg på negative bemerkninger angående ett tema det er viktig å sette fokus på FØR det skjer. Kan det være noe positivt i det kanskje?
Sist endret av bullshit..; 25. juni 2019 kl. 06:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tvdokumentar Vis innlegg
Hei, random67489.
Takk for forespørselen. Selvsagt har du rett i mye av det du sier. Og det kan være et skudd i blinde, no pun intended. Freak er langt i fra ikke den eneste plassen vi forespør, men her er det jo litt som å lete etter nåla i høystakken. Og slik er det jo i alle andre forum der ute også. De aller fleste er kanskje ikke helt A4, men likevel er det et kvantesprang til den eller de vi leter etter. For de finnes jo der ute. Dessverre. Og de vil vi prøve å forstå.
Vis hele sitatet...

Helt ærlig tror jeg ikke du finner det du søker her. Det er rett og slett ikke den type forum, og den type menneske du søker tror jeg ikke henger her. Selv om nok noen av brukerne her har opplevd både mye urett og har måttet kjempe mot systemet mer enn en gang så tror jeg du ser det selv ganske fort om du leser noen tråder her. Brukerne her er ikke de "som klikker og blir drapsmenn", det er nok mer at mange blir selvdestruktive eller følger selvdestruktive mønster når livet blir for vanskelig. Det er såvidt jeg vet ingen sammenheng mellom å ha opplevd urett og dritt i store deler av livet og det å gripe til våpen eller tro at våpenbruk vil rette opp noe av det som har gått galt. Eller sagt på en annen måte, de aller aller fleste som sliter blir ikke drapsmenn. Så da er det kanskje andre faktorer og personlighetstrekk som er mer avgjørende for utfallet enn at folk sliter?

Så selv om vi kanskje ikke helt A4 her, så er vi ikke en gjeng destruktive psykopater som går rundt med hevntanker eller ønsker om å straffe verden eller mer eller mindre tilfeldige personer gjennom å gripe til våpen. Du er på feil plass rett og slett.

Spørs nok om ikke du bør forsøke å finne det du søker på deep web el dark web.

Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Til dere 2 over, vil ikke en eventuell kandidat avkrefte eller bekrefte hvordan han oppfatter situasjonen som fikk han inn på disse tankene? Var da voldsomt til surmuling for ett veldig aktuelt tema i mine øyne. Incel miljøet er stort i Norge og flere personer der har ihvertfall vært inne på tanker som dette utifra det man kan lese disse diskutere. Har ikke hørt om tilsvarende miljø på kvinnefronten der det diskuteres hevn mot samfunnet, de som lykkes osv.

Nå var det ikke om Norge var spesielt godt stilt ifht. antall drap som skulle diskuteres. Flere og flere går til psykolog. Flere debuterer senere seksuelt, antall uføretrygdede øker. Vil si utifra noe av dette kan man si at det finnes flere som sliter i det samfunnet vi har idag, selv om kanskje det meste peker i poisitv retning ifht. økonomisk frihet osv. så er det flere grunnleggende behov her i livet enn mat og materielle ting.

Du spør om en overvekt av menn bedriver skoleskytinger i Norge, meg bekjent finnes det ingen, trådstarter spør etter folk som har vurdert slike handlinger. Går trådstarter langt i å antyde at grunnen til skoleskytinger som ikke finnes er samfunnet vi har utviklet? Vil ikke trådstarter prøve å finne ut hva og hvor dersom denne frustrasjonen finnes hos menn stammer fra? Snakk om å gjøre seg kverulant og vanskelig.
Vis hele sitatet...
At mennesker sliter er ingen nyhet. Slik har det vært i årevis. I tidligere tider ble det boms og fylliker av de. Nå idag er det litt flere valgmuligheter, bedre sikkerhetsnett og mer hjelp å få fra fagfolk.

Er det flere som sliter idag? Det er jo slett ikke sikkert, kanskje er vi blitt flinkere på nå frem til de som sliter, slik at de får den hjelpen de trenger? Kanskje avdekkes slikt tidligere og kanskje blir flere tilbakeført til samfunnet - fordi flere får den hjelpen de trenger og ikke ender "boms og fylliker utenfor kroen".

