Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5309
Noen her som spiller Standalone?

Jeg lurer på noen ting. Hva betyr det når en server har "Persistence" ON og OFF?
Og vet dere hvor man finner M4 og Long Scope?
Sist endret av Jeffrey; 17. november 2014 kl. 13:53.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Persistence vil vel i utgangspunktet si at ting skal lagres hvis du "stasher" ting. At det faktisk skjer, er jeg ærlig talt litt skeptisk til.

Jeg ga opp DayZ for lenge siden, men jeg vil tippe at du finner M4 fra helikoptervrak. Har spilt i 60 timer og aldri sett et. Skulle ikke forundret meg om de er ødelagte, de som resten av spillet.
Sitat av robhol Vis innlegg
Persistence vil vel i utgangspunktet si at ting skal lagres hvis du "stasher" ting. At det faktisk skjer, er jeg ærlig talt litt skeptisk til.

Jeg ga opp DayZ for lenge siden, men jeg vil tippe at du finner M4 fra helikoptervrak. Har spilt i 60 timer og aldri sett et. Skulle ikke forundret meg om de er ødelagte, de som resten av spillet.
Vis hele sitatet...
^ Aha. Ville heller holdt meg til Arma 2 og den originale moden.
Sitat av robhol Vis innlegg
Persistence vil vel i utgangspunktet si at ting skal lagres hvis du "stasher" ting. At det faktisk skjer, er jeg ærlig talt litt skeptisk til.

Jeg ga opp DayZ for lenge siden, men jeg vil tippe at du finner M4 fra helikoptervrak. Har spilt i 60 timer og aldri sett et. Skulle ikke forundret meg om de er ødelagte, de som resten av spillet.
Vis hele sitatet...
Hvor dårlig er du a? M4 fant jeg den første halvtimen jeg spilte DayZ Standalone. Det var faktisk så mye M4 at jeg ble irritert hver gang jeg fant det.

Vet ikke om de har lagt inn helikoptervrak enda, men da jeg spilte det så fant man det i brakkene.

EDIT: Du mener kanskje du ikke har funnet helikoptervrak og ikke M4, my bad.
Sist endret av Xernox; 17. november 2014 kl. 21:38.
De har tatt bort M4 fra brakkene, nå finner du bare AKM der. M4 er ved helikoptervrak. Funnet de et par ganger.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Visste du ikke det engang, Xernox? Hvor dårlig er du a?
Trådstarter
22 0
Skjedde noe jævlig latterlig idag.
Jeg sto inne på en politistasjon og skulle bytte sekk. Når jeg droppet sekken min forsvant sekken i løse luften og jeg knakk foten. I tillegg ble buksen og militærskoene mine "Ruined" samt. alt utstyret inni..

Kunne ikke gå vanlig og måtte krype.. Ble så forbanna av å krype rundt at jeg skjøt opp alle skudda jeg hadde til Mosin og Magnumen, så fant jeg ut i ettertid at alt jeg trengte å gjøre var å lage sånn spjelker til foten, så ble jeg frisk. Doh..
M4 finner man bare ved heli-crash sites nå, og persistance er som nevnt tidligere at ting kan lagres i telt/bygninger osv, men du burde samle sammen tinga igjen før hver onsdag for da blir serverene reset'a, så kan du lagre de i en uke til igjen.

Longrange scopes finner jeg som oftest i garasjer.
Sist endret av Juliaan; 19. november 2014 kl. 03:57.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg begynner å spille Standalone igjen når de kommer med kjøretøy. Bare en sykkel hadde holdt.
Sist endret av HanDuck; 19. november 2014 kl. 08:00.
Trådstarter
22 0
Har funnet long scope, det lå på et kjøkkenbord i et vanlig hus.
Er fullt geara nå med militæruniform, gassmaske, militærhjelm, Mosin med long scope og Magnum med drøssevis av skudd. Har en hel ryggsekk med kun mat og drikke, og i tillegg har jeg èn ryggsekk med kun ammo og magasiner.

Tror ikke jeg orker å prøve å finne M4, for jeg blir antageligvis å bruke evigheter på å finne magasin til den uansett. Nå prøver jeg heller å finne telt i leilighetsblokkene.

Er det forresten noen som vet om det er mulig å bære 2 rifler på en gang? Bruker å ha mosin på ryggen og ei annen rifle i handa, men den jeg har i handa forsvinner bare plutselig når jeg skal plukke opp ting, eller når jeg løper helt vanlig.. :/ Skulle vært mulig å bytte ut øksa på ryggen mot et annet gevær.

Sitat av HanDuck Vis innlegg
Jeg begynner å spille Standalone igjen når de kommer med kjøretøy. Bare en sykkel hadde holdt.
Vis hele sitatet...
De sa i siste release at de jobber intenst med å få kjøretøy inn i spillet. Så det er jo bra det er en prioritet ihvertfall.
Sist endret av Jeffrey; 19. november 2014 kl. 08:33.
Sitat av Jeffrey Vis innlegg
Har funnet long scope, det lå på et kjøkkenbord i et vanlig hus.
Er fullt geara nå med militæruniform, gassmaske, militærhjelm, Mosin med long scope og Magnum med drøssevis av skudd. Har en hel ryggsekk med kun mat og drikke, og i tillegg har jeg èn ryggsekk med kun ammo og magasiner.