Kjenner ikke Incel bortsett fra lettbente artikler i aviser. Men at noen føler seg utestengt fra partnerskap pga selvbildet, kroppsfasong eller manglende høyde, skjeve tenner eller tynne ben fører ikke nødvendigvis til vold eller utagerende adferd. Nå vet jeg ikke hva som skjer på incel scenen. Kanskje er det slik at brukerne der hisser hverandre opp og driver hverandre mot stupet framfor å forsøke å hjelpe og bygge hverandre opp. Men da er vel incel heller enn freak en arena ts burde oppsøke?
Sist endret av random67489; 25. juni 2019 kl. 13:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Hei igjen, random67489.

Som jeg skrev i forrige melding til deg, leter vi jo litt etter nåla i høystakken. Vi har gått bredt ut. Freak er langt i fra det eneste forumet vi har kontaktet. Og igjen er jeg enig med deg når du sier at dere ikke er en gjeng destruktive psykopater. Det tror ikke jeg heller. Temaet vi tar opp er veldig spesifikt. Når det er sagt, har jeg fått respons herfra på bakgrunn av innlegget mitt.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Helt ærlig tror jeg ikke du finner det du søker her. Det er rett og slett ikke den type forum, og den type menneske du søker tror jeg ikke henger her. Selv om nok noen av brukerne her har opplevd både mye urett og har måttet kjempe mot systemet mer enn en gang så tror jeg du ser det selv ganske fort om du leser noen tråder her. Brukerne her er ikke de "som klikker og blir drapsmenn", det er nok mer at mange blir selvdestruktive eller følger selvdestruktive mønster når livet blir for vanskelig. Det er såvidt jeg vet ingen sammenheng mellom å ha opplevd urett og dritt i store deler av livet og det å gripe til våpen eller tro at våpenbruk vil rette opp noe av det som har gått galt. Så selv om vi kanskje ikke helt A4 her, så er vi ikke en gjeng destruktive psykopater som går rundt med hevntanker eller ønsker om å straffe verden eller mer eller mindre tilfeldige personer gjennom å gripe til våpen. Du er på feil plass rett og slett.

Spørs nok om ikke du bør forsøke å finne det du søker på deep web el dark web.
Vis hele sitatet...
Han sa jo at han hadde spurt på mange andre sider enn freak.no. Det burde vel ikke komme som noen overraskelse at han spør her siden dette er et forum som er nokså åpent til alternative holdninger sammenlignet med for eksempel r/norge eller diskusjon.no.

Skulle til å anbefale norgetråden på /int/, men ser du allerede har vært der. Det er jo /nor/ på 8ch, men forrige post der er fra 2017.
Sitat av tvdokumentar Vis innlegg
Når det er sagt, har jeg fått respons herfra på bakgrunn av innlegget mitt.
Vis hele sitatet...

Thats freaky
Er det lov spørre på hvem journalist det er?

Antar det er Insider?
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Er det lov spørre på hvem journalist det er?

Antar det er Insider?
Vis hele sitatet...
Blir ikke det produsert for discovery/max?

“Dette er en dokumentarserie som produseres av Novemberfilm og kommer på TV 2 i januar."
Insider går på Disxovery/Dplay Undersøkende dokumentar..

Antar de ikke kun kjører for Discovery. Lurer vell egentlig på om det er en av gutta vi ser i Insider som står bak.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 25. juni 2019 kl. 15:00.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Blir ikke det produsert for discovery/max?

“Dette er en dokumentarserie som produseres av Novemberfilm og kommer på TV 2 i januar."
Vis hele sitatet...
Og Novemberfilm er produksjonsselskapet som står bak nettopp tv-serien Insider (og mange andre)..
Det er såvidt jeg vet ingen sammenheng mellom å ha opplevd urett og dritt i store deler av livet og det å gripe til våpen eller tro at våpenbruk vil rette opp noe av det som har gått galt. Eller sagt på en annen måte, de aller aller fleste som sliter blir ikke drapsmenn.
Vis hele sitatet...
Det er to ulike ting å si at de fleste voldelige har hatt det vanskelig at at de fleste som har hatt det vanskelig er voldelige.

Så selv om vi kanskje ikke helt A4 her, så er vi ikke en gjeng destruktive psykopater som går rundt med hevntanker eller ønsker om å straffe verden eller mer eller mindre tilfeldige personer gjennom å gripe til våpen. Du er på feil plass rett og slett.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det finnes en plass der flertallet passer denne beskrivelsen.

Ville ikke tatt det så personlig. Jeg ville nok også intuitivt tenkt at det var større sjanse for treff her enn på strikkekroken.no.


TS: Jeg er mest skeptisk til om dette blir en spekulativ greie. Fokus på de som faller utenfor på ulike måter er kjempeviktig, men å knytte det direkte til skolemassakre, som jo er et ikke-problem her enn så lenge, virker ganske tabloid. Det er ikke helt ukjent at den type omtale kan virke triggende også.
Det er alltid noen som tror de vet bedre enn andre her inne. Skal tro hvorfor ikke dere som syter og klager ikke lager noe selv når dere sitter på fasiten over hvordan det bør gjøres.
Må si meg litt lei av noen her inne som er utelukkende negativ hele tiden og mer eller mindre rakker ned på andre fordi de tror de vet best, bestandig. Hadde det vært irl hadde dere ikke holdt lenge på vennene deres om dere hadde holdt på slik. Ingen gidder bedrevitere over lengre tid!
@hala jeg toro du og jeg leser tråden ganske forskjellig. Min oppfatning er ikke at folk her tror de sitter på en fasit eller har en knakende god ide om hvordan dokumentaren burde være. Det virker mer som det bunner i at de frykter at dokumentaren kan komme til å virke spekulativ mtp på vinkling om skolemassakre siden det ikke har vært et tema i Norge.

Ts spør jo i første post om noen her har følt seg så utenfor at de har tatt med seg våpen på skole/jobb for å drepe andre mennesker. Igjen, det har ikke skjedd og derfor kan det være at noen ser for seg at dette tema kan bli spekulativt. Det betyr likevel ikke at de mener eller tror at de har en bedre oppskrift på hvordan dette bør gripes an, kanskje var det bare vinklingen de tenker kan bli spekulativ - og "å tenke høyt"må det da være rom for uten at andre starter med å kalle de bedrevitere?

At slike dokumentarer i verste fall kan virke triggende er jo absolutt et innspill som jeg er glad for kom med i tråden.

Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Han sa jo at han hadde spurt på mange andre sider enn freak.no. Det burde vel ikke komme som noen overraskelse at han spør her siden dette er et forum som er nokså åpent til alternative holdninger sammenlignet med for eksempel r/norge eller diskusjon.no.
Vis hele sitatet...

Jo jeg må si jeg ble svært overrasket over å lese denne tråden. Det jeg tenkte var at den var startet av en som ikke kjenner freak men som kanskje har lest om freak i avisene de siste månedene og på bakgrunn av det har gjort seg opp en mening om freak som forum og brukerne som henger her.

Kanskje ble jeg i overkant engasjert eller følte at det nærmest var et stikk mot oss brukerne men sånn var det nå og derfor postet jeg de innleggene jeg gjorde. Og jeg mener fortsatt at om man skal generalisere over hodet så må vel konklusjonen da bli at brukerne her retter alt som har gått galt innover, mot seg selv og løser slikt som best de kan. Feks med rus, krim eller andre selvdestruktive mønstre. Og der følte jeg også feilen lå, at det er ganske drøyt å tenke at fordi noen er selvdestruktive eller følger selvdestruktive mønstre så er de også i stand til å bli monstre. Føler det blir helt feil. Men hva vet nå jeg, en enkel gutt fra landet?
Sist endret av random67489; 25. juni 2019 kl. 17:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hala Vis innlegg
Det er alltid noen som tror de vet bedre enn andre her inne. Skal tro hvorfor ikke dere som syter og klager ikke lager noe selv når dere sitter på fasiten over hvordan det bør gjøres.
Må si meg litt lei av noen her inne som er utelukkende negativ hele tiden og mer eller mindre rakker ned på andre fordi de tror de vet best, bestandig. Hadde det vært irl hadde dere ikke holdt lenge på vennene deres om dere hadde holdt på slik. Ingen gidder bedrevitere over lengre tid!
Vis hele sitatet...
Dette kommentaren bidro derimot mye til problemstillingen, og vitner om en personlighet det er en fryd å henge sammen med irl over lengre tid
Sitat av random67489 Vis innlegg
Kanskje ble jeg i overkant engasjert eller følte at det nærmest var et stikk mot oss brukerne men sånn var det nå og derfor postet jeg de innleggene jeg gjorde. Og jeg mener fortsatt at om man skal generalisere over hodet så må vel konklusjonen da bli at brukerne her retter alt som har gått galt innover, mot seg selv og løser slikt som best de kan. Feks med rus, krim eller andre selvdestruktive mønstre. Og der følte jeg også feilen lå, at det er ganske drøyt å tenke at fordi noen er selvdestruktive eller følger selvdestruktive mønstre så er de også i stand til å bli monstre. Føler det blir helt feil. Men hva vet nå jeg, en enkel gutt fra landet?
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er det generaliserende? Han sa blant annet at han ser etter «nåla i høystakken» og at han hadde spurt på mange andre sider i tillegg.