Tror ikke jeg orker å prøve å finne M4, for jeg blir antageligvis å bruke evigheter på å finne magasin til den uansett. Nå prøver jeg heller å finne telt i leilighetsblokkene.

Er det forresten noen som vet om det er mulig å bære 2 rifler på en gang? Bruker å ha mosin på ryggen og ei annen rifle i handa, men den jeg har i handa forsvinner bare plutselig når jeg skal plukke opp ting, eller når jeg løper helt vanlig.. :/ Skulle vært mulig å bytte ut øksa på ryggen mot et annet gevær.



De sa i siste release at de jobber intenst med å få kjøretøy inn i spillet. Så det er jo bra det er en prioritet ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Tror det er slik at man kan ha et melee våpen og et "main-weapon" (Rifle, pistol, bue etc.) Resten må gå i backpack.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Jeg begynner å spille Standalone igjen når de kommer med kjøretøy. Bare en sykkel hadde holdt.
Vis hele sitatet...
Tror faktisk det er en grunn for at de ennå ikke har addet en sykkel eller noe. Vet at de har holdt på med bilene lenge nå, men om de slipper det ut vil det komme mange spillere tilbake. Tror heller de satser på å få oppdatert spillet mest mulig slik at det funker på alle måter før de får tilbake "fansen"
De skulle prøve å få ut bilen til jul/nyttår, men vi får se.

Ang det å miste våpenet du har i hånden etter å spise/drikke så er det en bug, du må droppe våpenet og plukke det opp igjen etter du har spist/drukket, for som du ser i inventory mens du spiser så ser du at han dropper rifler, og den ligger i vicinity, selv etter du er ferdig å spise og du ser at du har den i hånden igjen, det er en bug, og neste gang du gjør noe så spawner rifle der du spiste/drakk sist. Om det ga noe mening. Du plukker den opp igjen, men egentlig ikke.

Dropp riflen og plukk den opp igjen etter du spiser/drikker, så bygger den ikke vekk.

Masse skriveleifer jeg ikke orker å fikse, dumme AC, skriver fra iphone x) men dere forstår hva jeg mener.
Sist endret av Juliaan; 19. november 2014 kl. 13:58.
Persistence er at serveren restarter men mister ikke noe loot som er på bakken, kommer bare nytt loot hver reset.

Har selv rundt 400 timer og har funnet ca. 40 helikoptervrak.
Trådstarter
22 0
Merkeligste tingen skjedde idag.
Jeg var på den store flybasen og så plutselig en fyr som prøvde å krype inn i kontrolltårnet (antar at han hadde knekt føttene etter å ha falt ned trappene på brannstasjonen), så jeg skjøt 2 skudd med Mosin på han. Det første skuddet bommet jeg på, men på andre skuddet så så jeg blod og at han døde. Trodde jeg hvertfall... Han lå helt livløs. I frykt for at noen andre hørte skuddet så sto jeg noen hundre meter unna med Mosin og Long range scope og siktet på liket og bygningen rundt. 3-4 minutter etter at jeg hadde "drept" han, så våkner fyren til live og begynner å skyte på meg!

Fikk jo panikk og tømte magasinet på han for å forsikre meg om at han var død...
Men hva skjedde egentlig? Hvorfor døde han ikke på første skuddet? Jeg vet at det er mulig å bli "unconscious", men kan man våkne fra "unconscious" når man har blitt skutt??
Sitat av Jeffrey Vis innlegg
Men hva skjedde egentlig? Hvorfor døde han ikke på første skuddet? Jeg vet at det er mulig å bli "unconscious", men kan man våkne fra "unconscious" når man har blitt skutt??
Vis hele sitatet...
Jepp, man kan våkne igjen. Det tar som regel noen minutter å våkne, så ofte gidder ikke folk vente, og gir opp.

Meeen, så har du de som ikke gir seg så lett, som venter til man evt våkn er igjen Han ville nok bare prøve å drepe deg før han selv blødde ihjel.
Ofte er det så og si umulig å fortsette etter å ha blitt skutt og svimt av, siden man svimer av relativt fort igjen.
Han fyren på YouTube som spiller DayZ, han har jo kjøretøy og flere ting? Han jeg mener er en britisk fyr, dukker alltid opp bare en søker på DayZ.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av eltev321 Vis innlegg
Han fyren på YouTube som spiller DayZ, han har jo kjøretøy og flere ting? Han jeg mener er en britisk fyr, dukker alltid opp bare en søker på DayZ.
Vis hele sitatet...
Viktig å skille mellom modden og standalone. Modden har hatt kjøretøy lenge.
Hvordan ligger standalone ann nå`? like ræva som den alltid har vært?