Syntes du han skulle la være å spørre bare for å ikke krenke noen? Han sa at han fikk respons fra noen i fra tråden. Utrolig at det går an å bli så krenket av at noen spør et spørsmål på et forum.
Sist endret av ThinkpadX200; 25. juni 2019 kl. 19:27.
Om de ikkje har gjort det alt, bør de ta ein prat med Eivind Berge. Han er jo midt i blinken i høve kva de er ute etter.

Korleis har de forresten tenkt å vinkle historia til dei de evt kjem i kontakt med? Om ein har kome til dette nivået, har ein gjerne ganske skrudde idear i høve kva som har ført ein dit, jmf. Berge...
@ThinkpadX200 krenket er vel ikke rette ordet å bruke. Følte meg definitivt ikke krenket. Følte vel mer at det var et tråd postet av en utenfor freak-universet som ikke hadde tatt seg tid til å tenke gjennom hva freak er og hvem som henger her.

Vet egentlig ikke hva som var mest overraskende at tråden ble startet her, eller at ts faktisk fikk respons fra posten sin her.
Sitat av random67489 Vis innlegg
@ThinkpadX200 krenket er vel ikke rette ordet å bruke. Følte meg definitivt ikke krenket. Følte vel mer at det var et tråd postet av en utenfor freak-universet som ikke hadde tatt seg tid til å tenke gjennom hva freak er og hvem som henger her.

Vet egentlig ikke hva som var mest overraskende at tråden ble startet her, eller at ts faktisk fikk respons fra posten sin her.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor du gidder. Hva vet du om hvem som leser denne tråden? Så godt som de fleste jeg kjenner er innom Freak fra tid til annen, selv om de ikke henger her til vanlig, eller er «den type mennesker». Jeg mener det er større sjans for å få napp ved å lage denne tråden. Lykke til, TS!
TS
Har du hørt om "incel". Synes innlegget ditt er veldig rart formulert.
@moonedog7 skjønner ikke at du gidder. Jeg har vel sagt det som skal sies i tråden og liketil forklart hvorfor jeg skrev det jeg skrev.
@random67489

Liker hvordan du er skråsikker i din sak og kan definere freak-universet utifra at du er en aktiv deltaker på dette forumet. Man trenger ikke være registrert eller uttale seg for å benytte forumet så det du sier har ingen holdepunkter. Ett forum der det diskuteres mer rusmidler enn noen andre i hele Norge er en fin plass å finne mennesker som søker/bruker rus for å undertrykke følelser, hadde jeg søkt etter personer som hadde slike tanker ville dette vært en av de første plassene jeg ville oppsøkt.
Jeg er ikke skråsikker, som jeg skrev ble jeg bare veldig overrasket. Min oppfatning av freakgjengen er ikke mer korrekt en din oppfatning. Det er som sagt min oppfatning - ingen fasit.