Ikke spilt siden Rocket annonserte at de skulle begynne jobbe på konsoll-versjoner, Så har de ikke klart å fikse kritiske bugs som har eksistert siden modden engang....

Lurer på om vi noengang får ett release av dette spillet, Iaff i spillbar tilstand.
Trådstarter
22 0
Jeg koser meg hvertfall med Standalone. Vet ikke om stige-buggen er fikset, for jeg har enda ikke dødd av å klatre i stiger. Det er jævlig kjedelig at man bestandig spawner ved havet.. tar så innmari lang tid å gå innover i kartet, som for eksempel til flybasen og sånt.

Jeg kom akkurat fra en natt-server med 6 stk på. Tilfeldigvis var 2 av disse på den store flybasen og loota, det de ikke visste var at jeg også var der. Lå utenfor et av bygningene og snipa han ene først i hodet med long scope og Mosin, så kom kameraten etterpå og lurte på hva som hadde skjedd. Mens han sto å så ned på liket til kompisen snipa jeg han også i hodet. Herregud for et rush!
Så skjedde det typiske.. Jeg går bort til likene for å ta utstyret dems, så kommer det opp "You are dead". Hørte ikke skudd eller noe, men det kom opp at jeg var utrolig mett. Hadde trossalt stappet i meg flere pakker ris og mange liter vann :P Kan det ha vært grunnen til at jeg døde mon tro..? :P

Nå blir det noen dagers pause. Har dødd 2 ganger allerede i dag og brukt uttallige timer på å geare meg opp hver gang. x)
ARMA II moden er idag er myyyee bedre en standalonen. Det er mye mer innhold, muligheter, forskjellige kart, mods, etc.
Gi standalonen et år til. Da kan nok konkuransen begynne.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
ARMA II moden er idag er myyyee bedre en standalonen. Det er mye mer innhold, muligheter, forskjellige kart, mods, etc.
Gi standalonen et år til. Da kan nok konkuransen begynne.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg vil savne og savner med å spille modden er alle klessmulighetene du har i standalone. Er gøy å leke dress up!
Noen som har prøvd de nyeste ghillie suits'a? I experimental altså.
De funker som bare det
Trådstarter
22 0
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Noen som har prøvd de nyeste ghillie suits'a? I experimental altså.
De funker som bare det
Vis hele sitatet...
Hvordan får man lastet ned 0.51? 0_o
Sitter å spiller på 0.50 nå..
Andre museknapp på DayZ i Steam - Betas - og skift så til experimentals
:P
Trådstarter
22 0
Sitat av memento3110 Vis innlegg
Andre museknapp på DayZ i Steam - Betas - og skift så til experimentals
:P
Vis hele sitatet...
Okey.
Hva er egentlig nytt i 0.51 utenom ghilli suits?
Sitat av Jeffrey Vis innlegg
Okey.
Hva er egentlig nytt i 0.51 utenom ghilli suits?
Vis hele sitatet...
http://www.dayztv.com/news/2014/11/d...es-items-list/

Kannibalisme, for å nevne noe.
Jeg var superhektet på DayZ når det var ArmA 2 mod. Men jeg sluttet å spille når det ble umulig å finne en server uten hackers. Jeg bestemte meg derfor for å vente på standalone i håp om at det skulle bli bedre. Jeg har enda ikke prøvd standalone, så er det blitt bedre mtp. hacking? Jeg kunne ikke fordra at man plutselig ble spawnet ut i ingenting hver gang man drepte noen bare fordi de kunne "hacke". En annen ting som jukserne ødela var equpmentflooding. Det var så mye utstyr at det var helt teit. Enten bare sto man i en brakke å byttet server til man fant noe, eller så bare spawnet man gear. Det ødela alt for min del.
Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg var superhektet på DayZ når det var ArmA 2 mod. Men jeg sluttet å spille når det ble umulig å finne en server uten hackers. Jeg bestemte meg derfor for å vente på standalone i håp om at det skulle bli bedre. Jeg har enda ikke prøvd standalone, så er det blitt bedre mtp. hacking? Jeg kunne ikke fordra at man plutselig ble spawnet ut i ingenting hver gang man drepte noen bare fordi de kunne "hacke". En annen ting som jukserne ødela var equpmentflooding. Det var så mye utstyr at det var helt teit. Enten bare sto man i en brakke å byttet server til man fant noe, eller så bare spawnet man gear. Det ødela alt for min del.
Vis hele sitatet...
Har ikke opplevd noe hacking når jeg har spillet, og tror utviklerne har gjort det mye vanskeligere å hacke med bruk av en "sentralserver" hvor mesteparten av datatrafikken går igjennom. Blant annet er karakteren din lagret på sentral-serveren. De har også fjernet individuelle "hives".
Sitat av robhol Vis innlegg
Visste du ikke det engang, Xernox? Hvor dårlig er du a?
Vis hele sitatet...
Haha sorry ass har ikke spilt det på lenge. Ser at det ikke har blitt noe bedre siden sist så ser ingen grunn til å komme tilbake.