Når det er sagt så er det kanskje andre forum og grupper som også kan være aktuelle. Dark web og incel feks.
Er det noen som er generaliserende her, så er det vel Random. nFF er et av landets største forum og brukerene er veldig, veldig langt ifra å være en homogen gruppe. Men forumet omhandler bla. temaer som går litt på siden av samfunnet og er man på leit etter intervjuobjekter som har falt utenfor samfunnet er dette åpenbart en logisk plass å leite.
@random67489

Jeg siterer deg:

"Brukerne her er ikke de "som klikker og blir drapsmenn", det er nok mer at mange blir selvdestruktive eller følger selvdestruktive mønster når livet blir for vanskelig. Det er såvidt jeg vet ingen sammenheng mellom å ha opplevd urett og dritt i store deler av livet og det å gripe til våpen eller tro at våpenbruk vil rette opp noe av det som har gått galt. Eller sagt på en annen måte, de aller aller fleste som sliter blir ikke drapsmenn. Så da er det kanskje andre faktorer og personlighetstrekk som er mer avgjørende for utfallet enn at folk sliter?

Så selv om vi kanskje ikke helt A4 her, så er vi ikke en gjeng destruktive psykopater som går rundt med hevntanker eller ønsker om å straffe verden eller mer eller mindre tilfeldige personer gjennom å gripe til våpen. Du er på feil plass rett og slett."

Du snakker jo som du er hele freaks psykiater og har analysert alle brukere. Du skriver som du er skråsikker hvertfall. Tror du virkelig at en som har slike tanker ville postet så mye angående sine tanker under ett registrert brukernavn og blitt en del av det du definerer som freakgjengen? Den eller de personene som sliter med dette føler nok på endel skam, dette er jo ett tema som må være ekstremt vanskelig og ta opp med folk man er fortrolige på selv, familie, venner evt psykolog.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Så så så. Slapp av. Fint at random prøver å holde rkyte vores åpent.

Regner med de må behandle kildene sine forisnrig så tviler på de kommer til å fortelle hvor de fant vitnet til historien....

Men enig i bullshitt at dette ikke var dummeste stedet å lete

Hadde jeg ikke vært pasifistisk innstillit hadde jeg sikkert hatt sånne tanker selv, men pga oppveksten min ble vold uaktuelt for min del.

Men forstår og er ganske sikker på det er flere her som har tenkt tanken. Ganske bro al tanke å leke med.

Problemet med forum og vitner på slike tv serier føler jeg at mange av de som blir med på det ønsker og søker oppmerksomhet.

Npr redaksjonen har brukt masse tid på historien er det akkurat som de hjelper vitnet til å pynte på historien så det ikke ser Fake ut.


Er forskjell på åha sånne tanker og det å ha muligheten til å fullføre det og ha gått inn i planleggingsfasen av en slik plan.

Regner med den personen som har meldt seg er laaaassngt unna å finne på noe sånt... Men man veit aldri.


Npr en tv serie søker på den måten etter hvem som helst som kan si "jada det er meg" må de få veldig mange useriøse personer som bare vil bli vist på tv.

Men det er min følelse rundt de tv seriene. De sol er veldig seriøse og som virkelig er kriminelle og har mye og tape ville aldri turt å stille opp på sånt...
Jaha hva bør jeg gjøre for en slik kommentar? 12 ave maria eller skrubbe henda til blods kanskje? Merkelig at du henger deg sånn opp i hva en random dude på forumet skriver. Du tar posten ut av kontekst. Og jeg presenter det ikke som en endelig fasit, det er mine meninger jeg poster. Mine tanker rundt dette. Det er ikke en skolestil, tentamen eller noe som skal fremføres. Det er øyeblikkets tanker som dukker opp når en leser en tråd. Reaksjonen kommer som en respons på det man føler når man leser posten man responderer til. Det er ikke vitenskap eller noe endelig svar eller en dyp analyse av alle brukerne. Det er kun mine tanker og mine følelser. At du leser det annerledes kan jeg ikke gjøre noe særlig med. Jeg har alt tidligere i tråden sagt at jeg nok ble vel engasjert men jeg står for min reaksjon og de postene jeg har i tråen.

Jaja så skrev jeg noe du ikke likte. Men jeg har aldri påberopt meg noen psykolog rolle, tvert imot er jeg nok mer den som går til psykolog. Altså helt i motsatt ende. Kanskje er jeg snever, eller naiv og tror det beste om andre, men ja det jeg skrev er min oppfatning av forumet.

Og jeg har alt sagt at jeg ble svært overrasket over at det kom svar på posten, så jeg er veldig klar over at jeg tok feil - og det sier jeg jo også indirekte i en tidligere post, så jeg skjønner ikke hva jeg peses for. For å gjøre ting ennå tydeligere og slik at alle får det med seg; Beklager kjære medfreak. Jeg kom i skade for å feilvurdere brukerne her, og jeg trodde det beste om dere. Nå viser det seg at jeg tok feil, og vi er ikke en gruppe - og en eller flere brukere går også med draps tanker eller har hatt konkrete planer om drap eller massedrap. Så feil jeg tok.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Vi har ikke hatt en skoleskyting i norge enda . Hvordan man skal få folk som vurderer drap til å prate med medier lurer jeg på. "Rekk opp hånda hvis du er en potensiell morder"? Hvor mange er edgelords og troll må dere sortere før dere finner en kaczynski.
De har vel gjerne et forskrudd virkelighetssyn og mediene representerer det etablerte, "the man".
Ja jeg er negativ og det er greit.

Vent til etter vi har hatt får første skoleskyting. Han vil sikkert prate med dere. Og det vil være en han. Jenter driver skjeldent med skoleskyting. Sånne folk etterlater ofte et manifest, tweets og noen fete bilder der de poser for kameraet, så da er det bare å klippe klippe med litt melankolsk musikk og lage en rørende historie. Intervjue folk i rullestol og sånt. Lykke til
Sorry det blei mye salt i den kaka
Sist endret av Bothrops; 2. juli 2019 kl. 02:45.
Hadde det ikke vært bedre å laget en dokumentar om incel? Filme hverdagen til personene, deres tanker osv...
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Jaha hva bør jeg gjøre for en slik kommentar? 12 ave maria eller skrubbe henda til blods kanskje? Merkelig at du henger deg sånn opp i hva en random dude på forumet skriver. Du tar posten ut av kontekst. Og jeg presenter det ikke som en endelig fasit, det er mine meninger jeg poster. Mine tanker rundt dette. Det er ikke en skolestil, tentamen eller noe som skal fremføres. Det er øyeblikkets tanker som dukker opp når en leser en tråd. Reaksjonen kommer som en respons på det man føler når man leser posten man responderer til. Det er ikke vitenskap eller noe endelig svar eller en dyp analyse av alle brukerne. Det er kun mine tanker og mine følelser. At du leser det annerledes kan jeg ikke gjøre noe særlig med. Jeg har alt tidligere i tråden sagt at jeg nok ble vel engasjert men jeg står for min reaksjon og de postene jeg har i tråen.

Jaja så skrev jeg noe du ikke likte. Men jeg har aldri påberopt meg noen psykolog rolle, tvert imot er jeg nok mer den som går til psykolog. Altså helt i motsatt ende. Kanskje er jeg snever, eller naiv og tror det beste om andre, men ja det jeg skrev er min oppfatning av forumet.

Og jeg har alt sagt at jeg ble svært overrasket over at det kom svar på posten, så jeg er veldig klar over at jeg tok feil - og det sier jeg jo også indirekte i en tidligere post, så jeg skjønner ikke hva jeg peses for. For å gjøre ting ennå tydeligere og slik at alle får det med seg; Beklager kjære medfreak. Jeg kom i skade for å feilvurdere brukerne her, og jeg trodde det beste om dere. Nå viser det seg at jeg tok feil, og vi er ikke en gruppe - og en eller flere brukere går også med draps tanker eller har hatt konkrete planer om drap eller massedrap. Så feil jeg tok.
Vis hele sitatet...
Du er unnskyldt her. Forstår hva du mente og at du mente det godt hehe.

Svarer fort sånn selv.

Synes du har mange gode tanker.

Virker som du mener det du tenker, og tenker det du mener så er spennende å lese dine innlegg selvom jeg av og til er uenig.

Men det er jo det som gjør forum interessant.

▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvor er dokumentaren?